cyclus kwijt?

28-12-2015 11:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Wij hebben een paar maanden geleden besloten dat we gaan proberen om zwanger te worden. Na het stoppen met de pil in eerste instantie direct een regelmatige cyclus, maar daarna ben ik de kluts kwijt geraakt. Een klein overzichtje:

- 18 september gestopt met de pil

- 21 september menstruatie

- 19 oktober menstruatie

- 16 november menstruatie

- 22 november enkele dagen licht bloedverlies

- 29 november 2 x positieve zwangerschapstest

- 30 november negatieve zwangerschapstest

- 14 december niet ongesteld geworden, negatieve zwangerschapstest

- 24 december nog een keer getest (voor de zekerheid), negatief

- 28 december licht bloedverlies

Ondertussen snap ik er dus niks meer van...Ik ben nuchter en had ook niet de verwachting dat we direct zwanger zouden zijn. Maar het zou wel fijn zijn om een beetje idee van vruchtbare dagen te hebben, en daarbij vraag ik me af wat dat lichte bloedverlies steeds er tussen in is. Misschien kunnen jullie als ervaringsdeskundigen me een beetje helpen?
Ik zou dit voorleggen aan een verloskundige.
Ja..neem contact op met verloskundige praktijk. Zij kunnen evt een echo maken. Mocht 22 nov je laatste echte menstrustie zijn dan zou je nu al 8 weken zijn en dat is genoeg om wat te kunnen zien. Dan heb je ook meteen duidelijkheid. Bloed onderzoek is ook een optie. Of je wacht het nog even af..

Ik snap je onzekerheid. Zou ik ook hebben. Sterkte ermee!
Ook ik zou de verloskundige bellen als ik jou was. Er was zeker iets, gezien je positieve test, maar hoe dat nu is durf ik niet te zeggen.

Het lijkt me goed om dat met een professional te overleggen.
Het zou best goed kunnen zijn dat je zwanger bent...

denk dat het een vroege miskraam kan zijn, je hoeft daarvoor geen hevig bloedverlies te hebben en kan de ene dag heviger zijn dan de andere... Ook kan het een paar dagen niet bloeden.

Ik zou een echo laten maken, of een bloedtest
Als ik het goed begrijp heb je op 16 november je menstruatie gehad en 2 weken later op 29 november 2x positief getest.

Bij een regelmatige cyclus zou je rond die tijd je eisprong hebben gehad.

Ik denk dat je rond 16 november het bloedverlies hebt aangezien voor een menstruatie maar dat het bloedverlies was van een miskraam en op 29 november nog wat hcg in je urine had zitten en daardoor positief testen.

Ik zou toch de verloskundige er even over bellen en vragen voor een echo. Misschien ben je wel in verwachting
Ik sluit me aan bij jn22. Bel een verloskundige voor duidelijkheid.

Veel sterkte!
Dankjewel Dames, dat ga ik dan toch naar even doen. Als iemand in de tussentijd nog ideeën of tips heeft, hoor ik het graag!

Overigens had ik zelf de optie zwanger eigenlijk al afgestreept, die tests liegen niet neem ik aan. Vind alleen alle symptomen bij elkaar zo raar...
Inmiddels even gebeld met een verloskundige, ook zij vindt het een redelijk onduidelijk verhaal. Ze adviseerde me om eerst nog een keer te testen met een ander merk zwangerschapstest (tot nu toe steeds getest met ClearBlue digital). Vervolgens kijken of ik in de komende week misschien toch nog ongesteld wordt. Zo niet, dan wil ze eventueel overleggen met een gynaecoloog. Dus zometeen op naar de drogist!

Ik hoor wel eens dat er wisselende ervaringen zijn met de verschillende merken testen, maar kan me bijna niet voorstellen dat dit nog iets gaat opleveren....
Die testen van de kruidvat zijn trouwens gevoeliger dan die van Clearblue.

Ik moet trouwens wel gniffelen om je topictitel. Een vriendin van mij had een keer haar moeder gebeld, helemaal teleurgesteld dat ze haar cyclus niet kon vinden. Toen zei haar moeder "leg hem dan ook op je nachtkastje neer, jij raakt ook altijd alles kwijt".

Dus ik lees je topictitel en ik denk "leg hem dan gewoon op je nachtkastje neer"
Spannende zeg! Ik duim voor je!!
En hoe was de laatste test TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven