Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Selectia hoe gaat t?

Millen, ons mannetje is aan de beterende hand! Hij is nog erg verkouden, maar geen koorts meer gelukkig! Schoonmoeder is ook weer thuis, dus langzaam wordt iedereen weer gezond hier!

Hoe gaat t verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, dank voor jullie berichtjes en lieve woorden.

Conform verwachting geen goed nieuws gisteren. Het is gestopt bij 6w2d. Nu afwachten of ik nog een spontane miskraam krijg en anders volgende week een curretage.

Ik ben verdrietig, maar vooral het gevoel van diepe teleurstelling en moedeloosheid overheerst. We zijn helemaal terug bij af. Ik moet gaan proberen iets positiefs te zien in het feit dat ik blijkbaar wel zwanger kan worden.

Ik ga terug naar het andere topic. Ik wens jullie het allerbeste en veel geluk!
O nee Selectia, wat ontzettend verdrietig. O meisje toch, ik leef zo met je mee. Echt heel erg oneerlijk en gewoon ronduit k*t. Positief is inderdaad dat je met IUI wel zwanger bent geworden, maar daar heb je nu allemaal even niks aan. Ik hoop dat je veel steun en lieve mensen om je heen hebt en dat het nieuwe jaar je mooie en fijne dingen zal brengen.

Heel veel dikke knuffels voor jou
Och selectia wat een verdriet, ik kan me de moedeloosheid helemaal voorstellen, het is toch je grootste nachtmerrie dat het misgaat en dat je dan weer opnieuw moet beginnen. Ik vind het zo rot voor je. Neem maar eerst goed de tijd om dit te verwerken.
Veel sterkte Selectia...
Dank jullie wel!!!! Doet mij goed.

Ik ga weer terug naar 'Wij proberen Door', daar kunnen jullie mij evt volgen. Hopelijk kom ik hier in de nabije toekomst weer meeschrijven!
Selectia, wat ontzettend rot! Bah, heel verdrietig!

Ik hoop voor je dat het vanzelf komt en dat je niet ook nog eens een curretage hoeft te ondergaan. Neem de tijd om dit te verwerken en laat de moed en hoop niet zakken.
Hier gaat het inmiddels weer wat beter. Natuurlijk met ups en downs en het verdriet overvalt me soms, maar het uitzicht naar de kleine geeft ook troost.

Vorige week maar eens met de babykamer begonnen. Eigenlijk aan de late kant, want ik merk dat ik steeds meer lichamelijke beperkingen heb (bukken, hurken, schuren, tillen...t gaat niet zo soepel...) Eerder had ik geen ruimte in mijn hoofd, rouw en nieuw leven moest eerst samen een weg vinden zeg maar.

Gelukkig hebben we veel gekregen, dus zoveel hoeft er nu ook weer niet te gebeuren, maar de nesteldrang heeft wel toegeslagen! Verder gaat het met de kleine heel goed. De laatste echo was perfect en geen gekke dingen meer te zien, dus dat is heerlijk. Het verlof komt in zicht en met het werk is ook alles geregeld.

Minni, jij hebt nu lekker verlof he? Heerlijk! Heb je het makkelijk gehaald of was je echt aan het aftellen? Fijn dat de kleine goed ligt en indaalt.

Millen, wat een gedoe met werk! Niet fijn dat het zo moet.

Hopen, fijn dat je schoonmoeder weer thuis is. Ik hoop dat de rust terug is en dat het goed met haar gaat. Wel even pittig dan he.

Oempa, balen dat je net weer een week moet wachten, maar je schiet zo wel lekker op. Weet je omgeving al iets of wacht je eerst verder af?

Hoe is het met de rest? Doen alle kleintjes het goed?

Wat is jullie ervaring met borstvoeding in de nacht?

Is hier toevallig ook iemand die ervaring heeft met een kindje in stuit?

Lieve meiden, een hele goede jaarwisseling en op naar een prachtig 2015.

X
Gelukkig nieuwjaar!!

Hebben jullie een leuke jaarwisseling gehad? Wij hebben het onze vrienden me oud & nieuw verteld. Erg leuke reacties gehad dus het is nu out in the open! Eng hoor! haha verder gaat alles goed. Ben de dagen aan het aftellen naar de echo, wil zo graag even kijken of alles nog goed is.

Minni: hoe bevalt je verlof?

Oceanne: wat fijn om weer even wat van je te horen. Fijn dat het iets beter gaat. Nog een paar weekjes werken dus en daarna lekker rustig aan doen. Succes met de kinderkamer, kan me heel goed voorstellen dat het even geen prioriteit heeft gehad. Gelukkig heb je al veel!

Selectia: ik zal je zo even uit de tabel halen. Ik kan me voorstellen dat het zo nogal confronterend voor je is.
Oempa (of iemand anders), zou je mij nog uit de tabel willen halen? Dank!
Excuus voor de radiostilte van mijn kant de laatste week! Allereerst nog een gelukkig en liefdevol nieuwjaar voor iedereen! Ik heb de tabel weer bijgewerkt, Oempa fijn als je het over wilt nemen!

Selectia wat een naar bericht, zo verdrietig!! Hoe gaat het nu met je? Veel sterkte nog en een dikke knuffel! Ik heb je net uit de tabel gehaald, maar hoop dat je snel terug mag komen hier

Oceanne wat fijn om te horen dat het iets beter met je gaat. Hier ook nog druk bezig met de babykamer, maar het moet echt in etappes want ook hier gaat het allemaal niet meer zo soepel. Wanneer ga jij met verlof? Wat heerlijk dat de laatste echo helemaal goed was, lijkt me toch weer een hele geruststelling.

Oempa spannend volgende week weer een echo! Leuk al die enthousiaste reacties! Hoe voel je je verder? Geen kwaaltjes?

Millen hoe is het met jou? Doe jij eigenlijk nog een zwangerschapscursus?

Hier gaat het goed, al ben ik blij dat ik vakantie/verlof heb want het is allemaal wel wat zwaarder nu. Mijn buik groeit hard en ik heb best wel last van mijn bekken/heupen, vooral 's nachts. Dus alles is wat vermoeiender dan normaal en ik moet regelmatig pauze nemen. Ben nu bezig met de babykamer, alles wassen en inruimen e.d. Heel leuk die kleine kleertjes aan het wasrekje
hoi oempa,

hoe is jullie echo gegaan??

xxxx

ps andere meiden, ik reageer snel op de vorige reacties (ik moet nog bijlezen)
Oempa: heel benieuwd hoe het is gegaan gisteren! Ik wacht op je post :-)

Minni: geniet van je verlof!

Rest:Ik reageer snel uitgebreider.

Liefs Millen
De echo was helemaal goed!! Zo schattig al dat gespring en gezwaai, ben helemaal verliefd! . Ik had gehoopt dat ik nog wel een echo zou krijgen bij 12/13 weken maar helaas vanaf nu is het wachten tot de 20 weken echo. Duurt lang

Minni: fijn dat je nu lekker de tijd kan nemen voor alle klusjes, lijkt me super leuk om de babykamer helemaal klaar te maken! Wel rottig dat je zoveel last hebt van je bekken.

Ik ga me maar eens verdiepen in wat ik allemaal nog moet regelen. Zo stom, ik fiets elke ochtend langs een kraamzorgbureau en altijd bedacht ik mij weer, wanneer zou ik me eindelijk eens mogen aanmelden en nu is het gewoon zover! Ik vind het nog steeds bizar dat het echt zo is!
Gefeliciteerd Oempa!! Heerlijk weer een goede echo! Genieten nu!! Het is zo verdient! Ik hoop zo dat Lavendel en Selectia ook snel (weer )hier mogen schrijven. Dat 2015 het jaar mag zijn dat alle dromen mogen uitkomen voor iedereen!
Jeeeeeeee Oempa!!! Wat goed

gefeliciteerd. Je bent nu wel uit de gevarenzone toch? Geweldig! Hebben jullie besloten om de combinatietest te doen of niet?

Liefs Millen
Hoi eetstokje!

Hoe gaat t? Ben je weer gestart met werken? Hoe voel je je daarbij? Hopelijk gaat t goed. Is toch weer even een dingetje dan he?

Oempa, ook hier gefeliciteerd! Zo fijn! Je kan trouwens altijd nog een zelf betaalde echo laten maken als je t echt niet meer volhoudt tot 20 weken echo!

Zo leuk al weer 4x !!!

Iedereen een gelukkig 2015 met hopelijk nog meer
Selectia, hopelijk hou je het allemaal nog een beetje vol. Ik hoop dat er snel mooiere tijden aankomen en dat je de wereld weer aan kan..

Hee Hopen! , Hier alles goed ja! En met jou en de kleine man?

Ik ben idd vorige week weer begonnen met werken. En het went weer zo snel het nieuwe ritme, maar ook het werken zelf. Zelfs de route naar m'n werk toe voelde alsof ik de week ervoor nog dagelijks de weg had gereden. Heel gek...

Het missen van onze kleine man ging eigenlijk ook best goed, en ik voel me bijna een slechte moeder als ik dit zo schrijf...Het scheelt denk ik dat we nog geen kinderopvang nodig hebben, voorlopig kunnen we het opvangen met ouderschapsverlof en een hele lieve opa en oma. Dus hij ligt 4 van de 5 werkdagen (1 dag brengen we hem naar oma) in zijn eigen bedje en heeft hij zijn eigen vertrouwde omgeving om zich heen. En ik eis wel dat ik dagelijks minstens 2 fotootjes doorgeappt krijg of een schattig filmpje

Mini, hoe bevalt je verlof?? Dit zijn de laatste lootjes he?! Hoe voel je je eronder, is het besef er al helemaal dat je straks jouw eigen baby in je handen kan houden?

Oceanne, voor jou ook al de laatste lootjes. Hoe lang moet je nog werken? (sorry misschien heb je dit al gezegd). En hoe staat het met het kamertje?

Oempa, nog helemaal in de wolken van de goede echo?
@ Millen, hoe is het op het werk nu? Kun je het allemaal nog een beetje handelen nadat ze zo naar hebben gedaan?
Mooi zo Eetstokje! Je bent een supermama hoor, is toch prima dat je je mannetje met een gerust hart achter kan laten? Ik heb er zelf ook weinig last van gehad. Alleen de tijd indelen s morgens vond ik lastig. Ik slaap nogal graag ;)

Vind het ook wel fijner als hij thuis is idd! Maar op t kdv zijn ze echt dol op m (er werken ook 2 vriendinnen en een nichtje) dus dat gaat ook goed.

We gaan volgende week een week op vakantie samen en ons mannetje gaat dan een week naar oma en opa. Wel heel spannend maar super veel zin in. Over "slechte moeder" gesproken ;)

Verder doet hij het super goed. Slaapt en eet lekker en is heel vrolijk! Zo leuk! Lekker rollen en wil elke keer staan! Niet normaal toch!

Jullie zoon ook vrolijk en druk met alles te ontdekken?
Eetstokje: wat fijn dat je de eerste week goed bent doorgekomen op je werk! En fijn dat hij zoveel thuis kan zijn! Goed geregeld dus!

Hopen: wat heerlijk dat jullie er een weekje tussenuit gaan samen! Je hebt groot gelijk hoor! Ik hoop dat wij dat straks ook kunnen doen (in ieder geval een weekend)!

Millen: hoe is het?

Minni: hoe bevalt het verlof? Verveel je je al?

Hier gaat alles goed hoor! Ik slaap alleen slecht, hele levendige dromen en veel wakker. In het weekend maar weer bijslapen!

Mag ik vragen hoeveel uur jullie allemaal werken/gaan werken? Ik ben alles een beetje aan het uitzoeken en ga denk ik 3,5 dag werken. Vriend is dan 1 dag thuis in de week en die halve dag kan hij eventueel ook opvangen door een middag en avond te werken. En dan 2 dagen opvang ernaast. Ik vind het zo lastig om te bepalen of ik da ga redden (heb 1,5 uur reistijd). Ik hoop eigenlijk snel na mijn verlof een nieuwe baan in de buurt te vinden. Dat zou het mooiste zijn!
hoi oempa, ik ben zelf van 40 uur naar 24 uur gegaan. En ik zou het nu weer zo regelen als ik opnieuw moest kiezen. 28 uur zou ik overigens ook prima vinden en is nu nog goed te doen denk ik met maar 1 kleine. Ja Reistijd is zo'n weggegooide tijd he..idd dichter huis werken is veel fijner!

Minni, trouwens ben ik vergeten te schrijven. wat grappig dat je laatst typte dat jij ook vrij lang bent voor een vrouw (ik ook). ik dacht altijd dat je heel klein was door jouw naam hier op het viva-forum

Haha hopen, je bent een schat. Jij bent ook een lieve moeder en een weekje weg met z'n tweeen moet kunnen.

een familielid van ons gaat emigreren en ze woont straks zo'n 12 uur vliegen verderop. We willen haar heel graag gaan opzoeken in de zomer....moeten we ook nog even goed over nadenken hoe we dat gaan doen...Neem je een kleine mee (en heel hard duimen dat hij daar niet ziek wordt want je wilt niet dat hij daar in een ziekenhuis belandt want tis geen westers land namelijk) of kijken we opa en oma heel lief aan...

Toevallig heeft onze man zich vorige week voor het eerst omgerold. Grappig dat die van jullie al wil gaan staan!! Heeft hij al tandjes?? En de kleur ogen al bijna bepaald? Hier kan het geloof ik nog alle kanten opgaan, tis maar net hoe het licht valt. Soms lijkt hij blauwe/grijze ogen te hebben, dan weer groen, dan weer bruin, we hebben echt geen idee hoe we de kleur ogen moeten omschrijven nu haha. ik heb het vermoeden dat de tandjes. hier snel doorkomen want hij kwijlt wat meer en beweegt vrij veel met z'n kaken opeens.

Gelukkig hier ook een heel tevreden baby. Hij huilt echt zelden, en sliep al heel snel door. Tis echt een schat.

Het lijkt net alsof we een parkiet in huis hebben nu. Hij gilt alles bij elkaar en beseft heel goed dat het zijn stemmetje is waarmee hij dat kan doen
Hé meiden!

Sorry voor de radiostilte.

Eetstokje: wat klinkt dat heerlijk allemaal. En wat gaat het snel! Ik krijg er nog meer zin in als ik dit allemaal lees! En wat leuk dat hij nu echt gaat kraaien, lijkt me zo bijzonder om die ontwikkeling zo mee te maken!

Hopen: zelfde geldt voor jou! Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat! En lekker op vakantie hoor, maakt je echt geen slechte moeder. Het is ook belangrijk om met je vriend / man samen te zijn! Maar daarna weer lekker naar de kleine man natuurlijk

Minni: hoe bevalt het verlof. En hoe voel je je? Zo grappig, ik stelde me jou ook altijd klein voor. Zelf ben ik ook lang, tegen de 1.80 m aan. Niet de enige hier dus

Oceanne: ben ook benieuwd hoe het met jou gaat, het schiet ook al echt op! Ben je al (bijna) met verlof?

Oempa: Morgen ben je twaalf weken toch? Hoeraaaaaaa Ik ben nog steeds zo ontzettend blij voor je! Qua werk gaan man en ik allebei vier dagen werken en ze gaat drie dagen naar de opvang. Wij doen geen vaste oppasdag voor ouders (ook wegens allerlei praktische redenen), maar houden ze heel graag aan voor alle noodgevallen (ziek en moet direct opgehaald worden, maar wij kunnen niet, file, overwerk enz.) die we ongetwijfeld gaan krijgen. Ik ben benieuwd wat ik ervan ga vinden. Mijn huis, werk en de opvang zijn wel heel dicht bij elkaar, dus dat scheelt misschien wel Overigens is het wel een dure grap: 1000 euro per maand (waarvan we wel iets terugkrijgen, maar toch).

Lief dat je vroeg hoe het op werk gaat Eetstokje. Eigenlijk wel goed. De gemoederen zijn bedaard en ik denk er bewust niet meer aan. Ik voel me nog steeds wel gekrenkt, maar ik scherm mezelf gewoon af van alles wat negatief is. Ik ben eindelijk zwanger, het gaat hartstikke goed, ik geniet er volop van en ik heb gewoon geen zin om me bezig te houden met negatieve dingen. En dat hoeft ook niet. Ik heb mijn zin en iedereen is wel weer relaxed.

Verder gaat het hier dus goed. Ik doe inmiddels een soort klasje en dat bevalt wel, alhoewel ik het soms een beetje mutsig vind. Maar je pikt er toch wel veel van op. Verder zijn we lekker bezig met geboortekaartje (we hebben de proefdruk al). Zó leuk! Man en ik hadden toen we vier jaar geleden trouwden een keer gepraat over kindernamen en kwamen toen voor een meisje heel snel op een (niet doorsnee) naam uit. Daarvan zeiden we altijd: mochten we ooit een meisje krijgen, dan wordt dat haar naam. Ik was benieuwd of we (onder invloed van mijn hormonen ) nog van gedachten zouden veranderen, maar dat is niet zo. Dit wordt hem.

Tja, en mijn buik is nog steeds groot. Ik krijg telkens opmerkingen variërend van: "hè? werk je nou nog steeds, ik dacht dat je al zou zijn bevallen" tot "weet je zeker dat het er 1 is?" tot "mijn schoonzus / nichtje / achterbuurvrouw / yogajuf heeft net zo'n buik en die is al negen maanden". Grrrrrr.... Maar goed, de verloskundige zei dat ik me er niets van moet aantrekken en dat mensen maar wat zeggen. Overigens ben ik nu 7 kilo aangekomen, wat volgens mij niet heel veel is.

Maar alles goed dus! Ik slaap lekker, doe het rustig aan op werk en begin stiekem wel een beetje af te tellen naar verlof (nog maar 9 weken )

XXXXXXXXXXXX meiden
Eetstokje, lekker doen waar je je zelf goed bij voelt. We kijken er erg naar uit om weer even man en vrouw te zijn ipv pap en mam. Hoewel we hem uiteraard gaan missen! En je niks aantrekken van anderen hoor, ik heb ook al t nodige commentaar gehad, maar we gaan toch ;)

Knap dat hij omrolt! Leuk he? Onze man draait terug! Met veel moeite weliswaar, maar hij kan t!!

Ogen; bruin zonder twijfel. Hebben wij zelf ook.

Tandjes; 0, al denk ik er elke dag 1 te ontdekken, haha! Kwijlen, malen, alles in z'n mond steken, maar een tand ho maar!

Gillen; check! Vooral als ik voorlees, dan praat hij uit volle borst mee! Zo leuk!

Geniet lekker van je mannetje hoor! Onze is al weer een half jaar vandaag, t gaat zo snel!
Duur he Millen! Ik word er ook sip van, maar ik vind t ook heel leuk dat hij daar is, hij wordt echt al sociaal zeg maar! Echt grappig.

Fijn dat t op je werk weer rustig is, hopelijk blijft dat zo.

Leuk t kaartje en t klasje! Wordt t echt he? Wij hadden de naam pas een week vooraf uitgekozen! Net op tijd! Ik ben wel nieuwsgierig nu, hihi!

Niks van aantrekken die opmerkingen. Ik was in totaal ook 7 kilo aangekomen en had al heel snel een enorme buik! Ik mis hem nog regelmatig. Maar ook dezelfde opmerkingen als jij gekregen. Soms niet leuk, maar ach... Nog even genieten ervan en lekker aftellen!

Enne, een paar weken na de bevalling kon ik mijn eigen kleding al weer aan, dus lekker laten kletsen die lui!

Fijne avond meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven