curretage
zondag 3 januari 2016 om 11:30
Hey Dames,
Wie heeft er een curretage gehad na een missed abortion?
Wat was jou ervaring? Heb je erna nog veel gevloeid? Nog veel pijn gehad?
Graag hoor ik jullie ervaring.
Bij mij was missed abortion vastgesteld en na 2 kuren cytotec was de miskraam niet volledig. Dus nu wordt er door middel van zuig curretage de restant verwijderd.
Op dit moment verlies ik alleen hele vieze bruine afscheiding en heel af een toe bij het plassen een klonter bloed.
Enige waar ik nu vreselijk laat van heb is de stank!
Komt dit jullie ook bekend voor?
Durf bijna het huis niet uit, want voor mijn gevoel ruikt iedereen het om me heen
Wie heeft er een curretage gehad na een missed abortion?
Wat was jou ervaring? Heb je erna nog veel gevloeid? Nog veel pijn gehad?
Graag hoor ik jullie ervaring.
Bij mij was missed abortion vastgesteld en na 2 kuren cytotec was de miskraam niet volledig. Dus nu wordt er door middel van zuig curretage de restant verwijderd.
Op dit moment verlies ik alleen hele vieze bruine afscheiding en heel af een toe bij het plassen een klonter bloed.
Enige waar ik nu vreselijk laat van heb is de stank!
Komt dit jullie ook bekend voor?
Durf bijna het huis niet uit, want voor mijn gevoel ruikt iedereen het om me heen
zondag 3 januari 2016 om 11:34
Ik heb geen cytotec gehad voordat ik een curettage kreeg. Dus met vooraf vloeien of stank heb ik geen ervaring.
De curettage leek me doodeng, maar bleek een fluitje van een cent. Dit had ik ook al van anderen gehoord. Ik kreeg een licht roesje, waaruit ik dezelfde seconde leek te ontwaken, maar toen bleek de ingreep al achter de rug. Na afloop nauwelijks bloed of pijn gehad. Middagje rustig aan gedaan en toen weer over tot de orde van de dag.
Sterkte!
De curettage leek me doodeng, maar bleek een fluitje van een cent. Dit had ik ook al van anderen gehoord. Ik kreeg een licht roesje, waaruit ik dezelfde seconde leek te ontwaken, maar toen bleek de ingreep al achter de rug. Na afloop nauwelijks bloed of pijn gehad. Middagje rustig aan gedaan en toen weer over tot de orde van de dag.
Sterkte!
zondag 3 januari 2016 om 11:37
quote:lionlily schreef op 03 januari 2016 @ 11:35:
Of is de currettage nog niet geweest? Dan is het logisch na een onvolledige miskraam!
Nee de curretage vindt morgen plaats.
Dus was heel erg benieuwd naar alle ervaringen.
Hoop echt dat de stank dan gelijk weg is, schaam me zo erg gewoon! Durf niemand om me heen te hebben, durf niks te doen en als er wel mensen bij zijn hou ik iedereen op afatan, pff ..
Of is de currettage nog niet geweest? Dan is het logisch na een onvolledige miskraam!
Nee de curretage vindt morgen plaats.
Dus was heel erg benieuwd naar alle ervaringen.
Hoop echt dat de stank dan gelijk weg is, schaam me zo erg gewoon! Durf niemand om me heen te hebben, durf niks te doen en als er wel mensen bij zijn hou ik iedereen op afatan, pff ..
zondag 3 januari 2016 om 11:39
quote:Java schreef op 03 januari 2016 @ 11:34:
Ik heb geen cytotec gehad voordat ik een curettage kreeg. Dus met vooraf vloeien of stank heb ik geen ervaring.
Sterkte!
Oh, fijn om te horen.
Ik vind het idee van de narcose gewoon het engst.
En dan het idee dat ik daar in een ziekenhuis pakje lig, benen in de lucht, stank van daar beneden en niks kunnen doen omdat ik onder narcose ben ..
Sterkte!
Oh, fijn om te horen.
Ik vind het idee van de narcose gewoon het engst.
En dan het idee dat ik daar in een ziekenhuis pakje lig, benen in de lucht, stank van daar beneden en niks kunnen doen omdat ik onder narcose ben ..
zondag 3 januari 2016 om 11:44
Hoi L0velly,
Wat vervelend dat je dit moet meemaken. Ik ben in september gecurreteerd en ik vond de ingreep heel erg meevallen. Net uit de narcose wel wat pijn, maar na wat morfine was dat heel snel over en de dagen erna bijna geen pijn en nauwelijks bloedverlies gehad. Je hoeft echt niet bang te zijn voor de ingreep! Heel veel sterkte!
Wat vervelend dat je dit moet meemaken. Ik ben in september gecurreteerd en ik vond de ingreep heel erg meevallen. Net uit de narcose wel wat pijn, maar na wat morfine was dat heel snel over en de dagen erna bijna geen pijn en nauwelijks bloedverlies gehad. Je hoeft echt niet bang te zijn voor de ingreep! Heel veel sterkte!
zondag 3 januari 2016 om 11:46
Ik weet zeker dat de narcose je 100% gaat meevallen. Het is bij een curettage maar een lichte variant hè. Je krijgt geen kapje over je mond ofzo, maar het spulletje wordt via je hand toegediend. En omdat je bij narcose geen tijdsbesef hebt, lijkt het alsof je maar 1 tel weg bent geweest. Maar toch voelt het alsof je heerlijk ontspannen geslapen hebt.
Zo heerlijk, dat ik best nog wel eens zo'n roesje zou willen.
Verder zijn de artsen en verpleegkundigen heel erg aardig voor je. En die stank van oud bloed zijn ze wel gewend.
Verder zijn de artsen en verpleegkundigen heel erg aardig voor je. En die stank van oud bloed zijn ze wel gewend.
zondag 3 januari 2016 om 11:51
zondag 3 januari 2016 om 11:54
Dat benen in de lucht zal wel meevallen als je onder narcose bent. Ik ben pas geopereerd aan een buiten baarmoeder zwangerschap, onder narcose. Ik moest op een gewone operatie tafel gaan liggen in mijn ziekenhuis pakkie ( als je vloeit inclusief chique netboek en uiteraard met coole sokken ) Ze zijn ook down under bezig geweest besefte ik later maar je valt gewoon liggend in slaap en dan verstellen ze de tafel zodat ze erbij kunnen. Ik neem tenminste aan dat ze dit op de ok doen als je onder narcose bent?
zondag 3 januari 2016 om 11:54
Ik heb in oktober een curettage gehad. Mocht zo'n gaasonderbroekje aan naar de OK, deze hebben ze pas uit gedaan toen ik onder narcose was. Werd voor mijn gevoel na 2 sec heerlijk slapen weer wakker, weer netjes met gaasonderbroekje aan. Daarna eerste dagen bruinverlies, toen 3 dagen wat rood en daarna wel nog 2 weken op en af soms een veegje bruin. Lichamelijk is het me allemaal 100 procent meegevallen. Sterkte.
zondag 3 januari 2016 om 11:56
quote:Java schreef op 03 januari 2016 @ 11:46:
Ik weet zeker dat de narcose je 100% gaat meevallen. Het is bij een curettage maar een lichte variant hè. Je krijgt geen kapje over je mond ofzo, maar het spulletje wordt via je hand toegediend. En omdat je bij narcose geen tijdsbesef hebt, lijkt het alsof je maar 1 tel weg bent geweest. Maar toch voelt het alsof je heerlijk ontspannen geslapen hebt.
Verder zijn de artsen en verpleegkundigen heel erg aardig voor je. En die stank van oud bloed zijn ze wel gewend.Ik kreeg wel een kapje je op hoor..ik vond de hele ingreep meevallen en had het meeste last van de narcose
Verder zijn de artsen en verpleegkundigen heel erg aardig voor je. En die stank van oud bloed zijn ze wel gewend.Ik kreeg wel een kapje je op hoor..ik vond de hele ingreep meevallen en had het meeste last van de narcose
zondag 3 januari 2016 om 12:08
Geweldig om jullie verhalen zo te horen.
Ben gelijk stukje gerustgesteld. Narcose valt dus bij de meeste toch mee, haha hoop dat ik het dan ook ervaar als lekker even uitrusten.
En fijn dat ik pas na het slapen in de juiste positie wordt gezet (benen wijd in de lucht).
Maar vind het idee toch spannend dat dan al die onbekende mensen alles zien van daar beneden en ik er niet bewust bij ben ..
Erg he, dat ik daar mee zit ..
Bedenk me zelfs of ik me volledig moet scheren? Maar ben al zo super gevoelig door al dat bloed en maandverband dat ik juist wat haar moet overhouden om mijn huid te beschermen.
Dachten jullie hier ook aan? Of ik ben weer te ver met mijn gedachte ..
Ben gelijk stukje gerustgesteld. Narcose valt dus bij de meeste toch mee, haha hoop dat ik het dan ook ervaar als lekker even uitrusten.
En fijn dat ik pas na het slapen in de juiste positie wordt gezet (benen wijd in de lucht).
Maar vind het idee toch spannend dat dan al die onbekende mensen alles zien van daar beneden en ik er niet bewust bij ben ..
Erg he, dat ik daar mee zit ..
Bedenk me zelfs of ik me volledig moet scheren? Maar ben al zo super gevoelig door al dat bloed en maandverband dat ik juist wat haar moet overhouden om mijn huid te beschermen.
Dachten jullie hier ook aan? Of ik ben weer te ver met mijn gedachte ..
zondag 3 januari 2016 om 12:15
Ik heb ook een curettage gehad. Geen narcose, wel een halfje dormicum en plaatselijke verdoving. Ik was dus min of meer bij bewustzijn, al was ik door de dormicum behoorlijk van de wereld. Het viel mij ook alles mee, het ging heel snel. Alleen de gynaecoloog was aanwezig, en die heeft al zo veel vrouwen tussen de benen gekeken dat ik me daar niet druk om kon maken. Daarna nog wel een tijdje erg moe geweest, maar dat kwam ook omdat ik moest ontzwangeren.
Succes morgen, hoop dat het jou ook meevalt!
Succes morgen, hoop dat het jou ook meevalt!
zondag 3 januari 2016 om 12:26
quote:spinnekop schreef op 03 januari 2016 @ 12:24:
Scheren hoeft niet hoor. Ik had toen de bbz werd ontdekt de halve gynaecologie afdeling tussen mijn benen incl nieuwsgierige contact assistenten. Helpt je wel over je schaamte heen
Hahaha, geweldig hoe je het vertelt.
Hahaha! Poeh zou dan echt met een hoofd zo rood als een tomaat zitten hahaha
Scheren hoeft niet hoor. Ik had toen de bbz werd ontdekt de halve gynaecologie afdeling tussen mijn benen incl nieuwsgierige contact assistenten. Helpt je wel over je schaamte heen
Hahaha, geweldig hoe je het vertelt.
Hahaha! Poeh zou dan echt met een hoofd zo rood als een tomaat zitten hahaha