De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Kuuk, wat een ontzettend gedoe zeg. Kan me voorstellen dat je er helemaal zat van bent!! Bah...

Wat zou jou kunnen overkomen dan tijdens een zwangerschap waardoor ze zo bang zijn?

En wat betreft niet zwanger mogen worden omdat je je onderbenen mist.. Ik zou het heel raar vinden als ze dat zouden laten meewegen in hun beslissing. Ik heb door mijn werk veel te maken met met mensen met een ernstige lichamelijke beperking, en heb één keer meegemaakt dat een vrouw met een zwaar lichamelijke beperking een kindje kreeg. Zij kon echt helemaal niets zelf en hadden continue hulp over de vloer op de tijden dat haar man aan het werk was. Als je in zon situatie zou zitten zou ik het kunnen begrijpen dat artsen hun vraagtekens hebben. Maar in jouw geval zou jouw lichamelijke beperking er toch niets toe moeten doen! Helemaal niet omdat je 7km per dag loopt!!

KS, in april gaan wij voor de derde poging ja, nu word het ICSI. Ben zo benieuwd of dat eindelijk de oplossing is voor ons.
Kuuk: wat een bizar en heftig verhaal! Ik hoop echt dat je na de komende vergadering de wind eindelijk weer mee krijgt en gewoon geholpen wordt. En anders geen energie meer steken in dat ziekenhuis en die artsen daar en idd gaan voor second opinion. Zit je in een UMC? Grrr ik zit me hier echt ff goed op te winden dit kan toch niet?

Pop! Wat mooi! ik duim voor jou en ook alvast voor Dolfijn, zet m op samen!!

Floortje, je doet het super! Jouw dochter heeft liefde nodig en dat krijgt ze volop, maar ook haar rust om te slapen.
Kuukelesan, wat een rotnieuws zeg! Ga je al een second opinion aanvragen in het ziekenhuis van Dolfijn? Of wacht je dit eerst af? Waardeloos dat je leven zo vernield is door verkeerde inschattingen van een arts! Ik hoop dat je toch toestemming krijgt.

CC, ja klopt. Een nichtje van mij heeft en paar maanden na de geboorte van Kootje een kindje gekregen met taaslijmziekte. Heftig hoor! De levensverwachting is nu zo'n 40 jaar en dan met een heleboel medische hulp.

Floortje, hopelijk krijgt je verstand snel weer de overhand. Je doet het prima meid. Je meisje heeft je nodig maar je mag haar ook echt wel even in de wagen leggen. Maar dat weet je ook wel... Dat is juist het lastige. Hopelijk kan een psycholoog je helpen om je gedachten op het goede pad te krijgen want je bent een prima mama!

EDC, voel je ook iets bijzonders? Of is er niks van te zeggen?
Kuukelesaan, wat een klap in je gezicht is dit! Wat een enorme teleurstelling. Kan me indenken dat het na het incasseren van dit bericht even enorm slikken is. Moeilijk om moed te houden in de lange 2 weken die nog voor jullie liggen.

Enne, van mij mag je die arts aan zijn ballen ophangen hoor. Heb er ook nog wel een paar die ik er wel bij wil hangen.
abc82, dikke voor jou!

Magic, ik heb nog ovulatietesten liggen die je mag hebben. Van die digitale van de clearblue. Als je ze wilt hebben, kan je me via hyves contacten.

Ik heb ook een tijdje die van sensitest gedaan maar dat was echt niks. Die digitale die ik heb geven een leeg rondje of een smiley. Veel duidelijker!

Pop, super zeg! Toch nog 2 embryo's! Zit ie er in? Broeden maar! De duimen draaien hoor!

Leoni, dat klinkt ook spannend. Nog even volhouden en de duimen draaien ook voor jou!

Kuuk, welkom hier! Jammer dat je je hier moet melden, maar je bent van harte welkom!

Mijn tip: laat het rustig over je heen komen, en doe alles stap voor stap. Hoewel je graag zo snel mogelijk zwanger wilt worden, helpt het echt als je alles een tijdje laat bezinken.

(Hier niet echt beste ervaringen met EMC trouwens. Wij zijn naar Gent gegaan)

Rissy, ook jij welkom hier. SPannende tijden voor jou, die wachtweken zijn echt slopend...
Oh magic, ik zie dat je al heeeeeel veel ovulatietesten aangeboden krijgt.
Dolfijn, mijn duimen draaien voor jou vandaag!
Ik duim ook voor je Dolfijn! Krijg je het embryootje nog te zien? Hopelijk ook nog een paar cryo's. Hoewel je die heeeeeel lang niet nodig gaat zijn.
Dolfijn, ik duim voor een prachtig embryo en een goede terugplaatsing!! (En mooie cryo's)

Succes vandaag!!
Goedemorgen!

Nieuwe meelezer meldt zich, het ziet er naar uit dat ik me binnenkort bij jullie kan aansluiten.

We zitten nog volop in de onderzoeken, maar daar is in ieder geval al uitgekomen dat het zaad van vriend niet beweeglijk genoeg is.

Nu moet ik een HSG laten doen en moet de sementest voor de zekerheid een keer over.

Maar de gyn had het al over zaad opwerken en hormonen slikken/spuiten.

Ik lees me dus alvast in, eens kijken wat ons (mogelijk) te wachten staat...
Wow Pop!! 2 embryootjes in je buik!! Jippie!! Houd ze maar goed warm zodat ze zich heerlijk voelen in hun omgeving en daar voor ten minste 9 maanden niet meer weg willen!!

Dolfijntje, vandaag de tp! Heel veel succes en na de tp helemaal niets meer doen, lekker ontspannen op de bank met een pot thee en een flink stuk chocola!

Kaetje, wat fijn dat je moeder geen drager is. Het is nu nog even wachten op de uitslag van je nichtje. Spannend hoor.

Kuuk, jemig! Wat een onwijs bizar en verdrietig verhaal. Ik ben er gewoon even stil van. Argh, die miscommunicatie!! Dat zou echt niet mogen!! Als blijkt dat ze je in U niet verder kunnen helpen dat zou ik huppa mijn boeltje pakken (status mee) en naar een ander UMC gaan. De wereld is groter dat U. Snap heel goed als je het vertrouwen kwijt bent in deze mensen. Vergis je niet, je moet een heel traject doorlopen en voor mij persoonlijk zou dat alleen goed kunnen als je vertrouwen hebt in de mensen waarvan je afhankelijk bent. Nou, welkom hier hoor!

Abc82: !!

Floortje, ach meisje. Dikke Konden wij je allemaal maar overtuigen dat je een FANTASTISCHE mama bent! Dat er geen reden is voor twijfel of onzekerheid. Maar jij bent degene die daar in moet geloven. Misschien kan de psycholoog je hierin wat houvast geven. Ik hoop het!

Voor diegene op het wachtbankje (ik ben het even kwijt... Leoni en wie nog meer?) de tijd begint nu op te schieten toch?

Ik vergeet vast een heleboel, maar voor iedereen een zwaai!

Hier niets nieuws te melden. Ook aan het wachten, maar dan op het moment dat we horen dat we ingepland staan voor TESE. Hoop zooo dat het waar is wat de uroloog zei, dat het mogelijk al in april/mei zou kunnen! Dat zou volgende maand dus al zijn!!
Kissysuzuki, ook welkom hier! Voor jullie breken dus ook spannende tijden aan.
..
Kaet: wat een opluchting dat jij geen drager bent van de ziekte!

Dolfijn: vandaag de tp? Ik duim!

Jemie: tuurlijk ben je welkom. Daar hoef je geen moed voor te verzamelen, hoor! Wij zijn lieve bitches!

Kuukelesaan, welkom! En wat een heftig verhaal. Wat een klap in je gezicht is dit! Wat een enorme teleurstelling. Moeilijk om moed te houden in de lange 2 weken die nog voor jullie liggen.

Kissysuzuki, ook welkom hier! Wat een hoop nieuwe schrijfsters ineens, zeg! Voor jullie breken dus ook spannende tijden aan.

Pop: wat fijn dat het er toch 2 zijn!!!! Heel veel succes!

Magic: over ovulatietesten... mijn gyn raadde me die van Clear Blue aan. Ik gebruikte daarvoor een goedkopere versie van het Kruidvat, maar volgens de gyn was dat echt minder betrouwbaar. Ik ben trouwens heel regelmatig ongesteld, maar gebruikte ze toch. Je eisprong kan dan nog steeds eerder of later zijn terwijl je toch steeds om de 28 dagen ongesteld wordt.

Floor, moeilijk hoor, die gevoelens! Je verstand en gevoel spreken elkaar tegen, want verstandelijk weet je heus wel dat je een hartstikke goede lieve leuke moeder bent. Blogman heeft dat nu nog steeds wel. O, ben ik wel lief genoeg voor haar? Was ik niet te streng? Doe ik het wel goed? En als ze ziek is gaat ie altijd bij zichzelf te raden of ie misschien iets verkeerds heeft gedaan, terwijl ik denk: je kan ook gewoon een keer ziek worden zonder reden! Sterkte hoor, lijkt me niet makkelijk. Zul je een weg in moeten zien te vinden. En misschien ook wel accepteren dat het een beetje bij je hoort.

Een zwaai naar de rest! Eva schreef 'meldplicht'. Nou, ben vandaag bij de vk geweest en zij verwachtte dat het kindje met 41/42 weken pas geboren wordt. Dit omdat Blogster ook erg laat was en het een klein kindje is die nog wel even mag groeien. (kun je natuurlijk niet helemaal voorspellen, maar ik ga er zelf ook maar vanuit)
Dolfijn, ik denk aan je, ik hoop zo dat alles goed gaat..! Wat spannend weer. Pas je goed op jezelf? Lekker rustig aan doen de komende dagen.

Pop, ik blijf duimen duimen duimen... wees heel lief voor jezelf...

Welkom Kissy en Jemie!

Bedankt voor alle aanbiedingen van ovulatietesten en alle tips over het gebruik ervan. Ik ben inmiddels voorzien, het is de Clearblue digital geworden. Gemak dient de mens en ze waren in de aanbieding bij de drogist. Ik hoop het voorlopig maar 1 maand nodig te hebben. Wel heel lief dat sommigen van jullie de testen aan me op willen sturen, echt super lief. Ik hoop dat jullie ze aan iemand kunnen geven die ze ook nodig heeft. Nogmaals dank!

Gisteravond de voorlichtingsavond in ons ziekenhuis bijgewoond. Niets gehoord wat ik niet al wist, maar toch goed dat we geweest zijn natuurlijk. Je weet maar nooit wat er ineens anders gaat in een ander ziekenhuis.

Magicman heeft afgelopen maandag sementest gehad en op 13 maart horen we alle bloed en zaaduitslagen, tevens die dag een echo en dan krijgen we te horen 'hoe' we verder gaan....

Geduld wordt weer een beetje op de proef gesteld merk ik. Ik wil weer graag wat actie...

En oh ja, Karan! Wat heerlijk dat je je zo goed voelt, dat vergat ik nog tegen je te zeggen. Het is je onwijs gegund!!
Lekker laten leven...
Huh? Computer (of forum) doet raar :-/ Tekst tot 2x toe weg. Zomaar.

Welkom Jemie! De bitches zijn heel lief hoor!
Kaetje, ik voel me goed, nog niet anders dan normaal.

Ik heb deze keer Otrivelle gehad ipv Pregnyl en moet zeggen dat ik mij nu pas aan een aantal geuren begin te "ergeren" sommige dingen die normaal lekker ruiken stinken gewoon... en nu pas wat pijnlijke borsten. Met de Pregnyl had ik dat al vanaf dag 1. Volgende keer weer Otrivelle (alleen hoop ik niet dat een volgende keer nodig is )
Edc ik had pregnyl ook gelijk last van mijn borsten en allerlei andere dingen. Ik heb nu de laatste twee keer ovitrelle gehad en heb nu ook pas een paar dagen voor mijn NOD last van mijn borsten.

Ik hoop voor je dat je niet nog een keer ovitrelle of pregnyl moet spuiten.
@Dolfijn: ik hoop dat de terugplaatsing vandaag goed is gegaan! Bedankt trouwens voor je tip gisteren. We hebben vanmorgen gebeld met het VU en zijn meteen vanmiddag al teruggebeld. We kunnen ons evt over laten schrijven of eerst een second opinion. Ze werken wel met vergaderingen waarop 'dergelijke dossiers' besproken worden maar dat werkt allemaal veel sneller.... Dat biedt dus wat meer hoop! We hebben afgesproken dat ze de formulieren alvast toesturen en dat wij ze pas terug sturen als we op de 12de een 'nee' krijgen.

@sawasdee: Klopt! de bitches zijn lief! Wat een meeleven met elkaar en wat een warme reacties!
Welkom voor de nieuwe meiden.

Kuuk: wat een hoop ellende, weer wachten en je wacht al zolang. Ik snap heel erg goed dat je de arts aan zijn ballen op wil hangen. Mijn zege heb je.

Eva: ik geloof dat jij vroeg naar onze opvanger?

Het gaat hartstikke goed. Hij is wat terug houdend kwa karakter, maar verder is het echt een vreselijk lief hondje. Echt een model hondje, zindelijk, lief en kan goed alleen thuis zijn.

Dolfijn ik hoop dat de tp goed gegaan is en dat je ook nog cryo's heb.

Naar de rest even een

Vanmorgen eindelijk bericht van de zorgverzekering en na lang overleg hebben ze besloten om de clomid dan toch te gaan vergoeden, mits de arts dan wel voor minimaal 3 maanden per keer uitschrijft.
Even een zwaai van mij!

Ik heb een topper in mijn baarmoeder zitten! 8-cellig en super kwaliteit. We hadden 5 eitjes waarvan er 4 goed genoeg waren om te bevruchten en daar zijn 2 super bevruchtingen uitgekomen. 1 zit dus in mijn baarmoeder en 1 gaan ze invriezen. Nu net terug van de acupunctuur en nu weer met de benen omhoog op de bank

Welkom aan de nieuwe!

En Kuuk, wat goed dat je gelijk gebeld hebt en dat er weer wat hoop is. Hopelijk krijg je gewoon goed nieuws na 12 maart, maar het lijkt me een goed gevoel om nog war achter de hand te hebben.
jeeej voor dolfijns embryootje
Dolfijn, fantastisch nieuws!! Zet 'm op!! Dit kan haast niet anders dan goed gaan!! Hoop het zo voor je!!

Kuuk, ik vond de artsen en de verpleegkundigen in het VU ook echt super lief en meedenkend! Zo fijn om te ervaren. Geen één ziekenhuis kan het daardoor haast beter doen dan zij. Helaas zijn wij doorverwezen naar een ander UMC ivm ons specifieke geval, en daar merkten we meteen de verschillen in benadering
Dolfijn, joepie wat fijn zeg! Zat echt in spanning steeds het topic te checken vandaag.

Welkom Jemie en Kissysuzuki!

Leonie, nog 1 nachtje slapen.... Ik duim heel hard voor je!

Kuuk, goede actie!

Ikke, minstens 3 maanden? Rare lui die zorgverzekeraars!

De rest en ik ff kwijt..... Nu hup de keuken weer in. Ben benieuwd of mijn zuurkoolstamppot experiment gelukt is...
----stille meelezert sluipt even binnen: oh meiden ik hoop toch zo dat het deze ronde mag lukken! Er brandt hier een kaarsje voor iedereen die het nodig heeft, moge het jullie warme energie brengen. Knuff van mij. Sluipt weer buiten----

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven