Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd

dinsdag 2 april 2019 om 19:22
@valentie. Jij bent snel doorgezet naar iui en eventueel ivf. Die verschillen zijn echt per geval enorm
Dat we het hier heel graag willen geld denk ik voor ins allemaal. Luister naar je gevoel en naar je partner voor de stappen die je wil nemen in dit traject. Jullie moeten je er prettig bij voelen en dat is voor iedereen anders
Mijn nod is pas volgende week donderdag of vrijdag.
Vandaag gehoord dat ik na de paasdagen bij mijn nieuwe werk ga beginnen. Dat is in ieder geval leuk nieuws
Dat we het hier heel graag willen geld denk ik voor ins allemaal. Luister naar je gevoel en naar je partner voor de stappen die je wil nemen in dit traject. Jullie moeten je er prettig bij voelen en dat is voor iedereen anders
Mijn nod is pas volgende week donderdag of vrijdag.
Vandaag gehoord dat ik na de paasdagen bij mijn nieuwe werk ga beginnen. Dat is in ieder geval leuk nieuws
woensdag 3 april 2019 om 07:46
Oh, wat een rotgevoel Pergamon.

Je moet niet alles geloven wat je denkt
woensdag 3 april 2019 om 08:15
botanietje schreef: ↑03-04-2019 07:46Oh, wat een rotgevoel Pergamon.Die onzekerheid en angst zijn ruk. Ik wilde dat ik je gerust kon stellen.
Ik kan alleen aanraden bij Google vandaan te blijven nu het gewoon alle kanten op kan, maar zover was je zelf waarschijnlijk ook al.
Haha, ja zover was ik ook al

woensdag 3 april 2019 om 09:13
Je bericht helpt me wel. Het voel daardoor iets meer 50-50 kans ipv 'het gaat nu sowieso mis'. (alhoewel ik me vandaag wel echt anders voel, over de hele linie.) Ik ga vandaag doorkomen met het motto 'geen bloed = goed' en dan zie ik waar het schip gaat stranden. Voor de zekerheid wel een maandverband meegenomen naar werk.
woensdag 3 april 2019 om 13:57
Dank voor de lieve berichten. Ik begin me steeds ellendiger te voelen. Hoofdpijn, snotterig, kouwelijk, diarree, totaal geen zin in eten (uiteraard wel goed gedaan), beetje misselijk, zwakjes... Heb fertiliteit maar gebeld (ik ben ook maar eens mens) en ik word vanmiddag nog terug gebeld door een verpleegkundige.
Ik heb gelukkig een bulk aan overuren staan (heb dit weekend bijv. ook extra uren gewerkt), dus ik ga vandaag eerder naar huis. Er komt toch niks uit mijn handen (wel lekker voor de simpele klusjes-die-nooit-gebeuren, zoals het opruimen van de inbox, waar ik me nu op stort om de gedachten wat uit te zetten)
Ik heb gelukkig een bulk aan overuren staan (heb dit weekend bijv. ook extra uren gewerkt), dus ik ga vandaag eerder naar huis. Er komt toch niks uit mijn handen (wel lekker voor de simpele klusjes-die-nooit-gebeuren, zoals het opruimen van de inbox, waar ik me nu op stort om de gedachten wat uit te zetten)
woensdag 3 april 2019 om 14:01
Neem even twee paracetemol in. Koorts kun je beter vermijden zo vroeg in de zwangerschap. Verder is het vervelend, maar kan het niet zoveel kwaad. Goed dat je lekker naar huis gaat! En mocht je je nou echt zo rot blijven voelen de komende dagen, zou ik lekker gaan zeuren om een echo met 7 wekenPergamon schreef: ↑03-04-2019 13:57Dank voor de lieve berichten. Ik begin me steeds ellendiger te voelen. Hoofdpijn, snotterig, kouwelijk, diarree, totaal geen zin in eten (uiteraard wel goed gedaan), beetje misselijk, zwakjes... Heb fertiliteit maar gebeld (ik ben ook maar eens mens) en ik word vanmiddag nog terug gebeld door een verpleegkundige.

woensdag 3 april 2019 om 14:17
Goeie tip Daisy Liz, dank! Direct ingenomen. Net terug gebeld door de poli. Kan alle kanten op, maar goed dat ik heb gebeld. Als ik me maandag (weer zo'n pokke lange tijd wachten) me nog zo voel moet ik komen voor een bloedtest. Dan op woensdag weer 1 zodat ze kunnen zien of het HcG stijft of daalt. Bij twijfel (en uiteraard bij bloed of heftige buikpijn) eerder bellen.
woensdag 3 april 2019 om 14:31
Hi dames, mag ik me bij jullie aansluiten? Ik was aangesloten bij een ander forum maar merkte dit was met forummers met pas net bezig zijn en denk dat ik hier wat meer aansluiting vind.
Mijn vriend en ik zitten in ronde 18 > 'bezig' sinds nov 2017. In oktober 2018 zijn we naar de fertiliteitsarts gegaan en hebben we alle gebruikelijke testen en onderzoeken gehad. Ik heb 2x een cyclusanalyse gehad waaruit bleek dat ik netjes een eisprong had. Ook de kwaliteit van het zaad van vriendlief was top. Maar helaas nog geen jackpot hier.
Ik heb 2 maanden geleden een HSG gehad, en ook hieruit kwamen geen gekke dingen.
Kortom; we zijn kerngezond maar niks aan de hand. Gewoon pech?
We gaan een verre reis maken in mei, daarna beginnen we met IUI. Ik vind het fijn om hier met mensen over te praten die er al ervaringen mee hebben. De steun die jullie aan elkaar geven, motiveren me weer een beetje!
Ik ben zelf 28, mijn vriend 32 en dus sinds nov 2017 bezig. We zijn inmiddels bijna 8 jaar samen en hebben nog geen kinderen of positieve zwangerschapstesten gehad. Ben vandaag ongesteld geworden met een cyclus van ongeveer 27 dagen.
Mijn vriend en ik zitten in ronde 18 > 'bezig' sinds nov 2017. In oktober 2018 zijn we naar de fertiliteitsarts gegaan en hebben we alle gebruikelijke testen en onderzoeken gehad. Ik heb 2x een cyclusanalyse gehad waaruit bleek dat ik netjes een eisprong had. Ook de kwaliteit van het zaad van vriendlief was top. Maar helaas nog geen jackpot hier.
Ik heb 2 maanden geleden een HSG gehad, en ook hieruit kwamen geen gekke dingen.
Kortom; we zijn kerngezond maar niks aan de hand. Gewoon pech?
We gaan een verre reis maken in mei, daarna beginnen we met IUI. Ik vind het fijn om hier met mensen over te praten die er al ervaringen mee hebben. De steun die jullie aan elkaar geven, motiveren me weer een beetje!
Ik ben zelf 28, mijn vriend 32 en dus sinds nov 2017 bezig. We zijn inmiddels bijna 8 jaar samen en hebben nog geen kinderen of positieve zwangerschapstesten gehad. Ben vandaag ongesteld geworden met een cyclus van ongeveer 27 dagen.
woensdag 3 april 2019 om 19:56
Pergamon schreef: ↑03-04-2019 14:17Goeie tip Daisy Liz, dank! Direct ingenomen. Net terug gebeld door de poli. Kan alle kanten op, maar goed dat ik heb gebeld. Als ik me maandag (weer zo'n pokke lange tijd wachten) me nog zo voel moet ik komen voor een bloedtest. Dan op woensdag weer 1 zodat ze kunnen zien of het HcG stijft of daalt. Bij twijfel (en uiteraard bij bloed of heftige buikpijn) eerder bellen.
Veel beterschap Pergamon, en goed dat je met de poli gebeld hebt. Snap dat maandag nog erg ver weg is nu, als alles zo onzeker en kwetsbaar voelt. Hopelijk knap je snel weer wat op. Griep en aanverwanten doen natuurlijk ook het een en ander met hoe je lijf aanvoelt, hopelijk is alles gewoon helemaal goed met het kleine doperwtje. Sterkte.

woensdag 3 april 2019 om 20:22
botanietje schreef: ↑03-04-2019 19:56Veel beterschap Pergamon, en goed dat je met de poli gebeld hebt. Snap dat maandag nog erg ver weg is nu, als alles zo onzeker en kwetsbaar voelt. Hopelijk knap je snel weer wat op. Griep en aanverwanten doen natuurlijk ook het een en ander met hoe je lijf aanvoelt, hopelijk is alles gewoon helemaal goed met het kleine doperwtje. Sterkte.![]()
Ik overweeg morgen de poli te bellen en gewoon te zeggen dat ik maandag te laat vind. Ben dat wachten he-Le-maal zat. En of ik die bloedtest nou vrijdag of maandag krijg maakt toch geen hol uit zou je zeggen? Ik ga vanavond suffe programmas kijken vanuit bed en met ademhalingsoefeningen en yoga mezelf een beetje rustig proberen te houden.
woensdag 3 april 2019 om 20:36
Mijn borsten waren ook al heel snel weer normaal (<6 weken). Sinds ongeveer een week begin ik ze met vlagen weer te voelen. En alle andere kwaaltjes gingen en kwamen als ze daar zin in hadden, meestal net als ik me ongerust ging maken.
Oh en buikgriep heb ik ook al gehad deze zwangerschap. Vervelend maar kan geen kwaad.
Succes!
.
donderdag 4 april 2019 om 09:25
donderdag 4 april 2019 om 09:49
Ik herken jouw zorgen, wilde de laatste keer ook een bloedtest maar kreeg die niet omdat ze zeiden een bloedtest zegt in feite niks meer/minder dan dat het HCG stijgt of niet stijgt, en zelfs dat hoeft nóg niks te zeggen en kan ook weer reden geven tot extra zorgen. Die verlengde wachtweken zijn gewoon zwaar, en dat is super k*t.
Probeer maar veel afleiding te zoeken meis.
@ Moes, welkom hier. Jullie zijn al wel een tijdje bezig maar de MMM dus sinds vorig jaar ingestapt, als ik het goed begrijp? Na de vakantie jullie eerste IUI? Nou, "ga op vakantie" zeggen ze toch altijd
Oooh wat had/heb ik altijd een pesthekel aan dat goedbedoelde advies.
Probeer maar veel afleiding te zoeken meis.
@ Moes, welkom hier. Jullie zijn al wel een tijdje bezig maar de MMM dus sinds vorig jaar ingestapt, als ik het goed begrijp? Na de vakantie jullie eerste IUI? Nou, "ga op vakantie" zeggen ze toch altijd

C'est la vie
donderdag 4 april 2019 om 10:08
Dank voor de realiteitszin SusieFlower, dat is wel goed voor me
Je hebt ook gewoon gelijk. Wat ik wel ga doen is van die extreem dure testen waarin de weken worden aangegeven kopen. Als die lager uitvalt weet ik eigenlijk ook voldoende.
Lig inmiddels snipverkouden en hondsberoerd in bed met een wc rol te knuffelen. Moet ik straks ook nog naar de tandarts

Lig inmiddels snipverkouden en hondsberoerd in bed met een wc rol te knuffelen. Moet ik straks ook nog naar de tandarts

donderdag 4 april 2019 om 10:57
Pergamon schreef: ↑04-04-2019 10:08Dank voor de realiteitszin SusieFlower, dat is wel goed voor meJe hebt ook gewoon gelijk. Wat ik wel ga doen is van die extreem dure testen waarin de weken worden aangegeven kopen. Als die lager uitvalt weet ik eigenlijk ook voldoende.
Lig inmiddels snipverkouden en hondsberoerd in bed met een wc rol te knuffelen. Moet ik straks ook nog naar de tandarts![]()
Bagger zeg, Pergamon. Doe rustig aan. Oh, die tandarts zonder e-mailadres en voicemail?

SusieFlower schreef: ↑04-04-2019 09:49Nou, "ga op vakantie" zeggen ze toch altijdOooh wat had/heb ik altijd een pesthekel aan dat goedbedoelde advies.
Nou, zeg dat wel! Ik kon mijn huisarts wel wat aandoen toen ze dat haar strot uit kreeg (we waren toen 2,5 jaar bezig).
donderdag 4 april 2019 om 12:38
Ja die tandarts! Maarrrrr krijg geen rekening gepresenteerd! 
Trek inmiddels een beetje bij, vriend komt vandaag eerder naar huis, dus ik ga nog even lekker snotteren op de bank en doe het rustig aan.
En voor wat betreft die vakantie-"tip" :
zooo irritant altijd! Ja joh, alsof ik nooit op vakantie gam

Trek inmiddels een beetje bij, vriend komt vandaag eerder naar huis, dus ik ga nog even lekker snotteren op de bank en doe het rustig aan.
En voor wat betreft die vakantie-"tip" :