Champignons met spekjes

15-11-2018 18:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik spekjes met champignons gebakken. Dit heb ik vanmiddag gedaan voor mijn avonddienst. Nu wil ik dit zometeen gaan eten in mijn zelfgemaakte maaltijdsalade. Dit is nu natuurlijk koud, heeft in de koelkast gestaan. Dit omdat wij op het werk niet de mogelijkheid hebben tot verhitten er van, vandaar dat ik dit vanmiddag gedaan heb thuis.

Mag ik dit evengoed eten zonder risico's? Het is goed verhit, alleen echter weer afgekoeld.
Waarom zou het niet mogen?
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-11-2018 18:52
Waarom zou het niet mogen?
Omdat het weer gekoeld is ofzo. Geen idee
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geen enkel probleem.
Anoukske1991 schreef:
15-11-2018 18:53
Omdat het weer gekoeld is ofzo. Geen idee
Dat is toch altijd bij gegaard eten? Als ik een koude gehaktbal over heb, eet ik die rustig op brood. Ook als ik zwanger zou zijn.
Tiana_76 schreef:
15-11-2018 19:01
Dat is toch altijd bij gegaard eten? Als ik een koude gehaktbal over heb, eet ik die rustig op brood. Ook als ik zwanger zou zijn.

Dag mag ook, als de gehaktbal goed verhit is geworden en daarna goed en niet te lang bewaard.
Geen enkel probleem!
Ben je bang om te eten ?
Risico’s? Welke?
Alle reacties Link kopieren
:whut:
Oh god...
Alle reacties Link kopieren
Jahoor je mag dat gewoon eten. Het meeste kun je ook gewoon blijven eten hoor tijdens je zwangerschap. Anders moet je eens kijken op de voedingswijzer voor zwangerschap.
https://www.oudersvannu.nl/zwanger/voed ... nger-bent/

Heb even voor je op Google gekeken.
Succes
Je kunt in je zwangerschap bijna alles eten. Er zijn echter een aantal dingen om rekening mee te houden:

- alcohol is niet goed tijdens zwangerschap
- "rauw" is een risico tijdens de zwangerschap (wb vlees, vis, ei en rauwmelkse kaas)
- gerookt of gedroogd vlees is ook niet goed verhit dus vormt een risico
- groenten of fruit moet je goed wassen

Als je alles keurig wast, je (rauwe/gerookte/gedroogde) vlees/vis/ei goed verhit en wegblijft van alcohol en rauwmelkse kaas dan zit je goed hoor.

En ja, er zijn spookverhalen over kaneel, fenegriek, basilicum, pittig eten en dergelijke, maar dit gaat vaak over zulke enorme hoeveelheden dat het niet van belang is.

Zo'n bakje afgekoeld eten van vanmiddag is dus ook niet onhygienischer dan een salade van de Appie of een soep van de vorige dag in de koelkast. Smakelijk eten!
Hou eens op joh, gebruik gewoon 1 nick

zwanger/sla-eten/list_messages/431660
Star² schreef:
15-11-2018 19:46
Hou eens op joh, gebruik gewoon 1 nick
Oh nee, heb ik me laten bedotten hiero?
Star² schreef:
15-11-2018 19:46
Hou eens op joh, gebruik gewoon 1 nick

zwanger/sla-eten/list_messages/431660
Volgens mij toeval hoor
Alle reacties Link kopieren
pas je op dat je niet doorslaat?
Jongens, dit is Anoukse aka SemmyBrouwer, super vermoeiend...
En pas 15 zwanger ofzo, dus nog heel wat topics te gaan.

:facepalm: meid, meid. Volgens mij troll je ons flink en lach je je suf achter je schermpje.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
15-11-2018 20:00
Jongens, dit is Anoukse aka SemmyBrouwer, super vermoeiend...
En pas 15 zwanger ofzo, dus nog heel wat topics te gaan.

:facepalm: meid, meid. Volgens mij troll je ons flink en lach je je suf achter je schermpje.
ik hoop maar elke keer weer dat het nep is inderdaad, maar met je nickhint zit je volgens mij in dit geval verkeerd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon massaal niet meer reageren op die zwangere types die niet beseffen dat miljarden vrouwen ze zijn voor gegaan, maar denken dat hun zwangerschap zo uniek en bijzonder is. Dat ze denken dat ze niks meer mogen eten en drinken, laat gaaaaaan.

Zo, ik ben het kwijt.
gizzmo-returns schreef:
15-11-2018 19:49
Volgens mij toeval hoor

Nee joh. Elke keer zo.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-11-2018 20:20
Nee joh. Elke keer zo.
Dan heeft ze dus al minimaal 3 nicks?
Pinda-Kaas schreef:
15-11-2018 20:04
ik hoop maar elke keer weer dat het nep is inderdaad, maar met je nickhint zit je volgens mij in dit geval verkeerd
Oeps, ben ik in verwarring met Anoniempje? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
15-11-2018 20:29
Oeps, ben ik in verwarring met Anoniempje? :facepalm:
Nee hoor. Je zat wel goed. zwanger/koorts-bij-zwangerschap/list_me ... #p28926333
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
15-11-2018 22:36
Nee hoor. Je zat wel goed. zwanger/koorts-bij-zwangerschap/list_me ... #p28926333
ah, dit was aan me voorbij gegaan
al vielen de gelijkenissen wel op natuurlijk
een 3e nick is dan ook niet ondenkbaar

ik hoop echt datt TO hulp gaat zoeken voor al die angsten en zorgen
het is niet normaal allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven