Ervaringen abortus gevraagd
zondag 6 maart 2016 om 09:08
Ik ben er net achtergekomen dat ik zwanger ben, ergens tussen de 4 en 5 weken.
Dit is niet bepaald de bedoeling.
Heel stom ik weet het. Ik zal nooit meer vertrouwen op condooms.
Maar wie heeft er ervaring met abortus en wil mij hier meer over vertellen? Ik zit nog in de shockstand en heb behoefte aan informatie. Nou ja informatie heb ik al gegoogled, maar nu nog erg veel behoefte om te weten hoe het echt gaat. Of het zeer doet? Heb je er nog lang last van gehad? Heb je een zuigcurretage of tabletten gehad? In eerste instante klonk een pil fijner, maar na lezen van de informatie twijfel ik daar erg over. Ook het feit dat je nog 1 tot 4% kans hebt dat de abortus mislukt en je alsnog gecureteerd moet, geeft me de bibbers. Wat heeft het emotioneel met je gedaan? Sorry, veel persoinlijke vragen, maar ik hoop dat iemand wil reageren.
Ik heb trouwens al kinderen. Ons gezin is klaar. Juist omwille van de andere kinderen wil ik deze zwangerschap afbreken.
Ik heb geen behoefte aan reacties over dat het moord is (ieder z'n eigen mening), ik er goed over na moet denken (duh, dat lijkt me logisch) en dat soort dingen. Ik ben nu echt opzoek naar ervaringsverhalen.
Dit is niet bepaald de bedoeling.
Heel stom ik weet het. Ik zal nooit meer vertrouwen op condooms.
Maar wie heeft er ervaring met abortus en wil mij hier meer over vertellen? Ik zit nog in de shockstand en heb behoefte aan informatie. Nou ja informatie heb ik al gegoogled, maar nu nog erg veel behoefte om te weten hoe het echt gaat. Of het zeer doet? Heb je er nog lang last van gehad? Heb je een zuigcurretage of tabletten gehad? In eerste instante klonk een pil fijner, maar na lezen van de informatie twijfel ik daar erg over. Ook het feit dat je nog 1 tot 4% kans hebt dat de abortus mislukt en je alsnog gecureteerd moet, geeft me de bibbers. Wat heeft het emotioneel met je gedaan? Sorry, veel persoinlijke vragen, maar ik hoop dat iemand wil reageren.
Ik heb trouwens al kinderen. Ons gezin is klaar. Juist omwille van de andere kinderen wil ik deze zwangerschap afbreken.
Ik heb geen behoefte aan reacties over dat het moord is (ieder z'n eigen mening), ik er goed over na moet denken (duh, dat lijkt me logisch) en dat soort dingen. Ik ben nu echt opzoek naar ervaringsverhalen.
donderdag 18 oktober 2018 om 11:58
hai, ik heb ervaring met een abortus, ik was jong en mijn vriend ook en financieel hadden we alles niet rond. net begonnen aan een nieuw avontuur bij een luchtvaart maatschappij, en beide geen vast contract of iets dergelijks. daarbij hadden we geen huis, en waren we opzoek naar een koopwoning. ik herken je verhaal.. wat vreselijk dat je dit ook hebt meegemaakt. aburtus is iets heel heftigs en niemand ondergaat dat voor zijn lol. ik heb nog elke dag spijt, en daar moet ik mee leren leven. mijn vriend en ik zijn (gelukkig) wel naar elkaar gegroeid, en hebben deze moeilijke keuze en periode samen overleefd. het blijft moeilijk. nu ruim 2 jaar later willen wij voor een kindje gaan, omdat de situatie anders is... maar ik voel mij onwijs schuldig. ons kindje is nooit ongewenst geweest want de wens was er wel.. het was alleen niet de juiste tijd en ik was ook aan de pil... maar helaas. heel veel sterke met je verwerking.. je bent niet alleen... xx liefs