Bloedverlies 5 weken zwanger
zondag 14 april 2019 om 09:44
Dames,
Vorig jaar heb ik een miskraam gehad. Het vruchtzakje was leeg, dus toen heb ik een curretage gehad.
Nu ben ik weer zwanger, 5 weken en 5 dagen vandaag. Mijn laatste menstruatie was 26 februari. Nu verlies ik sinds donderdag bloed. Het is roze/bruinig, niet rood, en het zit bij de afscheiding vermengd. Ik vind het doodeng. Het was vrijdag even weg, maar gisteravond was het er weer en nu is het ook wat meer. De kleur blijf bruinig rozig. Het zit een beetje in het inlegkruisje en bij het afvegen.
Buikpijn heb ik niet echt.
Mijn huisarts weet nog niet dat ik zwanger ben. Ik wou het even in de luwte houden.
Maar nu maak ik me natuurlijk vreselijk zorgen. Vanaf 6 weken zou men het hartje moeten zien kloppen. Hopelijk mag ik binnenkort langskomen.
Vorig jaar heb ik een miskraam gehad. Het vruchtzakje was leeg, dus toen heb ik een curretage gehad.
Nu ben ik weer zwanger, 5 weken en 5 dagen vandaag. Mijn laatste menstruatie was 26 februari. Nu verlies ik sinds donderdag bloed. Het is roze/bruinig, niet rood, en het zit bij de afscheiding vermengd. Ik vind het doodeng. Het was vrijdag even weg, maar gisteravond was het er weer en nu is het ook wat meer. De kleur blijf bruinig rozig. Het zit een beetje in het inlegkruisje en bij het afvegen.
Buikpijn heb ik niet echt.
Mijn huisarts weet nog niet dat ik zwanger ben. Ik wou het even in de luwte houden.
Maar nu maak ik me natuurlijk vreselijk zorgen. Vanaf 6 weken zou men het hartje moeten zien kloppen. Hopelijk mag ik binnenkort langskomen.
anoniem_362817 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 09:56
0.26% gewijzigd
dinsdag 16 april 2019 om 18:36
Dank dames. Ik denk zelf dat het niet goed is hoor. Mijn borsten zijn minder vol-gevoelig en ik heb vage menstruatiekrampjes. Dus emotioneel heb ik me reeds voorbereid en ben aan het nadenken wat ik wil, ik ga sowieso overleggen met de verloskundige-gyn donderdag. Of ik ga wachten tot het zelf op gang komt, of ik ga voor de curettage wederom... die pillen lijken me niks en de kans zit erin dat je dan na alle ellende alsnog een curettage moet ondergaan.
De vorige curettage ben ik onder narcose geweest, maar direct daarna werd ik vreselijk ziek, zodanig dat ik over de grond kroop van de allesomvattend pijn door mijn romp en vreselijk aan de buikloop. Kan niet zo goed tegen narcose denk ik ...
De vorige curettage ben ik onder narcose geweest, maar direct daarna werd ik vreselijk ziek, zodanig dat ik over de grond kroop van de allesomvattend pijn door mijn romp en vreselijk aan de buikloop. Kan niet zo goed tegen narcose denk ik ...
donderdag 18 april 2019 om 15:56
Geen uitsluitsel. Het bloedverlies neemt niet af. Mijn baarmoeder ligt naar achteren gekanteld, terwijl dat bij blanken vaak andersom is. Maar goed, ik heb ook ver in de familie aziatisch en zwart bloed dus wie weet. Het echte opvallende vonden ze mijn overvolle darmen die flink in het beeld zaten. Het vruchtzakje zit aan de zijkant in de baarmoeder in hoekje, lastig te vinden met inwendige echo. En hij was niet leeg. Ze dachten af en toe iets te zien knipperen. Het kan nog steeds alle kanten op. Over 10 dagen weer echo. Kijken of het hartje klopt. Zo niet dan wil ik curretage voor 'missed abortion"
Al met al onzekerheid. Ben niet blij opgelucht whatever. Ik wou duidelijkheid. Maar ja.
Hierbij ook de echo 6+2
https://www.mupload.nl/img/typ4txkl.jpg
Al met al onzekerheid. Ben niet blij opgelucht whatever. Ik wou duidelijkheid. Maar ja.
Hierbij ook de echo 6+2
vrijdag 19 april 2019 om 12:25
Begrijp ik ook wel. Is t beste voor je lichaam.
Curettage is niet niets zeker ook gezien je denk ik snel weer zwanger wil worden etc.
Hoop dat het de goede kant opgaat of dat je lichaam snel alles verwerkt. Sterkte.
vrijdag 19 april 2019 om 12:36
Curretage ben ik niet bang voor. Is de vorige keer probleemloos gegaan. De gynaecoloog die ik in nov. Vorig jaar zag wist er niets van en toen ik er later na de inwendige echo over begon zei ze dat ze niks van de curretage terug zag.Vanessakusje1987 schreef: ↑19-04-2019 12:25Begrijp ik ook wel. Is t beste voor je lichaam.
Curettage is niet niets zeker ook gezien je denk ik snel weer zwanger wil worden etc.
Hoop dat het de goede kant opgaat of dat je lichaam snel alles verwerkt. Sterkte.
vrijdag 19 april 2019 om 23:00
Had mijn 1e echo ook bij 6+2 en er was toen wel een kloppend hartje te zien: hartje klopte alleen toen nog niet 150 slagen per minuut. Bij 6+2 was het net begonnen met kloppen zei de echoscopist destijds.Anaïs1992 schreef: ↑18-04-2019 15:56Geen uitsluitsel. Het bloedverlies neemt niet af. Mijn baarmoeder ligt naar achteren gekanteld, terwijl dat bij blanken vaak andersom is. Maar goed, ik heb ook ver in de familie aziatisch en zwart bloed dus wie weet. Het echte opvallende vonden ze mijn overvolle darmen die flink in het beeld zaten. Het vruchtzakje zit aan de zijkant in de baarmoeder in hoekje, lastig te vinden met inwendige echo. En hij was niet leeg. Ze dachten af en toe iets te zien knipperen. Het kan nog steeds alle kanten op. Over 10 dagen weer echo. Kijken of het hartje klopt. Zo niet dan wil ik curretage voor 'missed abortion"
Hierbij ook de echo 6+2
Vervelend dat je geen uitsluitsel hebt gekregen en nu weer af moet wachten.
Hoop dat je je eisprong later had (en bevruchting later plaatsvond), wat zou kunnen verklaren dat je nog geen kloppend hartje hebt gezien.
Veel sterkte TO
zaterdag 20 april 2019 om 18:11
Dankje. Nee, ik weet alles heel precies wanneer ik heb geovuleerd. Met een cyclus van 35 dagen was mijn laatste ongesteldheid begonnen 26 februari en ik heb 19 maart geovuleerd.Cleidy36 schreef: ↑19-04-2019 23:00Had mijn 1e echo ook bij 6+2 en er was toen wel een kloppend hartje te zien: hartje klopte alleen toen nog niet 150 slagen per minuut. Bij 6+2 was het net begonnen met kloppen zei de echoscopist destijds.
Vervelend dat je geen uitsluitsel hebt gekregen en nu weer af moet wachten.
Hoop dat je je eisprong later had (en bevruchting later plaatsvond), wat zou kunnen verklaren dat je nog geen kloppend hartje hebt gezien.
Veel sterkte TO![]()
Ik bloed gewoon door, met buikpijn. Het wordt niet echt erger, maar het bloed is wel rood. Nu zegt buikpijn niet zo veel voor mij, want tijdens mijn eerste zwangerschap had ik dat ook toen alles nog goed was met de vrucht en daar heb ik nooit bij gebloed. Dus dit wordt wachten tot ik gecuretteerd kan worden, want ik denk niet dat het lichaam het zelf any time soon zal afstoten. Als het niet goed is, mag het gaan.
maandag 22 april 2019 om 15:46
Afwachten, ik krijg met een week een echo. Het bloeden is sinds gisteren gestopt... dus heb ongeveer tien dagen
gebloed. Buikkramp is ook voorbij. Geen stolsels, geen vruchtzakje afgestoten. Afwisselend. Eerst roze, toen roder, op het laatst weer bruinig.
Voel me op wat misselijkheid in de ochtend niet zwanger. We zullen zien bij de echo of het nog leeft, of dat het een missed abortion is.