Alleen moeder willen worden, iemand tips/ervaring?

22-03-2013 10:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er ook al aan gedacht of het een goed idee voor het kind is?
Hey Biscuitje,



Er is hier op het forum een speciaal topic over. Het heet 'kind in je uppie' geloof ik.



En als je vindt dat je het kunt en je hebt een fijn netwerk, laat je dan niet weerhouden van het hebben van een klein hummeltje in je armen.



Succes met je keuze en sluit je aan bij bovengenoemd topic!

Cheery
Alle reacties Link kopieren
Er is een topic over, volgens mij heet het 'kind in je uppie'.
Bitterbal erbij, Bootje?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat elk kind een vader hoort te hebben, of op zijn minst 2 ouders ( 2 vrouwen of 2 mannen kan ook ).

Maar dat komt omdat mijn moeder onbewust single moeder is omdat mijn vader jong overleden is.

Ik vond het vreselijk om zonder vader op te groeien, dat ik altijd alleen bij mijn moeder terecht kon voor dingen.

Ze is een geweldige moeder hoor daar niet van. Maar bewust ervoor kiezen om het alleen te doen dat snap ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 22 maart 2013 @ 10:40:

Ik vind eigenlijk dat elk kind een vader hoort te hebben, of op zijn minst 2 ouders ( 2 vrouwen of 2 mannen kan ook ).

Maar dat komt omdat mijn moeder onbewust single moeder is omdat mijn vader jong overleden is.

Ik vond het vreselijk om zonder vader op te groeien, dat ik altijd alleen bij mijn moeder terecht kon voor dingen.

Ze is een geweldige moeder hoor daar niet van. Maar bewust ervoor kiezen om het alleen te doen dat snap ik niet.



Jij hebt het gemist omdat je moeder je vader (begrijpelijkerwijs) vreselijk heeft gemist.

Zij zal haar eigen gevoelens zeker op jou hebben geprojecteerd.



Zolang er meerdere rolmodellen in het leven van een kind zijn (mag ook opa en oma zijn of ooms en tantes ed) is er niks mis mee om als alleenstaande bewust voor een kindje te kiezen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheery schreef op 22 maart 2013 @ 10:36:

Bitterbal erbij, Bootje?

Nou, liever niet, ik ben aan het ontbijten

Typ op de tablet, gaat altijd wat trager
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 22 maart 2013 @ 10:40:

Ik vind eigenlijk dat elk kind een vader hoort te hebben, of op zijn minst 2 ouders ( 2 vrouwen of 2 mannen kan ook ).

Maar dat komt omdat mijn moeder onbewust single moeder is omdat mijn vader jong overleden is.

Ik vond het vreselijk om zonder vader op te groeien, dat ik altijd alleen bij mijn moeder terecht kon voor dingen.

Ze is een geweldige moeder hoor daar niet van. Maar bewust ervoor kiezen om het alleen te doen dat snap ik niet.





en mijn vader leefde wel en was een verschrikkelijke drugsverslaafde met losse handjes, en wat was ik me toch blij dat ik een hele zorgzame lieve moeder had die alles in haar eentje deed met twee kinderen, een lieve oom en tante en leuke nichtjes.

nu ben ik 25, mijn vader leeft nog, zie hem 1 keer in het jaar, maar heb al die jaren niets aan hem gehad, sterker nog, het had beter geweest al had ik hem nooit gezien en gesproken, dat had ons een hoop verdriet en ellende gespaard.

Ik heb een heerlijke jeugd gehad met alleen een moeder, dus dat geldt niet voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om de prima jeugd, biscuitje. Jouw kind, met zijn karakter, heeft het misschien prima gedaan. Maar je bent nu van plan een kind te krijgen van wie de helft van het karakter van een onbekende komt. Bovendien kan je kind een aangeboren afwijking hebben, waardoor het droomplaatje helemaal zo mooi niet meer past en ben je de rest van je leven voor een zwaar gehandicapt kind aan het zorgen.



Misschien heb je daar allemaal al aan gedacht. Het is natuurlijk je eigen keuze. En wie weet hebben ze dat soort gesprekken ook wel met je als je voor KID gaat.



Maar ik snap niet helemaal hoe in de Rechten voor het Kind staat dat ze recht hebben om beide biologische ouders te kennen, maar zodra het om KID gaat, dit recht lijkt te vervallen. Als ik al alleenstaande moeder zou willen worden, dan in overleg met een goede vriend die de vader zou willen zijn. Is dat niet een optie voor jou?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat een vader hebben niet inhoud dat het een goede vader is, zoals Floreat al zegt. Dat snap ik ook wel.

Maar ja mijn gevoel is gewoon een beetje tegen bewust alleenstaande moeders. Dat is gewoon een gevoel.

Ik heb ook meerdere rolmodellen in mijn leven gehad maar heb altijd behoefte gehad aan een vader figuur en had daarom ook veel oudere vriendjes, ging graag met mannen om en heb daardoor enorme verlatingsangst gekregen.

Ik ben gewoon partijdig en niet rationeel in dit onderwerp.

Iedereen moet zelf weten wat ze doen natuurlijk, alleen mijn keuze zou het niet zijn.
Ik hoop dat je zoektocht zal lukken en dat je aansluiting vindt in het Uppie-topic. Dat topic loopt al lang en is vrij van onderbuik-discussies over alleenstaand moederschap. Sterkte!
Als goede vriend zijnde zou ik ervoor passen donor te zijn. Even een dna test en je mag kinderalimentatie gaan betalen als TO haar werk kwijt raakt en eventueel bijstand zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 22 maart 2013 @ 10:40:

Ik vind eigenlijk dat elk kind een vader hoort te hebben, of op zijn minst 2 ouders ( 2 vrouwen of 2 mannen kan ook ).

Maar dat komt omdat mijn moeder onbewust single moeder is omdat mijn vader jong overleden is.

Ik vond het vreselijk om zonder vader op te groeien, dat ik altijd alleen bij mijn moeder terecht kon voor dingen.

Ze is een geweldige moeder hoor daar niet van. Maar bewust ervoor kiezen om het alleen te doen dat snap ik niet.



Heb je gisteren die indrukwekkende toespraak ook gezien in Australie, van de regering die zijn excuses heeft aangeboden? Van 1956 tot 1982 heeft de australische regering kinderen van alleenstaande moeders tegen hun wil afgenomen en in gezinnen geplaatst met een vader en een moeder. Nu hebben ze ingezien dat dit wreed, onethisch en in veel gevallen illegaal is geweest.



Kijk eerst even daarnaar, je zult versteld staan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 maart 2013 @ 11:38:

Als goede vriend zijnde zou ik ervoor passen donor te zijn. Even een dna test en je mag kinderalimentatie gaan betalen als TO haar werk kwijt raakt en eventueel bijstand zou krijgen.

Ga toch fietsen...

Dan zul je het kind eerst moeten erkennen volgens mij, wil je 'in aanmerking komen' voor alimentatie. En dan nog, over zoiets kun je ook afspraken maken, lijkt me. Als je dat van tevoren afspreekt en op papier laat vastleggen: voila, geen gezeur.

Geen problemen zoeken waar ze niet zijn hoor.
@Louba: Rogue heeft haar mening vanuit haar persoonlijke ervaring in een 1 ouder gezin.



Die toespraak (die inderdaad indrukwekkend was, daar niet van) heeft niets te maken met deze discussie en de ervaring van Rogue.



Hier kun je gewoon kiezen voor het alleenstaand moederschap. Wat mensen daarvan vinden moeten ze zelf weten.
quote:kleinepien schreef op 22 maart 2013 @ 11:51:

[...]



Ga toch fietsen...

Dan zul je het kind eerst moeten erkennen volgens mij, wil je 'in aanmerking komen' voor alimentatie. En dan nog, over zoiets kun je ook afspraken maken, lijkt me. Als je dat van tevoren afspreekt en op papier laat vastleggen: voila, geen gezeur.

Geen problemen zoeken waar ze niet zijn hoor.Je kunt vastleggen wat je wilt, maar de Nederlandse wet zit zo in elkaar dat een kind recht heeft op alimentatie (het krijgen is vers 2) en als man ben je dan gewoon de lul en mag je voor je nakomeling betalen als een dna test uitwijst dat jij de vader bent. Dat heeft niks met erkenning te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louba schreef op 22 maart 2013 @ 11:43:

[...]





Heb je gisteren die indrukwekkende toespraak ook gezien in Australie, van de regering die zijn excuses heeft aangeboden? Van 1956 tot 1982 heeft de australische regering kinderen van alleenstaande moeders tegen hun wil afgenomen en in gezinnen geplaatst met een vader en een moeder. Nu hebben ze ingezien dat dit wreed, onethisch en in veel gevallen illegaal is geweest.



Kijk eerst even daarnaar, je zult versteld staan...



Wat heeft dat ermee te maken?

Ik weet juist hoe het is om in een eenouder gezin op te groeien, en daarom snap ik niet dat mensen daar bewust voor kiezen.

Dat is zoals IBA zegt een gewone mening, die ik verder nooit zal uitspreken tegen Bewust alleenstaande ouders. Het zou mijn keuze niet zijn,maar ik vind het prima als anderen het wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je wilt....kun je op allerlei manieren de boel gaan naaien. Maar goed, daar moet dan een rechtzaak aan te pas komen, met dna-test enz.

Maar TO geeft toch al aan dat ze geen eigen donor heeft? Dan is dit hele verhaal dus al niet aan de orde.

En ik ga er vanuit dat de gevallen waarin gebeurt wat jij beschrijft, niet de hoofdmoot zijn van alle BAM-gevallen.

Het grootste deel van de vrouwen die in hun eentje voor een kind gaat, zal dat doen omdat ze graag een kind willen en ook wel zelf hebben bedacht of dat 'te doen' is in hun eentje. Dat er een paar tussen zitten die dan gaan bedenken dat ze ineens alimentatie van de vader willen, is eerder uitzondering dan regel, lijkt mij.



Maar goed, ik hooop dat TO inmiddels het andere topic gevonden heeft en daar de info krijgt waar ze om vroeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 maart 2013 @ 11:56:

[...]





Je kunt vastleggen wat je wilt, maar de Nederlandse wet zit zo in elkaar dat een kind recht heeft op alimentatie (het krijgen is vers 2) en als man ben je dan gewoon de lul en mag je voor je nakomeling betalen als een dna test uitwijst dat jij de vader bent. Dat heeft niks met erkenning te maken.Die vlieger gaat niet op als je alles via de officiële kanalen regelt en de goede vriend als donor te boek staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 22 maart 2013 @ 12:05:

[...]





Wat heeft dat ermee te maken?

Ik weet juist hoe het is om in een eenouder gezin op te groeien, en daarom snap ik niet dat mensen daar bewust voor kiezen.

Dat is zoals IBA zegt een gewone mening, die ik verder nooit zal uitspreken tegen Bewust alleenstaande ouders. Het zou mijn keuze niet zijn,maar ik vind het prima als anderen het wel doen.



mijn beste vriendin ook, nooit een vader gehad, moeder nooit verteld waar hij woonde wie hij was, ze heeft het haar moeder altijd kwalijk genomen, altijd een ideaalplaatje in haar hoofd gehad, hoe het zou zijn als ze wel een vader had, want die heeft ze haar hele leven zo gemist, het was zo'n gemis.

totdat we hem opspoorden en met hem afspraken, bloednerveus was ze.

en wat bleek? ook een lul van een vent, slecht verleden en nog steeds slecht bezig, toch heeft zij met man en macht geprobeerd om contact met hem te houden, helaas kwam dat alleen van haar kant, en de teleurstelling werd alsmaar groter.

en nu? nu ziet ze in dat je met een vader in je leven niet altijd beter af bent, haar idee van een vader nodig hebben in je leven is ze behoorlijk van af gestapt, zij is er ook echt anders over gaan denken.

wat ik hiermee wil zeggen, ja je denkwijze over alleenstaande ouders is erg krom, want het is namelijk niet zwartwit.

door 1 ouder opgevoed worden is niet per definitie rot voor het kind, je maakt het rot in je eigen hoofd.

het kan geweldig zijn met twee ouders, maar nogmaals ik ben het levende bewijs dat het ook anders kan en ik heb daar toch echt geen traumas aan over gehouden
Alle reacties Link kopieren
TO, kom meekletsen in het topic Kind in je uppie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven