Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd

dinsdag 27 november 2018 om 19:05
Fijn dat het gesprek zo goed ging. En serieus dat net die panty is mij ook een keer gebeurd vlak voor een sollicitatie.Pergamon schreef: ↑27-11-2018 17:55Gesprek ging heel goed! Nu extreeeeem in dubio wat ik wil / moet doen. Opzeggen bij mijn “eerste echte baan” voelt opeens heel eng nu het zo dichtbij komt. Gek, want wil er zo graag weg. Schijnbaar voelt het toch veilig ofzo.
Heb wel een zitplaats in de trein. Dat scheeltZo uiteten met vriend, gaan we het er eens goed over hebben.
Wanneer hoor je wat terug?
Ik begin toch een beetje zenuwachtig te worden voor de hsg op 6 december. Geen idee waarom.
Misschien toch bang dat het heel pijnlijk is of voor de uitkomst
Deze twee rondes met gonal f en ovitrelle waren beide 28 dagen. Dat betekend dat als dat nu ook het geval is dan is mijn nod op eerste kerstdag
Weten jullie of de hsg invloed heeft op mijn cyclus?
dinsdag 27 november 2018 om 19:11
Nee dat heeft geen invloed. Bij mijn eerste onderzoeken was ik ook telkens heel zenuwachtig en op een gegeven moment bedacht ik me dat die dagen zenuwen erger waren dan het onderzoek zelf. Sindsdien heb ik dat losgelaten en dat is echt fijn! Zelfs voor de punctie was ik niet nerveus. Probeer maar zo te denken: al doet het pijn, het duurt maar even. Mijn persoonlijke ervaring is dat het écht meeviel. Onprettig, maar te doen.Arcticfox1 schreef: ↑27-11-2018 19:05Fijn dat het gesprek zo goed ging. En serieus dat net die panty is mij ook een keer gebeurd vlak voor een sollicitatie.
Ik begin toch een beetje zenuwachtig te worden voor de hsg op 6 december. Geen idee waarom.
Deze twee rondes met gonal f en ovitrelle waren beide 28 dagen. Dat betekend dat als dat nu ook het geval is dan is mijn nod op eerste kerstdag

dinsdag 27 november 2018 om 19:19
Ik probeer mij ook te blijven bedenken dat, ook al doet het pijn, het maar eventjes duurt.DaisyLiz schreef: ↑27-11-2018 19:11Nee dat heeft geen invloed. Bij mijn eerste onderzoeken was ik ook telkens heel zenuwachtig en op een gegeven moment bedacht ik me dat die dagen zenuwen erger waren dan het onderzoek zelf. Sindsdien heb ik dat losgelaten en dat is echt fijn! Zelfs voor de punctie was ik niet nerveus. Probeer maar zo te denken: al doet het pijn, het duurt maar even. Mijn persoonlijke ervaring is dat het écht meeviel. Onprettig, maar te doen.
Moet toch gebeuren, want ik wil ook weten of het verder goed is daarbinnen
dinsdag 27 november 2018 om 21:35
Arcticfox1 schreef: ↑27-11-2018 19:05Fijn dat het gesprek zo goed ging. En serieus dat net die panty is mij ook een keer gebeurd vlak voor een sollicitatie.
Kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt, hoor. Kan zelf ook best tegen dingen opzien. Hopelijk valt het mee, zowel de behandeling zelf als de uitslag. Op 6 december is het ook weer voorbij!
@ Pergamon: Goed gedaan, je gesprek! Wel een lastige keuze als je het wordt. Hoe was de reis terug nu, met zitplek? Heb je veel overstappen?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
woensdag 28 november 2018 om 15:00
Ik 'moet' morgenochtend voor de HSG. Als je het fijn vind wil ik best delen hoe ik dat ervaren heb?Arcticfox1 schreef: ↑27-11-2018 19:19Ik probeer mij ook te blijven bedenken dat, ook al doet het pijn, het maar eventjes duurt.
Moet toch gebeuren, want ik wil ook weten of het verder goed is daarbinnen
woensdag 28 november 2018 om 15:03
Reis terug was prima. 1x overstappen na 12 minuten, daarna 1 lange zit (niet staan) met weinig stops. Viel me mee.botanietje schreef: ↑27-11-2018 21:35
@ Pergamon: Goed gedaan, je gesprek! Wel een lastige keuze als je het wordt. Hoe was de reis terug nu, met zitplek? Heb je veel overstappen?
Volgende dilemma: ze zouden gisteren of vanochtend terugbellen. Nog niks gehoord. Ze willen vóór 1 december beslissen i.v.m. opzegtermijnen. Kortom: ik geloof dat ik zo zelf maar even ga bellen.

woensdag 28 november 2018 om 18:15
Dan geef ik morgen een uitgebreide update

Mijn sollicitatie-dilemma is opgelost. Ik ben tweede geworden en daarmee afgewezen. Hele positieve en fijne feedback ontvangen en ik denk er positief aan terug. Heel veel dingen zijn helderder geworden, wat ook altijd prettig is.
woensdag 28 november 2018 om 21:40
Ah, wel jammer maar het scheelt een lastige keuze. Hopelijk vind je snel iets anders wat bij je past.Pergamon schreef: ↑28-11-2018 18:15Dan geef ik morgen een uitgebreide update
Mijn sollicitatie-dilemma is opgelost. Ik ben tweede geworden en daarmee afgewezen. Hele positieve en fijne feedback ontvangen en ik denk er positief aan terug. Heel veel dingen zijn helderder geworden, wat ook altijd prettig is.
Veel sterkte morgen bij de HSG!
donderdag 29 november 2018 om 09:39
HSG alweer achter de rug. Alles is goed. Of 'flitsend' zoals de (hele lieve!) gynaecoloog zei.
Ik vond het heel spannend vanochtend, was echt zenuwachtig. De gyn maakte veel goed. Wát een fijne arts was dat! Rustig, helder, soms een grapje. Echt top!
In de folder die ik had gelezen stond dat er geen gynaecologische stoel zou zijn en dat ik mijn benen zelf op de hoeken van de tafel zou moeten zetten. Dat was gelukkig niet waar, er waren gewoon beugels. Ik was niet stonded
en het ontsmetten vond ik helemaal niet koud. Enige rare was de assistent, die volgens mij nieuw was. Of minimaal beginnend. Niet zo rustig en zeker als de gyn. Ze was een beetje giechelig. De gyn had handige trucjes, zoals hoesten als het klemmetje werd gezet. Dat deed daardoor eigenlijk helemaal geen pijn. Daarna een beetje zeurderig alsof ik ongesteld was, niet heftig ofzo. Het aan elkaar zetten vond ik wél pijnlijk. Toen dacht ik 'Irish zei dat het twee minuten zou duren' en ben ik tot 120 gaan tellen. Was al vóór de 120 voorbij. Het ging echt vlot. Al met al is het een minuut of 5 wat ongemakkelijk geweest (zo'n eendenbek in je doos en al dat gerommel door zo'n gyn) en 1,5 minuut echt even flink ademen en in de hand van mijn vriend knijpen. Echt heel goed te doen.
De gyn liet na afloop de foto's nog eens zien, liep alles even door en legde goed uit. Hij was not amused dat ik pas in januari een afspraak heb staan. Hij zei 'bel maar op dat je een telefonisch consult wil, zonde om nu nog een cyclus te moeten wachten!'. Dat ga ik dus ook maar meteen regelen.
Daarna begon voor mij eigenlijk het meest gênante. Bij de omkleedkamer was een toilet. Door dat gerommel had mijn blaas een 'plasprikkel' gekregen. Daarbij ben ik gevoelig voor blaasontstekingen, dus ik plas graag even na dit soort onderzoeken (net als na de seks). De assistent zei 'er ligt een washandje en een handdoek, fris je lekker even op'. Prima dacht ik. Kan ik meteen even plassen. Dus ik zit op de WC, trek ze VOL die deur open. 'Uw letter zit nog op.... oooooohhhhhh'. Doet de deur dicht en ik heb haar totdat ik wegging horen lachen 'Ze zat nog op de WC!'
Daardoor maakte ze het voor mij echt SUUUUUUUPER ongemakkelijk!! Het was al wat gênant, doe gewoon alsof het doodnormaal is. Je wéét toch dat er een WC zit en iemand net een vaginaal onderzoek heeft gehad. Doe professioneel!
Voelde me lichamelijk overigens helemaal prima. Mijn vriend stond er op mij naar huis te rijden ("dat moet van het ziekenhuis!"), maar ik had prima kunnen lopen. Voel me nu helemaal prima, al zeurt het nog een beetje na. Een soort gekke combi tussen "ik heb vannacht te veel / te ruwe seks gehad" en "ik ben ongesteld".
Ik vond het heel spannend vanochtend, was echt zenuwachtig. De gyn maakte veel goed. Wát een fijne arts was dat! Rustig, helder, soms een grapje. Echt top!
In de folder die ik had gelezen stond dat er geen gynaecologische stoel zou zijn en dat ik mijn benen zelf op de hoeken van de tafel zou moeten zetten. Dat was gelukkig niet waar, er waren gewoon beugels. Ik was niet stonded

De gyn liet na afloop de foto's nog eens zien, liep alles even door en legde goed uit. Hij was not amused dat ik pas in januari een afspraak heb staan. Hij zei 'bel maar op dat je een telefonisch consult wil, zonde om nu nog een cyclus te moeten wachten!'. Dat ga ik dus ook maar meteen regelen.
Daarna begon voor mij eigenlijk het meest gênante. Bij de omkleedkamer was een toilet. Door dat gerommel had mijn blaas een 'plasprikkel' gekregen. Daarbij ben ik gevoelig voor blaasontstekingen, dus ik plas graag even na dit soort onderzoeken (net als na de seks). De assistent zei 'er ligt een washandje en een handdoek, fris je lekker even op'. Prima dacht ik. Kan ik meteen even plassen. Dus ik zit op de WC, trek ze VOL die deur open. 'Uw letter zit nog op.... oooooohhhhhh'. Doet de deur dicht en ik heb haar totdat ik wegging horen lachen 'Ze zat nog op de WC!'
Daardoor maakte ze het voor mij echt SUUUUUUUPER ongemakkelijk!! Het was al wat gênant, doe gewoon alsof het doodnormaal is. Je wéét toch dat er een WC zit en iemand net een vaginaal onderzoek heeft gehad. Doe professioneel!
Voelde me lichamelijk overigens helemaal prima. Mijn vriend stond er op mij naar huis te rijden ("dat moet van het ziekenhuis!"), maar ik had prima kunnen lopen. Voel me nu helemaal prima, al zeurt het nog een beetje na. Een soort gekke combi tussen "ik heb vannacht te veel / te ruwe seks gehad" en "ik ben ongesteld".
donderdag 29 november 2018 om 11:16
Daar heb je je kranig doorheen geslagen, Pergamon!
Ik zoek naarstig naar een smiley met grote spierballen. Goed dat het er allemaal zo 'flitsend' uitzag.
Maar die assistente, jemig! Wat een onprofessionele muts. En al helemaal dat gegiebel erna. Dat je in je suffigheid een wc-deur opentrekt is tot daar aan toe, maar zeg dan óf niets, óf 'sorry dat ik de wc-deur opentrok in mijn suffigheid'. Sjeez (ik word er plaatsvervangend verontwaardigd van. Ga je daar nog ergens melding van maken? Zo iemand moet toch ergens leren hoe je wél met patiënten omgaat). Wel super hoe de arts je op je gemak heeft gesteld, lijkt me heel veel schelen.
Nu hopen dat je erdoor krijgt dat je niet tot volgend jaar hoeft te wachten, maar een telefonisch consult krijgt. Je arts had gelijk ook.

Maar die assistente, jemig! Wat een onprofessionele muts. En al helemaal dat gegiebel erna. Dat je in je suffigheid een wc-deur opentrekt is tot daar aan toe, maar zeg dan óf niets, óf 'sorry dat ik de wc-deur opentrok in mijn suffigheid'. Sjeez (ik word er plaatsvervangend verontwaardigd van. Ga je daar nog ergens melding van maken? Zo iemand moet toch ergens leren hoe je wél met patiënten omgaat). Wel super hoe de arts je op je gemak heeft gesteld, lijkt me heel veel schelen.
Nu hopen dat je erdoor krijgt dat je niet tot volgend jaar hoeft te wachten, maar een telefonisch consult krijgt. Je arts had gelijk ook.
donderdag 29 november 2018 om 11:23
Het was niet een aparte WC, de WC was in kleedhok zelf. Wasbak, toilet, goede doekjes en een handdoekje, maandverbandjes, spiegel, haakjes voor je kleding, etc. Echt een ruimte om je even goed te kunnen opfrissen na een onderzoek. Ook een stuk ruimer dan de WC's verderop in het gebouw. En deze worden nauwelijks gebruikt dus een stuk schoner. Kan me ook voorstellen dat darm-onderzoek-patienten daarna graag even van het toilet gebruik willen maken. Had dan ook totaaaaal niet verwacht dat ze die deur zo zou openrukken!!
Kan er inmiddels al wat meer om lachen. Over een paar jaar is dit een mooi verhaal bij feesten en partijen zullen we maar zeggen
Kan er inmiddels al wat meer om lachen. Over een paar jaar is dit een mooi verhaal bij feesten en partijen zullen we maar zeggen

donderdag 29 november 2018 om 11:31
Oh ik ken ze, maar ik vind: als er een wc inzit, moeten personen aan de buitenzijde van de deur het hok behandelen als een wc.Pergamon schreef: ↑29-11-2018 11:23Het was niet een aparte WC, de WC was in kleedhok zelf. Wasbak, toilet, goede doekjes en een handdoekje, maandverbandjes, spiegel, haakjes voor je kleding, etc. Echt een ruimte om je even goed te kunnen opfrissen na een onderzoek. Ook een stuk ruimer dan de WC's verderop in het gebouw. En deze worden nauwelijks gebruikt dus een stuk schoner. Kan me ook voorstellen dat darm-onderzoek-patienten daarna graag even van het toilet gebruik willen maken. Had dan ook totaaaaal niet verwacht dat ze die deur zo zou openrukken!!
Kan er inmiddels al wat meer om lachen. Over een paar jaar is dit een mooi verhaal bij feesten en partijen zullen we maar zeggen![]()

Maar je hebt nu inderdaad een verhaal waar je nog jaren mee voort kunt!

donderdag 29 november 2018 om 12:04

vrijdag 30 november 2018 om 12:53
vrijdag 30 november 2018 om 17:41
Vandaag gebeld naar de afdeling.
“Hallo, ik heb gisteren een HSG gehad en alles was goed. Nu moet ik 6 weken wachten op de officiële uitslag en dat vond dr. X een beetje lang duren. Kan ik een telefonische afspraak inplannen?”
Ja dat kan. (
) Voor 6 december. De dag dat éigenlijk een echte afspraak had staan
Maar goed. 6 december prikinstructie en telefonisch consult!
“Hallo, ik heb gisteren een HSG gehad en alles was goed. Nu moet ik 6 weken wachten op de officiële uitslag en dat vond dr. X een beetje lang duren. Kan ik een telefonische afspraak inplannen?”
Ja dat kan. (

vrijdag 30 november 2018 om 20:05
Kijk dat schiet een stuk beter opPergamon schreef: ↑30-11-2018 17:41Vandaag gebeld naar de afdeling.
Ja dat kan. () Voor 6 december. De dag dat éigenlijk een echte afspraak had staan
![]()
Is precies op de dag dat ik aan de beurt ben
Ik heb 19 december een gesprek met mijn arts, dat is qua tijd ook wel te dien vind ik. Is in ieder geval nog in dezelfde ronde
maandag 3 december 2018 om 09:19
Oh ja, absoluut. Nu heb ik al haar dat gevoelig is voor hormonale schommelingen, maar met Clomid heb ik helemaal een flinke taak aan het leegvissen van het doucheputje.

Wat fijn trouwens dat je eerder terecht kan! Veel succes donderdag.
Ik ben een beetje afwezig geweest, want hier hadden we wat slecht nieuws (en een klein beetje goed nieuws, in zekere zin):
Vorige week had ik, na de spotting van het weekend ervoor, ineens een positieve test in mijn handen. Oké, vier uiteindelijk, ik ben ook maar een mens.

Ik ben wel verdrietig maar tegelijkertijd ook wel blij dat dit medicijn kennelijk goed voor me werkt. De laatste keer dat ik zwanger was, is ruim 2,5 jaar geleden. Dus er zit wel vooruitgang in.
botanietje wijzigde dit bericht op 03-12-2018 09:30
1.37% gewijzigd
maandag 3 december 2018 om 09:22
Oh nee wat ontzettend rot voor jebotanietje schreef: ↑03-12-2018 09:19Oh ja, absoluut. Nu heb ik al haar dat gevoelig is voor hormonale schommelingen, maar met Clomid heb ik helemaal een flinke taak aan het leegvissen van het doucheputje.![]()
Wat fijn trouwens dat je eerder terecht kan! Veel succes donderdag.
Ik ben een beetje afwezig geweest, want hier hadden we wat slecht nieuws (en een klein beetje goed nieuws, in zekere zin):
Vorige week had ik, na de spotting van het weekend ervoor, ineens een positieve test in mijn handen. Oké, vier uiteindelijk. Echt knallers.In het ziekenhuis waren ze wat sceptisch omdat ik nog vroeg in mijn cyclus zit, maar de bloedtest die ik losgepeuterd kreeg, bevestigde het. Maar rond die tijd zakten de mooie roze strepen alweer weg naar een zielig, ielig tuurlijntje. Dit weekend ben ik ongesteld geworden.
Vanmiddag heb ik een telefonisch consult staan met mijn arts.
Ik ben wel verdrietig maar tegelijkertijd ook wel blij dat dit medicijn kennelijk goed voor me werkt. De laatste keer dat ik zwanger was, is ruim 2,5 jaar geleden. Dus er zit wel vooruitgang in.

daisyliz wijzigde dit bericht op 03-12-2018 10:34
0.17% gewijzigd