Chaos, ongepland zwanger
maandag 24 februari 2020 om 06:57
Ja. En dan ben je zwanger. 6 weken. Van de man waarmee je het hebt beëindigd ma 2 maanden daten ivm enorme cultuurverschillen.
Ik ben ontzettend in de war. Het is een lieve man, hij was ook na de schrik blij en hij wil er samen voor gaan. Perfect. Maar, ik voel het niet voor hem, de aantrekking is er niet. Zijn cultuur maakt me bang voor de toekomst qua opvoeding. En omdat de liefde van mijn kant nog moet groeien (als dat al gebeurt), voelt dit zo verdrietig.
Ik ben erg geschrokken. Maar ik wil mijn verantwoordelijkheid nemen en het kindje absoluut niet weg laten halen. Maar waarom voel ik dan zo'n angst?
Ik ben 26, eigen koopappartement en dus gelukkig wel een lieve partner van 32 naast mijn zijde. Ik ben mijn baan kwijtgeraakt ivm ziekte (depressie) en was net weer op de goede weg. Was alweer aan het solliciteren zelfs. Hij wel een goede en stabiele baan. Dus dat is het probleem niet op het moment. Wel maak ik me gewoon zo'n zorgen of wij als koppel dit wel gaan halen als de liefde van mijn kant er nog niet is en de culturen zo botsen.
Ben enorm hormonaal en ben het overzicht echt even kwijt. Kan dit goedkomen?
Ik ben ontzettend in de war. Het is een lieve man, hij was ook na de schrik blij en hij wil er samen voor gaan. Perfect. Maar, ik voel het niet voor hem, de aantrekking is er niet. Zijn cultuur maakt me bang voor de toekomst qua opvoeding. En omdat de liefde van mijn kant nog moet groeien (als dat al gebeurt), voelt dit zo verdrietig.
Ik ben erg geschrokken. Maar ik wil mijn verantwoordelijkheid nemen en het kindje absoluut niet weg laten halen. Maar waarom voel ik dan zo'n angst?
Ik ben 26, eigen koopappartement en dus gelukkig wel een lieve partner van 32 naast mijn zijde. Ik ben mijn baan kwijtgeraakt ivm ziekte (depressie) en was net weer op de goede weg. Was alweer aan het solliciteren zelfs. Hij wel een goede en stabiele baan. Dus dat is het probleem niet op het moment. Wel maak ik me gewoon zo'n zorgen of wij als koppel dit wel gaan halen als de liefde van mijn kant er nog niet is en de culturen zo botsen.
Ben enorm hormonaal en ben het overzicht echt even kwijt. Kan dit goedkomen?
maandag 24 februari 2020 om 09:17
En bovenal dat van het kindje!Pindakaasjes schreef: ↑24-02-2020 09:15Beste Summerwine, ik las dat je in de 2017 al druk was met zwanger willen raken... dat deze zwangerschap dus helemaal per ongeluk is, vind ik daardoor wat lastig te geloven.
Ik hoop echt dat je je verstand boven je gevoel kunt plaatsen, en je verder vooruit durft te kijken dan een buik die groeit en een babytje in de kinderwagen.
Dit gaat jouw hele leven bepalen.. besef dat goed!
maandag 24 februari 2020 om 09:19
Je schrijft dat je de relatie hebt verbroken vanwege cultuurschillen. Hoe maken jullie dan keuzes mbt jullie kind? Jouw of zijn cultuur? Mijn keuze zou het niet zijn. als de verschillen te groot zijn voor een relatie, zijn ze al helemaal te groot om zonder gezeik over alles samen een kind groot te brengen.
maandag 24 februari 2020 om 09:23
En weer een topic binnen twee maanden zwanger van een date.
Je bent 26 geen inkomsten hebt net een flinke depressie gehad de vader ( date) ken je amper maar je vind het logisch om dan toch de zwangerschap door te zetten en je verantwoordelijkheid te nemen met eigenlijk een totaal onbekende man.
Besef je hoe onverantwoordelijk dit allemaal klinkt?
Je zit 18 jaar vast aan een man waarvan je net de relatie hebt uitgemaakt,
ook al ga je het misschien alleen doen hij is en blijft de vader van je kind.
Je bent 26 geen inkomsten hebt net een flinke depressie gehad de vader ( date) ken je amper maar je vind het logisch om dan toch de zwangerschap door te zetten en je verantwoordelijkheid te nemen met eigenlijk een totaal onbekende man.
Besef je hoe onverantwoordelijk dit allemaal klinkt?
Je zit 18 jaar vast aan een man waarvan je net de relatie hebt uitgemaakt,
ook al ga je het misschien alleen doen hij is en blijft de vader van je kind.
maandag 24 februari 2020 om 09:28
Ik ben het echt roerend eens met bepaalde uitspraken.
Je hebt geen baan, je komt net uit een depressie.
Het was net 2 maanden aan en nu al uit.
Veel te veel verschillen. Je voelt geen liefde. Alleen lust.
Mijn hoofd en hart schreeuwen beide nee. Nooit doen.
Een kind heb je niet voor even maar voor het leven.
Weet je hoeveel mensen er al moeite mee hebben als ze jaren samen zijn dit goed te doen.
Je hebt geen baan, je komt net uit een depressie.
Het was net 2 maanden aan en nu al uit.
Veel te veel verschillen. Je voelt geen liefde. Alleen lust.
Mijn hoofd en hart schreeuwen beide nee. Nooit doen.
Een kind heb je niet voor even maar voor het leven.
Weet je hoeveel mensen er al moeite mee hebben als ze jaren samen zijn dit goed te doen.
maandag 24 februari 2020 om 09:30
Dat kindje kan niet kiezen. Zij wel
Dus of er een kind komt dat er last van heeft hangt af van of ze met haar gevoel of met haar verstand gaat kiezen.
maandag 24 februari 2020 om 09:30
Gebruikte je geen anticonceptie?
Als ik jou was zou ik het weg laten halen. Geen stabiele relatie (na 2 maanden ken je elkaar nog niet, hooguit na 2/3 jaar), cultuurverschillen, depressie, geen werk etc. Verder vind ik je ontzettend naïef overkomen.
Ik zou eerst mijn leven op de rit willen hebben, maar dat ben ik.
Als ik jou was zou ik het weg laten halen. Geen stabiele relatie (na 2 maanden ken je elkaar nog niet, hooguit na 2/3 jaar), cultuurverschillen, depressie, geen werk etc. Verder vind ik je ontzettend naïef overkomen.
Ik zou eerst mijn leven op de rit willen hebben, maar dat ben ik.
zebra123 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 09:54
10.03% gewijzigd
maandag 24 februari 2020 om 09:32
Bizar inderdaad. Het zijn dezelfde vrouwen die schreeuwen als een man geen kinderalimentatie betaalt maar in dit geval mag de moeder uiteraard de vader buitenspel zetten en zijn kind niet zien. Krankzinnig.
maandag 24 februari 2020 om 09:36
Ik denk dat je je moet afvragen of je ook een single moeder wilt zijn, met alles wat daarbij komt kijken. En dat betekent dus voor elke scheet buiten de deur het kind meenemen of een oppas regelen. Sporten, wijntje in de stad, werken, boodschappen doen, winkelen.... En ook nog eens álle beslissingen in het leven en dat van je kind alleen moeten maken.
Volgens mij heb je met 26 nog geen idee wat het moederschap inhoudt.
Die 'relatie' van 2 maanden en zo'n buikknuffelaar... seriously. Dat zijn geen goede redenen om een kind te houden. Daar zou ik maar niet vanuit gaan, dat die blijven.
Wil je het dan nog steeds? Of heb je gewoon een onrealistisch romantisch beeld van een gezinnetje voor je?
Volgens mij heb je met 26 nog geen idee wat het moederschap inhoudt.
Die 'relatie' van 2 maanden en zo'n buikknuffelaar... seriously. Dat zijn geen goede redenen om een kind te houden. Daar zou ik maar niet vanuit gaan, dat die blijven.
Wil je het dan nog steeds? Of heb je gewoon een onrealistisch romantisch beeld van een gezinnetje voor je?
maandag 24 februari 2020 om 09:36
Ik heb niet voor abortus, maar zie hoe ouder ik word steeds meer nuance daarin. Namelijk de verantwoordelijkheid van het ter wereld brengen van een kind. In jou geval zijn er veel rode lichten, je houdt niet van de vader. Hij is nu heel lief voor je, maar je bent ook degene die zijn kind draagt. Hoe is dat als de baby er straks is? Welke rol gaat zijn familie en cultuur dan spelen? Als je de verschillen nu al ervaart dan zullen die alleen maar sterker worden en je kind zal hier heel sterk mee te maken krijgen.
Dan nog jullie relatie, straks slapeloze nachten, de stress van een baby. Die doet een relatie waarin de mensen wél van elkaar houden al de das om.
Verder verbind je jezelf voor altijd aan hem. Dit is veel permanenter dan een huwelijk. Wat als de liefde er niet komt, hoe reageert hij dan als jij iemand ontmoet waar je die gevoelens wel hebt?? Zou je iemand anders in deze situatie een kind op de wereld te zetten?
De zwangerschap is nu nog zo pril, je kunt hier nu nog over nadenken. Het is een kut beslissing, maar je verantwoordelijkheid nemen kan ook zijn dat dit kind er niet komt.
Dan nog jullie relatie, straks slapeloze nachten, de stress van een baby. Die doet een relatie waarin de mensen wél van elkaar houden al de das om.
Verder verbind je jezelf voor altijd aan hem. Dit is veel permanenter dan een huwelijk. Wat als de liefde er niet komt, hoe reageert hij dan als jij iemand ontmoet waar je die gevoelens wel hebt?? Zou je iemand anders in deze situatie een kind op de wereld te zetten?
De zwangerschap is nu nog zo pril, je kunt hier nu nog over nadenken. Het is een kut beslissing, maar je verantwoordelijkheid nemen kan ook zijn dat dit kind er niet komt.
maandag 24 februari 2020 om 09:44
Dit..Griebus67 schreef: ↑24-02-2020 07:11Ik zou het in dit geval echt, echt niet doorzetten. Je houdt niet van hem, vreest toekomstige conflicten over de opvoeding en bovenal: je bent zelf nog niet stabiel maar herstellende. Een kind opvoeden is een enorme aanslag op je incasserings- en uithoudingsvermogen, zeker als je het alleen moet doen of in een conflictsituatie zit met de andere ouder. Dit lijkt me een recept voor alle mogelijke ellende. Wil je dat een kind aandoen?
maandag 24 februari 2020 om 09:53
+2
Ik snap goed dat je een kindje wil, maar je moet goed overwegen of je de situatie waarin je nu een kindje zult krijgen daadwerkelijk aan kunt. Je bent zelf momenteel herstellende van een depressive en bent zwanger van een man waarmee je gestopt bent omdat jullie teveel verschillen. Stel dat jullie niet samen doorgaan, kun je tegen hem op als hij zaken wil bepalen over jullie kind die jij niet wil? Ik weet niet uit wat voor cultuur hij komt en wat de grootste verschillen zijn, maar ik ga er even vanuit dat hij conservatiever is qua normen en waarden, gezien de meeste NL vrouwen al erg ruimdenkend en vrij zijn (vrijer kan bijna niet zeg maar). Dan moet je binnen en buiten een eventuele liefdesrelatie sterk in je schoenen staan wil je daar met elkaar uitkomen en zo niet, tegenop boksen. Het gaat hier om de toekomst van een kind, daarom zou ik snel heel realistisch gaan kijken naar wat je aankunt en of je jezelf en het kindje datgene kunt bieden dat je moet kunnen bieden.
maandag 24 februari 2020 om 09:58
Bij gearrangeerde huwelijken gaat het juist om huwelijken tussen partners met dezelfde culturele achtergrond. Een huwelijk met een partner waar je niet van houdt en die ook nog eens uit een botsende cultuur komt, is gedoemd om te mislukken. Het is niet ondenkbaar dat na de bevalling die man zich compleet anders op gaat stellen en het kind gaat claimen, zeker als het een jongetje betreft. Ik voorzie heel veel problemen.Dreamchild schreef: ↑24-02-2020 07:22Je verantwoordelijkheid nemen staat niet gelijk aan dus het kind laten komen. Het kind niet laten komen kan net zo goed vallen onder je verantwoordelijkheid nemen. Het hangt er namelijk maar net van af of je een kind kunt bieden wat het nodig heeft.
Zoals ik het lees, wil je het kind houden. En je kinderwens doordrukken terwijl je weet dat het niet de meest verstandige optie is, is toch echt heel wat anders dan je verantwoordelijkheid nemen.
Wat de relatie betreft, er zijn genoeg voorbeelden van gearrangeerde huwelijken waar de partners van elkaar zijn gaan houden. Helaas is dat niet altijd het geval. Hou er rekening mee dat de culturele verschillen hier een negatief effect op kunnen hebben.
En er is niets mis met het alleen opvoeden van een kind. Als je het maar een goede basis kunt geven.
Afgezien van de verwekker is de situatie van TO verder ook niet rooskleurig. Geen baan meer en opkrabbelend uit een depressie. Ik vraag mij af of de eventuele keuze voor die man niet meer uit financieel oogpunt is.
maandag 24 februari 2020 om 10:12
maandag 24 februari 2020 om 10:31
goed netwerk , jij wilt graag .Summerwine schreef: ↑24-02-2020 07:22Ja, gelukkig wel mensen om mij heen die me zullen steunen door dik en dun. Mega dankbaar voor.
Het speelt ook door m'n hoofd van.. wat als ik dit kindje weg laat halen en ik nooit meer zwanger kan raken? Ik heb pcos en een pap indicatie. Dat maakt het ook niet makkelijker.
ga ervoor
maandag 24 februari 2020 om 10:52
Nee, mijn jongste heb ik alleen gekregen. Vader kwam later weer in beeld en heeft jaren later op zijn verzoek gezag gekregen. Ik wilde dat idd liever niet, maar hij (en kind) hebben daar recht op.sugarmiss schreef: ↑24-02-2020 08:54Jij bent nog gescheiden in de tijd dat moeders automatisch het gezag hielden en de vader het kwijt raakten.
De tijden zijn veranderd.
Te veel moeders maakten misbruik van de situatie en hielden hin kinderen bij de vader weg.
Tegenwoordig kan de vader bij de rechter gezag eisen en zal dat krijgen of de moeder nu wil of niet.
Het aantal vechtscheidingen is daardoor enorm toegenomen.
To zal minstens tot de 18e verjaardag van het kind overal strijd om hebben met de vader.
maandag 24 februari 2020 om 10:57
maandag 24 februari 2020 om 11:00
fijn dat jij in de toekomst kan kijkenjustagirly schreef: ↑24-02-2020 10:54En straks lekker het hele leven in oorlog met de vader van het kind.
TO nogmaals in depressie.
En zonder werk.
Maar gewoon ervoor gaan hoor![]()
maandag 24 februari 2020 om 11:52
Dat wilde ik net posten toen ik het hier zag staan. Het enige juiste advies. Zij kunnen je verder helpen en adviseren en begeleiden met oplossingen.
Ik zal overigens ook een slotje op dit topic vragen. Ik snap nooit zo goed waarom iemand een topic als deze opent terwijl er goede instanties zijn die je kunnen begeleiden en adviseren. https://fiom.nl.
maandag 24 februari 2020 om 12:05
Dit zegt eigenlijk wel zo’n beetje alles.Th∅rdis schreef: ↑24-02-2020 08:21Ik lees overigens dat je een aantal jaren geleden op je 22e al zwanger probeerde te worden in wat je nu omschrijft als een heel slechte relatie met veel leugens. En in oktober pas bent uitgevallen met een depressie. Dat is nog zo kort geleden!
Het klinkt allemaal verre van stabiel, als jij in je uppie met een depressie een kind moet opvoeden en op zoek moet naar een baan... dat wordt niet wat.
Ga eerst herstellen, leer hoe fatsoenlijke relaties werken (je date perikelen zijn ook weinig hoopgevend), zoek een baan en een leuke man en die baby komt over een jaar of 4-5 wel. Niet nu.
Wat heb jij je kind te bieden?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
maandag 24 februari 2020 om 12:10
Waarom ga jij voor TO een slotje op dit topic vragen?Yasmin1974 schreef: ↑24-02-2020 11:52Dat wilde ik net posten toen ik het hier zag staan. Het enige juiste advies. Zij kunnen je verder helpen en adviseren en begeleiden met oplossingen.
Ik zal overigens ook een slotje op dit topic vragen. Ik snap nooit zo goed waarom iemand een topic als deze opent terwijl er goede instanties zijn die je kunnen begeleiden en adviseren. https://fiom.nl.