Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!

Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.

Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?

Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!

Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........

......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
quote:almosthappy schreef op 21 februari 2011 @ 01:04:

[...]

Nee, blind.

(geintje)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Iwannalive schreef op 21 februari 2011 @ 01:07:

[...]

Nou je wil toch je sexleven leuk houden. Zoals ik hiervoor al schreef, voor sommige mannen is het een traumatische ervaring en zien ze down under nooit meer als dat lustobject zeg maar.

Oh jawel hoor

Dat het voor de meeste mannen heftig is geloof ik meteen. Dat de eerste (paar) keer na de bevalling spannend is geloof ik ook meteen.

Maar over het algemeen komt het echt allemaal goed, ook bij de man
Ja, dat vind ik echt.
quote:almosthappy schreef op 21 februari 2011 @ 01:07:

(Geweldig topic dit, zit stom hardop te lachen in m'n up)Ja, ik ook, echt leuk.
quote:almosthappy schreef op 21 februari 2011 @ 01:07:

(Geweldig topic dit, zit stom hardop te lachen in m'n up)Lachen...
quote:Iwannalive schreef op 21 februari 2011 @ 01:09:

[...]

Lachen... Ja echt
Ja, dat vind ik echt.
quote:Iwannalive schreef op 21 februari 2011 @ 01:07:

[...]

Nou je wil toch je sexleven leuk houden. Zoals ik hiervoor al schreef, voor sommige mannen is het een traumatische ervaring en zien ze down under nooit meer als dat lustobject zeg maar.

Ik denk dat de meeste mannen het een wel van het ander kunnen loskoppelen. Miscchien niet de eerste week (maar dan hoeft het ook nog niet ) Een ander zal er misschien meer moeite mee hebben, maar ik denk echt dat die in de minderheid zijn.

(Daarbij ben ik voor de rest zo knap, leuk en sexy, dat die genante houdingen/geluiden/geuren/uitzichten etc voldoende gecompenseerd worden )
En na al het lichamelijk ongemak, kijk je in de wieg en je wordt niet overvallen door een enorm liefdesgevoel.

Dat vind ik een van de grootste taboe's.

Mogen ze ook wel eens vertellen, dat bij sommige het houden van moet groeien en dat dat er niet 123 is.

(uiteraard uitzonderingen daar gelaten)
quote:almosthappy schreef op 21 februari 2011 @ 01:10:

[...]

Ik denk dat de meeste mannen het een wel van het ander kunnen loskoppelen. Miscchien niet de eerste week (maar dan hoeft het ook nog niet ) Een ander zal er misschien meer moeite mee hebben, maar ik denk echt dat die in de minderheid zijn.

(Daarbij ben ik voor de rest zo knap, leuk en sexy, dat die genante houdingen/geluiden/geuren/uitzichten etc voldoende gecompenseerd worden )
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 21 februari 2011 @ 01:09:

[...]

Oh jawel hoor

Dat het voor de meeste mannen heftig is geloof ik meteen. Dat de eerste (paar) keer na de bevalling spannend is geloof ik ook meteen.

Maar over het algemeen komt het echt allemaal goed, ook bij de man Nou ik weet het niet... de mijne mag me niet eens op de wc nr 1 zien doen, laat staan dat hij dat soort dingen gaat zien. Hoe meer ik er over lees en hoor, hoe meer ik voel dat hij daar niet met zijn snufferd boven op moet staan... het voegt niks toe.
Dus even voor de goede orde he, je gaat én over je nek, en je schijt het bed onder, en je ligt daar ook nog in je blote doos, met als bonus een krijsende baby? En leuker kunnen ze het écht niet maken?
quote:galadriel schreef op 21 februari 2011 @ 01:11:

En na al het lichamelijk ongemak, kijk je in de wieg en je wordt niet overvallen door een enorm liefdesgevoel.

Dat vind ik een van de grootste taboe's.

Mogen ze ook wel eens vertellen, dat bij sommige het houden van moet groeien en dat dat er niet 123 is.

(uiteraard uitzonderingen daar gelaten)En ook dat komt gelukkig meestal helemaal goed
Ja, dat vind ik echt.
quote:almosthappy schreef op 21 februari 2011 @ 01:10:

[...]

(Daarbij ben ik voor de rest zo knap, leuk en sexy, dat die genante houdingen/geluiden/geuren/uitzichten etc voldoende gecompenseerd worden ) "grappig" vergeet je nog...
quote:Iwannalive schreef op 21 februari 2011 @ 01:09:

[...]

Lachen...

Ja Iwannalive, ondanks de meur die ik heb verspreidt, de bloedstolsels die uit mij zijn gevallen, mijn ongetwijfeld a-geile houdingen en gezichtsuitdrukkingen, kan ik hier heel erg om lachen. Toch leuk juist?

(Dat ik nu 2 lamlendige pubers heb, dat is dan weer minder om te lachen... geintje )
quote:Iwannalive schreef op 21 februari 2011 @ 01:12:

[...]

Nou ik weet het niet... de mijne mag me niet eens op de wc nr 1 zien doen, laat staan dat hij dat soort dingen gaat zien. Hoe meer ik er over lees en hoor, hoe meer ik voel dat hij daar niet met zijn snufferd boven op moet staan... het voegt niks toe.

Oh jawel, ik heb heel erg veel aan mijn man gehad. Ik denk dat ik me vreselijk alleen had gevoeld wanneer hij weg was gegaan.

Alhoewel hij wel z'n kop moest houden en vooral niet mocht bewegen of überhaupt hardop ademen
Ja, dat vind ik echt.
O gottogottogot, na vanavond weet ik het echt heel zeker, maar ik wist het al hoor, er gaat geen een kerel de benedengordelse zone meer ook maar misschíen benaderen. Echt, ik hak zijn pielemuis er terstond af.
quote:Very Cherry schreef op 21 februari 2011 @ 01:12:

Dus even voor de goede orde he, je gaat én over je nek, en je schijt het bed onder, en je ligt daar ook nog in je blote doos, met als bonus een krijsende baby? En leuker kunnen ze het écht niet maken?

Goed he
Ja, dat vind ik echt.
De zwangerschapcursus-mevrouw: ga maar op handen en knieen zitten en wiebel je billen alsof je kwispelt, dit is heel fijn om te doen als je weeen wegpuft......ja hoor denk ik raar mens...kwispelen hoe komt ze erbij....

Mijn moeder: tijdens een wee moest ik gewoon ergens op bijten..hmmm zal wel denk ik nog.

Niet schreeuwen bij een wee, krijg je alleen maar keelpijn van lees ik in een boek...oke niet schreeuwen moet lukken toch?

Ik neem aan dat jullie snappen dat ik mijn weeen kwispelt heb opgevangen met het dekbed tussen mijn kaken? En mijn zoon is geboren na een uur van persweeen met geluidsondersteuning en ja ik had de volgende dag keelpijn, maar ik had er geen controle over.

Alle ademhalingstechnieken van de yoga heb ik trouwens niet kunnen gebruiken, mijn lichaam luisterde niet meer naar me, het deed wat het moest doen.

Ik ging al overgeven bij een cm trouwens, in de auto erg fijn...
quote:Joy4britt schreef op 21 februari 2011 @ 01:00:

Heel belangrijk! Bedenk van te voren hoe jij je kraamweek wilt en geef dat aan. Bewaak je grenzen en als jij iets wil....dan gebeurd het. Je hebt verdorie net een topprestatie geleverd en nu is het jou beurt! Dus wil jij heel de dag met je uk op je borst op bed liggen, dan moet je dat lekker doen. En laat de kraamhulp dan maar eens wat anders zeggen......

En inderdaad voel je niet bezwaard om een kraamhulp weg te sturen als ze niet bevalt. Ik hen zo'n geluk gehad met de mijne. Zij heeft onze kraamweek tot een echt feestje gemaakt.

Ja ik had dus vooraf precies uitgedacht hoe ik het wilde hebben alleen de kraamhulp was zo'n enorme bitch, zij walste compleet over me heen.

Afschuwelijk gewoon en niemand die ingreep. Ze was brutaal, kleineerde me waar familie bij zat. Ik vond het verschrikkelijk.

Was zó blij dat ze wegging. (eind jaren 80 was het, dus ik was nog niet zo als ik nu ben, ik had haar nu echt de deur gewezen)
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.

Dus even voor de goede orde he, je gaat én over je nek, en je schijt het bed onder, en je ligt daar ook nog in je blote doos, met als bonus een krijsende baby? En leuker kunnen ze het écht niet maken? En je man kijkt geschockeerd toe... Wie dat ooit bedacht heeft? Misschien een zwaar verzuurde feministe die bedacht dat de man erbij moet zijn. Wij lijden, zij ook lijden.
quote:Very Cherry schreef op 21 februari 2011 @ 01:15:

O gottogottogot, na vanavond weet ik het echt heel zeker, maar ik wist het al hoor, er gaat geen een kerel de benedengordelse zone meer ook maar misschíen benaderen. Echt, ik hak zijn pielemuis er terstond af.

Ja, dat vind ik echt.

Goede samenvatting!

quote:Saaar schreef op 21 februari 2011 @ 01:15:

[...]

Goed he Maar die zelfgekleide askbakjes op de tweede zondag in mei trekken het allemaal weer recht, he. Tuurlijk.
Hangt een beetje van je man en zijn ervaring af hoor. Bij onze derde was hij de enige aanwezige en heeft hij liefdevol de zooi opgeruimd voor zijn dochter erin terecht kwam.
quote:Iwannalive schreef op 21 februari 2011 @ 01:16:

[...]

En je man kijkt geschockeerd toe... Wie dat ooit bedacht heeft? Misschien een zwaar verzuurde feministe die bedacht dat de man erbij moet zijn. Wij lijden, zij ook lijden.Mijn man had echt niet weg gewild. Hallo, zijn vrouw lag daar te kreperen van de pijn. Die was echt niet rustig een pilsje gaan drinken hoor.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Iwannalive schreef op 21 februari 2011 @ 01:12:

[...]

Nou ik weet het niet... de mijne mag me niet eens op de wc nr 1 zien doen, laat staan dat hij dat soort dingen gaat zien. Hoe meer ik er over lees en hoor, hoe meer ik voel dat hij daar niet met zijn snufferd boven op moet staan... het voegt niks toe.

Maar je denkt toch hopelijk niet dat hij dat bij mij wel mag zien?

Staat compleet los van elkaar, wat mij betreft.

Eigenlijk zou je zo'n Men in Black-ding moeten hebben, dat herinneringen uitwist, zou ik in zo'n geval wel handig vinden.

Zou jij het echt fijner vinden als hij er niet bij zou zijn? En zo ja, wie wil je er dan wel bij hebben?
almosthappy wijzigde dit bericht op 21-02-2011 01:20
Reden: kleine toevoeging
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven