Chaos, ongepland zwanger

24-02-2020 06:57 167 berichten
Ja. En dan ben je zwanger. 6 weken. Van de man waarmee je het hebt beëindigd ma 2 maanden daten ivm enorme cultuurverschillen.

Ik ben ontzettend in de war. Het is een lieve man, hij was ook na de schrik blij en hij wil er samen voor gaan. Perfect. Maar, ik voel het niet voor hem, de aantrekking is er niet. Zijn cultuur maakt me bang voor de toekomst qua opvoeding. En omdat de liefde van mijn kant nog moet groeien (als dat al gebeurt), voelt dit zo verdrietig.

Ik ben erg geschrokken. Maar ik wil mijn verantwoordelijkheid nemen en het kindje absoluut niet weg laten halen. Maar waarom voel ik dan zo'n angst?

Ik ben 26, eigen koopappartement en dus gelukkig wel een lieve partner van 32 naast mijn zijde. Ik ben mijn baan kwijtgeraakt ivm ziekte (depressie) en was net weer op de goede weg. Was alweer aan het solliciteren zelfs. Hij wel een goede en stabiele baan. Dus dat is het probleem niet op het moment. Wel maak ik me gewoon zo'n zorgen of wij als koppel dit wel gaan halen als de liefde van mijn kant er nog niet is en de culturen zo botsen.

Ben enorm hormonaal en ben het overzicht echt even kwijt. Kan dit goedkomen?
hannaa45 schreef:
24-02-2020 15:47
Een niet praktiserende moslim kan ook vrij van religie zijn, nu en in de toekomst.
Waarom kan dit scenario wel opgaan voor christenen die niet meer geloven en is het een no go voor mannen/vrouwen met een moslimachtergrond?
TO heeft de relatie verbroken vanwege cultuurverschillen. Die bezwaren zijn echt niet ineens weg omdat TO zwanger is. Integendeel.
Sjulia schreef:
24-02-2020 15:49
Omdat TO aangeeft dat het nu al problemen geeft. Waardoor ze zelfs de relatie wou verbreken.
Heeft verbroken zelfs.
Waar staat dat de vader moslim is? Hbe ik dar over heen gelezen?
Welk geloof het is staat nergens. Het kan van alles zijn. Maar het botste nu al. Toen ze nog in de geweldig leuke date fase zaken waarin je elkaar alleen maar leuk zou horen te vinden. En nu krijgen ze een kind samen terwijl ze elkaar nauwelijks kennen, omdat ze haar verantwoordelijkheid wil nemen.
Boeien, welk geloof. Ze zijn het niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-02-2020 15:49
Omdat TO aangeeft dat het nu al problemen geeft. Waardoor ze zelfs de relatie wou verbreken.
Inderdaad.

Een kind opvoeden met iemand waarmee je jaren samen bent en min of meer op dezelfde manier in het leven staat is al moeilijk. Dan hebben de meeste ouders al regelmatig onenigheid over de opvoeding.

TO wil een kind gaan opvoeden met iemand waarvan ze zo verschilt, dat daten al niet leuk was.

Wat iedereen zegt is dat: van hetzelfde kind houden de verschillen tussen beide ouders niet kleiner maakt, maar juist groter. Want ineens is het niet 'gewoon' een verschil in perceptie, het gaat ineens over het belangrijkste in je leven.
MariaDeJong schreef:
24-02-2020 15:58
Boeien, welk geloof. Ze zijn het niet eens.
Ze houdt niet eens van hem, lijkt me toch wel heel belangrijkste om samen een kind te krijgen en op te voeden.
Wat botst er zo voor jou qua cultuur in de relatie en wat maakt je zo bang voor de opvoeding? Heb je daar gesprekken over gehad met hem wat heeft hij aangegeven? Het is altijd water bij de wijn doen in iedere relatie.
Mijn kinderen eten bijv bij mijn familie en thuis gewoon varkensvlees en bij zijn familie niet prima.
Ik heb aangegeven dat ik vind dat mijn zonen zelf mogen beslissen of ze wel of niet besneden willen worden met de leeftijd ook prima.
Wij praten thuis Nederlands met ze en bij mijn familie ook maar bij de schoonfamilie praten ze arabisch.
Er is niks engs of geks of drammerigs van de kant van de schoonfamilie het zijn net mensen joh
Judith1982 schreef:
24-02-2020 16:02
Wat botst er zo voor jou qua cultuur in de relatie en wat maakt je zo bang voor de opvoeding? Heb je daar gesprekken over gehad met hem wat heeft hij aangegeven? Het is altijd water bij de wijn doen in iedere relatie.
Mijn kinderen eten bijv bij mijn familie en thuis gewoon varkensvlees en bij zijn familie niet prima.
Ik heb aangegeven dat ik vind dat mijn zonen zelf mogen beslissen of ze wel of niet besneden willen worden met de leeftijd ook prima.
Wij praten thuis Nederlands met ze en bij mijn familie ook maar bij de schoonfamilie praten ze arabisch.
Er is niks engs of geks of drammerigs van de kant van de schoonfamilie het zijn net mensen joh
Heel leuk allemaal, maar jouw verhaal doet er niet zoveel toe.
Ze kent hem amper, het was al uit voor ze wist, dat ze zwanger was en ze houdt niet van hem.
Al met al voldoende redenen om te besluiten tot een abortus.
Judith1982 schreef:

Je bedoelt jouw schoonfamilie? Want TO, haar vriend en zijn broers/zussen zien dat kennelijk anders.
Judith1982 schreef:
Ze hebben niet eens een relatie! Ze zijn gestopt met daten na twee maanden.
TO is niet eens verliefd op de man.
Waarom zou je op de leeftijd van TO de rest van je leven vast moeten blijven zitten aan een man met wie je een relatie niet ziet zitten?
Judith1982 schreef:
Wat botst er zo voor jou qua cultuur in de r̶e̶l̶a̶t̶i̶e̶en wat maakt je zo bang voor de opvoeding? Heb je daar gesprekken over gehad met hem wat heeft hij aangegeven? Het is altijd water bij de wijn doen in iedere relatie.
Jammer dat je zoveel moeite doet om mee te denken, maar niet goed hebt gelezen.

Ze hebben gedate. Twee maanden. Voltooid verleden tijd. Want het werkte al niet vóór het überhaupt een relatie werd.

Samen een kind krijgen is dus sowieso een slecht plan. Ongeacht de culturele achtergrond.
Omdat ze dit kindje wil houden? Dan zit je sowieso aan de man vast
En ze vraagt zich af of hun het als "koppel" gaan halen dus neem aan dat ze het aan het proberen zijn samen
Sjulia schreef:
24-02-2020 15:19
Die grenzen zijn niet te bewaken. Iemand in dit topic zei het al, maar als TO aangeeft haar kindje (voorbeeld) niet te willen laten besnijden is het een mogelijkheid dat ze hem gewoon besneden terug krijgt als hij een dagje naar vader is.
De hoeveelheid water die zij bij de wijn zal moeten doen is enorm. Het zal voornamelijk wijn zijn.

Hij zal ontzettend onder druk worden gezet door zijn familie, je kan erop rekenen dat dit een zwaar leven gaat worden voor TO. Wat hij nu ook belooft. Het cultuurverschil is nu al een probleem. Dat gaat maal 100 worden. En je hebt er je hele leven mee te maken.
Ik vind dit wel erg zwaar en zwart aangezet. Wellicht valt het best mee dat zij de hele tijd moet meeveren en moet buigen, wie weet is zij veel dominanter en dwingt ze haar manier af. Maar ze moet zich wel realiseren dat als ze een kind met deze man krijgt, dat ze dan nog zeker 20 jaar te maken heeft met deze man en zijn voorkeuren. En dat die man zijn voorkeuren net zo belangrijk vindt als zij de hare en dat die man net zoveel van het kind houdt als zij. Dus dat samen ouders zijn, wat ze zullen zijn, wat voor vorm hun relatie ook heeft, waarschijnlijk ook veel stress op gaat leveren. En ik vind persoonlijk het ouderschap wel zodanig zwaar dat ik blij ben dat man en ik het grootste deel van de tijd constructief samenwerken en elkaar waar mogelijk steunen en ontlasten. Ik zou daar liever niet extra gedoe aan toevoegen.
Judith1982 schreef:
24-02-2020 16:17
En ze vraagt zich af of hun het als "koppel" gaan halen dus neem aan dat ze het aan het proberen zijn samen
Ze gaat het ‘proberen’ met een man waar ze al problemen mee heeft qua cultuur en ze voelt zich niet eens aangetrokken tot deze man. Deze relatie heeft wel een hele kleine kans van slagen. Dat kun je wel vergeten.
Sjulia schreef:
24-02-2020 16:23
Ze gaat het ‘proberen’ met een man waar ze al problemen mee heeft qua cultuur en ze voelt zich niet eens aangetrokken tot deze man. Deze relatie heeft wel een hele kleine kans van slagen. Dat kun je wel vergeten.
Klopt. Alsnog krijgen ze wel een kindje samen. Probeer alleen te laten zien dat dingen ook in goed overleg kunnen gaan voor het kindje ook al is er geen sprake meer van een samen zijn en ook al is er een cultuurverschil. Er bestaan niet alleen grote zwarte wolken en doemscenario's
hannaa45 schreef:
24-02-2020 16:01
Ze houdt niet eens van hem, lijkt me toch wel heel belangrijkste om samen een kind te krijgen en op te voeden.
Niet per se. Een kind via co-ouderschap met heldere afspraken kan ook heel goed werken, maar dat is een overeenkomst waarbij beide partijen elkaar van te voren goed hebben gesproken over de opvoeding en al hebben gepeild of ze opvoedtechnisch een match zijn. Dit soort ouders zullen niet aan kinderen zijn begonnen als de andere partij cultureel of religieus gezien te ver van ze af stond.
Judith1982 schreef:
24-02-2020 16:35
Klopt. Alsnog krijgen ze wel een kindje samen. Probeer alleen te laten zien dat dingen ook in goed overleg kunnen gaan voor het kindje ook al is er geen sprake meer van een samen zijn en ook al is er een cultuurverschil. Er bestaan niet alleen grote zwarte wolken en doemscenario's

Het daten (!) is na 2 maanden (!) gestopt wegens ‘enorme cultuurverschillen’. Het is niet zo dat de ex van TO de dop niet op de tandpasta deed ofzo.

En
Maar, ik voel het niet voor hem, de aantrekking is er niet. Zijn cultuur maakt me bang voor de toekomst qua opvoeding. En omdat de liefde van mijn kant nog moet groeien (als dat al gebeurt), voelt dit zo verdrietig.

Ja, het kán in goed overleg gaan mbt hun kind. Maar ook grote kans dat dat niet gaat, wegens de nu al enorme cultuurverschillen.

Tel daar de depressie van TO bij op waardoor ze haar baan is kwijtgeraakt, dat gaat je allemaal niet in je koude kleren zitten.
himalaya wijzigde dit bericht op 24-02-2020 16:47
7.07% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Judith1982 schreef:
24-02-2020 16:35
De doemscenario’s spelen al. Het zal niet zomaar zijn dat broers en zussen van TO’s vriend afstand hebben genomen van hun ouders. Diezelfde ouders waarvan vriend aangeeft ze niet te willen teleurstellen. Die grootouders krijg je er ook bij hoor. Het is wel heel erg onrealistisch om je in lalaland te gaan wanen en te denken dat het allemaal wel goedkomt.
aikidoka schreef:
24-02-2020 16:18
Ik vind dit wel erg zwaar en zwart aangezet. Wellicht valt het best mee dat zij de hele tijd moet meeveren en moet buigen, wie weet is zij veel dominanter en dwingt ze haar manier af. Maar ze moet zich wel realiseren dat als ze een kind met deze man krijgt, dat ze dan nog zeker 20 jaar te maken heeft met deze man en zijn voorkeuren. En dat die man zijn voorkeuren net zo belangrijk vindt als zij de hare en dat die man net zoveel van het kind houdt als zij. Dus dat samen ouders zijn, wat ze zullen zijn, wat voor vorm hun relatie ook heeft, waarschijnlijk ook veel stress op gaat leveren. En ik vind persoonlijk het ouderschap wel zodanig zwaar dat ik blij ben dat man en ik het grootste deel van de tijd constructief samenwerken en elkaar waar mogelijk steunen en ontlasten. Ik zou daar liever niet extra gedoe aan toevoegen.
De ouders van de man zien een aantal van hun kinderen niet omdat zij die cultuur niet meer wilden volgen. De man wil zijn ouders niet teleurstellen. Het valt dus absoluut niet mee.
Ik denk dat de man het kindje meeneemt naar schoonfamilie waar het de hele dag op een bidkleedje naar het oosten word neergezet daarna word ingepeperd dat varkens vies zijn en voordat het tijd is om naar huis te gaan op de kameel waar moederlief al voor het raam staat te wachten in boerka nog even snel langs de slager gaat voor de besnijdenis. Dit gaat nooit goed komen ik zou zeggen abortus
himalaya schreef:
24-02-2020 16:42
Het daten (!) is na 2 maanden (!) gestopt wegens ‘enorme cultuurverschillen’. Het is niet zo dat de ex van TO de dop niet op de tandpasta deed ofzo.

En

Ja, het kán in goed overleg gaan mbt hun kind. Maar ook grote kans dat dat niet gaat, wegens de nu al enorme cultuurverschillen.

Tel daar de depressie van TO bij op waardoor ze haar baan is kwijtgeraakt, dat gaat je allemaal niet in je koude kleren zitten.
Juist. En dan vergeet je nog dat TO een paar keer zegt dat ze zich niet tot hem aangetrokken voelt.
Judith1982 schreef:
24-02-2020 16:51
Ik denk dat de man het kindje meeneemt naar schoonfamilie waar het de hele dag op een bidkleedje naar het oosten word neergezet daarna word ingepeperd dat varkens vies zijn en voordat het tijd is om naar huis te gaan op de kameel waar moederlief al voor het raam staat te wachten in boerka nog even snel langs de slager gaat voor de besnijdenis. Dit gaat nooit goed komen ik zou zeggen abortus
:nut:
Judith1982 schreef:
24-02-2020 16:51
Jouw uitgangspunt is sowieso dat het allemaal moet kunnen en prima is. Bij jou worden je wensen gerespecteerd, heel fijn allemaal. Maar dit is toch een compleet andere situatie met een compleet andere schoonfamilie? Ze hebben niet eens een echte relatie. Super dat het zo goed gaat bij jou, maar TO voelt zich dus niet prettig bij religie toestanden. Nu al niet. En als er een kindje komt zal dat gevoel alleen maar sterker worden. Dat kun je zelf toch wel begrijpen? Wil jij dat jouw kinderen iets aangeleerd krijgen waar jij het totaal niet mee eens bent en misschien zelfs tegen bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven