Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-


Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na nog even wat langer te hebben gewacht dan dat uur (en echt knetter, knetter stoned te zijn geweest tussendoor :facepalm: ) kon het gelukkig alsnog doorgaan!

Wel hadden ze nog steeds de uitslag niet van het urine-onderzoek, maar mocht die positief zijn (=slecht nieuws) dan moest ik een antibioticakuur hebben. Gelukkig werd ik om 18.30 gebeld dat de uitslag negatief was, dus ik hoef niet nog meer rotzooi te slikken :) (ik had ook niet verwacht dat er positief getest zou worden hoor; als er bij het bloedonderzoek in mei geen chlamydia en gonorroe antistoffen waren, leek het mij redelijk onmogelijk dat die er nu ineens wel zouden zijn, maar ze moeten het echt zeker weten voor dit onderzoek, vandaar). En normaal gesproken krijg je eerst dat urine-onderzoek, en als die ok is, wordt dan pas de HSG ingepland. Maar de vrouw van de planning gisteren die vandaag gelijk als optie er in gooide, was daar dus een beetje voorbarig in.


Ik vond het in ieder geval echt een k*t onderzoek; vooral het daadwerkelijke door spuiten was flink doorademen en deed gewoon ronduit zeer. Maar eerlijk is eerlijk; dat duurt 20 seconden! Daarna trekt het echt met 2 minuten bijna tot 0 weer weg.
De diazepam begon al een beetje uit te werken, maar de "gewone" pijnstiller was in ieder geval wel al echt uitgewerkt. Die moest ik een uur van te voren innemen, maar uiteindelijk was het pas drie uur na het innemen daadwerkelijk tijd voor de HSG.

Het klemmetje op m'n baarmoedermond vond ik ook niet heel tof, en dat bloed nu ook nog steeds wel. Niet heel veel hoor, maar wel nog steeds met afvegen, zeg maar. Maar volgens de gynaecoloog van vandaag (ook al zo'n lieve vrouw!) is dat normaal, want die klem maakt een soort gaatje of zo (?), en moet het zondagavond wel zo goed als weg zijn. We mogen wel dan pas weer seks hebben, wat de eisprong van maandag of dinsdag weer een spannend moment maakt....

We hebben echt wel veel gelachen hoor; het was een leuk en lief team, en wij zijn verder ook heel relaxed (zeker met een pilletje op :-D ) Die gynaecoloog zei, toen ze de eendenbek had geplaatst; "oh, ik moet even een beetje vloeistof er over gieten" En PLENS, daar ging een golf ijskoud water (of wat voor vloeistof dan ook) over m'n flamoes :rofl: En ik lekker plat "jezus tering das koud" :rofl:

Arcticfox1: ik heb m op dag 12 gehad, wat eigenlijk best laat was. Normaal is het tussen dag 6 en 9, zo uit m'n hoofd. En ik gok dat dat te maken heeft met dat je soms dus even niet kunt sexen ivm het wondje, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik moet maar zo denken, dit deed wel goed zeer, maar uiteindelijk willen we graag een baby, en tijdens m'n bevalling denk ik waarschijnlijk met weemoed terug aan dit moment :p
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
16-11-2018 11:58
Vandaag weer een zwangerschap aankondiging op het werk. Nummer vier op de afdeling
Even niet zo leuk voor mij
He, wat confronterend dan weer he? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
16-11-2018 21:15
Na nog even wat langer te hebben gewacht dan dat uur (en echt knetter, knetter stoned te zijn geweest tussendoor :facepalm: ) kon het gelukkig alsnog doorgaan!

Wel hadden ze nog steeds de uitslag niet van het urine-onderzoek, maar mocht die positief zijn (=slecht nieuws) dan moest ik een antibioticakuur hebben. Gelukkig werd ik om 18.30 gebeld dat de uitslag negatief was, dus ik hoef niet nog meer rotzooi te slikken :) (ik had ook niet verwacht dat er positief getest zou worden hoor; als er bij het bloedonderzoek in mei geen chlamydia en gonorroe antistoffen waren, leek het mij redelijk onmogelijk dat die er nu ineens wel zouden zijn, maar ze moeten het echt zeker weten voor dit onderzoek, vandaar). En normaal gesproken krijg je eerst dat urine-onderzoek, en als die ok is, wordt dan pas de HSG ingepland. Maar de vrouw van de planning gisteren die vandaag gelijk als optie er in gooide, was daar dus een beetje voorbarig in.


Ik vond het in ieder geval echt een k*t onderzoek; vooral het daadwerkelijke door spuiten was flink doorademen en deed gewoon ronduit zeer. Maar eerlijk is eerlijk; dat duurt 20 seconden! Daarna trekt het echt met 2 minuten bijna tot 0 weer weg.
De diazepam begon al een beetje uit te werken, maar de "gewone" pijnstiller was in ieder geval wel al echt uitgewerkt. Die moest ik een uur van te voren innemen, maar uiteindelijk was het pas drie uur na het innemen daadwerkelijk tijd voor de HSG.

Het klemmetje op m'n baarmoedermond vond ik ook niet heel tof, en dat bloed nu ook nog steeds wel. Niet heel veel hoor, maar wel nog steeds met afvegen, zeg maar. Maar volgens de gynaecoloog van vandaag (ook al zo'n lieve vrouw!) is dat normaal, want die klem maakt een soort gaatje of zo (?), en moet het zondagavond wel zo goed als weg zijn. We mogen wel dan pas weer seks hebben, wat de eisprong van maandag of dinsdag weer een spannend moment maakt....

We hebben echt wel veel gelachen hoor; het was een leuk en lief team, en wij zijn verder ook heel relaxed (zeker met een pilletje op :-D ) Die gynaecoloog zei, toen ze de eendenbek had geplaatst; "oh, ik moet even een beetje vloeistof er over gieten" En PLENS, daar ging een golf ijskoud water (of wat voor vloeistof dan ook) over m'n flamoes :rofl: En ik lekker plat "jezus tering das koud" :rofl:

Arcticfox1: ik heb m op dag 12 gehad, wat eigenlijk best laat was. Normaal is het tussen dag 6 en 9, zo uit m'n hoofd. En ik gok dat dat te maken heeft met dat je soms dus even niet kunt sexen ivm het wondje, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik moet maar zo denken, dit deed wel goed zeer, maar uiteindelijk willen we graag een baby, en tijdens m'n bevalling denk ik waarschijnlijk met weemoed terug aan dit moment :p
Fijn dat het achter de rug is! Alles was goed dus?

Zo zag ik de ivf punctie ook. Ja het doet zeer, maar vergeleken met weeën stelt het niks voor haha!
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
16-11-2018 21:20
Fijn dat het achter de rug is! Alles was goed dus?

Zo zag ik de ivf punctie ook. Ja het doet zeer, maar vergeleken met weeën stelt het niks voor haha!
Oh ja, lekker dat ik dé vraag onbeantwoord laat :bonk: Ja, alles zag er goed doorgaanbaar uit! Ik heb wel nog een afspraak met m'n eigen gyn, volgende week, maar ik ga daar maar een bel-afspraak van maken, want alleen maar er heen om te horen dat het er goed uit zag; dat weet ik nu ook wel :p

Aan IVF-puncties probeer ik nog even niet te denken :-$
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
16-11-2018 21:24
Oh ja, lekker dat ik dé vraag onbeantwoord laat :bonk: Ja, alles zag er goed doorgaanbaar uit! Ik heb wel nog een afspraak met m'n eigen gyn, volgende week, maar ik ga daar maar een bel-afspraak van maken, want alleen maar er heen om te horen dat het er goed uit zag; dat weet ik nu ook wel :p

Aan IVF-puncties probeer ik nog even niet te denken :-$
Fijn! En de eerste maanden na je hsg heb je meer kans om zwanger te worden dus hopelijk heb je ivf ook helemaal nooit nodig ;-)
Vier zwangerschap aankondigingen in twee weken. Vanavond ook mijn broer en schoonzus
Ik ben emotioneel vandaag even op
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
16-11-2018 21:58
Vier zwangerschap aankondigingen in twee weken. Vanavond ook mijn broer en schoonzus
Ik ben emotioneel vandaag even op
Pfffff, nog eentje.... En dan nog wel je broer...... Waar je diep in je hart vast heel blij voor bent, maar dat maakt t niet makkelijker of zo.....

En er is niets wat wij kunnen zeggen om je nu beter te laten voelen, behalve :hug: :hug:

Heb je wel (veel) steun aan je partner?
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
16-11-2018 21:58
Vier zwangerschap aankondigingen in twee weken. Vanavond ook mijn broer en schoonzus
Ik ben emotioneel vandaag even op
:hug: :hug: :hug:
Extra knuffels. Ik weet hoe het is en ik hoop dat je het bij iemand kwijt kunt.
Je bent geen slechte zus/tante/whatever als je nu verdrietig bent! Neem de tijd om eraan te wennen. Voor jouw verdriet mag net zoveel plek zijn als voor hun blijdschap.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
16-11-2018 21:24
Oh ja, lekker dat ik dé vraag onbeantwoord laat :bonk: Ja, alles zag er goed doorgaanbaar uit! Ik heb wel nog een afspraak met m'n eigen gyn, volgende week, maar ik ga daar maar een bel-afspraak van maken, want alleen maar er heen om te horen dat het er goed uit zag; dat weet ik nu ook wel :p

Aan IVF-puncties probeer ik nog even niet te denken :-$
Dat is in elk geval mooi meegenomen. :-)
Ik wist niet dat dat klemmetje dat effect had (geen hsg gehad). :-( Klinkt niet prettig, maar in ieder geval heb je het nu achter de rug. Wat betreft de cyclusdag: ik had begrepen dat ze geen risico willen nemen dat er ergens een net-bevruchte eicel rondzwemt, die vervolgens door de contrastvloeistof terug de eileider ingespoeld wordt en daar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap veroorzaakt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik heb onze situatie vanavond ook met mijn familie gedeeld. Dat geeft een beetje lucht.
Mijn partner is echt een kei, daar heb ik heel veel steun aan
Zo snel zoveel zwangerschappen zo dichtbij is echt niet makkelijk
Ik ben onder mijn eigen frustratie en verdriet wel blij voor mijn broer en mijn vriendinnen, maar man wat een klap
Alle reacties Link kopieren
Nog ff lekker een trap na. Mijn hart huilt echt.. :cry: Kennis is zwanger stuurt alleen een foto aankondiging via messenger zonder enige emphatie en/of tekst.. Weet van onze situatie. Mijn emoties zaten mij te hoog om hun te kunnen feliciteren en kon het echt niet oprecht menen. Ook nog ff niet gedaan. Hele avond en nacht gehuild. Krijg ik gisteravond een messengerberichtje of ik het wel begrepen had en met de extra benadrukking dat ze in verwachting zijn.. Echt op een toon dat de felicitatie werd opgedrongen. Dit doet zooo veel pijn! :cry:
Joy28 schreef:
16-11-2018 23:47
Nog ff lekker een trap na. Mijn hart huilt echt.. :cry: Kennis is zwanger stuurt alleen een foto aankondiging via messenger zonder enige emphatie en/of tekst.. Weet van onze situatie. Mijn emoties zaten mij te hoog om hun te kunnen feliciteren en kon het echt niet oprecht menen. Ook nog ff niet gedaan. Hele avond en nacht gehuild. Krijg ik gisteravond een messengerberichtje of ik het wel begrepen had en met de extra benadrukking dat ze in verwachting zijn.. Echt op een toon dat de felicitatie werd opgedrongen. Dit doet zooo veel pijn! :cry:
Ik snap jou gevoel zo goed. Zit daar nu zelf ook midden in
Ik wil heel graag volt mijzelf een manier vinden om met de zwangerschappen in mijn omgeving om te gaan
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
17-11-2018 07:24
Ik snap jou gevoel zo goed. Zit daar nu zelf ook midden in
Ik wil heel graag volt mijzelf een manier vinden om met de zwangerschappen in mijn omgeving om te gaan
Ik reageer straks wat uitgebreider, maar heb je gedacht aan de maatschappelijk werker van jullie afdeling? Elke afdeling moet die hebben en ik vond het zelf erg fijn een aantal dingen uit te spreken en daar handvatten bij te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Joy28 schreef:
16-11-2018 23:47
Nog ff lekker een trap na. Mijn hart huilt echt.. :cry: Kennis is zwanger stuurt alleen een foto aankondiging via messenger zonder enige emphatie en/of tekst.. Weet van onze situatie. Mijn emoties zaten mij te hoog om hun te kunnen feliciteren en kon het echt niet oprecht menen. Ook nog ff niet gedaan. Hele avond en nacht gehuild. Krijg ik gisteravond een messengerberichtje of ik het wel begrepen had en met de extra benadrukking dat ze in verwachting zijn.. Echt op een toon dat de felicitatie werd opgedrongen. Dit doet zooo veel pijn! :cry:
Niet heel fijngevoelig van ze. Staan ze dichtbij jullie? Is het een mogelijkheid om te laten weten dat dit soort dingen bij jou even tijd nodig hebben, gezien de situatie?
Sommige mensen hebben echt geen voorstellingsvermogen wat dat betreft en hebben een (flinke) hint nodig. Aan de andere kant betekent dat wel dat je je kwetsbaar moet opstellen en zelf had ik daar niet bij iedereen zin in.


@Arcticfox: heel goed dat je het met je familie gedeeld hebt!

Verder eens met Pergamon: Vorig jaar heb ik met de maatschappelijk werker van de fertiliteitspoli en vervolgens met een psycholoog een aantal gesprekken gehad over dit onderwerp (en de medische molen in het algemeen). Het was fijn om uit te spreken wat zwangerschappen in mijn omgeving met me doen en om daar wat hulp bij te krijgen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
[quote=botanietje post_id=29253314 time=1542448315 user_id=183599]
Niet heel fijngevoelig van ze. Staan ze dichtbij jullie? Is het een mogelijkheid om te laten weten dat dit soort dingen bij jou even tijd nodig hebben, gezien de situatie?
Sommige mensen hebben echt geen voorstellingsvermogen wat dat betreft en hebben een (flinke) hint nodig. Aan de andere kant betekent dat wel dat je je kwetsbaar moet opstellen en zelf had ik daar niet bij iedereen zin in.


Ja ze staan nog wel aardig dicht bij ons. En ze weten ook van onze situatie.. Maar blijkbaar missen zij behoorlijk hun emphatie. En dat heeft mij enorm teleurgesteld en kwaad gemaakt. En inderdaad dat kwetsbaar opstellen is dan erg lastig want ik vraag me af of ze me echt wel begrijpen. Dus moet ik dan mijn energie er wel aan besteden.
Alle reacties Link kopieren
Verdorie, heel verhaal getypt, alles weg...

Irish, ik moest om je verhaal stiekem wel een beetje lachen :) fijn, dat alles goed is!! Op naar hopelijk het beste bij-effect van de HSG!!

Artic, heel klote, zoveel aankondigingen in je directe omgeving. En dan ook nog zo dichtbij! Heel goed dat je jullie traject kenbaar hebt gemaakt aan familie. Zo kan jouw verdriet bestaan naast de blijdschap van je broer, maar kan jij ook blij voor hem zijn en hij verdrietig voor jou. Er kan ook rekening met je gehouden worden. Dat is fijn. Ik heb er zelf veel aan gehad om mijn gevoel te accepteren. Ik mág verdrietig zijn, of boos of machteloos. Het ís ook allemaal super ingewikkeld. Een maatschappelijk werker kan je hier echt goed bij helpen.

Ook bij jou Joy. Het is niet niks ook, waar we mee bezig zijn. Gelukkig heb ik zelf nog nooit een hele avond en nacht hoeven te huilen. Het lijkt me heel erg rot als het verdriet zo groot is dat je er niet van kan slapen. Mij heeft “openstellen” me veel gebracht. “Ik ben voor jiu heel blij, maar vanwege onze eigen wens vind ik het ook heel confronterend. Ik hoop dat je mij de tijd wil geven”. Voor mensen die wel ‘normaal’ zwanger worden is het moeilijk in te schatten wat zij anders kunnen doen. Sommige mensen zijn empathisch, anderen moet je helpen. Komt bij dat wij allemaal andere wensen in dit traject hebben. Door uit te spreken wat jíj wil, kan iemand dat op anticiperen. Zijn ze dan nog steeds lomp? Dan zijn ze niet de goede vriend die je had gehoopt. Maar als jij niet uitspreekt wat je wil, dan is de kans klein dat ze exact het juiste doen en dat ligt dan niet alleen aan hen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het dames?

Als ik voor a.s. woensdag niet ongesteld ben, moet ik waarschijnlijk de afspraak voor de nieuwe medicatie uitstellen. Zó irritant... die suffe lange cyclus van me laat me weer lekker in de steek.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Pergamon! Houd je je cyclus verder bij, weet je of je een eisprong hebt gehad (als je die hebt)? Balen, als je net zo hard bezig bent geweest je voor te bereiden op de medicatie.
Ga je afwachten of denk je dat je iets van een Provera-kuur krijgt?

Hier: ik zit op cyclusdag 11, dus nog een beetje vroeg om eisprongen te verwachten. Dag 20 is gemiddeld voor mij. Maar goed, nieuwe medicijnen, nieuwe kansen, dus ik ga over een paar dagen wel weer over ovulatietesten piesen. :-D De Action verdient goed aan mij.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Hè, balen Pergamon, dat je je zo in de steek gelaten voelt door je cyclus!

Ik nu ook even hoor; mn eisprong zou ik vandaag moeten hebben (14 dagen na ongesteld) maar na een super licht streepje (nauwelijks waarneembaar) op zaterdagavond, daarna alleen nog maar robijn witte testen gehad de afgelopen twee dagen :cry:
Ik vrees dus dat mn eisprong ineens twee dagen eerder was, zaterdag dus, en dat we m keihard gemist hebben deze maand :facepalm:
Maar goed; ik sponsor de action nog tot woensdag, en als ie dan nog wit blijft, hebben we echt super veel pech gehad..... Gister wel gewoon gesekst hoor, zin is zin :-D maar vrijdag en zaterdag dus niet, wat ook niet kon ivm dat bloedverlies ... nouja, tis wat t is.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op CD33. Ik denk dat mijn menstruatie dit weekend ongeveer zal zijn, omdat ik mijn ovulatie rond de 10e heb gehad. Omdat ik altijd zo onregelmatig ben, maakt dat ook niet zo uit. Er heeft regelmatig nog drie weken tussen ovulatie en menstruatie gezeten. Ik ga woensdag bellen voor overleg. Een kuurtje is inderdaad een optie wat mij betreft.

Fingers crossed Botanietje!

Zou wel balen zijn Irish, als je 'm nou net gemist hebt.
Alle reacties Link kopieren
@Pergamon: hopen dat er nog iets uitkomt voor het weekend dan. Reageer je goed op de kuurtjes (ik werd er eerst heel energiek van en dan lamlendig als de kuur klaar was)?

@Irish: is er nog iets uit de nieuwe testen gekomen of blijft het wit?

Goed, kleine verrassing hier: ik heb een (vrijwel) positieve ovulatietest. Op dag 12 nog wel! Dat is niet meer gebeurd sinds, nou, geen idee eigenlijk. Drie jaar? Letrozol past kennelijk een stuk beter bij me dan Clomid! De afgelopen anderhalf jaar zat ik echt de lichtroze streepjes uit die testen te kijken, maar dit is een dikke streep. Ik ben er blij mee.
Nu heel hard duimen dat er echt een eisprong komt en dat daar iets van mag komen. :jump:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
@botanietje kijk dat is mooi nieuws
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in mijn natuurlijke cyclus. Bij de volgende nog 1x clomid (omdat dit onregelmatige echt niks is en zonde van mijn tijd). Nu ik even geen Clomid heb, heb ik wel minder honger de hele tijd! Had het eerder niet zo door, maar nu ik een stuk minder eet opeens wel.

Ik ga duimen Botanietje!!
Alle reacties Link kopieren
Whoohoo, wat fijn Botanietje!! En nu lekker gaan seksen, haha!

Pergamon; wat voor Provera-kuurtje zou dat dan zijn? Ik ken (nog) niet alle namen :facepalm: Is dat om een menstruatie op te wekken of zo? Zo ja; moet je dan eerst nog een test doen? Je leest t; ik weet er veel te weinig van :(
Je ging vandaag bellen, toch?
Ik merk ook dat ik niet zo'n honger gevoel heb, als wanneer ik hormonen spuit.

Gisteravond nog een stokje gebruikt, maar die mislukte.... Hebben jullie dat ook wel eens? Bij mij is het toch vaak 1 van de 5 uit het doosje, waarbij 'ie niet goed de urine opneemt, of wat het dan ook is. Dan kleurt ie niet roze (allebei de vakjes worden bij mij altijd eerst helemaal roze, en dan trekt dat weg en heb ik een dikke streep rechts, en hopelijk, ook één links) maar doet ie, zeg maar, gewoon helemaal niets...
Maar goed; vanochtend zag ik een indroogstreep op die mislukte, en een redelijk zichtbare ook! Als ie helemaal negatief zou zijn, is er ook geen indroogstreep (ik bewaar m'n testen een paar dagen, en die blijven dan wit) Dus vanochtend heb ik toch nog maar een keer getest, en hier was al een dikkere streep te zien! Het lijkt er dus op dat m'n eisprong gewoon extra laat is deze keer..... Blij dat ik toch door ben blijven testen :)
Alle reacties Link kopieren
@ Irish: Consider it done. ;-D :yes: :$

En dat is goed nieuws, dan heb je je eisprong niet gemist!

En wat betreft eten: op Clomid ben ik een allesverorberend monster. En als het nou een onverzadigbare trek in komkommers was, maar neuh ... In drie maanden tijd ben ik uit het gros van mijn broeken gebarsten. Ik krijg ze nog dicht als het echt moet, maar charmant is anders.
:-9
Je moet niet alles geloven wat je denkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven