Bloedverlies prille zwangerschap
zaterdag 11 juli 2020 om 08:49
Goedemorgen, ik heb even een vraag.
Ik ben zo'n 6-7 weken zwanger (i.v.m. onregelmatige zwangerschap is het een schatting). Ik kom net mijn bed uit en ik zie allemaal rode vlekken in bed en een beetje bij mijn dijen. Een half uurtje eerder had ik mijn dochter uit haar bed gehaald om haar in ons bed borstvoeding te geven en toen was er niets en had ik ook niets. Nadat ik met haar opsta dus wel...
Ik heb geen last van krampen of andere klachten, maar ik voel me wel een beetje 'ongesteld'. Zo'n gevoel in je lichaam die je hebt als je gaat beginnen met menstrueren (dus nog voor de menstruatiekrampen, zeg maar). Geborrel, ofzo.
Een detail: toen ik zwanger was van mijn dochter, hoe vroeg ook, voelde ik het heel sterk aan: dit is een sterk mensje! Ik was helemaal niet bang voor een miskraam, ik leek te weten dat dat zeker niet ging gebeuren. Deze zwangerschap voelde niet 'zo krachtig aan' en hield ik er vanaf het begin al rekening mee dat er iets kan gebeuren.
Ik heb al eerder een beetje bloedverlies gehad, maar dat waren lichtroze druppels op mijn toiletpapiertje. Nu dus al heel wat meer, verschillende vlekken in bed, alsof het een beginnende ongesteldheid is. De kleur is rood.
Ik heb voor nu even een maandverbandje erbij gehaald.
Kan het ook nog iets anders zijn dan een miskraam in zo'n geval? Kan ik beter voor vandaag mijn afspraken cancellen? Ik weet niet zo goed wat te verwachten, eigenlijk.
Ik ben zo'n 6-7 weken zwanger (i.v.m. onregelmatige zwangerschap is het een schatting). Ik kom net mijn bed uit en ik zie allemaal rode vlekken in bed en een beetje bij mijn dijen. Een half uurtje eerder had ik mijn dochter uit haar bed gehaald om haar in ons bed borstvoeding te geven en toen was er niets en had ik ook niets. Nadat ik met haar opsta dus wel...
Ik heb geen last van krampen of andere klachten, maar ik voel me wel een beetje 'ongesteld'. Zo'n gevoel in je lichaam die je hebt als je gaat beginnen met menstrueren (dus nog voor de menstruatiekrampen, zeg maar). Geborrel, ofzo.
Een detail: toen ik zwanger was van mijn dochter, hoe vroeg ook, voelde ik het heel sterk aan: dit is een sterk mensje! Ik was helemaal niet bang voor een miskraam, ik leek te weten dat dat zeker niet ging gebeuren. Deze zwangerschap voelde niet 'zo krachtig aan' en hield ik er vanaf het begin al rekening mee dat er iets kan gebeuren.
Ik heb al eerder een beetje bloedverlies gehad, maar dat waren lichtroze druppels op mijn toiletpapiertje. Nu dus al heel wat meer, verschillende vlekken in bed, alsof het een beginnende ongesteldheid is. De kleur is rood.
Ik heb voor nu even een maandverbandje erbij gehaald.
Kan het ook nog iets anders zijn dan een miskraam in zo'n geval? Kan ik beter voor vandaag mijn afspraken cancellen? Ik weet niet zo goed wat te verwachten, eigenlijk.
Hakuna Matata
dinsdag 14 juli 2020 om 10:07
Dank je om jullie ervaringen te delen. Hoewel het dus alle kanten op kan gaan, voel ik me beter doordat ik nu wat meer informatie erover heb. Zelfs al is het super onzeker.
Ik heb gisteren gebeld en een fijn gesprek gehad. Ze vroeg naar wat details, en ook zaken als of ik gemeenschap heb gehad of naar het toilet kan, ivm knappen vaatje. Nu lijkt dat het verder niet te zijn, maar ze is nu wel op de hoogte. Ik moet hen op de hoogte houden en ik kan ook na vijf uur bellen als ik zou willen. Heel vriendelijk dus. Onze geplande echo voor maandag blijft gewoon staan.
Ik heb gisteren gebeld en een fijn gesprek gehad. Ze vroeg naar wat details, en ook zaken als of ik gemeenschap heb gehad of naar het toilet kan, ivm knappen vaatje. Nu lijkt dat het verder niet te zijn, maar ze is nu wel op de hoogte. Ik moet hen op de hoogte houden en ik kan ook na vijf uur bellen als ik zou willen. Heel vriendelijk dus. Onze geplande echo voor maandag blijft gewoon staan.
Hakuna Matata
dinsdag 14 juli 2020 om 20:03
woensdag 22 juli 2020 om 10:38
vrijdag 24 juli 2020 om 21:49
Wat een goed nieuws van het hartje! Gefeliciteerd! Ik heb in de 6e en 7e week ook meerdere flinke bloedingen gehad. De huisarts zei dat ik me voor moest bereiden op een miskraam, maar het is uiteindelijk goed gekomen. Ik ben even vergeten hoe het heette, het kwam door een soort blauwe plek of bloeduitstorting in de baarmoeder. Zoontje is nu 2. Deze zwangerschap 1 keer. Ik werd er erg onzeker en verdrietig van. Ik duim voor je!
vrijdag 24 juli 2020 om 22:44
Ik denk dat je een hematoom bedoelt.AaltjeR schreef: ↑24-07-2020 21:49Wat een goed nieuws van het hartje! Gefeliciteerd! Ik heb in de 6e en 7e week ook meerdere flinke bloedingen gehad. De huisarts zei dat ik me voor moest bereiden op een miskraam, maar het is uiteindelijk goed gekomen. Ik ben even vergeten hoe het heette, het kwam door een soort blauwe plek of bloeduitstorting in de baarmoeder. Zoontje is nu 2. Deze zwangerschap 1 keer. Ik werd er erg onzeker en verdrietig van. Ik duim voor je!
Heb het ook een keer gehad. Helaas bij mij toen geen goede afloop. Maar gelukkig kan het in veel gevallen ook gewoon goed gaan!
vrijdag 24 juli 2020 om 23:51
Ja, hematoom inderdaad! In het slechtste geval spoelt het vruchtje mee naar buiten. Als het goed gaat slinkt het hematoom en groeit het vruchtje. Het spijt me dat het bij jou toen niet goed is gegaan.Stippeltjesbehang schreef: ↑24-07-2020 22:44Ik denk dat je een hematoom bedoelt.
Heb het ook een keer gehad. Helaas bij mij toen geen goede afloop. Maar gelukkig kan het in veel gevallen ook gewoon goed gaan!
zaterdag 25 juli 2020 om 07:50
Uiteindelijk is het ook met ons wel goed gekomen gelukkig. Ik heb drie miskramen gehad. Maar nu hebben we een prachtige, gezonde dochter. Alle angst en verdriet van toen valt in het niet bij het geluk van nu