Bevallen in 2020, welke zorgverzekering kies jij?
zondag 22 december 2019 om 08:07
Zoals de titel al zegt. Brand maar los! Ik ben op dit moment druk met uitzoeken wat het meest gunstig is. Ik wil graag bevallen in het ziekenhuis en zou ook graag van de eigen bijdrage van de kraamzorg af willen dus kom automatisch op een duur pakket. Menzis lijkt nu het beste uit de bus te komen voor mij, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
dinsdag 31 december 2019 om 13:19
dinsdag 31 december 2019 om 13:23
@ Lila Lily: hier in Amsterdam is een groot echocentrum waar heel veel verloskundige bij aangesloten zaten. Ik kon er geen vinden met eigen apparatuur in elk geval. En wij verhuizen naar het Gooi en daar is ook 1 plek waar je de 20 weken echo moet laten doen (andere echo’s wel in de praktijk). Dus blijkbaar is het niet zo heel gek.
dinsdag 31 december 2019 om 13:57
Ik zit ook bij een relatief grote praktijk (ze hebben meerdere vestigingen) maar zij werken ook met een extern echo-bureau. (wat echt aan de andere kant van de stad is, dus niet echt praktisch voor ons) Maar omdat deze praktijk zo goed stond aangeschreven (en op één minuut fietsen zit) voor deze gekozen. Pas later begrepen we dat ze dus zelf geen echos doen.
dinsdag 31 december 2019 om 14:04
Verwarrend al die echo’s in ieder geval... Ik heb ook nog even gebeld met CZ, omdat het echocentrum waar ik naartoe moet voor de 20 weken echo blijkbaar niet gecontracteerd is. Maar vanwege de doorverwijzing via mijn eigen verloskundige toch weer wel blijkbaar. Ik ben er nu gelukkig ook wel uit: ga voor CZ met de goedkoopste aanvulling. Ik krijg dan 75% van de eigen bijdrage kraamzorg vergoed via de collectiviteit van m’n werk.
Voor de mensen die de knoop nog moeten doorhakken: succes nog even!
Voor de mensen die de knoop nog moeten doorhakken: succes nog even!
dinsdag 31 december 2019 om 14:19
Ik heb ook de knoop doorgehakt, Ditzo met 9 fysiobehandelingen aanvullend.
Deze heeft bij alles volledige zorgkeuze behalve bij fysio/manuele therapeuten, alleen hier in de buurt hebben alle fysio's toch een contract, dus prima.
Daarnaast is het de meest duurzame zorgverzekering (als in waar ze het geld voor gebruiken wat ze innen), vind ik ook niet onbelangrijk. Eigen risicio toch maar op max gezet (net als alle eerdere jaren), want we kunnenn het toch betalen mocht het nodig zijn.
Deze heeft bij alles volledige zorgkeuze behalve bij fysio/manuele therapeuten, alleen hier in de buurt hebben alle fysio's toch een contract, dus prima.
Daarnaast is het de meest duurzame zorgverzekering (als in waar ze het geld voor gebruiken wat ze innen), vind ik ook niet onbelangrijk. Eigen risicio toch maar op max gezet (net als alle eerdere jaren), want we kunnenn het toch betalen mocht het nodig zijn.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
dinsdag 31 december 2019 om 18:45
Klinkt voor mij ook gek hoor, hier in de omgeving hebben ook gewoon alle praktijken eigen apparatuur.Lila_Lilly_ schreef: ↑31-12-2019 13:19Ik heb daar van tevoren niet naar gekeken hoor, bij welke praktijk ik hoeveel echo’s zou krijgen. Wat ik dan weer niet zou doen is naar een praktijk gaan waar ze zelf geen echo’s kunnen maken. Dat vind ik ook een beetje raar. Je gaat toch ook niet naar een tandarts die zelf geen kiezen kan trekken?