Bevallen met lenzen in
maandag 13 februari 2017 om 22:14
Ik ben nog niet zwanger (wel een wens over enkele maanden) maar dit is wel iets wat me nu al bezig houdt. Tijdens m'n vorige bevalling vroeg ik om mijn bril, maar de verloskundige gaf 'm niet, vond dat geen goed idee. Dit wil ik niet nog een keer meemaken, dus bij een volgende bevalling wil ik mijn lenzen in. Hebben mensen hier ervaring mee? Wat als de bevalling lang duurt? Gebruik je dan oogdruppels?
maandag 13 februari 2017 om 22:17
maandag 13 februari 2017 om 22:21
maandag 13 februari 2017 om 22:23
maandag 13 februari 2017 om 22:24
quote:Pinda-Kaas schreef op 13 februari 2017 @ 22:23:
sloeg je tijdens je weeen met je oogkassen tegen de bedrand of hoe ging dat?
heel apart dat je bril 'geen goed idee was'
ik zou vooral nadenken wat jij prettig vindt, bevallen met lenzen in kan in principe gewoon voor zover ik weet
net als bevallen met je bril op
sloeg je tijdens je weeen met je oogkassen tegen de bedrand of hoe ging dat?
heel apart dat je bril 'geen goed idee was'
ik zou vooral nadenken wat jij prettig vindt, bevallen met lenzen in kan in principe gewoon voor zover ik weet
net als bevallen met je bril op
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
maandag 13 februari 2017 om 22:41
Tjah ik weet het... alleen op dat moment lag ik al uren te bevallen dus de energie om op onderzoek uit te gaan (m'n bril lag niet ver weg, maar ik zag m niet, heb -5) had ik niet, ook niet de kracht om in protest te gaan. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik m'n bril wilde. Weeën opvangen zonder bril was prima, maar halverwege het persen wilde ik 'm graag op. Toen kwam pas het besef dat ik 'm miste.
Maar goed, daarom geeft het idee om met lenzen in te kunnen bevallen me rust. Niemand anders kan dan over mijn ogen beslissen, alleen ik.
Maar goed, daarom geeft het idee om met lenzen in te kunnen bevallen me rust. Niemand anders kan dan over mijn ogen beslissen, alleen ik.
maandag 13 februari 2017 om 22:45
quote:Story-of-my-life schreef op 13 februari 2017 @ 22:41:
Tjah ik weet het... alleen op dat moment lag ik al uren te bevallen dus de energie om op onderzoek uit te gaan (m'n bril lag niet ver weg, maar ik zag m niet, heb -5) had ik niet, ook niet de kracht om in protest te gaan. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik m'n bril wilde. Weeën opvangen zonder bril was prima, maar halverwege het persen wilde ik 'm graag op. Toen kwam pas het besef dat ik 'm miste.
Maar goed, daarom geeft het idee om met lenzen in te kunnen bevallen me rust. Niemand anders kan dan over mijn ogen beslissen, alleen ik.Maar dat had je man dan toch kunnen doen?
Maar goed, daarom geeft het idee om met lenzen in te kunnen bevallen me rust. Niemand anders kan dan over mijn ogen beslissen, alleen ik.Maar dat had je man dan toch kunnen doen?
maandag 13 februari 2017 om 22:45
quote:SallySpectra schreef op 13 februari 2017 @ 22:22:
Als alles goed gaat, kun je gewoon met lenzen in bevallen. En zorg dat je al vooraf met je verloskundige hebt gepraat over dat je dit vorige keer heel vervelend vond.Ja dat ga ik zeker doen. De betreffende VK heb ik dit trouwens op een later moment ook verteld.
Als alles goed gaat, kun je gewoon met lenzen in bevallen. En zorg dat je al vooraf met je verloskundige hebt gepraat over dat je dit vorige keer heel vervelend vond.Ja dat ga ik zeker doen. De betreffende VK heb ik dit trouwens op een later moment ook verteld.
maandag 13 februari 2017 om 22:46
Ik had mijn lenzen gewoon in met de bevalling, de hele nacht en volgende dag tot een ergens in de middag en dat was geen probleem. Heb er totaal niet tijdens de bevalling aan gedacht of problemen mee gehad. Ik zou misschien oogdruppels of beetje lenzen vloeistof meenemen in je koffertje mocht je je zorgen maken om de droogheid en even in je oog willen druppelen. En je bril als backup meenemen.
Ik heb ook wel eens per ongeluk een nachtje met lenzen in geslapen, voelt droog aan de volgende dag maar kan wel eventjes voor een keertje.
Ben ook wel benieuwd waarom je geen bril op mocht eigenlijk. Was dat de hele tijd of bijvoorbeeld missen tijdens het persen oid?
Ik heb ook wel eens per ongeluk een nachtje met lenzen in geslapen, voelt droog aan de volgende dag maar kan wel eventjes voor een keertje.
Ben ook wel benieuwd waarom je geen bril op mocht eigenlijk. Was dat de hele tijd of bijvoorbeeld missen tijdens het persen oid?
maandag 13 februari 2017 om 22:47
maandag 13 februari 2017 om 22:50
Ik zou geen lenzen in doen. Of je moet er normaal ook mee slapen... Stel dat de nageboorte niet komt en je moet even naar de operatiekamer oid. Halen zij je lenzen er dan uit? Ik zou gewoon de bril nemen. En je hebt toch iemand bij je tijdens de bevalling? Die kan er voor zorgen dat de dingen gebeuren of niet gebeuren zoals jij dat wilt.
maandag 13 februari 2017 om 22:53
quote:nina1966 schreef op 13 februari 2017 @ 22:50:
Ik zou geen lenzen in doen. Of je moet er normaal ook mee slapen... Stel dat de nageboorte niet komt en je moet even naar de operatiekamer oid. Halen zij je lenzen er dan uit? Ik zou gewoon de bril nemen. En je hebt toch iemand bij je tijdens de bevalling? Die kan er voor zorgen dat de dingen gebeuren of niet gebeuren zoals jij dat wilt.Ik ben ook weleens in slaap gevallen met lenzen in. Kreeg ik gewoon een beetje droge ogen van, verder niets.
Ik zou geen lenzen in doen. Of je moet er normaal ook mee slapen... Stel dat de nageboorte niet komt en je moet even naar de operatiekamer oid. Halen zij je lenzen er dan uit? Ik zou gewoon de bril nemen. En je hebt toch iemand bij je tijdens de bevalling? Die kan er voor zorgen dat de dingen gebeuren of niet gebeuren zoals jij dat wilt.Ik ben ook weleens in slaap gevallen met lenzen in. Kreeg ik gewoon een beetje droge ogen van, verder niets.
maandag 13 februari 2017 om 22:53
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 februari 2017 @ 22:50:
[...]
Hoe reageerde die?
In eerste instantie laconiek. Ik ben er toen later nogmaals op terug gekomen. Volgens mij kwam het pas binnen toen ik aangaf dat ik daardoor de geboorte ook niet goed heb kunnen zien.
De reden was dat ze bang was dat ie kapot zou gaan (ik deed geen rare dingen hoor).
[...]
Hoe reageerde die?
In eerste instantie laconiek. Ik ben er toen later nogmaals op terug gekomen. Volgens mij kwam het pas binnen toen ik aangaf dat ik daardoor de geboorte ook niet goed heb kunnen zien.
De reden was dat ze bang was dat ie kapot zou gaan (ik deed geen rare dingen hoor).