Ervaring fertiliteit yoga

31-08-2018 07:18 29 berichten
Hallo dames

Ik probeer al een tijdje zwanger te worden. Helaas tot op heden nog zonder succes
Nu heb ik het een en ander gezien over fertiliteit yoga.
Ik zit er aan te denken om dat te gaan proberen. (Thuis via YouTube) in de categorie baat het niet dan schaad het niet.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met fertiliteit yoga? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord. Zijn dat bijzondere yogastandjes voor tijdens de sex ofzo? Ik zou niet inzien hoe het anders zou moeten werken.. Heb je er al wetenschappelijk onderzoeken van gevonden? Ben heel benieuwd.
Succes met je wens :redrose:
-
Vriendin van mij heeft het ook gedaan. Het kan in elk geval geen kwaad maar het heeft bij haar niet mogen helpen (ivf uiteindelijk wel). Ze vond het geen vervelende oefeningen om te doen.

Hopelijk is je spoedig een goede zwangerschap gegund.
Het zijn vooral goed te zijn voor de doorbloeding van je baarmoeder en eierstokken.
Het gaat inderdaad om een bepaalde vorm van yoga. Niet tijdens de seks haha
als het zou werken, werd het wel vergoed. Goedkoper dan andere behandelingen.
Je zou eens kunnen kijken op de site rikaonline.nl
Zij heeft een online yoga programma.
Ik heb zelf een keer hormoonyoga gedaan en precies die keer ben ik wel zwanger geraakt (miskraam geworden). Ik denk niet dat het per se aan die vorm van yoga lag, maar ik denk wel dat veel yoga goed is vanwege de ontspanning in je lichaam. Maar goed, het kan nooit kwaad en je hebt tenminste het idee dat je iets kan doen om je kansen te vergroten.
Ik realiseer mij heel goed dat het geen wondermiddel is
Ook denkt ik dat de ontspanning en doorbloeding die yoga in het algemeen geeft sowieso fijn is voor het lichaam

Ik ben gewoon benieuwd hoe de ervaringen zijn van menen die dot hebben gedaan
Arcticfox1 schreef:
31-08-2018 07:57
Ik realiseer mij heel goed dat het geen wondermiddel is
Ook denkt ik dat de ontspanning en doorbloeding die yoga in het algemeen geeft sowieso fijn is voor het lichaam

Ik ben gewoon benieuwd hoe de ervaringen zijn van menen die dot hebben gedaan
Ik denk dat dit wel een goede instelling is. Ontspannen kan veel doen voor je lijf. Yoga is hoe dan ook goed voor je lijf.

Onze fertiliteitsarts zei dat alles waar je meer ontspannen van wordt en geen kwakzalverij is, altijd goed is. Wandelen, yoga, een weekendje weg, etc, wat je zelf lekker vindt.

Na een jaar kun je trouwens naar de huisarts. Misschien ligt het aan iets relatief eenvoudig.
lilalinda schreef:
31-08-2018 07:47
als het zou werken, werd het wel vergoed. Goedkoper dan andere behandelingen.
Dat klopt niet echt, zo werkt het systeem niet helemaal.
Ik zit al in de fertiliteit traject
Ik heb het meerdere weken elke dag gedaan voor bij onze 4e en laatste IVF. Ik had wel een topscore qua aantal eicellen, maar helaas zijn we heeft dat niet mogen helpen. Die topscore kan natuurlijk ook te maken hebben met aanpassingen in de medicatie, niemand die mij dat kan vertellen. Ik vond het lekker om te doen, en doe nog wel eens yoga, vooral als ik veel stijve spieren heb. Daarvoor vond ik het maar niets.
onzin natuurlijk
S-Meds schreef:
31-08-2018 08:43
onzin natuurlijk
Ik ken genoeg artsen die ontspanning toejuichen. Hoe je dat doet, maakt verder niet zoveel uit.
Ontspanning kan helpen je lichaam in een betere conditie te brengen en stress te reduceren. Ik heb tijdens mijn MMM behandelingen Yoga with Adrienne gedaan en dat hielp een klein beetje om te ontspannen.

Kijk idd op Rikaonline, er is een oefening die ervoor zorgt dat je bloedtoevoer naar je onderlichaam wordt gestimuleerd.

Voor alle sceptici: ik ben zelf ook een sceptici (werk zelfs bij een farma) dus zal ook altijd kijken naar of iets medisch onderlegd is dmv gepuliceerde data. Yoga KAN je beter laten ontspannen, een optimale bloedcirculatie IS beter voor je lichaam dus daar zou ik persoonlijk door zeggen dat het 'goed' is om te doen tijdens MMM behandelingen.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
31-08-2018 08:48
Ik ken genoeg artsen die ontspanning toejuichen. Hoe je dat doet, maakt verder niet zoveel uit.
yoga is niet per definitie ontspannend. Daarbij is ook niet aangetoond dat ontspanning vruchtbaarder maakt
Niet per definitie nee, maar het KAN helpen.
Ontspanning > mogelijk minder stress > mogelijk lager cortisol
Over dat laatste zijn wel studies mbt fertiliteit
S-Meds schreef:
31-08-2018 09:08
yoga is niet per definitie ontspannend. Daarbij is ook niet aangetoond dat ontspanning vruchtbaarder maakt
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ontspannen tijdens een medisch traject door veel artsen als nuttig wordt bevonden. Wat ontspannen is, is voor iedereen anders. Ik ga vaak werken in de moestuin. En dan savonds lekker een filmpje kijken onder mijn dekentje. En soms ook yoga ;)
dat ontspannen goed is voor een mens, zal niemand tegenspreken.
Dat yoga bij sommige mensen ontspannend werkt. Ook oke

Maar fertiliteitstoga suggereert dat het iets doet met je fertiliteit, en dat is natuurlijk volslagen waanzin en kwakzalverij
lilalinda schreef:
31-08-2018 09:39

Maar fertiliteitstoga suggereert dat het iets doet met je fertiliteit, en dat is natuurlijk volslagen waanzin en kwakzalverij
tuurlijk, tenzij het vruchtbaarheidsprobleem bij de man ligt en de yogaleraar die wel snel zaad heeft even tijdens de downwardfacingdog achter je komt staan
S-Meds schreef:
31-08-2018 10:51
tuurlijk, tenzij het vruchtbaarheidsprobleem bij de man ligt en de yogaleraar die wel snel zaad heeft even tijdens de downwardfacingdog achter je komt staan
Uhhhh Meds, dit soort opmerkingen kunnen extreem pijnlijk zijn voor koppels waarbij inderdaad sprake is bij een fertiliteitsprobleem bij de man.
Dit soort ‘grapjes’ krijg je dan van anderen (meestal mannen trouwens) te horen...
Selectia schreef:
31-08-2018 11:20
Uhhhh Meds, dit soort opmerkingen kunnen extreem pijnlijk zijn voor koppels waarbij inderdaad sprake is bij een fertiliteitsprobleem bij de man.
Dit soort ‘grapjes’ krijg je dan van anderen (meestal mannen trouwens) te horen...
ja natuurlijk is het pijnlijk voor de man, maar niet pijnlijker dan wanneer het probleem bij de vrouw zou liggen.
Onvruchtbaarheid is altijd pijnlijk. Ik vind het ook pijnlijk dat charlatans stellen geld uit de zak kloppen met belachelijke activiteiten die nogal wat loze beloften inhouden zoals fertiliteitsyoga. Maar dat iets pijnlijk is wil nog niet zeggen dat je er niet om mag lachen
Selectia schreef:
31-08-2018 11:20
grapjes maken is niet erg
geld vragen voor onzin als fertiliteitsyoga wel, dan maak je gewoon misbruik van het verdriet van mensen
lilalinda schreef:
31-08-2018 09:39

Lieve TO, je wilt graag zwanger worden en dat lukt niet en dat is buitengewoon klote.
Als je zin hebt in yoga, lekker doen. Maar ga nou niet denken dat het iets doet zodat jij sneller zwanger wordt. Dat je nog niet zwanger bent, ligt niet aan yoga-oefeningen, niet aan het feit dat je niet ontspannen bent en ook niet aan de stand van de maan.

Knuffel.
Ik weet hoe moeilijk het is.
En hoe graag je iets wilt doen om je kansen te laten keren.
Eerlijk gezegd: ik ben naar een medium geweest om mijn toekomst te laten voorspellen. Zo wanhopig. Volkomen waanzin, natuurlijk.
Wat eten we vanavond?
Iedereen bedankt voor de reacties

Zoals ik al eerder schreef: ik ben absoluut niet onder de impressie dat het een wondermiddel is voor conceptie. Of dat het een onderdeel is van de reden dat het tot noch toe niet is gelukt. Daar geloof ik niet in
Ik ben ook absoluut niet van plan om voor dit soort dingen te gaan betalen.
Professionele begeleiding krijg ik al via mijn arts

De reden dat ik het vroeg is is dat ik yoga nu al af en toe doe en dat ook leuk vind. Ik ben benieuwd naar ervaringen van deze (of welke andere vorm) van yoga ter ondersteuning voor de doorbloeding en voor ontspanning.
Baat het niet dan schaad het niet zeg maar
Oh gelukkig maar!

Ik herinnerde me hoe wanhopig ik was toen ik zelf graag zwanger wilde worden en ik was bang dat jij ook op het punt stond naar een waarzegster te gaan (of vergelijkbare wanhoop).

Ga jij lekker op je kop gaan staan ;-) en yoga doen. Have fun!
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven