Bbz en metothrexaat

21-08-2018 18:00 8 berichten
Dames,

Wie van jullie heeft ook metothrexaat gekregen via injectie bij een bbz? Wat zijn jullie ervaringen qua bijwerkingen en hoelang had je er last van? Is je hcg gedaald en hoe lamg duurde dat?

Ik had 30 juli een positieve test net na een menstruatie en negatieve huisarts test op 28 juli. Mijn hcg voor het eerst geprikt op 7 aug (80) en sindsdien gestegen tot 198 gisteren. Veel te weinig en niks te zien in mijn baarmoeder of eierstokken.
Gister om 16u mtx gekregen en volgens mij beginnen nu de bijwerkingen? Behoorlijk misselijk, kokhalzen tot bijna spugen en onwijs moe.

Mss dat ervaringen me erdoorheen helpen.. :(
Alle reacties Link kopieren
Er is een besloten fb; buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hierin zitten alleen vrouwen die een bbz hebben gehad. Ook een heel aantal die mtx hebben gehad.

Ikzelf ben geopereerd, dus kan je helaas niet helpen met ervaring.

Heel veel sterkte in deze rollercoaster.
Hoi, wat naar om dit mee te maken he.....Moet je geen bloed prikken ter controle?
Ka, kunnen mensen niet zien als je daar lid van word? Jeetje geopereerd dat lijkt me ook niet fijn. Had je er veel last van?

Hazzie, ja ik vind het nogal wat indd. Ik Ik heb maandag laat in de middag de mtx gehad en moet dinsdagochtend bloedprikken. Gelijk daarna een echo en afspraak bij de gyn.
Nee in die fb groep wordt je niet gezien. Ik was er ook lid van destijds.
Het is een langdurig traject, elke zoveel dagen/week bloedprikken en hopen dat hcg goed zakt. En ondertussen moet je het mentaal ook nog maar zien te verwerken....
Ik was eigenlijk alleen vooral heel moe van die spuit. Eerste week was het Hcg minimaal gedaald, maar net genoeg, week erop wist ik dat ik het vruchtje kwijt was en was het Hcg ook enorm gedaald. Duurde wel een week of 5/6 denk ik voordat het weer op 0 stond zeg maar.
Vandaag weer geprikt. Maar met 8 omlaag van 198 naar 190. Ben sinds gister wel heel erg aan het bloeden. Ze willen het nu aankijken en geen nieuwe mtx geven.

Ik zit er even doorheen..
Ach skippykoe wat vreselijk balen dat het zo langzaam zakt.
Heb je ook pijn of valt dat mee?
Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven