Chaos, ongepland zwanger

24-02-2020 06:57 167 berichten
Ja. En dan ben je zwanger. 6 weken. Van de man waarmee je het hebt beëindigd ma 2 maanden daten ivm enorme cultuurverschillen.

Ik ben ontzettend in de war. Het is een lieve man, hij was ook na de schrik blij en hij wil er samen voor gaan. Perfect. Maar, ik voel het niet voor hem, de aantrekking is er niet. Zijn cultuur maakt me bang voor de toekomst qua opvoeding. En omdat de liefde van mijn kant nog moet groeien (als dat al gebeurt), voelt dit zo verdrietig.

Ik ben erg geschrokken. Maar ik wil mijn verantwoordelijkheid nemen en het kindje absoluut niet weg laten halen. Maar waarom voel ik dan zo'n angst?

Ik ben 26, eigen koopappartement en dus gelukkig wel een lieve partner van 32 naast mijn zijde. Ik ben mijn baan kwijtgeraakt ivm ziekte (depressie) en was net weer op de goede weg. Was alweer aan het solliciteren zelfs. Hij wel een goede en stabiele baan. Dus dat is het probleem niet op het moment. Wel maak ik me gewoon zo'n zorgen of wij als koppel dit wel gaan halen als de liefde van mijn kant er nog niet is en de culturen zo botsen.

Ben enorm hormonaal en ben het overzicht echt even kwijt. Kan dit goedkomen?
Alle reacties Link kopieren
Met die man gaat het niets worden want dat was al niets in de datingsfase.

Wil je een kind als alleenstaande moeder, net herstellende van een depressie, geen baan. En waarschijnlijk een vader (en diens ouders) die ook omgang en zeggenschap wil.
Alle reacties Link kopieren
Judith1982 schreef:
24-02-2020 16:51
Ik denk dat de man het kindje meeneemt naar schoonfamilie waar het de hele dag op een bidkleedje naar het oosten word neergezet daarna word ingepeperd dat varkens vies zijn en voordat het tijd is om naar huis te gaan op de kameel waar moederlief al voor het raam staat te wachten in boerka nog even snel langs de slager gaat voor de besnijdenis. Dit gaat nooit goed komen ik zou zeggen abortus
Wat lul jij nou? Ik zou je een cursus begrijpend lezen adviseren, want je reacties hebben sowieso al weinig samenhang met de situatie van TS, maar nu komt je fantasie ook nog eens om de hoek kijken. TS heeft niet over de islam of welk geloof dan ook gesproken.
Alle reacties Link kopieren
:bigkiss:
Wennas schreef:
24-02-2020 18:49
Wat lul jij nou? Ik zou je een cursus begrijpend lezen adviseren, want je reacties hebben sowieso al weinig samenhang met de situatie van TS, maar nu komt je fantasie ook nog eens om de hoek kijken. TS heeft niet over de islam of welk geloof dan ook gesproken.
:bigkiss: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Kom je nog meedoen TO??
Alle reacties Link kopieren
Rare post, Judith1982!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
24-02-2020 15:21
Veel te kort door de bocht dit :nope:
Dat vind ik niet. Waar een wil is, is een weg. Er kan ook niet zomaar worden aangenomen dat het niet mogelijk is samen een kind op te voeden vanwege evt. cultuurverschillen. Dat een relatie niet werkt wil ook niet zeggen dat je ook niet samen een kind op zou kunnen voeden, zeker als je goed met elkaar door een deur kan. Verder heeft TO nu een goede partner aan haar zijde die haar steunt. Om dan zomaar TO adviseren dan voor abortus te gaan en het kindje geen kans te geven op leven vind ik dan weer geen goed advies in dit geval.
Yasinaa schreef:
24-02-2020 23:13
Dat vind ik niet. Waar een wil is, is een weg. Er kan ook niet zomaar worden aangenomen dat het niet mogelijk is samen een kind op te voeden vanwege evt. cultuurverschillen. Dat een relatie niet werkt wil ook niet zeggen dat je ook niet samen een kind op zou kunnen voeden, zeker als je goed met elkaar door een deur kan. Verder heeft TO nu een goede partner aan haar zijde die haar steunt. Om dan zomaar TO adviseren dan voor abortus te gaan en het kindje geen kans te geven op leven vind ik dan weer geen goed advies in dit geval.
Ja, maar je ziet zelf toch ook wel dat hier een orkaan aan factoren mee speelt? Als cultuurverschil het enige is wat je uit het verhaal op hebt gepikt heb je vrij selectief gelezen.

TO houdt niet van 'partner' en is bereid zich blind in een liefdeloze relatie te storten.
TO heeft geen baan.
TO is nog niet hersteld van een erg recente depressie.
Daar komt het cultuurding nog bovenop.

Dat zijn erg veel stormen te overwinnen. Te veel
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
25-02-2020 06:42
Ja, maar je ziet zelf toch ook wel dat hier een orkaan aan factoren mee speelt? Als cultuurverschil het enige is wat je uit het verhaal op hebt gepikt heb je vrij selectief gelezen.

TO houdt niet van 'partner' en is bereid zich blind in een liefdeloze relatie te storten.
TO heeft geen baan.
TO is nog niet hersteld van een erg recente depressie.
Daar komt het cultuurding nog bovenop.

Dat zijn erg veel stormen te overwinnen. Te veel
Juist!
En hoe lang kende TO deze man (die ze niet geschikt vond voor een relatie, maar wel voor seks) nou precies?

Ze hebben twee maanden gedate, tot TO daar geen zin meer in had. Dat daten begon dus pas afgelopen december!!! Met een beetje mazzel hebben ze elkaar een stuk of vijftien keer gezien. Schat ik. Als ze bij elkaar in de buurt wonen.

Dan ben je serieus in de war als je denkt dat je samen levenslang (!) de verantwoordelijkheid voor een nieuw leven kan nemen.

Het lijkt erop dat sommigen hier bij het lezen van het woord 'zwanger' meteen zelf in een gezichtsbeperkende roze wolk belanden. Ik ben benieuwd wat ze ervan zouden vinden als TO hun dochter was.
Alle reacties Link kopieren
Eens met TijdvoorTaart en yette.
Het is moeilijk maar er zijn wel érg veel grote obstakels te overwinnen....

Is TO er trouwens nog?
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
24-02-2020 23:13
Dat vind ik niet. Waar een wil is, is een weg. Er kan ook niet zomaar worden aangenomen dat het niet mogelijk is samen een kind op te voeden vanwege evt. cultuurverschillen. Dat een relatie niet werkt wil ook niet zeggen dat je ook niet samen een kind op zou kunnen voeden, zeker als je goed met elkaar door een deur kan. Verder heeft TO nu een goede partner aan haar zijde die haar steunt. Om dan zomaar TO adviseren dan voor abortus te gaan en het kindje geen kans te geven op leven vind ik dan weer geen goed advies in dit geval.
Ik snap je reactie, want er wordt hier vaak raar en nogal xenofoob over cultuurverschillen geschreven. Maar lees nog eens wat TO hier allemaal heeft geschreven.

Ze zag de relatie zelf al niet meer zitten, als het dat al was want na 2 maanden zit je nog in de datingfase.
Ze is emotioneel gezien nog wankel en herstellend.
Ze wilde eerder al zwanger worden binnen een totaal ongeschikte relatie.
Ze is bereid zichzelf te verloochenen om deze zwangerschap maar niet te hoeven afbreken.
Ze ziet niet hoeveel er komt kijken bij het opvoeden van een kind.
Ze heeft geen werk waarmee ze zichzelf en een kind kan onderhouden.

Zo veel alarmbellen moet je niet willen negeren, juist niet in het belang van een kind dat er nog helemaal niet is.
Krijg je straks het drama met paspoorten naar het land van herkomst waar dochter/zoon een islamitische opvoeding moet genieten zonder jouw toestemming. Of wanneer je een nieuwe relatie krijgt je allerlei problemen krijgt.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte met wat je ook zal beslissen, beide opties zullen niet makkelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik opmaak uit de OP is de enige reden waarom TO nog over een relatie denkt met haar ex-date waarvan ze niet houdt, is dat hij een stabiele en goede baan heeft, dus voor een inkomen kan zorgen.

Je houdt dus niet van iemand, stopt met daten en vindt dat culturen teveel botsen. Vervolgens vind je hem wel geschikt om samen een kind op te voeden, omdat hij een goede en stabiele baan heeft.

Uit een post van een andere forummer hier las ik dat TO al 2 jaar geleden een kinderwens had. Ik vraag mij daarom af of TO naar een zaaddonor en sponsor voor haar kind op zoek was.
Alle reacties Link kopieren
In september 2017 was TO (toen nog met een andere man) er al druk mee bezig om zwanger te raken.
Nogmaals: het 'oeps' gehalte van TO haar verhaal vind ik daarom niet al te geloofwaardig.
En i.p.v de mogelijk Islamitische verwekker hier zo af te schilderen als aanstaande dictator en ontvoerder.. kan men het ook eens omdraaien!
TO wil deze man gaan gebruiken om haar moederwens in vervulling te laten gaan.
Raak geschoten heeft hij al.. en gelukkig heeft de man ook een vast inkomen zoals TO zelf aanhaalde
Hij wil er ook nog eens voor gaan.. TO geeft eigenlijk geen zak om hem, maar ja.. haar kinderwens en verantwoordelijkheidsgevoel is zo sterk!
Hou toch op!!!
Edit: het is gewoon niet eerlijk om op zulk een manier te denken: "zo, mijn kostje is gekocht!"
Alle reacties Link kopieren
:lol:
Pindakaasjes schreef:
25-02-2020 12:18
In september 2017 was TO (toen nog met een andere man) er al druk mee bezig om zwanger te raken.
Nogmaals: het 'oeps' gehalte van TO haar verhaal vind ik daarom niet al te geloofwaardig.
En i.p.v de mogelijk Islamitische verwekker hier zo af te schilderen als aanstaande dictator en ontvoerder.. kan men het ook eens omdraaien!
TO wil deze man gaan gebruiken om haar moederwens in vervulling te laten gaan.
Raak geschoten heeft hij al.. en gelukkig heeft de man ook een vast inkomen zoals TO zelf aanhaalde
Hij wil er ook nog eens voor gaan.. TO geeft eigenlijk geen zak om hem, maar ja.. haar kinderwens en verantwoordelijkheidsgevoel is zo sterk!
Hou toch op!!!
Edit: het is gewoon niet eerlijk om op zulk een manier te denken: "zo, mijn kostje is gekocht!"
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-02-2020 07:10
Besef je wel, dat je dit kind opzadelt met deze man als vader. Hij heeft rechten.

Soms is 'je verantwoordelijkheid nemen, juist handelen in wat best is. Soms is het beter om een zwangerschap niet door te zetten.

Sterkte!

Dit. Je bent pas 26. Ik vind dat emotioneel best jong en om nou vlak na een depressie alleenstaande ouder te worden (want je hebt geen partner naast je, hij voelt toch niet als partner?).
En de vader is iemand die je nauwelijks kent en waar je zeker geen 100% vertrouwen in hebt met betrekking tot het welzijn van jullie kind...

Ik vind dit verre van een goede situatie om een kind in geboren te laten worden.

Dat je een koophuis hebt of een baan maakt je niet ineens klaar voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
25-02-2020 13:28
Dit. Je bent pas 26. Ik vind dat emotioneel best jong en om nou vlak na een depressie alleenstaande ouder te worden (want je hebt geen partner naast je, hij voelt toch niet als partner?).
En de vader is iemand die je nauwelijks kent en waar je zeker geen 100% vertrouwen in hebt met betrekking tot het welzijn van jullie kind...

Ik vind dit verre van een goede situatie om een kind in geboren te laten worden.

Dat je een koophuis hebt of een baan maakt je niet ineens klaar voor een kind.
Ze heeft ook geen baan.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
25-02-2020 08:50
Ik snap je reactie, want er wordt hier vaak raar en nogal xenofoob over cultuurverschillen geschreven. Maar lees nog eens wat TO hier allemaal heeft geschreven.

Ze zag de relatie zelf al niet meer zitten, als het dat al was want na 2 maanden zit je nog in de datingfase.
Ze is emotioneel gezien nog wankel en herstellend.
Ze wilde eerder al zwanger worden binnen een totaal ongeschikte relatie.
Ze is bereid zichzelf te verloochenen om deze zwangerschap maar niet te hoeven afbreken.
Ze ziet niet hoeveel er komt kijken bij het opvoeden van een kind.
Ze heeft geen werk waarmee ze zichzelf en een kind kan onderhouden.

Zo veel alarmbellen moet je niet willen negeren, juist niet in het belang van een kind dat er nog helemaal niet is.

En de relatie verbreken het daten stoppen wegens ‘enorme cultuurverschillen’ en ‘ Zijn cultuur maakt me bang voor de toekomst qua opvoeding’

Dat is niet niks.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven