Eerste trimester afvallen

05-03-2017 15:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nog naar kort zwanger (7w3d), en tot mijn schrik ben ik al 2,5e kilo afgevallen. Ik ga woensdag naar de verloskundige, en zal het daar bespreken. Ik herinner me wel dat ik bij mijn eerste zwangerschap in het begin ook afviel, maar volgens mij was dat niet zo veel. Bij mijn andere zwangerschappen viel ik niet af.

Ik ben van mezelf al erg slank (bmi 16,5). Maar dat is normaal voor mij. Mijn opa en oom waren ook altijd mager. Ik heb geen eetstoornis, ook nooit gehad.

Tot gisteren heb ik normaal en gezond gegeten. Sinds gisteren heb ik ineens geen eetlust meer, en ook totaal geen fut. Maar ik was al een kilo afgevallen vóór ik kon testen (dus tussen eisprong en menstruatie (die dus niet gekomen is)).

Van de eerste zwangerschap weet ik dus nog wel dat de verloskundige het niet bijzonder vond. Maar dat is al dertien jaar geleden, dus echt details weet ik niet meer.

Ik ben wel vaker bij de dokter geweest om mijn schildklier te laten controleren. De dokter liet dat dan doen voor mijn geruststelling, want zelf dacht hij dat er niets aan de hand was. Normaal voel ik me ook prima bij mijn lage gewicht.

Mijn vraag: herkennen jullie dit?
Herken het niet en zou er inderdaad even mee heen gaan. Lijkt me niet goed als je nog meer afvalt.

Misschien stom van mij gedacht, maar als je geen eetlust hebt dan probeer je toch eetlust te máken? Over de dag steeds kleine beetje eten. Het klinkt nu een beetje alsof je je er ook al bij neergelegd hebt dat je nou eenmaal geen zin in eten hebt. Ik zou het wel flink doorzetten, voor jouw gezondheid en voor de baby.
Ik ben beide zwangerschappen 9 kilo afgevallen, bmi van 20. Het zijn heel normale kinderen geworden

En gefeliciteerd! Wat heerlijk
Oh ja, sorry. Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!
Dat doe ik ook hoor. Ik wilde er alleen mee aangeven dat ik in ieder geval tot eergisteren normaal gegeten heb. Gisteren is mijn smaak ineens van de ene op de andere dag veranderd, en toen heb ik misschien wat minder gegeten. Maar vandaag ben ik er weer bewust mee bezig.

Dank voor jullie reacties/felicitaties.
Ik ben in mijn beide zwangerschappen het 1e trimester altijd veel afgevallen, bij mij kwam het door zeer verminderde eetlust en spugen.

ik ben van mezelf stevig dus achteraf vond ik die kilo's minder niet erg, omdat ik beide keren aan het eind maar max 8 kilo aan kwam. Na de kraamweek was ik alles ook alweer kwijt.

Bijde 1e maakte ik me nog wel zorgen, bang dat kindje iets tekort zou komen maar was niets aan de hand.

Van harte gefeliciteerd! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap
Ik ben de eerste 3 maanden 5 kilo afgevallen, kwam er allemaal weer aan tot 4 kilo boven mijn normale gewicht.

Verloskundige vond het niet zorgelijk, ik ook niet.
Het is niet abnormaal, maar omdat je al zo weinig reserve hebt misschien niet wenselijk. T

Mijn tip: probeer je calorieën ook te drinken als je geen trek hebt. Sapjes, drink ontbijt/fruitontbijt, honing in de thee etc. Dat hielp bij mij.
He TO wat naar. Ik herken dat je geen eetlust hebt. Maar met jouw BMI is dat misschien niet wenselijk. Ik vind de tip van honingbijtje wel een goede om je calorieën te drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven