De Prikbitches

22-08-2011 16:02 2509 berichten
Tijd voor een nieuw topic!

Klik HIER om naar het nieuwe prikbitches topic te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips m.b.t. zorgverzekeringen. Ben vanaf half december vrij, dus ga het eens bekijken.

Edc, veel succes morgen. Het is ook wel spannend, maar ook fijn om aan de slag te gaan met hulp. En ik zit nog niet op het bankje hoor. Ben wel begonnen met prikken, wat al steeds iets beter gaat/voelt, start donderdag met stimuleren, maar heb pas over 2,5 week de eerste echo.

Toverpersona?? Kan iemand me vertellen wat dit is?
Dat is ook wel lang cc 2,5 na de eerste simulatie dag pas een echo? Waarom pas zo laat? Dit is jullie eerste poging toch?

Succes ecd spannend hè.. Vond ik ook hoor toen we echt gingen beginnen.
Kk, wat lief dat je aan me denkt mbt de toverpersona. Maar ik vind dat je al zo lang er op hebt gewacht dat hij echt naar jou moet hoor! Hij heeft bij mij zijn werk al gedaan en wie weet werkt hij geen 2e keer. Ik hoop dat hij jou ook geluk brengt.

Cc, de toverpersona is eigenlijk gewoon een Persona (computertje wat je vruchtbare dagen berekent) hij is jaren geleden gekocht door een prikbitch en die had hem niet meer nodig omdat ze zwanger was, zonder dat ding gebruikt te hebben. Met de jaren is hij al bij heel veel bitches geweest en hij "tovert" Hij ligt niks te doen op de nachtkastjes, maar iedereen wordt zwanger.

Je hebt pas over 2,5 week een eerste fm? Dat is knap laat! Klopt dat wel? Hoeveel ga je spuiten?

Edc, spannend dat je echt gaat beginnen! Doen jullie het zonder hormonen of met? Succes!
Dolfijntje, wij hebben met hormonen. Met puregon en pregnyl. Ik krijg volgens mij morgen te horen wanneer ik mag beginnen met prikken en hoeveel.
Ik heb ook een persona, maar helaas heb ik er niks aan nu met mijn pgd traject.

Ik kan de persona enkel gebruiken om te "rekenen" om niet "spontaan" zwanger te worden.

Ik wil er best wel even wat toverpoeder over strooien en een tweede toverpersona introduceren hoor.
Zo is de eerste toverpersona ook "geboren"! Hij was van Sophy en zij had er niets aan want alleen via ICSI hadden zij kans op een zwangerschap. Zij heeft hem naar iemand gestuurd die hem wel wilde gaan gebruiken maar dat kwam er niet van en toen werd ze zwanger. Ik weet niet meer zeker wie dat was. Ik geloof dat ik de 3e was die hem gekregen heeft en ook ik heb hem nooit gebruikt maar werd wel zwanger.
ik wilde ook al gaan vragen wat de toverpersona was maar nu weet ik het dus...

Ik heb vorig jaar van een van de meiden van het topic waar ik al vanaf dag 1 schrijf een ooievaartje gekregen. Dit ooievaartje is steeds van vriendin naar vriendin gegaan en iedereen die hem kreeg is zwanger geraakt. Ook degene bij wie dat heel moeilijk ging. En verrek ik heb hem 4 maanden gehad en was zwanger.... heel apart. Ik heb hem vervolgens weer doorgegeven maar ik kan eens informeren hoe het ermee staat. Anders wil ik die namelijk ook met lieve aan Dolfijntje doorgeven als KK de toverpersona krijgt.

Eva stomme vraag maar is er deze maand uberhaupt kans op een spontane zwangerschap of kan dat niet? Zo niet dan hoop ik dat je snel ongesteld mag worden.

Kaetje ik zal eens gaan kijken maar ik schrijf ook al bij mijn vertrouwde groepje (al 3,5 jaar) dus moet even kijken of ik ook aanhaak...

Dat van mmm en pnd wist ik eigenlijk niet, hmmm lekker dan, ik heb al een hoger risico gezien mijn verleden. Ok ik ga het nu maar echt even aankaarten. Al moet ik zeggen dat het nieuws van vandaag (ik kreeg nog meer goed financieel nieuws) wel heel veel goed doet. Ik hoef me nu in ieder geval de komende maanden financieel geen zorgen te maken en dat geeft rust!

edc spannend, succes!

Karan, ik heb mijn ooievaartje ook gehouden tot een week of 15 hoor snap je helemaal!

KK wat fijn dat je je beter voelt! En de chipendales hihi daar ben ik echt nog nooit naartoe geweest, is dat echt leuk?

voor de rest een zwaai of een dikke knuffel voor wie het nodig heeft!
ik heb er zelf ook 1 ikke, maar die heeft al die jaren niks voor me gedaan. Ik kreeg de toverperona in huis en was binnen een maand zwanger (2e icsi poging)
Lief van je Floortje!

Fijn dat je duidelijkheid en rust hebt wb de financiën. Nou niet gaan stressen over de risico's op pnd hè? Laat het de vk weten en dan zie je dan wel weer
Ooievaars heb ik ook! Ik kreeg er eentje van een collega toen ik zwanger was. Hij had tot dan toe alleen maar mooie en lieve kinderen gebracht bij haar, haar zusje en vriendinnne. Hij moest wel een prominente plek in de woonkamer krijgen . Een tijd later kwam een andere collega met een zak vol beddengoed en slaapzakjes en daar zaten ook 2 knuffeltjes in die haar kindertjes uit hun eigen knuffelvoorraad hadden gezocht voor de baby. Want die had nog geen knuffels en dat was zielig. 1 van de 2 knuffeltjes was een babyooievaar. Na de geboorte is collega 1 op kraamvisite geweest en had ik de ooievaar en zijn nieuw verkregen baby weer aan haar willen geven maar dat zijn we vergeten. En dat heb ik geweten ook! Want toen diende kaedootje zich dus aan Of we ooit een derde willen weet ik niet maar de ooievaars gaan deze keer wél even terug naar huis als ik bevallen ben
En we hebben ook een "boos oog" uit Turkije gekregen van een bitch, jaren geleden. Die hangt aan de wieg bij ons En ik heb ook eens van die poppetjes zoals in mijn avatar gekregen van een vriendin. Die staan ook voor vruchtbaarheid. Zo zie je maar, je hebt nooit genoeg spulletjes om je bijgeloof kracht bij te zetten....
Nee Floortje er is geen kans op spontane zwangerschap deze maand! De provera breekt het baarmoederslijmvlies af dus er kan niks innestelen.

wat bijzonder die persona en dat ooievaartje. Toch geloof ik daar niet in, ik denk dat jullie zonder die dingen ook wel zwanger waren geworden. Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik ben nogal nuchter
Eva hahaha ik ben ook mega nuchter maar goed zwanger werd ik wel, dus van mij mag hij geluk brengen hoor. Ws was ik idd anders ook wel zwanger geworden maar ja je weet maar nooit

Dolfijn, zal niet gaan piekeren over PND

Kaetje, hahaha ja nog een kaedootje zo snel is misschien wat snel...
Hi meiden,

Grappig die toverpersona. Hopelijk brengt ie inderdaad KK of Dolfijn geluk.

Ennuh...jullie hebben gelijk hoor. Heb de boeken er even op na geslagen. Excuses voor de verwarring Maar start na 2 weken deca pas met gonal f. Dat is volgende week. En weer een week later dus de eerste echo. En ben ondertussen al bijna 2 weken aan de pil. Met recht het lange protocol dus...

Eerste poging inderdaad en hopelijk meteen raak. Ben ik na 2 jaar toch nog in een vloek en een zucht zwanger.... Zei ze nog naief en optimistisch.

Heel veel sterkte voor de dames op de wachtbank. Hopelijk veel goed nieuws binnenkort!
quote:kaetje schreef op 31 oktober 2011 @ 19:29:

Zo is de eerste toverpersona ook "geboren"! Hij was van Sophy en zij had er niets aan want alleen via ICSI hadden zij kans op een zwangerschap. Zij heeft hem naar iemand gestuurd die hem wel wilde gaan gebruiken maar dat kwam er niet van en toen werd ze zwanger. Ik weet niet meer zeker wie dat was. Ik geloof dat ik de 3e was die hem gekregen heeft en ook ik heb hem nooit gebruikt maar werd wel zwanger.Ik heb hem ook gehad, en ook ik ben toen zwanger geworden.. En bij mij lag deze ook alleen op het nachtkastje
Merel dan zou jij echt van mij alle ooievaartjes en toverdingen mogen hebben. Oh als ik jou nou toch "gewoon" zwanger kon toveren...
Ik ben het helemaal met Floortje eens. voor Merel.
Ook ik sluit me daar volledig bij aan. voor Merel.
Hier wordt het toch wel spannend hoor, over 2 weken krijgen wij de uitslag van het dna onderzoek en ik ben heel erg benieuwd wat daar uitkomt en hoe hoog onze "kansen" dan liggen.
Helemaal eens met alles wat geschreven is over 'wondertjes'.

Het is ook een wonder, maar sommige opmerkingen/gedichtjes slaan wat mij betreft ook vaak de plank mis..

Van geluk gesproken... Prachtig Kaetje! Die heb ik ook ergens in een bestandje (van toen we net bezig waren, en ik alles wat los en vast zat aan het lezen en zoeken was..)

Over de toverpersona (ik kende 'm niet.. leuk verhaal!) en andere geluksbrengers: ik ben er eigenlijk ook te nuchter voor. Maar stiekem geeft het wel hoop! En dat hebben we nodig!

Floortje, goed dat je je hart lucht! Dat is al een eerste stap, toch? Vorig jaar had ik iets te veel narigheid om me heen, en voelde ik me 'wegglijden'. Heel eng. Op tijd aan de bel trekken, pas op de plaats. Het zijn allemaal cliches, maar wel waar.

Zorg goed voor jezelf hoor! (Naast alle narigheid vorig jaar, gebeurden er ook leuke dingen, en ik voelde me zo schuldig dat ik daar niet van kon genieten. En de verwachtingen van anderen pfffff... Dat speelt bij jou misschien ook mee? "Dat je de emmigratie leuk moet vinden, want dit is toch wat je wilde? En nog zwanger ook.. Dusss.. niet klagen maar dragen." Zoiets. Maar dat is natuurlijk onzin!! Je kunt geluk niet dwingen!!

Veel sterkte gewenst!)

Magic.. een escape IUI. Kan me voorstellen dat je er van baalt. Je voelt je kans dan toch afnemen. Maar.. het is wel een kans.

Zit je lekker op 't bankje? Naast Ramiaatje en ..? (Ik weet het even niet, er is zoveel geschreven!)

Ik ben donderdag voor de eerste echo geweest, en gestart met de Menopur spuiten.

Vanmorgen voor de 2e echo geweest (=cyclusdag 8).

Rechts 18 follikels, en 1 aan het groeien. Links 15 follikels en 3 aan het groeien. Ik moet wel doorgaan met de hormonen. Ze groeien langzamer dan vorige maand (terwijl ik altijd een heel regelmatige cyclus dacht te hebben.. vreemd he!).

Dus nu moet ik vrijdag terugkomen (=cyclusdag 11). Vorige keer op cyclusdag 10.

Ze sprak wel de angst uit dat als ze alle 4 gaan groeien, het teveel is. Dus ergens ben ik heel blij dat ik zoveel follikels heb (vorige keer ook), maar wel balen dat er nu 4 groeien (vorige keer maar 1). Ik weet het even niet.. laat het maar even bezinken.

EDC, ik vond het ook een hele stap om echt de MM in te gaan. Die laatste natuurlijke ronde (laatste kans..) was heel dubbel. Balen dat het ons zelf niet gelukt was. Maar ergens ook opluchting omdat we nu geholpen gaan worden.

Succes vandaag! En wat de spuiten betreft: niet te hard een huidplooi vastpakken, alles rustig uitvoeren, en ik voel er niet veel van. Het valt echt mee!!
Ikke, spannend zeg! Ik duim hoor!
Ikke jeetje wat spannend zeg! Hopelijk komt er goed nieuws en mag je snel starten!
Zo dan pop, jij bent goed aan het broeden!! Goed bezig! Lekker doorbroeden, alvast veel gaan drinken en een beetje rustig aan doen!

Ikke, dat is heeeeel spannend! Oh wat hoop ik op een goede uitslag waar jullie verder mee kunnen!

En helemaal eens met Floortje en Kaetje... Wat zou ik toch graag Merel zwanger willen toveren.

Dat al die verhalen, die we altijd horen over 'er niet mee bezig zijn', gevolgd door 'dat ene stel' dat de hele medische molen had doorlopen en toen toch ineens spontaan zwanger werd... Dat dat verhaal gewoon eens werkelijkheid zou worden bij Merel...

(En dan... Dan noemen we het allemaal een echt 'wondertje')
Ikke: spannend!

Floortje: ik heb ook een 'voorgeschiedenis' op dat gebied (milde depressies en angsklachten) en ben onder behandeling bij een speciale poli in het ziekenhuis (pop-poli, psychiatrie, pediatrie en obstetrie samenwerking). Mede omdat ik Prozac slik heb ik die controle nodig, ook voor de baby.

Ook ik voel me niet goed, toch wat somber en het is net alsof ik geen relativeringsvermogen meer heb op sommige momenten. Alles komt binnen en ik trek me veel aan van wat anderen denken/vinden. Ik ben persoonlijk erg blij dat ik wat extra ondersteuning krijg op dit moment.

Het enige wat ik kan zeggen is: niet te streng zijn voor jezelf en aandacht besteden aan je eigen welzijn.

Wat Kaetje zei over pnd na de mmm wist ik ook niet. Vind het niet heel raar eigenlijk.

De toverpersona moet eigenlijk gedupliceerd worden en op meerdere plekken tegelijkertijd zijn......

Wij zijn lekker even een paar dagen weg, het weer is heerlijk.

voor iedereen.
Oh, helemaal eens met Karan.

Pop: goed bezig en spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven