Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-


Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah goed nieuws botanietje en irish!

Hier niet veel te melden, ik zit in een wachtmaand. Hopelijk mag ik volgende maand een cryoterugplaatsing.
Hier ook niet veel te melden. Nog een klein weekje mijn menstruatie afwachten hier. Ik verwacht deze denk ik disndag
Alle reacties Link kopieren
Gatver ik baal echt. Gesproken met ziekenhuis. Omdat mijn menstruatie uitblijft kan de HSG niet worden ingepland. Na 20 minuten in de wacht werd mijn hele afspraak van 6 december maar verschoven. Naar.... half januari!! Ik kan ook vandaag een provera kuur ophalen. Maar ik wíl dan helemaal geen provera kuur, want die menstruatie komt echt wel, alleen pas na maximaal 44 dagen. Als ik nu start met provera heb ik de laatste pil daarvan pas op CD46 (want nu op CD36), dus dat is totaal overbodig. Ik gaf aan er echt van te balen dat ik nu een maand extra moet wachten, terwijl ik bij het maken van de afspraak al had gezegd dat ik dat allemaal wel heel erg krap vond worden en of ik niet twee weken later ingepland kon worden. Dat was toen niet nodig want 'dit gaan we wel redden'. Maar, zo gaf de telefoniste nu fijntjes aan, de dokter zegt dat er 'geen haast' bij is en eigenlijk moet ik niet zo zeuren. En, ohja, in december is er misschien helemaal geen ruimte voor en HSG, dus dan wordt de afspraak van januari misschien wel februari. 'Doorslikken met Clomid gebeurd wel vaker'. Terwijl de arts in ons laatste gesprek aangaf dat doorslikken met Clomid voor mínder kansen zorgt.

Was tot nu toe echt tevreden over het ziekenhuis, maar hier heb ik een nare bijsmaak aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
He, wat een butt-gesprek Pergamon!!! Ik kan me voorstellen dat je echt flink gefrustreerd bent nu. Zou je anders geen bel-afspraak met je gyn krijgen? Of had je dat al?
"tijd genoeg", ja, lekker makkelijk praten van die vrouw :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Een belafspraak kan niet want “bij nieuwe medicatie willen we je altijd zien”. Kortom, als het een beetje slecht uitpakt kan ik pas in februari starten ipv in december rond de kerst.
Alle reacties Link kopieren
Telefoniste “Je moet niet in maanden denken, maar in stapjes, anders maak je het voor jezelf wel heel erg zwaar”.

Dus.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-11-2018 13:39
Telefoniste “Je moet niet in maanden denken, maar in stapjes, anders maak je het voor jezelf wel heel erg zwaar”.

Dus.
"bedankt voor uw inzicht, hier kan ik wat mee!"

:frusty: :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-11-2018 13:39
Telefoniste “Je moet niet in maanden denken, maar in stapjes, anders maak je het voor jezelf wel heel erg zwaar”.

Dus.
Pffff, wat een domme doos. Weet je zeker dat je eisprong is geweest? Mag je niet even bloed laten prikken om je progesteronwaarde te bepalen? Als jij zeker weet dat je menstruatie elk moment kan komen, zou ik ook echt geen kuurtje nemen. Wel echt super vervelend. Ik snap heel goed dat je ervan baalt. Ik heb tussen april van dit jaar en mijn eerste IVF punctie vorige maand ook continu dit soort gezeur gehad. Elke poging werd halverwege of op het laatste moment gecancelled om verschillende redenen. Echt frustrerend. En nu moet ik weer een of twee maanden wachten op een cryoterugplaatsing. En ondertussen is er weer bijna een jaar voorbij... 4 jaar inmiddels..
Wat een stom antwoord van de telefoniste. Daar kan je toch helemaal niks mee
Alle reacties Link kopieren
Van de volgende uitspraak krijg ik inmiddels ook lichte, agressieve neigingen: "Ja, je moet er gewoon niet zo mee bezig zijn, gewoon loslaten, je zult zien, dan ben je zó zwanger!"

(komt niet van iemand uit het ziekenhuis hoor! Mijn gynaecologe zei: "als dat loslaat gebeuren echt zou werken, had ik nu geen werk gehad, en was het andersom de perfecte anti-conceptie, toch?")
Irish_Wasser_Woman schreef:
22-11-2018 14:16
Van de volgende uitspraak krijg ik inmiddels ook lichte, agressieve neigingen: "Ja, je moet er gewoon niet zo mee bezig zijn, gewoon loslaten, je zult zien, dan ben je zó zwanger!"

(komt niet van iemand uit het ziekenhuis hoor! Mijn gynaecologe zei: "als dat loslaat gebeuren echt zou werken, had ik nu geen werk gehad, en was het andersom de perfecte anti-conceptie, toch?")
Dat vind ik ook altijd zo'n stomme opmerking
Voor de controle echo's ben ik per cyste al een paar keer in het ziekenhuis, plus dagen achter elkaar spuiten. Dan zit er niet mee bezig zijn er niet meer in hoor
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
22-11-2018 13:58
Pffff, wat een domme doos. Weet je zeker dat je eisprong is geweest? Mag je niet even bloed laten prikken om je progesteronwaarde te bepalen? Als jij zeker weet dat je menstruatie elk moment kan komen, zou ik ook echt geen kuurtje nemen. Wel echt super vervelend. Ik snap heel goed dat je ervan baalt. Ik heb tussen april van dit jaar en mijn eerste IVF punctie vorige maand ook continu dit soort gezeur gehad. Elke poging werd halverwege of op het laatste moment gecancelled om verschillende redenen. Echt frustrerend. En nu moet ik weer een of twee maanden wachten op een cryoterugplaatsing. En ondertussen is er weer bijna een jaar voorbij... 4 jaar inmiddels..
Nee, ik weet niet 100% zeker dat mijn eisprong is geweest, maar na 2,5 jaar cyclus bijhouden en sinds mijn 13e dezelfde “klachten” voor een menstruatie hebben gehad weet ik bijna zeker dat ik binnen nu en 7 dagen ongesteld ben. Ken mijn lichaam wat dat betreft heel goed.

Bloedprikken hebben we het niet over gehad.

Wat raar dat ze ook IVF puncties verplaatsen. Daar zit toch behoorlijk wat voorbereiding in qua spuiten etc.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
22-11-2018 14:19
Dat vind ik ook altijd zo'n stomme opmerking
Voor de controle echo's ben ik per cyste al een paar keer in het ziekenhuis, plus dagen achter elkaar spuiten. Dan zit er niet mee bezig zijn er niet meer in hoor
Ik kan met die opmerking ook echt he-le-maal niks. Eerst dag 3 t/m 7 clomid slikken op een vast tijdstip, dan vanaf dag 10 ovulatietesten (want onregelmatig), dan tellen tot aan D-day en dan weer van voor af aan beginnen. “Loslaten” is dan zowat geen optie meer.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
22-11-2018 14:16
Wat een stom antwoord van de telefoniste. Daar kan je toch helemaal niks mee
Als ze had gezegd “super vervelend dit, maar het komt nu nét onhandig uit en in december is het altijd een lastige maand. Ik kan je niet eerder plaatsen dan januari”, dan had ik óók gebaald maar had ik het wel begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal trouwens ook omdat de maatschappelijk werker deze week zou terugbellen over de extra begeleiding en ik heb nog niks gehoord en morgen werkt ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-11-2018 14:40
Nee, ik weet niet 100% zeker dat mijn eisprong is geweest, maar na 2,5 jaar cyclus bijhouden en sinds mijn 13e dezelfde “klachten” voor een menstruatie hebben gehad weet ik bijna zeker dat ik binnen nu en 7 dagen ongesteld ben. Ken mijn lichaam wat dat betreft heel goed.

Bloedprikken hebben we het niet over gehad.

Wat raar dat ze ook IVF puncties verplaatsen. Daar zit toch behoorlijk wat voorbereiding in qua spuiten etc.
Dan zou ik ook écht geen kuurtje nemen. Theoretisch gezien kun je ook zwanger zijn toch? Of niet?

Het waren bij mij IUI pogingen die gecanceld werden vanwege teveel follikels, en een IVF punctie, omdat de hele boel in elkaar was gestort twee dagen voor de punctie.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
22-11-2018 14:46
Dan zou ik ook écht geen kuurtje nemen. Theoretisch gezien kun je ook zwanger zijn toch? Of niet?

Het waren bij mij IUI pogingen die gecanceld werden vanwege teveel follikels, en een IVF punctie, omdat de hele boel in elkaar was gestort twee dagen voor de punctie.
No way dat ik aan een kuurtje ga. Dat was ook helemaal niet de opzet van mijn telefoontje. Ik wou gewoon weten hoe ze dat gingen doen met die HSG. Ik kan inderdaad zwanger zijn, want we hebben uiteraard wel gewoon gesekst rondom de vruchtbare periode. Verwacht het niet, omdat ik me zo “aankomende menstruatie” voel.

Teveel follikels kunnen ze weinig aan doen (zo ben ik ook een poging met Clomid “kwijtgeraakt”) wel balen van die IVF zeg! Hadden die die niet zien aankomen?
Waar ik zit is december ook een lastige maand qua plannen. Is er voor ons nu op uitgedraaid dat mijn man niet mee kan naar het gesprek met de arts dat volgt op de hsg
Heel jammer, maar anders moest ik het uitstellen tot januari
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
22-11-2018 14:51
Waar ik zit is december ook een lastige maand qua plannen. Is er voor ons nu op uitgedraaid dat mijn man niet mee kan naar het gesprek met de arts dat volgt op de hsg
Heel jammer, maar anders moest ik het uitstellen tot januari
Dat is ook balen! Maar toch, beter zo dan pas in januari.
Snap het wel hoor, het is ook een rottige maand. Maar voor de patienten soms wel erg rot zo.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
22-11-2018 14:51
Waar ik zit is december ook een lastige maand qua plannen. Is er voor ons nu op uitgedraaid dat mijn man niet mee kan naar het gesprek met de arts dat volgt op de hsg
Heel jammer, maar anders moest ik het uitstellen tot januari
Moet jij nog voor de HSG? Zolang je man dáár maar bij is.... Vaak zie je gelijk hoe je doorstroom is, en bij mij zei de gyn (niet m'n eigen) gelijk dat alles er goed uit ziet. Het gesprek morgen (toch maar niet voor telefonisch gegaan, heb m maar gewoon zo laten staan) lijkt mij dan ook geen verrassingen te geven, meer formaliteit.
Irish_Wasser_Woman schreef:
22-11-2018 14:56
Moet jij nog voor de HSG? Zolang je man dáár maar bij is.... Vaak zie je gelijk hoe je doorstroom is, en bij mij zei de gyn (niet m'n eigen) gelijk dat alles er goed uit ziet. Het gesprek morgen (toch maar niet voor telefonisch gegaan, heb m maar gewoon zo laten staan) lijkt mij dan ook geen verrassingen te geven, meer formaliteit.
Ik moet nog voor de hsg. Staat gepland op 6 december. Dan kan mijn man wel mee gelukkig
De hsg is op een ander afdeling (radiologie) dus geen idee of ze meteen iets zeggen of niet
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
22-11-2018 15:02
Ik moet nog voor de hsg. Staat gepland op 6 december. Dan kan mijn man wel mee gelukkig
De hsg is op een ander afdeling (radiologie) dus geen idee of ze meteen iets zeggen of niet
Bij mij was dat ook op de afdeling radiologie, maar wel met mijn eigen arts. En ook bij mij zeiden ze het direct.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-11-2018 11:45
Gatver ik baal echt. Gesproken met ziekenhuis. Omdat mijn menstruatie uitblijft kan de HSG niet worden ingepland. Na 20 minuten in de wacht werd mijn hele afspraak van 6 december maar verschoven. Naar.... half januari!! Ik kan ook vandaag een provera kuur ophalen. Maar ik wíl dan helemaal geen provera kuur, want die menstruatie komt echt wel, alleen pas na maximaal 44 dagen. Als ik nu start met provera heb ik de laatste pil daarvan pas op CD46 (want nu op CD36), dus dat is totaal overbodig. Ik gaf aan er echt van te balen dat ik nu een maand extra moet wachten, terwijl ik bij het maken van de afspraak al had gezegd dat ik dat allemaal wel heel erg krap vond worden en of ik niet twee weken later ingepland kon worden. Dat was toen niet nodig want 'dit gaan we wel redden'. Maar, zo gaf de telefoniste nu fijntjes aan, de dokter zegt dat er 'geen haast' bij is en eigenlijk moet ik niet zo zeuren. En, ohja, in december is er misschien helemaal geen ruimte voor en HSG, dus dan wordt de afspraak van januari misschien wel februari. 'Doorslikken met Clomid gebeurd wel vaker'. Terwijl de arts in ons laatste gesprek aangaf dat doorslikken met Clomid voor mínder kansen zorgt.

Was tot nu toe echt tevreden over het ziekenhuis, maar hier heb ik een nare bijsmaak aan overgehouden.
Ugh Pergamon, wat een empathie van die dame. Not. :-(
Het is zo vervelend als mensen je even gaan uitleggen dat jouw slechte gevoel hierover verkeerd is en dat je het oké moet vinden. Zeg dan gewoon 'ik begrijp dat het naar is, maar ik kan er niets aan veranderen.' Ik snap dat je baalt van hoe dit gaat en (itt tot de telefoniste) dat jij wel graag een beetje vaart erin wilt houden. :whip:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Spannend, want ik wil graag wat anders. Hier heb ik impulsief op gereageerd en de baan is wel ver reizen (snel ruim 1,5 uur enkele reis). Merk dat ik dat vooruitzicht wel heftig vind, ook in combi met het traject waar wij nu inzitten. Er zijn alleen weinig vacatures in mijn sector (en dan reageren er 100-200 man), dus kansen zijn dun gezaaid. Pffff. Dit weekend nig maar even goed over na denken.

Jij kent deze sector een beetje Botanietje, wat denk jij?
pergamon wijzigde dit bericht op 22-11-2018 16:58
6.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
22-11-2018 16:54
Ugh Pergamon, wat een empathie van die dame. Not. :-(
Het is zo vervelend als mensen je even gaan uitleggen dat jouw slechte gevoel hierover verkeerd is en dat je het oké moet vinden. Zeg dan gewoon 'ik begrijp dat het naar is, maar ik kan er niets aan veranderen.' Ik snap dat je baalt van hoe dit gaat en (itt tot de telefoniste) dat jij wel graag een beetje vaart erin wilt houden. :whip:
Precies. Ik ben echt niet onwetend over ‘december drukte’, maar ze had het allemaal nét wat vriendelijker kunnen brengen. Was ook een nieuwe volgens mij. (Her)Kende haar stem in elk geval niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven