Ascal uit voorzorg slikken ivm mbi
dinsdag 17 september 2019 om 14:40
Hoi,
Vanochtend bij gynaecoloog op gesprek geweest om mij voor te lichten over het preventief gebruik van ascal. Omdat ik in een risico groep betreft mijn bmi, word dit wel geadviseerd. Om eventueel zwangerschapsvergiftiging te voorkomen.
Nu is dit mijn 3e zwangerschap, vorige 2 zwangerschappen zonder problemen verlopen. Ik denk is het echt nodig? Zijn er meer die dit nemen uit voorzorg?
Vanochtend bij gynaecoloog op gesprek geweest om mij voor te lichten over het preventief gebruik van ascal. Omdat ik in een risico groep betreft mijn bmi, word dit wel geadviseerd. Om eventueel zwangerschapsvergiftiging te voorkomen.
Nu is dit mijn 3e zwangerschap, vorige 2 zwangerschappen zonder problemen verlopen. Ik denk is het echt nodig? Zijn er meer die dit nemen uit voorzorg?
dinsdag 17 september 2019 om 14:46
Ik lees mee! Ik heb het vanochtend ook geadviseerd gekregen. Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb ervoor gekozen het te gaan proberen en te bekijken of ik er tegen kan, aangezien niet iedereen er goed op reageert. Mocht het problemen geven zal ik er waarschijnlijk ook mee stoppen.
dinsdag 17 september 2019 om 15:16
Mij werd dit ook aangeboden tijdens tweede zwangerschap, maar om een andere reden namelijk laag geboortegewicht van zoon. Niet gedaan, omdat ik het onzinnig vond om dat te doen alleen om een zwaardere baby te krijgen. Zoon was en is kerngezond en ik ben zelf ook fijn gebouwd, dus is gewoon genetisch. Dochter woog nog lichter, maar is evengoed gezond en heeft totaal geen last gehad van haar geboortegewicht (2270 gr). Geen spijt van gehad. Maar goed, hier heb je niks aan, want bij jou gaat het om iets anders begrijp ik.
dinsdag 17 september 2019 om 15:34
Ik gebruik het preventief vanwege hellp syndroom vorige zwangerschap. Bijwerkingen heb ik nog nooit opgemerkt. Ik werk in de zorg en de cardioloog heeft wel eens gezegd dat het in het kraanwater zou moeten zitten omdat het voor iedereen goed zou zijn...
Maar goed, ik mocht kiezen of ik dit wilde gebruiken of niet. Ik heb veel klachten van het hellp gehad dus als dit ook maar iets doet om dat te voorkomen ben ik al blij.
En ik denk dat je je twijfel met de arts moet bespreken. Iedereen heeft een andere ervaring daarop moet jij je keuze niet maken maar dat is mijn mening.
Maar goed, ik mocht kiezen of ik dit wilde gebruiken of niet. Ik heb veel klachten van het hellp gehad dus als dit ook maar iets doet om dat te voorkomen ben ik al blij.
En ik denk dat je je twijfel met de arts moet bespreken. Iedereen heeft een andere ervaring daarop moet jij je keuze niet maken maar dat is mijn mening.
dinsdag 17 september 2019 om 18:51
Ik heb het gebruikt. Althans actylsal 80mg maar dat is hetzelfde. Ik kreeg het ivm BMI en mijn moeder is 2x zwanger geweest en bij beide een placenta loslating gehad voor 32 weken. Waarbij 1 met foute afloop. Het is aspirine. Bloedverdunnend. Betere doorbloeding van de placenta. Flink rond gezocht en niks negatiefs gevonden. In België/Nederland word dit al jaren gedaan. Ik heb het tot 36 weken geslikt. Kreeg wel makkelijker bloedneuzen. Maar dat kan ook door de zwangerschap geweest zijn. Had een mooie placenta.
dinsdag 17 september 2019 om 18:54
Blueberryblue schreef: ↑17-09-2019 15:34Ik gebruik het preventief vanwege hellp syndroom vorige zwangerschap. Bijwerkingen heb ik nog nooit opgemerkt. Ik werk in de zorg en de cardioloog heeft wel eens gezegd dat het in het kraanwater zou moeten zitten omdat het voor iedereen goed zou zijn...
Mwah, daar denken de neurochirurgen weer heel anders over. Denk aan mensen die op hun hoofd vallen om wat voor reden dan ook..
I told you walking was idiotic.