Babynamen

14-11-2019 13:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello!
Wat vinden jullie van de naam Jep of Jeb? Beiden uitgesproken als “djeb”. En welke spelling heeft de voorkeur en waarom? We wonen in Italië dus ik wil een naam die in beide landen (NL en IT) goed uit te spreken is (maar geen Italiaanse naam). Wat dat betreft is Jep de betere optie. Alleen denk ik dat het in Nederland snel als “yep” uitgesproken wordt (weet niet of ik dat een probleem vind of niet). Jeb vind ik ook mooi maar doet denk ik veel mensen denken aan Republikein Jeb Bush (of valt dat mee?) en dat is nou niet echt de vibe die we willen meegeven.

Goed, lang verhaal. Wat zijn jullie associaties, ideeën, etc?

*gebruik dit topic ook gerust om namen voor jullie eigen kinderen te testen :)
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Persoonlijk zou ik een andere naam kiezen.
Maar als ik moet kiezen tussen Jep of Jeb zou ik kiezen voor Jeb.
Ik moet er niet meteen aan Jeb Bush bij denken hoor (Maar goed, die heet eigenlijk ook John).
Maar waarom voor een Engelse naam gaan dan?
Mijn associatie: ik vind het geen naam.

Ik ben momenteel ook namen aan het verzinnen voor een zoon en ik beeld me dan in dat allerlei verschillende volwassen mannen zich met die naam voorstellen. Dokter, kantoormeneer, hypotheekadviseur enz.

Jeb en jep komen er niet goed uit. In het Italiaans kan ik niet beoordelen.
Ik vind het ook geen leuke naam.
Zelf bezig met een naam voor een jongen die in het Engels en Nederlands te gebruiken is
Babynaam? Ik neem aan dat je kind geen andere naam krijgt als hij baby-af is?

In Nederland wordt Jep ongetwijfeld als yep uitgesproken. Jeb geen idee, maar ik dacht dan ook niet aan Jeb Bush.
Zou Jep/Jeb in Italië wel "goed" uitgesproken worden?

Ik zou er niet voor kiezen.
Echt geen (leuke) naam. En als je erbij moet gaan zetten hoe je het überhaupt uitspreekt gaat je bedoeling ook een beetje verloren. Er zijn toch wel andere opties die in beide landen goed uit te spreken zijn?
Wat drop drop zegt denk ik ook k er na. Het grootste deel van je leven ben je volwassen. Een naam moet niet alleen leuk zijn voor een baby /kind
Ik vind het geen mooie naam. Ik denk dat ik het ook uit zou spreken als Yep. Waarom geen Italiaanse naam? Die kan je namelijk als roep naam makkelijk afkorten, zoals

Leonardo - Leo
Robert(o) - Rob
Antonio - Anton
Benicio - Ben
Jepino - Jep
...etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het geen mooie naam, eigenlijk vind ik het überhaupt geen naam. Ik zou het sowieso uitspreken zoals het er staat, hoewel ik beide varianten qua uitspraak niet mooi vind.
Ik zou ook echt voor een andere naam gaan, ik zie Jeb meer als een nickname of afkorting van een andere naam dan echt een naam.
Hier kiezen we bewust voor een Nederlandse naam, ondanks Engelse familie (beide kanten). Ik heb zelf een Nederlandse naam en daar weinig tot geen hinder van ondervonden in buitenlandse situaties. Ik ben immers, naast een andere nationaliteit, ook Nederlands. Zolang wij niet kiezen voor 'Floor', 'Age', 'Joke' of iets anders in die categorie kennen mensen misschien de naam niet, maar dat went uiteindelijk heel snel. Waarmee ik maar wil zeggen: 'rekening houden met' is natuurlijk altijd goed, maar ga je niet in gekke bochten wringen met "Jep".
Waarom geen Anton of Hugo of dat rijtje een paar berichten terug. Er zijn zat leuke namen die iedereen normaal kan uitspreken en schrijven.
yep, dat wordt Yep
Ik vind het ook niks.
Is het een Italiaanse naam?
Er zijn toch veel meer namen die zowel in Italië en Nederland kunnen?

Wat denk je van: Luca, Senna, Renzo, Alex(ander), Marco, Vigo.
Google is zou ik zeggen.

En, er is al een topic voor jongensnamen om je naam te bespreken.
Giovanni?

wordt in Nederland afgekort tot Djo
lilalinda schreef:
14-11-2019 14:59
Giovanni?

wordt in Nederland afgekort tot Djo
Of gio
Ik vind Jep of Jeb echt geen mooie namen, sorry.
Mss voor een baby maar ooit wordt die baby een volwassen man he!
Luca geen optie?
Bedankt voor alle input. We gaan nog even terug naar de tekentafel. Ik geef de hormonen maar even de schuld!

*Luca, Senna, Giovanni, etc. Vinden we echt verschrikkelijk. Denk dat het dan eerder iets Hollands/internationaals wordt. Jonathan ofzo. Gelukkig hebben we nog een week of 5, no pressure, haha.
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Dante?
Nee, maar wat doet dat ertoe?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kaarsvet schreef:
14-11-2019 15:24
Bedankt voor alle input. We gaan nog even terug naar de tekentafel. Ik geef de hormonen maar even de schuld!

*Luca, Senna, Giovanni, etc. Vinden we echt verschrikkelijk. Denk dat het dan eerder iets Hollands/internationaals wordt. Jonathan ofzo. Gelukkig hebben we nog een week of 5, no pressure, haha.
Jack, Morris, Liam, Julian, Jesse, Owen, Joey,James, Nick, Fender, Vince, Noah, Jonah, Dean.
Ik vind Jep persoonlijk niks. Ook niet als het yeb, yep of jep wordt.
Toen ik het las dacht ik ook gelijk dat het als jep (zoals job en jip) werd uitgesproken. Dus zonder /dj//.

Willen jullie graag 1 lettergreep? Verder kun je best veel namen kiezen die voor allebei kunnen. Wat vinden jullie van Philippe? Die kan volgens mij in elke taal. Of Guus (van Gustavo)?
Jonah? (Djoo-nah) afgeleid van Jonathan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven