Bevallen in 2020, welke zorgverzekering kies jij?
zondag 22 december 2019 om 08:07
Zoals de titel al zegt. Brand maar los! Ik ben op dit moment druk met uitzoeken wat het meest gunstig is. Ik wil graag bevallen in het ziekenhuis en zou ook graag van de eigen bijdrage van de kraamzorg af willen dus kom automatisch op een duur pakket. Menzis lijkt nu het beste uit de bus te komen voor mij, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
zaterdag 28 december 2019 om 10:04
En stel dat je nog niet verzekerd bent en er gebeurd bij wijze 15 januari iets en je meld je week later aan dan krijg je misschien de factuur thuis maar die kun je dan gewoon declareren.
Ik pas soms in januari mijn aanvullende ook nog aan als dan blijkt dat tandarts bijvoorbeeld duurder uitpakt.
zaterdag 28 december 2019 om 16:18
Na lang zoeken uiteindelijk gekozen voor zilveren kruis basis zeker 2* + tand 1. Krijg nog wat collectiviteitskorting via mijn werk.
Ik heb redelijk last van zwangerschapsmisselijkheid. Wil snel een extra keer naar de mondhygiënist om alles goed te laten schoonmaken + 2 reguliere tandartsbezoeken in een jaar, heb ik het extra pakket er al uit.
Hehe, blij dat ik eindelijk gekozen heb.
Ik heb redelijk last van zwangerschapsmisselijkheid. Wil snel een extra keer naar de mondhygiënist om alles goed te laten schoonmaken + 2 reguliere tandartsbezoeken in een jaar, heb ik het extra pakket er al uit.
Hehe, blij dat ik eindelijk gekozen heb.
zaterdag 28 december 2019 om 18:06
zondag 29 december 2019 om 14:11
Snotverdorie, staat ineens mijn ziekenhuis niet meer tussen de gecontracteerden!
Ik woon er 5 minuten fietsen vandaan.... Het enige andere zh hier "in de buurt", daar wil je écht niet heen (nog los dat het aan de "verkeerde" kant van de stad ligt, en dus 30 minuten reizen is.... Heb je zin in, met weeën en zo
) en de zorg is daar echt slecht.
Ik heb twee dagen geleden nog met ze gesproken, en toen stond ie er zeker wel tussen..... Kakzooi..... Scheelt me 120 euro op jaarbasis
Ik ben dus weer opnieuw begonnen met uitzoeken, maar ze blijven toch de beste keus, het Zilveren Kruis.... Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als ik het gewoon gelijk van de week had afgesloten.... Ik had nooit kunnen bewijzen dat 'ie er toen wel tussen stond..... Ik mazzel dat ik nog even checkte
Ik heb twee dagen geleden nog met ze gesproken, en toen stond ie er zeker wel tussen..... Kakzooi..... Scheelt me 120 euro op jaarbasis
Ik ben dus weer opnieuw begonnen met uitzoeken, maar ze blijven toch de beste keus, het Zilveren Kruis.... Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als ik het gewoon gelijk van de week had afgesloten.... Ik had nooit kunnen bewijzen dat 'ie er toen wel tussen stond..... Ik mazzel dat ik nog even checkte
zondag 29 december 2019 om 14:29
zondag 29 december 2019 om 14:36
zondag 29 december 2019 om 14:44
Kijk ook bij de verzekering hoe ze omgaan met de eerste zorg voor je baby als je zelf terug in het ziekenhuis komt te liggen.
Ik ben na 2 dagen thuis weer met spoed opgenomen geweest en gelukkig deed mijn zorgverzekering niet moeilijk over de kosten. Maar wij moesten midden in de nacht wel een formulier teken dat wij verantwoordelijk zijn voor alle kosten die de verpleging maakte met de verzorging van mijn dochter of mijn man moest 24 uur per dag bij mij blijven en heel de zorg van dochter op zich nemen.
Ik ben na 2 dagen thuis weer met spoed opgenomen geweest en gelukkig deed mijn zorgverzekering niet moeilijk over de kosten. Maar wij moesten midden in de nacht wel een formulier teken dat wij verantwoordelijk zijn voor alle kosten die de verpleging maakte met de verzorging van mijn dochter of mijn man moest 24 uur per dag bij mij blijven en heel de zorg van dochter op zich nemen.
zondag 29 december 2019 om 14:44
Het ging om de budgetpolispuntillita schreef: ↑29-12-2019 14:36Irish, zijn alle contracten wel al afgerond? Het is een jaarlijks gezanik maar, zolang je geen budgetpolis kiest, worden in mijn ervaring uiteindelijk alle gewone ziekenhuizen wel gecontracteerd. Maar zolang er nog onderhandeld wordt kan en zal niemand je dat kunnen garanderen.
Ik heb bij VGZ gekeken, maar dat is nóg duurder helaas....
Op jaarbasis ga ik nu 1890 euro betalen (en dat is incl 2% korting....)
zondag 29 december 2019 om 16:38
.
“ De uiterste datum voor het opzeggen van je zorgverzekering is 31 december. De uiterste datum voor het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering is 31 januari, mits je de oude uiterlijk 31 december hebt stopgezet. Je zorgverzekering gaat dan per 1 januari met terugwerkende kracht in.”
Je hebt dus nog tot 31 januari, zolang je maar uiterlijk 31 december opzegt bij je oude zorgverzekering. Bron
zondag 29 december 2019 om 18:18
Ik zelf nog erg aan het twijfelen over mijn eigen risico (hoog of laag). Weet iemand hoe het precies zit met betalen van de echo's? Ik lees overal dat je alleen 12-weken en 20-weken vergoed krijgt. Betekent dat dat je de 8-weken echo en de liggingsecho vanuit eigen risico moet betalen?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
zondag 29 december 2019 om 19:34
Is hier gewoon altijd vergoed. VK maakt standaard een 7/8wkn echo hier.Friction-90 schreef: ↑29-12-2019 18:18Ik zelf nog erg aan het twijfelen over mijn eigen risico (hoog of laag). Weet iemand hoe het precies zit met betalen van de echo's? Ik lees overal dat je alleen 12-weken en 20-weken vergoed krijgt. Betekent dat dat je de 8-weken echo en de liggingsecho vanuit eigen risico moet betalen?
maandag 30 december 2019 om 07:34
Hier oa met 8,12,20 en 32 weken echo's en allemaal gewoon vergoed. Daarna medisch dus nog 4 echo's in ziekenhuis gehad.Friction-90 schreef: ↑29-12-2019 18:18Ik zelf nog erg aan het twijfelen over mijn eigen risico (hoog of laag). Weet iemand hoe het precies zit met betalen van de echo's? Ik lees overal dat je alleen 12-weken en 20-weken vergoed krijgt. Betekent dat dat je de 8-weken echo en de liggingsecho vanuit eigen risico moet betalen?
maandag 30 december 2019 om 11:03
Je krijgt normaal gesproken een 12 en 20 weken echo. Als er een medische reden voor is, krijg je er meer, en die worden ook gewoon vergoed.Friction-90 schreef: ↑29-12-2019 18:18Ik zelf nog erg aan het twijfelen over mijn eigen risico (hoog of laag). Weet iemand hoe het precies zit met betalen van de echo's? Ik lees overal dat je alleen 12-weken en 20-weken vergoed krijgt. Betekent dat dat je de 8-weken echo en de liggingsecho vanuit eigen risico moet betalen?
Daarnaast zijn er verloskundigen die zelf meer echo’s aanbieden. Ik heb de indruk dat dat makkelijker gebeurt als ze zelf apathie hebben. Mijn verloskundige doet dat niet (heeft ook niet zelf apparatuur, moet naar een echo centrum): ik krijg dus de 2 echo’s en eventuele extra echo’s moet ik zelf betalen. Volgens mij kan je je hier ook niet extra voor verzekeren.
dinsdag 31 december 2019 om 09:55
Bij mijn VK ook standaard een echo rond de 9 weken, 12 weken, 20 weken, 30 weken en 36 weken. Worden allemaal gewoon vergoed. VK-praktijk is tevens echocentrum, wellicht dat dat nog iets uitmaakt.Friction-90 schreef: ↑29-12-2019 18:18Ik zelf nog erg aan het twijfelen over mijn eigen risico (hoog of laag). Weet iemand hoe het precies zit met betalen van de echo's? Ik lees overal dat je alleen 12-weken en 20-weken vergoed krijgt. Betekent dat dat je de 8-weken echo en de liggingsecho vanuit eigen risico moet betalen?
Geslachtsecho, 3D-echo's e.d. moet je zelf betalen. Wellicht staat hierover iets op de site van je (toekomstig) verloskundige?
Ik heb zelf trouwens ook nog extra echo's gehad in een academisch ziekenhuis vanwege medische indicatie (ziekenhuis viel niet onder basis budget polis), maar die worden ook gewoon vergoed.
dinsdag 31 december 2019 om 11:40
Ja het verschilt echt enorm per praktijk! Ik heb het idee dat sommige praktijken extra gratis echo's geven om vrouwen naar hun praktijk te krijgen. En als de "concurrent" dat gaat doen dan kun je als praktijk niet achterblijven, want de meeste vrouwen vinden veel echo's wel prettig!Lila_Lilly_ schreef: ↑31-12-2019 11:17Ik hoefde niks zelf te betalen. Vitaliteitsecho met 8 weken, termijnecho met 10 weken en wat ik nu ingepland heb staan is natuurlijk de 20 weken echo. Ik blijf het zo vreemd vinden hoe dit verschilt per praktijk!
Mijn verloskundige deed er niet aan mee, omdat ze geen eigen apparaat had maar ook omdat ze het niet nodig vond en vrouwen alleen maar "garantie tot de deur" zou geven. Ik vond het wel jammer maar het was voor mij geen reden om een andere praktijk te kiezen, dan maar wat minder vaak een echo.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 31 december 2019 om 12:14
Ja te veel echo's laten maken schijnt ook weer niet goed te zijn. Het is toch een vorm van straling (net als bij rontgen) die in dosis wordt opgebouwd in je kindje. Ik wil er zelf ook sowieso niet meer dan 4 inderdaad.gioia82 schreef: ↑31-12-2019 11:40Ja het verschilt echt enorm per praktijk! Ik heb het idee dat sommige praktijken extra gratis echo's geven om vrouwen naar hun praktijk te krijgen. En als de "concurrent" dat gaat doen dan kun je als praktijk niet achterblijven, want de meeste vrouwen vinden veel echo's wel prettig!
Mijn verloskundige deed er niet aan mee, omdat ze geen eigen apparaat had maar ook omdat ze het niet nodig vond en vrouwen alleen maar "garantie tot de deur" zou geven. Ik vond het wel jammer maar het was voor mij geen reden om een andere praktijk te kiezen, dan maar wat minder vaak een echo.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!