De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Balen puck eefje
Even een vraagje. Ik heb goed nieuws ik mag met mijn eerste cyclus al met een nieuwe poging beginnen, maar nu zag ik op de brief dat ik in plaats van menopur gonal-f moet gaan gebruiken. Ik baal een beetje, aangezien ik voor mijn gevoel de vorige keer goede resultaten had, en nu dus voor andere medicatie moet gaan...

Heeft iemand ervaring met gonal-f? En misschien zelfs vergeleken met menopur?

Het zou gebruikers vriendelijker zijn, maar mij maakt het niet uit als ik ampullen moet breken...
PuckEefje! Waardeloos! Kan me voorstellen dat je toch veel hoop had.

Lieffie, waardeloos dat je menstruatie zo heftig is doorgebroken. Ook voor jou een

Evw, dat is verdomd spannend zeg! Ik duim keihard dat de test positief blijft. Heb ik meteen wat afleiding

Taartje, mijn (enige) punctie was op momenten wel pijnlijk. Ik had wel pijnstilling, maar met korte werkingsduur. Naderhand had ik eigenlijk geen last meer. Hoop dat het bij jou inmiddels ook over is. Ik duim voor mooie bevruchtingen!

Houston, bedankt. Lief! Al denk ik aan de bevalling zelf geen plezier te beleven

Theepoes, vroeg jij wat we krijgen? Een jongen :-)

Emma, fijn dat jullie door kunnen.

Yezka, al gebeld? Hoop dat het jou ook eens meezit.

Missor, gewoon ff een
Ja echt balen puck-eefje!
Emma, ik heb geen ervaring met menopur, maar nu echt ruim een jaar met gonal f bezig. Wat mij betreft geweldig!makkelijk te gebruiken en weinig last van bijwerkingen
*Meelezer breekt in*

Emma, ik vond het ook 'prettig' met Gonal-f (voor zover het prettig kan zijn natuurlijk). Daarvoor gebruikte ik Puregon, en dat ging ook prima. Van beide geen bijwerkingen.

Ik hoop dat je wens snel in vervulling gaat.

*breekt weer uit*
Ciccietta, Leuk, een jongen!

PuckEefje, balen... Dan wil je liever maar snel ongesteld worden...

Evw, oooh spannnnnend!! Ik testte ook elke keer te vroeg. Kon de laatste keer ook niet geloven dat ik een streepje zag. Ik dacht ook dat het nog van de pregnyl was, maar dat is na 10 dagen wel ongeveer uit je lijf. Dus na 14 dagen al helemaal denk ik! Ik geb goede hoop en duim nog lekker verder voor je!
Emma, fijn dat je mag beginnen! Ik had destijds ook GonalF. Gemakkelijk in gebruik inderdaad en geen last van bijwerkingen gehad. Ik had uiteindelijk 10 eitjes en 5 bevruchtingen, waarvan er een heeft geresulteerd in een zwangerschap. Maar goed, ik heb geen vergelijking met andere medicatie en het was mijn enige poging.
Oh ja, Emma, ik had 7 eicellen met Gonal-f terwijl de arts er max. 3 had verwacht (aangezien ik vervroegd in de overgang ben). En ik had ook nog eens 7 bevruchtingen! Top-spul!
.
anoniem_193252 wijzigde dit bericht op 23-01-2014 07:19
Reden: Verkeerd ingelogd
% gewijzigd
Dank voor all antwoorden. Ik lees alleen op internet dat menopur tot betere eicellen leidt. Ik ga straks het ziekenhuis maar even bellen, waarom ik nu over moet op gonal f.
Hey lieve meisjes,

Kom er even door heen denderen. Waar de pijn vandaan komt is nu duidelijk heb weer een cyste van 6 bij 4 in mn linker eistok.

Hoorde het gisteren was behoorlijk van slag. Moet nu even helemaal niets. En volgende week hebben we een gesprek over hoe we nu verder gaan.

Zit er even helemaal doorheen. Komt wel weer goed.

Nu alleen even niet snik..

Xxx
love live
Lieffie dat is k l o t e. Niet zwanger zijn is dat al en nu dit erbij is dat het echt.

Emma ik heb nog nooit gehoord dat gonal f slechtere eitjes geeft dan menopuur. Bij ons zkh wordt standaard gonal f gegeven. Meiden die slecht reageren krijgen daarna menopuur. De resultaten zijn in ons zkh net boven gemiddeld dus zo raar zijn als dat van die eitjes klopt.

Evw klinkt erg hoopvol nu maar hopen dat deze nog minimaal 8 mnd blijft zitten
@lieffie dat is inderdaad geen fijn nieuws! Wel goed dat je nu weet waar de pijn vandaan komt.

@leoni ja dat hoorde ik ook van het ziekenhuis. Maar ik mocht nu toch kiezen. Ik heb er toch voor gekozen om bij mijn 'oude' protocol te blijven, aangezien ik daar de vorige keer zwanger van ben geworden! Helaas met miskraam...
(Oeps... ik moet echt vaker reageren, want nou loop ik weer dagen achter..)

Taartje, ik vond de punctie ook pijnlijk. De morfine haalde de 'scherpe randjes' eraf, maar leuk was anders. Ik liet me daarna naar huis brengen en bracht de rest van de dag op de bank door met een dekentje. Volgende dag ook nog rustig aan. De rest van mijn cyclus had ik dan nog pijn met fietsen. Alsof de hele boel lag te stuiteren in mijn bekken.

Lieffie, Puck-Eefje:

En Ewv... ik hoop echt dat je gewoon helemaal zwanger bent!

Ik zit ondertussen alweer op dag 4 van een nieuwe cyclus. Gisteren naar het EMC geweest voor een echo en prikinstruktie. Alles zag er gelukkig goed uit en ik ben gisteren begonnen met 75 IE Puregon. (Dat is wel echt een eitje om te prikken zeg!) Dit is mijn eerste IUI met hormonale ondersteuning, dus ik hoop echt dat alles goed gaat en er een mooi aantal (dus niet te veel!) follikels rijpen.

Ondertussen heb ik een telefonische afspraak staan met mijn gyn in het lokale ziekenhuis, zodat ik haar kan vragen of zij een HSG bij me wil doen. De afspraak is helaas pas over 3 weken, want heeft het razend druk. Maar ja... beter iets dan niets.

Hey meiden,

Yezka, fijn dat je er weinig last van heb. Ik werd naar mate ik langer moest prikken blauwer en deed snel meer pijn. Wel gek dat ze je meteen op 75 hebben gezet. Ik kreeg de eerste keer 50 omdat ze niet wisten Hoe mijn lichaam erpp reageerde.

En dat heb ik ook hoor. Als ik even een paar dagen niet de kans heb om te reageren komt er zoveel bij dat je niet meer kan bijhouden.

Evw , denk aan je! Gaat het goed?

Kuuk , hoe is het?

Ciccieta, nog ff hè. Ben je zenuwachtig?

Theepoes, je nare dromen al minder?

Emma, fijn dat je mag blijven doen waar je , je goed bij voelt. Ik reageerde heel goed op gonal f . Purogon gaf me elke keer maar 1 ei. En had nu de laatste paar keer 2 stuks op gonal f nu wel een dikke cyste weet niet of het daar door komt. Ga dan ook nog ff vragen.

Leoni, hoe is het met jou en je kleine wonder?

Puck-eefje, balen !

Alle andere lieve meiden een dikke knuf.

liefs,
love live
Lieffie, ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben 40... Dus ik zal wel iets steviger gestimuleerd morgen worden. Vorig jaar heb ik twee keer IVF gedaan en moest toen 150 IE spuiten. Nu dus de helft.

Maar ik weet ook dat als er te veel follikels groeien, de IUI niet doorgaat. Afwachten dus maar.
Ik heb tijdens een eerder traject eerst clomid gebruikt, en reageerde op 150 daarvan goed - onze zoon is daar het bewijs van! Deze keer reageerde ik wat follikels betreft niet goed op clomid en vooral bms was slecht - werd er wel depressief van!

Gonal-f is tot nu toe super - twee keer zwanger geweest (helaas beide keren een miskraam), maar altijd mooie follikels, en perfect bms. Ik ga lekker door met gonal-f als het moet.

Ik durf niet meer te testen - vind het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn even te fijn! denk dat ik morgen of zondag nog test zodat als het negatief is, ik het dit weekend kan verwerken, in plaats van op werk na bloed test in ziekenhuis. Ik moet zeggen dat ik de bloed test eigenlijk altijd als bevestiging gebruik, in plaats van daardoor echt te horen krijgen dat het wel of niet gelukt is. Ik denk dat ik anders iedere keer huilend aan de telefoon zou zitten!
oh en mijn man weet nog niet dat ik al getest heb, en zei gisteren dat mijn borsten zo groot waren geworden! oh ik haat de onzekerheid, en ik kan het toch niet laten om altijd te twijfelen aan signalen van mijn lichaam. Ik denk dat dat wel herkenbaar is voor velen. Na zo lang in dit traject weet je gewoon niet meer wat je moet voelen.
Evw, ik duim nog rustig even door!

Lieffie, vannacht had ik nog zo'n droom. Maar het zal nu eerst wel weer even klaar zijn. Ik had vandaag een goede echo, dus hopelijk weer even wat meer 'rust' in mn hoofd...
Evw, ik duim ook. Maar het klinkt allemaal veelbelovend!
Evw: oh wat spannend!! Ga je nog samen met je man testen?

Theepoes: Gefeliciteerd met de goede echo!! Hoever ben je nu?

Puck-eefje:

Emma: hier geen ervaring met gonal f. voor de iui spoot ik puregon en voor de ICSI menopur. Merkte zelf weinig verschil.

Taartje: ik vond de punctie niet pijnlijk, maar zag er wel als een berg tegenop. Ik kreeg een snel werkend morfine via een bloedvat.

Ik voelde wel dat ze bezig waren, maar dat was niet vervelend, want ik was helemaal stoned van de pijnstilling.

Lieffie: balen van de cyste

Yezka: ook begonnen met spuiten, succes!!

CC: voor jouw de laatste loodjes?

Hier gaat alles goed. Ben nu 19 wkn. De tijd gaat nu best snel! de eerste 12 wkn leken wel voorbij te kruipen en nu gaat het snel.

Met 21 wkn de 20 wkn echo, vind het best wel weer spannend hoor.

Verder nog wel last van vermoeidheid. Na mijn werk ben ik echt kapot en 's avonds lig ik al vroeg in bed.
Toch echt weer een super positieve test vanochtend. Zit een mini feestje te vieren hier. Nu heeeeeeel hard hopen dat het acht maanden blijft zitten
Oooh wauw! Wat super Evw!!! En natuurlijk ook gefeliciteerd! Is je man inmiddels ook op de hoogte? Vast helemaal flabbergasted!

Femke, dankje! ik ben 10+4 nu. 20-wekenecho schiet al lekker op voor jou! Hopelijk is alles goed!

Lieffie, echt balen dat je nu even niet verder kunt...
Ewt,gefeliciteerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven