Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Pergamon, tja je zit nu eigenlijk op het verlengde wachtbankje he. Heb je eindelijk een positieve test, moet je weer wachten! In mijn ziekenhuis doen ze een echo met 7 weken, dan moet er een hartje zijn. Voor die tijd heeft niet zoveel nut, omdat geen hartje dan nog niks hoeft te betekenen. Aftellen maar meis! Heb je nog getest eigenlijk of het bij die ene test gelaten?

Redcurls, de basisverzekering dekt 3 pogingen. Een poging bestaat uit stimuleren, de punctie en alle terugplaatsingen die je daaraan overhoudt. Dat verschilt dus heel erg per persoon en ook per poging. Hoeveel eicellen heb je, hoeveel zijn er bevrucht, hoeveel halen dag 3/5 (afhankelijk van het protocol), hoeveel zijn er eventueel geschikt om in te vriezen én hoeveel ontdooien er dan ook goed. Ik had bijvoorbeeld 7 goede embryo’s en daarmee heb ik heel veel mazzel! Eén is direct teruggeplaatst, één is gesneuveld met ontdooien en één is goed ontdooit en later teruggeplaatst. Ik heb er nu dus nog 4 van poging 1. Overigens begint de teller geloof ik weer op 0 bij een zwangerschap > 3 maanden. Dus daarna heb je weer 3 pogingen.
Nou dat is inderdaad precies hoe ik het ervaar! Een verlengd wachtbankje. Tot mijn grote verbazing heb ik dus ook nog helemaal geen grote roze blijdschap wolk, al ben ik wel 10 kilo lichter qua zorgen en ontzettend opgelucht. We doen het samen rustig aan en tellen de komende 3,5 week af.

Heb het bij 1 test gelaten, zodat ik mezelf niet gek ga lopen maken qua waarden, streepjes, etc. Als het mis gaat, dan merk ik dat vanzelf en de komende weken kan ik er toch niks aan doen hoe het gaat verlopen.
Thanks daisyliz fijn te weten alvast

Spannend pergamon wel lang wachtbankje zo
Even gauw inhaken op jou daisyliz. Toen wij eenmaal overgingen op icsi was het ook juist een opluchting dat we het gewoon een soort van uit handen konden geven. En gewoon weer te kunnen vrijen wanneer we dat zelf willen zonder de nadruk op het zwanger worden.
Ik voelde al heel sterk dat de andere behandelingen voor ons echt niet zouden gaan werken en dat bleek gelukkig vanuit het ziekenhuis al heel snel.
En ik sta er ook zo in, na de 3 verzekerde pogingen stoppen wij. Ik vind het heel moeilijk dat mijn leven nu al ruim 3 jaar stil staat.
Eenmaal bij de icsi veranderde er iets bij mij en ging ik overal heel anders tegenaan kijken. Dit is echt het zwaarste wat ik tot nu toe heb moeten doen en dat valt soms best tegen, vooral lichamelijk, maar dat we hiermee de meeste kans hebben op een zwangerschap en dichter bij de eindstreep zullen zijn maakt het voor mij al een stuk draaglijker.
Ergens veel meer hoop, en ergens heel langzaamaan afscheid aan het nemen van mijn kinderwens. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg wat ik bedoel.

Botanietje fijn dat je zo hebt kunnen genieten van het tante zijn! Ik ben al 6x tante en geniet er echt met volle teugen van.

Pergamon ik vind het knap van je dat je niet meer hebt getest. Ik teste echt elke dag toen ik zwanger was, gewoon omdat ik het echt niet kon geloven. Ik duim voor een prachtige echo!! Had je dit keer nou twee grote follikels?

Redcurls jou stuur ik even een privébericht!
Er waren twee follikels inderdaad, maar ik durf nog niet te hopen dat we ook nog eens de "tweeling jackpot" gewonnen zouden kunnen hebben... We hebben nu al zo'n geluk gehad, dat ik de komende weken struisvogelend doorga. (mijn gevoel zegt trouwens sowieso dat het er 1 is)
Saartje pb terug :-D
Saartje26 schreef:
31-03-2019 18:22

Botanietje fijn dat je zo hebt kunnen genieten van het tante zijn! Ik ben al 6x tante en geniet er echt met volle teugen van.
Wauw, zes keer al. Mooi dat je het ook zo leuk vindt.

Hier is de vanmorgen de menstruatie weer doorgebroken (geen 1 april-grap). Dat is jammer, maar ik ben blij dat de luteale fase 9 dagen was. Voor mij is dat nu elke keer een soort overwinning op de 6-8 dagen van de afgelopen jaren. En het telt best handig, cyclusdag 1 op de 1e dag van de maand. Woensdag weer beginnen met de nieuwe letrozol-kuur.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Dan een :cheer2: voor de 9 dagen, maar ik vind het wel super kut.
Vraag aan jullie: ik krijg net een uitnodiging voor een babyshower. Persoon in kwestie ken ik nauwelijks, maar we zitten bij dezelfde verenging en een aantal van mijn vriendinnen zijn met haar bevriend. Stel is korter bij elkaar dan wij het überhaupt proberen, weten ook niet van onze situatie af. Hun kindje komt paar weken na baby van mijn zusje, wat het voor mijn extra confronterend maakt.

Ik wil eigenlijk helemaal niet. Ik heb geen zin in van die überblije baby-kletspraat met mensen die geen gevoel hebben hoe dingen ook kunnen lopen en mijn situatie niet kennen. (Valt net in de week dat ik de echo heb en wil -heel ego- dan gewoon zelf fijn in mn vel zitten) Kan ik het maken om af te zeggen?
Pergamon schreef:
01-04-2019 13:28
Vraag aan jullie: ik krijg net een uitnodiging voor een babyshower.
(...)
Kan ik het maken om af te zeggen?
Ik vind dat je het altijd kunt maken (en ik zeg ze dan ook allemaal af, altijd), maar dat ben ik. Ik voel me zelfs totaal niet schuldig om een smoes te gebruiken bij zoiets, want de 'waarheid' over hoe zoiets voelt voor ons, komt vaak niet over op mensen die het niet zelf meemaken. Echt niet dat ik tussen al dat naïeve gekir wil zitten als MMM-er, dat doe ik mezelf niet aan. Maar ja, voor ik in de MMM zat vond ik babyshowers al een beetje over the top. :proud:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ja hoor pergamon gewoon doen zou persoonlijk gewoon zeggen dat het niet gelegen komt die dag. Ik vermijd zelf ook babyshowers, vind vreselijk.
Botanietje verdorie wat rot weer... :hug:

Pergamon: ik vermijd tegenwoordig alle babyshowers, behalve die van mijn zus en bff afgelopen jaar. Daar kon ik niet onderuit vond ik... Maar een babyshower van iemand waarmee je niet eens bevriend bent, natúúrlijk hoef je daar niet heen. Ben je mal. Lekker aan jezelf denken.
Pergamon, meelezer hier.
Ik heb babyshowers sowieso altijd volledig onbegrepen. Ik vind het Amerikaanse commerciële onzin en kan er met mijn hoofd niet bij waarom dat zou moeten. Ik ging er daarom ook nooit heen en was ook gewoon eerlijk dat ik geen cent wilde uitgeven en geen seconde wilde spenderen aan dat soort onzin (ik ben nu eenmaal nogal direct en eerlijk aangelegd ;-) )
Sinds wij ons kind onverwacht zijn verloren tijdens de bevalling, is mijn weerzin tegen babyshowers nog groter geworden. Ik heb sindsdien diverse uitnodigingen gehad en allemaal (ook van mensen die heel dicht bij mij staan) afgeslagen. Ik ga geen feestje vieren voordat het kind gezond en wel geboren is, dat kan ik gewoon niet.
Ik voel me ook nooit bezwaard om zo'n uitnodiging af te slaan. Het heeft wel eens tot scheve gezichten geleidt moet ik eerlijk zeggen. Maar ik vind dat feestjes, van wat voor soort dan ook, nooit een verplichting zijn en kan dat prima naast me neerleggen.

Lang verhaal om te zeggen dat je dat natuurlijk gewoon kunt afzeggen en dat daar ook echt geen smoes voor nodig is. "Ik ben er niet bij" zou voldoende moeten zijn.
Duufje schreef:
01-04-2019 16:40
Pergamon, meelezer hier.
Ik heb babyshowers sowieso altijd volledig onbegrepen. Ik vind het Amerikaanse commerciële onzin en kan er met mijn hoofd niet bij waarom dat zou moeten. Ik ging er daarom ook nooit heen en was ook gewoon eerlijk dat ik geen cent wilde uitgeven en geen seconde wilde spenderen aan dat soort onzin (ik ben nu eenmaal nogal direct en eerlijk aangelegd ;-) )
Sinds wij ons kind onverwacht zijn verloren tijdens de bevalling, is mijn weerzin tegen babyshowers nog groter geworden. Ik heb sindsdien diverse uitnodigingen gehad en allemaal (ook van mensen die heel dicht bij mij staan) afgeslagen. Ik ga geen feestje vieren voordat het kind gezond en wel geboren is, dat kan ik gewoon niet.
Ik voel me ook nooit bezwaard om zo'n uitnodiging af te slaan. Het heeft wel eens tot scheve gezichten geleidt moet ik eerlijk zeggen. Maar ik vind dat feestjes, van wat voor soort dan ook, nooit een verplichting zijn en kan dat prima naast me neerleggen.

Lang verhaal om te zeggen dat je dat natuurlijk gewoon kunt afzeggen en dat daar ook echt geen smoes voor nodig is. "Ik ben er niet bij" zou voldoende moeten zijn.
Ik ben het hier zó mee eens, maar durfde bij mijn beste vriendin en zusje toch niet af te zeggen. Helemaal niet na wat gepush van mijn moeder: "Maar het is je zúsje!". Super goed dat jij gewoon bij je standpunt blijft en niet voorbij gaat aan je eigen gevoel. Helemaal niet na alles wat jullie hebben meegemaakt.
Pergamon schreef:
01-04-2019 13:28
Vraag aan jullie: ik krijg net een uitnodiging voor een babyshower. Persoon in kwestie ken ik nauwelijks, maar we zitten bij dezelfde verenging en een aantal van mijn vriendinnen zijn met haar bevriend. Stel is korter bij elkaar dan wij het überhaupt proberen, weten ook niet van onze situatie af. Hun kindje komt paar weken na baby van mijn zusje, wat het voor mijn extra confronterend maakt.
Als ik nog even mag inbreken... Ik sluit me volledig aan bij Duufje voor wat betreft babyshowers. Ik heb er een hekel aan, ben nog nooit geweest en heb destijds mijn omgeving verboden er een voor mij te houden om een aantal reden.

Allereest is het kind er nog niet en naast het verdrietige verhaal van Duuf (mij reeds bekend) heb ik ook twee andere kennissen gehad wiens kind in het ene geval stil geboren werd en in het andere geval overleed door een gescheurde placenta tijdens de bevalling. Voor de komst van de baby iets vieren vind ik dan ook vreemd - zelfs als je er al bijna-bijna-bijna bent.

En ten tweede, en dat komt waarschijnlijk door mijn eigen MMM verleden, vind ik dat iemand die (gewenst) zwanger is, al (bijna) alles heeft. Een aantal van mijn vriendinnen is ongewenst kinderloos door omstandigheden en de kans is heel erg klein dat die ooit nog moeder worden. Een wordt eind dit jaar 45. Moet ik in een dergelijk geval ook nog eens vragen of die blij willen zijn voor mij en nog eens cadeutjes willen kopen? In mijn optiek nee - ik vind het ongepast.

En ten derde: De situatie met haar zwangerschap zo dicht op die van jouw zusje maakt het extra lastig. Doe jezelf dan ook gewoon een lol en plan iets (of verzin iets als je vindt dat je nadere uitleg moet geven). ;)

Dus... als ik een uitnodiging krijg voor een baby shower zeg ik die af en dat zou ik in jouw geval ook doen. :bye:

P.S. Ik tel met je af naar 25/4 meis! :hug:
baggal wijzigde dit bericht op 01-04-2019 17:14
0.05% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
DaisyLiz schreef:
01-04-2019 16:47
Ik ben het hier zó mee eens, maar durfde bij mijn beste vriendin en zusje toch niet af te zeggen. Helemaal niet na wat gepush van mijn moeder: "Maar het is je zúsje!". Super goed dat jij gewoon bij je standpunt blijft en niet voorbij gaat aan je eigen gevoel. Helemaal niet na alles wat jullie hebben meegemaakt.
:woa:

Sorry Daisly - heel lief van je, maar ook jij hebt je kindje verloren. Als die babyshower na die tijd was begrijp ik je moeder niet... Sorry!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Paar dagen afwezig geweest van het forum. Jullie hebben een hoop geschreven zie ik. Ik ga zo even rustig alles lezen.

Hier op het wachtbankje. Niet veel te melden wat dat betreft.
Ik had alleen gisteren opeen tijdens de seks pijnlijke steken in mijn onderbuik. Dat heb ik echt nooit
Iemand hier ervaring?
Arcticfox1 schreef:
02-04-2019 09:04
Paar dagen afwezig geweest van het forum. Jullie hebben een hoop geschreven zie ik. Ik ga zo even rustig alles lezen.

Hier op het wachtbankje. Niet veel te melden wat dat betreft.
Ik had alleen gisteren opeen tijdens de seks pijnlijke steken in mijn onderbuik. Dat heb ik echt nooit
Iemand hier ervaring?
Ik had dat toen ik zwanger was, dat was mijn eerste symptoom. Klaarkomen deed echt zeer.
daisyliz wijzigde dit bericht op 02-04-2019 09:23
0.21% gewijzigd
Baggal schreef:
01-04-2019 16:55
:woa:

Sorry Daisly - heel lief van je, maar ook jij hebt je kindje verloren. Als die babyshower na die tijd was begrijp ik je moeder niet... Sorry!
Ja.. ik heb een lieve moeder, echt. Maar écht snappen doet ze het niet.
Wat heerlijk dat jullie zo eensgezind zijn! Ik vind die hele babyshower ook Amerikaanse onzin, maar omdat het voor iemand anders is vind ik dat ik daar niks over kan zeggen. (mede) Naar aanleiding van jullie berichten heb ik besloten af te zeggen. Heb er over nagedacht en ik ga het gooien op "andere verplichtingen" (namelijk de verplichting om goed voor mezelf te zorgen, maar dat zeg ik er niet bij). Om mezelf niet helemaal 'buiten de groep' te plaatsen ga ik wel aanbieden een bijdrage te geven mochten ze gezamenlijk een cadeau aanschaffen. Ik wens dit stel natuurlijk het allerbeste en wil er verder ook niet zuur over gaan doe. Diegene die mij uitnodigde weet niet van mijn traject, ik kan het haar dus niet kwalijk nemen dat ze mij heeft gevraagd. Schijnbaar is dit iets wat dit stel wil (ze weten beide dat dit gaat plaatsvinden) en gezien mijn afstand tot hen voel ik me niet geroepen om er echt een punt van te maken. Dat tientje kan ik best missen en als zij daardoor een fantastisch geweldige dag heeft waarin ze kan blijven wentelen in zalige onwetendheid: so be it en ik hoop dat ze er van geniet.

Fijn dat ik niet de enige ben die niks kan met dit soort feestelijkheden. Overigens ook helemaal eens met jouw Duufje, dat er eerst nog maar wel even een gezond kindje geboren moet worden. Maar wellicht is dat een van de 'gevolgen' van dit traject (en/of ervaringen van naasten): helemaal hieperdepiep en zorgeloos gaat het voor ons (helaas) niet meer worden.

Overigens zei een (Amerikaanse!) vriendin (voor wie ik ga getuigen) een tijdje geleden (toen het weer niet was gelukt) hóe erg ze het voor me hoopt, hoe enthousiast ze zou zijn en dat ze niet kan wachten een babyshower te organiseren. (echt: ik heb nog nooit in mijn hele leven aanleiding gegeven om te denken dat ik dat überhaupt zou willen. Ik haat dat soort dingen. Maar vanuit haar achtergrond is dit nou eenmaal wat je doet als vriendin) Ik denk dat ik er t.z.t. een compromis van ga maken door met een klein groepje vriendinnen ergens te gaan high tea-en ofzo, om te vieren dat de eerste hordes zijn genomen. Ze hebben me zo gesteund, dat ik hun enthousiasme ook niet direct wil afwijzen.
DaisyLiz schreef:
02-04-2019 09:18
Ik had dat toen ik zwanger was, dat was mijn eerste symptoom. Klaarkomen deed echt zeer.
Ik ben niet klaar gekomen gisteren. Was meer tijdens bepaalde standjes, die normaal gesproken geen probleem zijn.
Voor een zwangerschap symptoom lijkt mij het nog wat vroeg. Wanneer had jij daar last van?

Pergamon ik heb er ook niks mee. Bijhoren dat mijn twee vriendinnen het njet wilde en voor schoonzus ga ik waarschijnlijk een smoes verzinnen om niet te gaan. Maar dat zie ik dan wel.
Ik ga in ieder geval niet als ik mij daar niet goed bij voel
DaisyLiz schreef:
02-04-2019 09:19
Ja.. ik heb een lieve moeder, echt. Maar écht snappen doet ze het niet.

:woa: :woa: :woa: :woa:

Hoe kan het toch dat ook de mensen die zó dichtbij staan (je moeder!!) Zo'n enorme plaat voor hun hoofd hebben! O_O
Arcticfox1 schreef:
02-04-2019 09:39
Ik ben niet klaar gekomen gisteren. Was meer tijdens bepaalde standjes, die normaal gesproken geen probleem zijn.
Voor een zwangerschap symptoom lijkt mij het nog wat vroeg. Wanneer had jij daar last van?

Pergamon ik heb er ook niks mee. Bijhoren dat mijn twee vriendinnen het njet wilde en voor schoonzus ga ik waarschijnlijk een smoes verzinnen om niet te gaan. Maar dat zie ik dan wel.
Ik ga in ieder geval niet als ik mij daar niet goed bij voel

Ik heb even mijn notities er bij gepakt. Mijn eerste symptoom (menstruatiekramp) was al op zondag, terwijl ik op dinsdagochtend de ovulatie had gehad. (bij een lutale fase van 14 dagen) Heeft sindsdien wel elke dag aangehouden.

Ik heb het bij sommige standjes al mijn darmen te vol zitten, dat ik van die steken krijg :$
Hi allemaal! Veel berichtjes, wat leuk :).

Ik zit een beetje in een dipje. Vorige week maandag eisprong gehad (of nu ja, dat denk ik, ovitrelle die zaterdag daarvoor genomen en die zondag een positieve ovulatietest) en nu al weer 3 dagen kramp achtig gevoel :(. @ Pergamon, ik lees dat het bij jou een zwangerschapsteken was, heb jij dit andere maanden niet gehad? Ik heb het namelijk altijd...
En gister vertelde mijn collega dat ze 9 weken zwanger is, ik wil heel graag blij voor haar zijn, maar toch altijd een moeilijk momentje. En niemand weet op mijn werk van mijn problemen met zwanger worden, dus het voelt een beetje eenzaam dan ook.

Wat vinden jullie? Wij zijn nu ongeveer 1,5 jaar bezig. Waarvan de laatste twee cycli (inclusief deze) IUI met gonal F. Daarvoor 3 maanden OI met gonal F. En daarvoor een onregelmatige cyclus tussen 31 en 41 dagen. De gynaecoloog zei dat ik in principe na 3 x IUI over mocht gaan op IVF. Ik wil zo graag zwanger worden, dus enerzijds wil ik dat graag. Aan de andere kant is het natuurlijk een super intensief traject met best wat risico's. Mijn vriend wil het liever nog niet, maar laat het een beetje aan mij over.

@Articfox, spannend wachtbankje. Wanneer is je NOD? Die van mij aanstaande maandag... Ik heb soms ook wel eens van die steken, bij mij geen zwangerschapssymptoom helaas maar meer last van darmen denk ik...

@Pergamon, ik snap je gevoelens over een babyshower goed. Al heb ik bij mijn vorige babyshower iemand ontmoet die ook al langer bezig is met zwanger worden en dat was heel fijn :).
Nee voor mij waren de krampen een a-typische klacht. Borsten kondigen hier meestal mijn menstruatie aan.

Voor wat betreft vervolg van het traject: ik heb er persoonlijk altijd waarde aan gehecht op een lijn te liggen met mijn vriend. Dat betekende dat ik soms een paar maanden op hem 'moest wachten', omdat hij nog op iets wou wachten. Het gesprek ging wel door hoor, en er was ook ruimte voor mijn gevoel. Maar we hebben beide getracht de beslissingen altijd samen te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven