Bekkenpijn
dinsdag 21 april 2020 om 21:13
Nu 27 weken zwanger.
En de bekkenpijn komt de hoek om kijken.
Heb al tips van de fysio en ken de regels ook nog wel van mijn vorige zwangersschap. Toen zat ik al met 16 weken ermee.
Ik werk zelf in de wijkverpleging.
Ik vind het lastig om de balans te vinden. Juist omdat de klachten soms later komen...
Ik heb flink last met lopen, vooral van mijn schaambot. Voor met bukken, traplopen e.d. beginnen de klachten sneller.
Nu ben ik een paar dagen vrij en merk ik dat het veel beter gaat! Dan lijkt het weer of ik alles aan kan.
Zijn er meer meiden in de zorg met lichte bekkenpijn. Hoe doen jullie dat?
En de bekkenpijn komt de hoek om kijken.
Heb al tips van de fysio en ken de regels ook nog wel van mijn vorige zwangersschap. Toen zat ik al met 16 weken ermee.
Ik werk zelf in de wijkverpleging.
Ik vind het lastig om de balans te vinden. Juist omdat de klachten soms later komen...
Ik heb flink last met lopen, vooral van mijn schaambot. Voor met bukken, traplopen e.d. beginnen de klachten sneller.
Nu ben ik een paar dagen vrij en merk ik dat het veel beter gaat! Dan lijkt het weer of ik alles aan kan.
Zijn er meer meiden in de zorg met lichte bekkenpijn. Hoe doen jullie dat?
dinsdag 21 april 2020 om 21:34
Ja, hier exact hetzelfde aan pijntjes (en ook zorg en ook 27 weken
) Maar ik zit nu thuis, omdat ik niet op m'n werk kan komen (door Corona) en bij mij komt het dus vooral door het vele hangen en zitten op de bank.... Fietsen is ook een trigger.....
Vooral veel verzitten, andere houdingen aannemen, en rond wandelen in huis helpt hier redelijk. Ook slapen met een (gewoon) kussen tussen m'n benen (ook niet ideaal hoor, je wordt iedere keer wakker omdat dat kut kussen niet meedraait, haha)
Hopelijk blijft het zo behapbaar. Werken in de zorg helpt ook niet mee, maar ja; thuis zitten (en vooral dat zitten) helpt ook niet, zeker niet als je al een kind hebt.... Kun je aangepaste werkzaamheden doen denk je?
Vooral veel verzitten, andere houdingen aannemen, en rond wandelen in huis helpt hier redelijk. Ook slapen met een (gewoon) kussen tussen m'n benen (ook niet ideaal hoor, je wordt iedere keer wakker omdat dat kut kussen niet meedraait, haha)
Hopelijk blijft het zo behapbaar. Werken in de zorg helpt ook niet mee, maar ja; thuis zitten (en vooral dat zitten) helpt ook niet, zeker niet als je al een kind hebt.... Kun je aangepaste werkzaamheden doen denk je?
dinsdag 21 april 2020 om 21:37
Ik, en voor mij was de oplossing halve dagen te gaan werken. Rustig aan doen gaat niet in de zorg, de mensen hebben je nodig. Daarom ging ik korter werken, ik deelde de werkdagen met een collega die ook halve dagen werkte ivm reïntegratie na een ernstige ziekte. Zo kon ik de hele middag platliggen en was de pijn draaglijk.
En daarnaast natuurlijk de oefeningen van de fysio doen, en goed op de aandachtspunten (zitten, traplopen) letten.
Je moet echt rustig aan doen, anders heb je kans dat je na de bevalling nog klachten blijft houden die chronisch kunnen worden. Het is moeilijk om toe te geven aan jezelf, maar als het niet gaat dan gaat het niet en moet je jezelf deels ziekmelden.
En daarnaast natuurlijk de oefeningen van de fysio doen, en goed op de aandachtspunten (zitten, traplopen) letten.
Je moet echt rustig aan doen, anders heb je kans dat je na de bevalling nog klachten blijft houden die chronisch kunnen worden. Het is moeilijk om toe te geven aan jezelf, maar als het niet gaat dan gaat het niet en moet je jezelf deels ziekmelden.
dinsdag 21 april 2020 om 21:39
Zitten niet, maar thuis plat liggen helpt zeker wel!Irish_Wasser_Woman schreef: ↑21-04-2020 21:34Werken in de zorg helpt ook niet mee, maar ja; thuis zitten (en vooral dat zitten) helpt ook niet, zeker niet als je al een kind hebt.... Kun je aangepaste werkzaamheden doen denk je?
dinsdag 21 april 2020 om 22:40
Niet in de zorg maar bij vorige zwangerschap vier dagen bij de kleuters. Ik ging tussen de middag even plat/ elke week fysio en dik ingetaped de laatste maanden. Achteraf gezien had ik wat minder moeten gaan werken want ik verging van de pijn en kon thuis niets meer.
Nu kreeg ik ook al vroeg klachten maar dankzij het thuiswerken valt het nu nog mee. Duimen maar.
Sterkte! Denk vooral aan goed door je knieën gaan. En bij teveel klachten tijdig de arbo bellen. Ze hebben je liever voor iets minder uur dan opgebrand.
Nu kreeg ik ook al vroeg klachten maar dankzij het thuiswerken valt het nu nog mee. Duimen maar.
Sterkte! Denk vooral aan goed door je knieën gaan. En bij teveel klachten tijdig de arbo bellen. Ze hebben je liever voor iets minder uur dan opgebrand.