De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Hè dit vind ik wel erg jammer hoor! Ik hoop dat dit wel een plek blijft waar iedereen kan blijven ventileren. Ik besef ook dat ik misschien wel erg hard overkom in mijn post, maar op schrift is het zoveel moeilijker als persoonlijk. Ik hoop dat de sfeer wel hetzelfde blijft hier.

CC, dotje en grey's ik hoop wel dat jullie terugkomen.

Eva, kan je niet onder het familiefeestje uitkomen? Dat het oppassen toevallig wel erg uitloopt bijvoorbeeld? Sterkte voor vanavond, weer zo'n glimlach op je gezicht geplakt terwijl je van binnen aan het huilen bent.
Lieve lieve meiden,

Ik heb niet alles gelezen heb een vreselijk hectische dag, maar ik zie heel gevoelige berichten voorbij komen, waar de pijn echt uit op te maken is.

Ik zal later vandaag of v/h weekend alles rustig bijlezen, maar ik wil jullie allemaal een hele dikke geven, want die kunnen jullie allemaal wel gebruiken op het moment.
Lieve meiden, ik moet nu ff wat kwijt:

Jullie zijn allemaal stuk voor stuk fantastische meiden. Dit topic is toch bedoeld om je gevoelens kwijt te kunnen. Als er dan iets gezegd/geschreven wordt wat de één kwetst dat moet dat toch gezegd kunnen worden? Als de ander er dan voor kiest om weg te blijven dan is dat een eigen keus maar eidenlijk niet nodig. Als je alleen maar begrip hebt voor het gevoel van een ander is dat toch genoeg? En wees eerlijk het is gewoon anders als je al kinderen hebt of niet wat niet betekent dat het verlangen naar nog een kindje even groot kan zijn.Maar helemaal nooit een kindje te mogen krijgen en te zien opgroeien dat lijkt mij vreselijk moeilijk om mee om te moeten gaan.

Begtrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?

Misschien is deze post overbodig maar ik wilde het even kwijt....
Pop, hopelijk komt je menstruatie snel op gang kan je eindelijk verder.

EvA, veel succes met het familiefeest, vooral nu er niets te vieren valt. Ik leef met je mee

Sookie, heel begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt, je hoeft zeker geen excuses te maken dat je (op dit moment) niet meeschrijft. Dat hoeft toch alleen maar als jezelf de behoefte voelt om iets te delen.

Dolfijn, ik deel jouw gevoelens, en vooral voor jou is het deze periode zwaar. Ik vind jou een heel sterke vrouw en vind het heel knap dat je vol goede moed steeds weer doorgaat.

En natuurlijk moet iedereen gewoon kunnen schrijven over haar gevoelens, maar ook kunnen reageren over een post van een ander. Sommige posten raken je meer of kwetsen je meer en dan moet je daar ook over kunnen schrijven, daarvoor zitten we toch met z'n allen op dit forum om lief en leed te delen.

Cc, ik hoop wel dat je blijft meelezen en af en toe inbreekt.

Ik mag deze maand verder met poging 3 van de iui. Vol goede moed. Ik ga duimen voor mezelf en vele anderen hier op het forum.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eens ben met Tibor. Iedereen heeft zijn eigen verdriet om de situatie waar we allemaal inzitten. Mijn man heeft al een kindje en als ik het even helemaal niet zie zitten denk ook ik: maar mijn verdriet is groter. Het slaat nergens op, want wie ben ik om te zeggen wat verdriet is. En wat schiet ik/hij er mee op om dat te zeggen/denken. Maar de gedacht aan nooit een kind, nooit een gezin, maakt dat mijn buik pijn gaat doet. Mensen die al een kind hebben hebben ook verdriet om een 2e, 3e etc, maar ik heb weleens gezegd tegen mijn man: als jij jouw kind ziet, dan is je verdriet op de achtergrond, mijn verdriet verdubbelt. Er gaat geen dag aan voorbij dat ik niet aan een kind denk. Soms heel even, dromend over hoe een kind van ons er uit zal zien. Maar op andere dagen is het alles overheersend. Om dan alleen al anderen met hun kind te zien, inclusief mijn man die wel papa is: dat is heel pijnlijk.

Dus ik snap iedereens gevoelens. Het is geen wedstrijd over wie het meeste recht heeft op verdriet. Maar op de momenten dat iedereen op een feestje of thuis hun kindje vast heeft, knuffelt, komt het groene monster ook bij mij langs. En als iemand dan zegt dat ze een graag een 3e wil (een vriendin van mij, maar het kan niet vanwege omstandigheden), dan denk ik ook: zak er maar in!

Maar dit is een forum om juist eens dat masker te laten vallen en hopelijk mogen we dan wel even ons echte gevoel laten zien. Ook als dat hard is voor anderen. Ik denk dat iedereen die in de MM heeft gezeten voor kind begrijpt hoe moeilijk het is om in het echte leven het masker op te houden. Er is een topic over wat mensen hebben gezegd in de kraamtijd, maar ik denk dat wij allemaal een topic kunnen openen over die mm-tijd

Veel sterkte en liefde voor iedereen die het nodig heeft!
Even totaal off topic: schaatsen was geen succes bij vriend. Hij ligt in het ziekenhuis met een gebroken heup en we wachten samen op de operatie die vanavond nog komt. Half jaar revalideren. Voorlopig hebben we/ik andere dingen aan ons hoofd.
Dag lieve Tibor! Goed dat je even komt reageren! Ik hoop dat het goed met je gaat...........

Ik heb als ex-schrijver, meelezer en ex-mm'er misschien niet zoveel recht van spreken maar ik werd echt even verdrietig van de woorden die hier werden geschreven. Ik hoop dat iedereen hier weer zijn draai gaat vinden............

Verder: het gaat hier goed! Ik heb eerlijk gezegd wel even een 'geestelijke terugval' gehad. Misschien juist omdat het zo goed gaat met Thijs. Komt ook doordat ik het boek "ik wens je het onmogelijke" heb gelezen (laatste tijd veel in het nieuws) De film kwam even terug, ik zag ons weer even zitten bij ons gesprek over eventuele euthanasie bij Thijs............pfff! Maar het gaat zó verschrikkelijk goed, soms is het best moeilijk, oké. Maar wij tellen nog steeds onze zegeningen. Ps: meisje gaat ook héél goed, is een waar krengetje af en toe (haha)
quote:Dotjemol schreef op 10 februari 2012 @ 20:44:

Even totaal off topic: schaatsen was geen succes bij vriend. Hij ligt in het ziekenhuis met een gebroken heup en we wachten samen op de operatie die vanavond nog komt. Half jaar revalideren. Voorlopig hebben we/ik andere dingen aan ons hoofd. Ach nee he, wat klote zeg! Nou, dat kan je er wel even bijhebben. Heel veel sterkte!
Dotjemol, jeetje denk je gezellig te gaan schaatsen en dan gebeurt er dit.

Heel erg veel sterkte voor jou em je vriend, dat zal een zware en lange revalidatie worden.

Ik denk aan je/jullie.

Hier net vreselijk ongesteld geworden en vreselijke buikpijn, maar gek genoeg ben ik "blij" dat het eindelijk is doorgebroken.
Och dotje! Wat een smak zal hij gemaakt hebben zeg. Oh wat vreselijk een gebroken heup. Pfff, heel veel sterkte de komende tijd!

Tibor, mooie post!

Edc, poging 3 gaat van start! 3 keer is scheepsrecht? Ik moest grinniken om je laatste zin : ik ga duimen voor mezelf en anderen op het forum Ga ik ook doen, goed?

ABC, prachtig verwoord zeg! En wat confronterend dat je man al wel een kindje heeft. Is de kleine ook veel bij jullie en hoe oud is hij als ik dat vragen mag?

Hier volop aan de deca. Blijf het rot naalden vinden. Geef mij de gonalf maar! Maar die komt er woensdag ofzo pas bij.

Nu lekker op de bank naar de voice kids kijken, zitten schatjes bij zeg, maar ook wel erg wijze kinderen voor hun leeftijd.
Pegs, moeilijk hoor. Heb je hulp in geestelijke zin? Je wereld heeft zo op zijn kop gestaan. Fijn dat het goed gaat met Thijs en het krengetje

Ikke "fijn" dat het nu eindelijk heeft doorgezet. Wanneer moet je weer naar de gyn? Binnenkort toch?
Donderdag 16 feb. moet ik naar de fertiliteitsarts en de gyn zei dat waarschijnlijk meteen begonnen kan worden in deze cyclus om de eisprong op de juiste manier/tijd plaats te laten vinden.

Geen idee dus hoe of wat ze dat gaan doen, maar we wachten het af en ik houdt jullie op de hoogte.
Peggy, ik denk dat het logisch is, zo'n terugval. Jullie hebben zo'n rollercoaster gehad en nog steeds vaak. Ben heel blij dat het goed gaat met jullie mannetje en met het "krengetje". Hahaha groot verschil tussen jongens en meiden dus.

Lief dat je vroeg hoe het gaat, gaat best goed, maar zeker ook nog slechte momenten. Zoals gister toen ik de babykleren van T op moest ruimen vanwege kamerwissel en dan bedenk dat die nu weer gewassen hadden moeten worden ipv in een doos. Maar goede momenten overheersen wel hoor. Ben heeeeel blij met Dolfijntje als vriendin, dat is zo'n lieverd.

Heb nu een deel van mijn post weg gehaald omdat ik dat toch niet zo'n handige tekst vond na de discussie van gister, heb er wakker van gelegen en wil niemand kwetsen.
Dotjemol, vergat helemaal jouw vriend heel veel sterkte te wensen! Wat naar zeg om zo te vallen. Even leuk schaatsen werd het niet dus. Wat zal hij een pijn hebben. Sterkte en succes!!
Dotjemol, wat en schrik zeg!! Moet hij lang in het ziekenhuis blijven? En een halfjaar revalideren, jeetje...

Doggie, Jouw verdriet mag er net zo goed zijn.

Ikke, wat spannend dat er actie ondernomen gaat worden binnenkort.

Tibor, wat leuk dat je nog steeds mee leest!

ABC, de tranen sprongen me in de ogen bij je stukje "als jij jouw kind ziet, dan is je verdriet op de achtergrond, mijn verdriet verdubbelt."

Peggy, geen wonder dat je het geestelijk moeilijk gehad hebt. Je hebt zo veel te verwerken gekregen maar geen tijd gehad om het te verwerken. T is ziek en daar gaat veel energie in zitten en de rest van je energie gaat naar L natuurlijk. En zelf kom je dan helemaal op de laatste plaats. Ik hoop dat je een beetje uit het dal geklomen bent.

Over geen/1/2/3 etc. kinderen.... Ik denk dat je het verdriet niet met elkaar kan vergelijken. Zoals je geen enkel verdriet met elkaar kan vergelijken. Maar dat je een 2e of zelfs 3e kindje wenst wil niet zeggen dat je dat wat je hebt niet waardeert of daar niet van geniet of daar niet dankbaar voor bent. Dat wil ik toch even gezegd hebben....

Buiten dat is niets vreselijker dan het verlies van een kindje. Dat torenhoge verdriet komt bovenop het verdriet van de MMM en versterkt de wens duizend maal.
Ik ben vanacht van de trap gevallen/gegleden. Godzijdank zonder Kaedootje. Mijn voet gleed bij de eerste bocht weg en gelukkig had ik me met twee handen vast want ik gleed zo 4 of 5 treden naar beneden totaan de tweede bocht in de trap. Ik heb verder niks maar doordat ik me met twee handen vast had heb ik vreselijke pijn in mijn nek en tussen mijn schouderbladen. Auw auw!
Ik heb de post van Grey's ook niet gelezen maar kan me er een voorstelling van maken.

Ik denk niet dat het hier echt gaat om het 4e kindje wat Grey's hoopt te krijgen. Ik ben nog steeds van mening dat elke wens net zo groot is.

Misschien omdat Grey's haar teksten zo zorgvuldig kiest missen we de wanhoop, het verdriet en alle ellende die we voelen. En iedereen wil graag een broertje of zusje die met elkaar over weg kunnen qua leeftijd.

Maar weet je ik zou zo graag dat eerste kindje willen, daar waar ik al bijna 8 jaar op wacht.

En dan kunnen de verhalen van andere allemaal wel eens kwetsend over komen.

Maar dat neemt niet weg dat iedereen zijn of haar mening hier neer mag zetten.

Het is ook onzin om er voor weg te "lopen" is mijn mening.

Dus accepteer dat iedereen anders kan en mag reageren over iets wat hier geschreven wordt.

Kaetje, gelukkig was je alleen toen je viel maar zelf dat is geen pretje. Probeer een beetje rustig aan te doen hoor.

En dotjemol, sterkte voor jouw en je man!
Ik ben nog maar een meelezer die zich een beetje beter dan de doorsnee nederlander kan verplaatsen in jullie wanhoop en verdriet. Het enige wat ik (helaas) voor jullie kan doen is heel hard duimen. En dat doe ik dan ook.

N ligt in het zkh vanwege z'n spugerijen, ik zit ernaast. We hopen dat we snel een oplossing vinden. Met E en grote zus S gaat alles goed!
Jusa, ik last het net toevallig op een ander topic. Wat een zorgen zeg! Hopelijk vinden ze snel een oorzaak en kunnen jullie lekker naar huis

Merel, goeie post! En helemaal waar

Ik doe inderdaad maar rustig aan. Man is vandaag toevallig skieen en Ko sliep vanacht bij mijn schoonouders. Net mijn ouders even gebeld en zij nemen zo een paar boodschappen voor me mee want ik zie het niet zitten om Kaedootje in de wagen naar de super te duwen maar ook niet om de maxicosi in en uit de auto te tillen. En Ko mag daar vanacht slapen want man komt pas om een uur of elf weer thuis. Zo ben ik weer gered dus!
ABC: Ik heb hier vaker gevraagd of er meer stiefmama's zijn. En nu ben jij er! Wat herkenbaar. Magicman heeft 1 zoontje (in co-ouderschap) en ik vind het soms verdories moeilijk om ons gezinnetje te draaien, terwijl ik geen kind heb.

Veel mensen zeggen; oh, dan heb je in ieder geval Magicmanzoontje; heb je toch iets....

Ik weet dan nooit zo goed wat ik moet zeggen. Het voelt namelijk vaak heel vervelend. Het is wat je zegt ABC, het gemis is er groter door.

Hoe oud is jouw mans kindje? En is hij ook vaak bij jullie?
Lekker laten leven...
quote:Dotjemol schreef op 10 februari 2012 @ 20:44:

Even totaal off topic: schaatsen was geen succes bij vriend. Hij ligt in het ziekenhuis met een gebroken heup en we wachten samen op de operatie die vanavond nog komt. Half jaar revalideren. Voorlopig hebben we/ik andere dingen aan ons hoofd. O néé!!!!!! Wat een ellende! Heel veel sterkte.
Merel; mooi gezegd!

Kaetje, jee! Wat een schrik en wat fijn dat je Kaedootje niet bij je had. Poe. Doe rustig aan en eventueel wat spierbalsem smeren, dat helpt.

Knuffel Jusa;. hou je taai, hopelijk komt het snel weer allemaal goed.

Dotjemol nee! Wat erg dat je man zo hard gevallen is. En een half jaar revalideren, poe wat lang zeg. Hoe gaat het nu met hem?

Peggy; fijn te lezen dat het goed gaat met T en L. Ik denk vaak aan je/jullie en T en me afgevraagd hoe het nu gaat. Het is niet raar dat je een terugval hebt; juist als je tot rust komt... tja, dan komt het er vaak allemaal uit. Ik hoop dat het goed blijft gaan met je, ,je klinkt lekker positief.

Doggie; jouw verdriet mag je best neerschrijven, ik heb het vannacht nog op mijn mobiel gelezen en vind het jammer dat je het weggehaald hebt. Niet meer doen hoor...
Lekker laten leven...
Kaet: wat een pech! Gelukkig had je op dat moment geen kind in je armen!

Doggie, Jouw verdriet mag er net zo goed zijn. Confronterend zeg, om het kamertje nu op te ruimen. De uitgerekende datum komt natuurlijk steeds dichterbij nu. Heftig!

Ikke, wat spannend dat er actie ondernomen gaat worden binnenkort.

Tibor, wat leuk dat je nog steeds mee leest! Dat is lang geleden zeg, dat je iets postte.

Peggy, geen wonder dat je het geestelijk moeilijk gehad hebt. Je hebt zo veel te verwerken gekregen.

Hier gaat het moeizaam. Blogster is al een week ziek. Nu ben ik ook ziek geworden. Gisteren was ik zó moe. Ik dacht ineens: help, straks begint de bevalling en ben ik er helemaal niet klaar voor. Ik ben al moe als ik een trap op loop. Nu is de kans niet heel groot dat ik nu al beval (ik ben 36 weken zwanger), maar het zal je maar gebeuren... Heb hoofdpijn, koorts, snotverkouden. En stomme klusjes als je ziekenhuistas inpakken etc blijven daardoor allemaal liggen. Nou ja, er zijn ergere dingen... dat snap ik. Maar ik kreeg gisteren ineens de kriebels. Zo van: het lukt me nooit!
quote:MagiC_ schreef op 11 februari 2012 @ 11:24:

Doggie; jouw verdriet mag je best neerschrijven, ik heb het vannacht nog op mijn mobiel gelezen en vind het jammer dat je het weggehaald hebt. Niet meer doen hoor...

Precies! Ik heb je verhaal niet gelezen, maar het zou jammer zijn als iedereen nu ineens van alles weg gaat halen.

Merel: mooie post van jou. Goed verwoord!
Lieve meiden, laten we alsjeblieft geen sfeer krijgen waar mensen hun posts aanpassen en bang moeten zijn of bepaalde dingen hier wel gezegd mogen worden.

Het belangrijkste is dat we respect hebben voor elkaars mening, en dat we daar niet op aangevallen worden.

Tibor en Merel hebben dat mooi gezegd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven