Baarmoedertussenschot
vrijdag 4 september 2015 om 09:37
Hallo,
Ze hebben laatst bij een echo ontdekt dat ik een baarmoedertussenschot heb. Hoe ver die is moet nog worden onderzocht. Ik heb hiervoor twee miskramen gehad.
Ik vroeg me af of er meer mensen dit hebben en hoe het bij jullie is verlopen? Is het tussenschot weggehaald? Hebben jullie miskramen gehad of is alles goed gegaan?
Ze hebben laatst bij een echo ontdekt dat ik een baarmoedertussenschot heb. Hoe ver die is moet nog worden onderzocht. Ik heb hiervoor twee miskramen gehad.
Ik vroeg me af of er meer mensen dit hebben en hoe het bij jullie is verlopen? Is het tussenschot weggehaald? Hebben jullie miskramen gehad of is alles goed gegaan?
vrijdag 4 september 2015 om 11:13
Geen idee of ik hetzelfde heb als jij, maar bij noemde ze het een 'septum', inderdaad ook een tussenschot. Bij mij hebben ze dit operatief verwijderd, tijd voordat ik zwanger wilde worden omdat ik er last van had..
Achteraf blijk ik ook 2 baarmoeders te hebben. Maar het verwijderen van dat tussenschot, stelt eigenlijk niet zo veel voor! Ik heb nu een dochtertje van 7 weken en bij mij vertelde ze dat de kans op miskraam ook wat groter was. Gelukkig is dit bij mij niet gebeurd....
Heel veel succes met zwanger worden!
Ik hoop voor je dat ze kunnen onderzoeken hoe of wat, maar zo blijkt; het kan ook goed gaan!
Achteraf blijk ik ook 2 baarmoeders te hebben. Maar het verwijderen van dat tussenschot, stelt eigenlijk niet zo veel voor! Ik heb nu een dochtertje van 7 weken en bij mij vertelde ze dat de kans op miskraam ook wat groter was. Gelukkig is dit bij mij niet gebeurd....
Heel veel succes met zwanger worden!
vrijdag 4 september 2015 om 11:53
Mijn moeder is twee keer gewoon zwanger geweest met het tussenschot. Ze zijn er bij haar pas een paar jaar geleden achter gekomen dat ze dat heeft. Wel heeft zij twee keer een baby in stuitligging gehad omdat er geen ruimte was voor de baby om andersom te liggen. Tevens is ze twee keer te vroeg bevallen met 33 weken en 35 weken.
Ze heeft overigens nooit een miskraam gehad.
Ze heeft overigens nooit een miskraam gehad.
vrijdag 4 september 2015 om 13:09
@Fleetfox: Dankje meid Ja erg verdrietig allemaal. Vooral dat je niet weet waar je aan toe bent maarja dat weet je eigenlijk nooit hé met zwangerschappen
@lavroni: dankjeee fijn om je positieve verhaal te horen! Ik las op internet dat je dan een jaar niet zwanger mag raken naar die operatie weet je daar iets van? En was je snel zwanger?
@loesjesss: wat fijnom te horen dat het bij haar gewoon goed is gegaan. Je hoort idd vaak dat ze in stuitligging liggen en vroeger geboren worden.
@lavroni: dankjeee fijn om je positieve verhaal te horen! Ik las op internet dat je dan een jaar niet zwanger mag raken naar die operatie weet je daar iets van? En was je snel zwanger?
@loesjesss: wat fijnom te horen dat het bij haar gewoon goed is gegaan. Je hoort idd vaak dat ze in stuitligging liggen en vroeger geboren worden.
vrijdag 4 september 2015 om 13:31
Dat hebben ze bij mij eigenlijk nooit zo vermeld dat ik een jaar moest wachten (maar misschien ook omdat ik in die tijd van de operatie ook nog geen wens voor zwangerschap had) Bij ons duurde het 4 rondes! De Gyneacoloog vertelde mij dat je net zoveel kans hebt om zwanger te worden gelukkig als anderen! Alleen het innestelen is wat meer risico en dan idd meer kans op miskraam. Maar misschien als het septum wordt weggehaald is dit al veel minder!
Een kennis van mij heeft dit ook en zij heeft 2 gezonde kinderen, dus hou moed!
Een kennis van mij heeft dit ook en zij heeft 2 gezonde kinderen, dus hou moed!