:duckie: we kletsen door in topic nr 11

02-11-2012 15:41 2539 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:duck-nijn schreef op 23 augustus 2012 @ 13:09:

We kletsen lekker door! Met ons 11e topic alweer!

Vervolg van

Stoppen met anticonceptie in 2010 -

2010 - Stoppen met anticonceptie - DEEL 2

:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's

:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's #2 :duckie:

:nijn: Topic 5! We kletsen gezellig door *2010*

:nijn: Topic 6, zwangerschapswens en babypraat

Duck en nijn, we kletsen vrolijk verder Topic 7

Duck & Nijn, we kletsen vrolijk verder Deel 8

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest word je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepje32 31-05-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-20132 april 20 weken echo

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

16-01-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201020-03-2011

It's a GIRLEmybeeb

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Jodaatje is absoluut geen stukken fruit type. Als ze al een stukje appel ziet is het 'nee, nee, nee' enige woorden die ze al zin uitspreekt Ik geef dus nog veel gepureerd, maak shakes of ik geen knijpfruit. (die vind ze lekker!)

@Nelleke; leuk he al die woordjes, gaat ineens zo hard. Ik zeg net tegen Jodaatje, die wat gooit. 'Ben je betoeterd'.......hoor ik in echo 'toeterd', dus ik weer 'mag niet he'..........'mag niet'........hahahahaha

Ga vandaag beginnen aan 'project bank'. Onze stoffen bank is onwijs smerig, allemaal vlekken die ik er niet meer uit krijg. Een nieuwe bank kopen vertik ik in dit stadium........

Heb nu interieurspray gekocht, ga straks de bank onder handen nemen. Erger kan het niet meer worden.
Mijn echo is later verzet naar komende maandag dus nog even geduld. Ik heb wel vanmiddag controle dus denk dat ze wel even gaan gluren hoor. Mijn buik begint nu echt wel hard te groeien, zal snel weer nieuwe foto maken!

Nu even werken!
Ben benieuwd teep!

Lilydr vindt knijpfruit ook lekker, alleen wil hij zelf knijpen en pfffff dat gaat meestal niet zo goed :-)

Beide kids zijn gek op versgeperst sinaasappelsap. Nu aanbieding bij de ah, dus ik ga zo aan de pers!

Ja emy, nog van harte! Verwend???
Thanks meiden! Ja, al wel aardig... Vier het vrijdag voor de rest van de familie en vrienden.

Nu al cadeabon van de Rituals, 2x schuim en oogschaduw van de Rituals, 2 sjaals en een luchtje en bodylotion..

En mijn mooiste cadeau was natuurlijk de verftekening van Emygirl!!

Oh leuk Teep, hopelijk even spieken dan...

Knijpfruit nog nooit gepropeerd... Welk merk is lekker? Proberen waard, die knijptoetjes van Danoontje vind ze wel errug lekker hihi..
nog gefeliciteerd Emy, ook even hier.

een verftekening blijft natuurlijk het aller alles mooist.

fruit eet hij hier eigenlijk bijna altijd in stukken (appel, peer, mandarijn) maar als hij erg veel tandenpijn heeft doe ik ook wel eens een prutje.

jammer dat de echo verzet is, maar mischien kun je vandaag even gluren.

haha, wat grappig dat napraten. Moet je wel onwijs oppassen met wat je zegt.

succes met het project bank.

en wow, dat Nellezoon al zo veel vertelt, knapperT

Goed dat je even naar buiten bent gegaan. frustrerend als de omaatjes met de rollator langs je heen sjeezen

de afgelopen 2 nachten was Maedlzoon echt super onrustig, bleef maar zeuren, huilen, en was alleen rustig als iemand bij hem was. Uiteindelijk is hij wakker geweest van 22:00 tot 24:00, toen viel hij uiteindelijk gelukkig wel in slaap.
Knijpfruit haal ik bij de lidl, lekker goedkoop. Maar elk merk, bij elke supermrkt, slurft ze vrolijk naar binnen en op het einde 'ijppe'....dan moet mama even helpen knijpen

Emytje: lekker verwend dus al. Waar had emygirl die tekening gemaakt?

Teep:jammer dat de echo verzet is.

@maedl: kak die onrustige avonden.
Teep: nog even en teepzoon is alweer 2. Al bezig met zijn verjaardag?
Idd teepzoon al bijna 2, wow haha!

Deze week is chocboy ook al 8 maand, waar blijft de tijd?

@Joda

Hoe gaat het met je bank?

Rotwerk, maar als hij er een stuk schoner van word is het wel iets waar je blij van kunt worden..

Wilde vandaag toetjes halen voor mini, maar schijnt dat dit zonder suiker met zijn... Na van alles in de koeling en bij de baby-afdeling in m'n handen te hebben gehad toch maar danoontjes meegenomen.

Volgens mij zit echt overal suiker in?! Ookin danoontjes dus...

Nouja kijken wat m'n kleine boef ervan vind na het avondeten :-)

Vanmorgen even met de auto boodschappen gehaald voor de rest van de week, hebben we dat ook weer binnen.

Chocman is weer aan het werk gegaan en mini ligt te slapen..

Stofzuiger door het huis gehaald en een wasje draaien, lekker relaxte dag weer :-)
Choc, niks moet zonder suiker, is je eigen keuze. Danoontje zal er zeker weten ingaan

Heb je verjaardagsinspiratie nodig joda? Jodaatjes verjaardag laat ook niet lang meer op zich wachten.
Ik heb die mini danoontjes ook al een paar keer gegeven hoor Choc, geloof niet dat t echt kwaad kan. Is ook maar een hele kleine portie. Volle yochurt met fruit geef ik ook weleens, vind meneer ook heerlijk.

Wat knap van Nellezoon dat hij al zoveel begrijpt en duidelijk kan maken wat hij wil. Slapen, wow!

Haha die Jodaatje lekker alles nazeggen, prachtig! Onze bank ziet er ook niet uit, maar idd, in dit stadium echt geen nieuwe hoor..

Emy alvast een gezellige dag vrijdag!

Teep hopelijk vanmiddag toch even spieken!

Lil mooie foto op h!

Bleh ben dat thuiswerken nu al zat. Heb behoefte aan collega's om me heen haha. Maandag pas naar zh dus dan weet ik pas meer Emy.

Ga nu na dit blik melk naar de 3 melk, zie daar ineens staan 2 flessen 1 van 120 en 1 van 180 per dag.. Laat je dan de tussen de middag fles vervallen? Vrees dat meneer echt nog niet zonder kan ondanks dat hij al hele boterham eet. Hij drinkt verder ook niet zoveel water, dus moet ook wel anders krijgt hij te weinig vocht binnen. Geef je trouwens na 1 jr gewone melk met water? Of geven jullie nog steed poedermelk? Was ff benieuwd!
Nelledr lust geen melk Marloes, maar heb een poosje gewone melk geprobeerd. Hij krijgt wel genoeg zuivel binnen doordat we hem smorgens pap geven (met gewone melk) smiddags krijgt hij een bekertje Arla drinkyoghurt en als toetje savonds yoghurt of vla. Maar 1 boterham is toch genoeg met wat drinken (melk/ thee/ diksap/ water) Desnoods nog wat fruit daarna (is ook vocht hé)

Choc, wij gaven Nelledr eerst alleen maar Arla biologische kwarkyoghurt, nu af en toe ook eens vla.
Marloes ik zou gewoon kijken waar marloeszoon behoefte aan heeft. Als hij die derde fles nog wil, gewoon geven. Maar goed ik was heel erg van op verzoek voeden. Discboy heeft ook nog lang drie voedingen gehad, totdat hij zijn broodje goed ging eten, heb ik de ochtendvoeding laten vervallen.

Ik ben met 11 maanden gewone melk gaan geven naast de borstvoeding. Mijn inziens is melkpoeder nummer 3 overdreven, als je kind goed eet, vanaf een jaar mogen ze gewone melk, maar iets eerder kan mijn inziens ook geen kwaad, je geeft ook al andere melkproducten.
Volgens mij mag je officieel vanaf 10 maanden al gewone melk geven maar check het voor de zekerheid bij het cb. Teepzoon is nooit melk gaan drinken dus hij kreeg nog heel lang in de avond een fles.

Toetje is hier yoghurt met roosvicee of (nep-) danoontje.

Volgende week inderdaad de verjaardag van teepzoon, leuk! Hij is al druk aan het wennen bij de peutergroep, best spannend voor het mannetje! We vieren zijn verjaardag het weekeinde erna en ik ga als het goed is een mooie taart maken. Verder krijgt hij de duplo elektrische trein en nog veel ander duplo. Ik vind het wel leuk dat hij het nu wat bewuster gaat meemaken en ik ben ook erg blij dat ik zelf fit ben nu. Anders zou ik het wel heel sneu vinden.

Zo nu in het ziekenhuis, I'll keep you posted!
@marloes: ja, die laat je vallen.....je vervangt die fles door gewone melk te geven. Ik maakte eerst de melk warm, pas later klokte ze gewoon koude melk weg. Ook deed ik in het begin wat thee erdoor.

@choc: ik kijk niet eens meer naar suiker ofzo. Ik ga uit van mijn gezonde verstand.

#de bank: mmmmm ben niet tevrede. De vlekken zijn lichter, maar nog niet weg. Vanavond ga ik het met vanisch proberen. Of heeft iemand een goed idee.

Jodaatje eet de hele dag al niet, wel drinkontbijt. Haal ik haar net uit bed zegt ze 'paaiijjn, paaiijjjn' en wijs haar wang aan. Ik intepreteer dit als 'pijn in mijn kies'. Ook als ik nu vraag 'heb je pijn'? Dan zegt ze 'paaiijjn' en wijshaar kies aan.

Wel lastig, ik weet niet of ze het echt, echt, echt zegt.
Krijgt ze geen tand Joda, of heeft ze die allemaal al?

Anders misschien een blaar in haar mond, of oorontsteking, dan gaan kinderen ook slecht eten en drinken.
Ze moet nog 1 stel kiezen, dus dat zal goed kunnen. Verder isze fit en vrolijk. Maar in de mond kijken mag ik niet. Vanavond met tandenpoetsen even kijken.

Volgens mij weet ze helemaal niet wat 'pijn' is qua woord....ik heb het nooit gebruikt. Of ze heeft het van de oppassers geleerd.

Nou ja, zal wel tof zijn als ze iets kan aangeven, behalve 'kijk eens wat een mooie nieuwe jas ' .......jodaatjes antwoord, vol afschuw achteruit deinzend 'neeh, neeh, neeh'
Gezien jullie buikvirusjes zou ik eerder denken dat jodaatje dat ook krijgt en daardoor geen eetlust heeft. Ik verbaas me trouwens ook dagelijks over de nieuwe woorden waar hij mee komt die we zelf nooit gebruiken. En vervolgens hoor ik dat woord ineens bij opa, oma of op de crèche...
Ontdekt hele fora over 2-3 melk / gewone melk, hoeveelheid vaste voeding, melk e.d. Jullie hebben me weer stof tot nadenken en vooral lezen gegeven
Maedlzoon krijgt sochtends gewone koemelk havervlokkepap, savonds soms ook pap, maar vaak ook een fles poedermelk, geef echter nog steeds de nummer 1. Volgens mijn Kinderarts niet nodig over te stappen op 2 of 3 omdat er alleen maar meer suikers en zetmeel in zit. Ik zou dus gewon bij 2 blijven als je dat Marloeszoon al geeft. Gewone melk mag schijnbaar inderdad vroeger als 1 jaar tegenwoordig. Maedlzoon vond gewone melk lange tijd niet lekker, dus daarom ben ik bij poedermelk gebleven.

toetjes doe ik niet echt aan, af en toe een bakje fruit erna of een beetje yoghurt.

oh arm Jodaatje, zou wel handig zijn als ze het zo duidelijk zou kunnen maken.

wow, teepzoon al bijna 2, wat gaat het toch snel.

succes in het ziekenhuis!
oh ja, het sneeuwde de hele dag hier,

dus net nog even de rodel uit de kelder gehaald, vond meneer dus maar niks, die vieze natte sneeuw.
Vanaf morgen gaat het hier flink winters worden.....zeggen ze. Kan de slee weer van zolder die ik per se moest kopen toen er 12 uur sneeuw lag

Ik denk ook eerder ziekjes dan kiespijn. We zien wel. Ze ligt nu heerlijk onder de douche te spartelen.
Alles was weer goed hoor, de gynaecoloog dacht ook weer twee meisjes te zien dus de roze verf kan denk ik wel gekocht worden hoor ik zal voor de zekerheid de uitgebreide 20-weken echo afwachten! Gelukkig was bloeddruk gewoon goed dus hoofdpijn betekent gewoon meer rust nemen.
Graag nog even reageren bij poging 3 voor meet 3 op H:

Disc, Choc, Johanna, Marloes, Teep, Pink en wie ik nog vergeet....
Een zoon!
Teep, fijn dat alles goed was! Knal de roze verf er maar op!

Sinds een jaar gewone melk en sinds een maand soya, vanwege het verband van melk en oorontsteking.
Een zoon!
Haha is er een verband tussen melk en oorontsteking? Ben ik blij dat teepzoon geen melk drinkt!

Ik zal morgen reageren, kan niet mobiel daarbij komen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven