Babynamen
donderdag 14 november 2019 om 13:32
Hello!
Wat vinden jullie van de naam Jep of Jeb? Beiden uitgesproken als “djeb”. En welke spelling heeft de voorkeur en waarom? We wonen in Italië dus ik wil een naam die in beide landen (NL en IT) goed uit te spreken is (maar geen Italiaanse naam). Wat dat betreft is Jep de betere optie. Alleen denk ik dat het in Nederland snel als “yep” uitgesproken wordt (weet niet of ik dat een probleem vind of niet). Jeb vind ik ook mooi maar doet denk ik veel mensen denken aan Republikein Jeb Bush (of valt dat mee?) en dat is nou niet echt de vibe die we willen meegeven.
Goed, lang verhaal. Wat zijn jullie associaties, ideeën, etc?
*gebruik dit topic ook gerust om namen voor jullie eigen kinderen te testen
Wat vinden jullie van de naam Jep of Jeb? Beiden uitgesproken als “djeb”. En welke spelling heeft de voorkeur en waarom? We wonen in Italië dus ik wil een naam die in beide landen (NL en IT) goed uit te spreken is (maar geen Italiaanse naam). Wat dat betreft is Jep de betere optie. Alleen denk ik dat het in Nederland snel als “yep” uitgesproken wordt (weet niet of ik dat een probleem vind of niet). Jeb vind ik ook mooi maar doet denk ik veel mensen denken aan Republikein Jeb Bush (of valt dat mee?) en dat is nou niet echt de vibe die we willen meegeven.
Goed, lang verhaal. Wat zijn jullie associaties, ideeën, etc?
*gebruik dit topic ook gerust om namen voor jullie eigen kinderen te testen
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
donderdag 14 november 2019 om 13:59
Mijn associatie: ik vind het geen naam.
Ik ben momenteel ook namen aan het verzinnen voor een zoon en ik beeld me dan in dat allerlei verschillende volwassen mannen zich met die naam voorstellen. Dokter, kantoormeneer, hypotheekadviseur enz.
Jeb en jep komen er niet goed uit. In het Italiaans kan ik niet beoordelen.
Ik ben momenteel ook namen aan het verzinnen voor een zoon en ik beeld me dan in dat allerlei verschillende volwassen mannen zich met die naam voorstellen. Dokter, kantoormeneer, hypotheekadviseur enz.
Jeb en jep komen er niet goed uit. In het Italiaans kan ik niet beoordelen.
donderdag 14 november 2019 om 14:04
donderdag 14 november 2019 om 14:11
Ik vind het geen mooie naam. Ik denk dat ik het ook uit zou spreken als Yep. Waarom geen Italiaanse naam? Die kan je namelijk als roep naam makkelijk afkorten, zoals
Leonardo - Leo
Robert(o) - Rob
Antonio - Anton
Benicio - Ben
Jepino - Jep
...etc
Leonardo - Leo
Robert(o) - Rob
Antonio - Anton
Benicio - Ben
Jepino - Jep
...etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 14 november 2019 om 14:32
Hier kiezen we bewust voor een Nederlandse naam, ondanks Engelse familie (beide kanten). Ik heb zelf een Nederlandse naam en daar weinig tot geen hinder van ondervonden in buitenlandse situaties. Ik ben immers, naast een andere nationaliteit, ook Nederlands. Zolang wij niet kiezen voor 'Floor', 'Age', 'Joke' of iets anders in die categorie kennen mensen misschien de naam niet, maar dat went uiteindelijk heel snel. Waarmee ik maar wil zeggen: 'rekening houden met' is natuurlijk altijd goed, maar ga je niet in gekke bochten wringen met "Jep".
donderdag 14 november 2019 om 14:57
donderdag 14 november 2019 om 15:24
Bedankt voor alle input. We gaan nog even terug naar de tekentafel. Ik geef de hormonen maar even de schuld!
*Luca, Senna, Giovanni, etc. Vinden we echt verschrikkelijk. Denk dat het dan eerder iets Hollands/internationaals wordt. Jonathan ofzo. Gelukkig hebben we nog een week of 5, no pressure, haha.
*Luca, Senna, Giovanni, etc. Vinden we echt verschrikkelijk. Denk dat het dan eerder iets Hollands/internationaals wordt. Jonathan ofzo. Gelukkig hebben we nog een week of 5, no pressure, haha.
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
donderdag 14 november 2019 om 19:04
Jack, Morris, Liam, Julian, Jesse, Owen, Joey,James, Nick, Fender, Vince, Noah, Jonah, Dean.Kaarsvet schreef: ↑14-11-2019 15:24Bedankt voor alle input. We gaan nog even terug naar de tekentafel. Ik geef de hormonen maar even de schuld!
donderdag 14 november 2019 om 19:19