Associatie met naam

21-01-2020 21:18 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Momenteel ben ik in verwachting van ons 2e dochter. Nu 21 weken zwanger. We zijn druk aan het nadenken over een naam, wat we beide best lastig vinden. Vooral omdat we een naam willen die niet te vaak voorkomt maar ook geen zelf “verzonnen“ naam.

Laatst kwamen wij de Scandinavische naam Savea tegen. Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak wat betreft namen. Maar ik ben toch benieuwd of iemand met deze naam bepaalde associaties heeft of dat het op de 1 of andere manier een naam is waar ze mee gepest kan worden (die ik zelf niet kan ontdekken maar een ander misschien wel).
En wellicht brengen jullie ons nog op andere ideeën.
Grappig dat Rika hip is, ik ken een Hendrika roepnaam Rika van 80.

Maar Puck is natuurlijk ook van vroeger.
Moemoe64 schreef:
23-01-2020 22:40
Ik heb kennissen die hun dochter Toscane genoemd hebben.
Ook mijn buren hebben hun kind naar een stad genoemd: het meisje heet Roma
En als ze nog een kind krijgen, heet het Kloosterburen? Want tja, als elke plaatsnaam ook een kindernaam is tegenwoordig, waarom dan geen Kloosterburen, of Griensveen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
-Bladora- schreef:
22-01-2020 19:39
Oh en nu ik toch bezig ben. Wat vinden jullie van Saoirse? Vind ik ook goed bij Vienna passen. (Ok ik heb een zwak voor Ierse namen, en ga zelf nooit een kind krijgen dus profileer de namen hier een beetje:))

Vind ik een mooie naam, net als Roísín (Roosje). Maar Saoirse bekt beter bij Vienna imo.
Doei Pippi Langkous!
Karavaan schreef:
22-01-2020 14:15
Ik vind Lumi een prachtige Scandinavische (Finse) meisjesnaam. Mocht ik ooit een dochter krijgen, dan wil ik haar zo noemen.
Associaties zouden me dan ook niet zoveel uitmaken. Als jullie de naam toch mooi vinden?
Ik vind dat ook een mooie meisjesnaam!
Het betekent sneeuw. Beetje een naam zoals Blanca en Nivea ed in het huis met de geesten, allemaal wit
Doei Pippi Langkous!
(Alleen de openingspost gelezen)

Eerste associatie is Nivea of anders een plant, het doet me denken aan een sansevieria of iets dergelijks. Als ik het zou horen zou ik trouwens ook kunnen denken dat het wordt gespeld zoals Xavier, dus Xavea.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven