Associatie met naam
dinsdag 21 januari 2020 om 21:18
Hoi dames,
Momenteel ben ik in verwachting van ons 2e dochter. Nu 21 weken zwanger. We zijn druk aan het nadenken over een naam, wat we beide best lastig vinden. Vooral omdat we een naam willen die niet te vaak voorkomt maar ook geen zelf “verzonnen“ naam.
Laatst kwamen wij de Scandinavische naam Savea tegen. Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak wat betreft namen. Maar ik ben toch benieuwd of iemand met deze naam bepaalde associaties heeft of dat het op de 1 of andere manier een naam is waar ze mee gepest kan worden (die ik zelf niet kan ontdekken maar een ander misschien wel).
En wellicht brengen jullie ons nog op andere ideeën.
Momenteel ben ik in verwachting van ons 2e dochter. Nu 21 weken zwanger. We zijn druk aan het nadenken over een naam, wat we beide best lastig vinden. Vooral omdat we een naam willen die niet te vaak voorkomt maar ook geen zelf “verzonnen“ naam.
Laatst kwamen wij de Scandinavische naam Savea tegen. Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak wat betreft namen. Maar ik ben toch benieuwd of iemand met deze naam bepaalde associaties heeft of dat het op de 1 of andere manier een naam is waar ze mee gepest kan worden (die ik zelf niet kan ontdekken maar een ander misschien wel).
En wellicht brengen jullie ons nog op andere ideeën.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:21
dinsdag 21 januari 2020 om 21:23
The name Savea is of Scandinavian origin. The meaning of Savea is "swedish nation". Savea is generally used as a girl's name - dit zegt google. Dus niet perse een jongens naam. Ik zou het wel een beetje raar vinden mijn kind een naam met de betekenis "Swedish Nation" te geven. Tenzij je heel veel met Zweden hebt, of haar daar verwekt hebt of zo.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 21 januari 2020 om 21:32
Ik vind het een mooie naam, maar ik hou van namen die je (hier in dit land) minder vaak hoort. Behalve als het tokkie namen zijn met onmogelijke spelling.
En dat, de spelling lijkt me later wel veel problemen opleveren met deze naam, maar dat heb je met de meest eenvoudige achternamen ook. Daar hoef je het niet voor te laten.
Bij mij komen geen vreemde associaties op of pestmogelijkheden. Nivea en Savea klinken totaal anders, lijken niet op elkaar. Ik snap dus niet waarom mensen aan zeep denken.
En dat, de spelling lijkt me later wel veel problemen opleveren met deze naam, maar dat heb je met de meest eenvoudige achternamen ook. Daar hoef je het niet voor te laten.
Bij mij komen geen vreemde associaties op of pestmogelijkheden. Nivea en Savea klinken totaal anders, lijken niet op elkaar. Ik snap dus niet waarom mensen aan zeep denken.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:37
dinsdag 21 januari 2020 om 21:39
MevrKakel schreef: ↑21-01-2020 21:32Ik vind het een mooie naam, maar ik hou van namen die je (hier in dit land) minder vaak hoort. Behalve als het tokkie namen zijn met onmogelijke spelling.
Savon is Frans voor zeep. -ea rijmt op Nivea. Geen zeldzame associatie als ik zie hoeveel mensen diezelfde associatie hadden.
dinsdag 21 januari 2020 om 21:42
dinsdag 21 januari 2020 om 21:43
dinsdag 21 januari 2020 om 21:44
Mika… dat zijn toch die ruitjes in een kachel, bijvoorbeeld? Of dat materiaal waarvan sudderplaatjes voor op het fornuis gemaakt worden?Hetvrijewoord schreef: ↑21-01-2020 21:41Het lijkt inderdaad een samenvoegsel van het Franse savon (zeep) en Nivea.
Maar als jullie het mooi vinden gewoon doen.
Ik moet ineens aan de naam Mika denken, of komt dat inmiddels ook veel voor in Nederland? Ik vind het leuk, eenvoudig en toch net even 'anders'.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 21 januari 2020 om 21:48