De pil starten midden cyclus

29-03-2018 17:18 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds mijn 2de bevalling is mijn cyclus heel onregelmatig (heeft misschien ook te maken dat ik mijn zwangerschapkilo's helemaal nog niet kwijt ben). Mijn dochtertje is eind oktober geboren dus het is nu toch al een eindje geleden.
Sinds dan is kortste cyclus 32 dagen, mijn langste momenteel 55 dagen.
Zo'n 2 maanden geleden ging ik bij de huisarts om terug met de pil te beginnen, die zei dat het geen probleem was en ik gewoon de pil terug kon beginnen innemen de eerste dag van mijn volgende menstruatie.

Maar die heb ik dus nog steeds niet gehad. Ik verschoot er net wat van dat het al 55 dagen geleden is sinds mijn laatste menstruatie. Mijn man vindt condooms ook helemaal niets en wil zo snel mogelijk af van die dingen.

Nu vraag ik af of het kwaad zou kunnen moest ik midden in mijn cyclus beginnen met de pil, ik weet dat je de eerste 7 dagen dan niet beschermd bent. En welke gevolgen dit zou hebben op mijn cyclus? Zou dit er net voor zorgen dat alles nog later komt?
Kan geen kwaad, maar bij mijn weten is het dan pas na 1 cyclus van slikken veilig. Staat het niet in de dinges, gebruiksaanwijzing. Ben gewoon het woord ervoor kwijt. Gewicht kan inderdaad je cyclus beïnvloeden.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je vraag niet zo goed, met de pil leg je je cyclus toch plat. (?) Maar voordat je met de pil begint, zou ik wel een zwangerschapstest doen. 55 dagen is best lang.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
En idd, het gevolg voor je cyclus is dat je geen cyclus meer hebt. Je krijgt onttrekkingsbloeding in de stopweek in de meeste gevolgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven