Ervaringen cerclage?

01-05-2017 09:10 7 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2017 14:57
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een Cerclage krijg je toch niet preventief?

Van mijn 1e ook veel te vroeg bevallen.

Bij de 2e zwangerschap heb ik proluton injecties gehad vanaf week 16 en is mijn cervix tot week 24 steeds opgemeten om te kijken of een cerclage nodig zou zijn.

Mij is verteld dat er best wat risico's zitten aan het plaatsten van een cerclage dus dat ze het bij jou preventief willen plaatsten daar kijk ik van op.
Hier hebben ze idd gezegd dat ik uit voorzorg een cerclage ga krijgen. Heb nog geen andere opties te horen gekregen.

Heb je je 2e zwangerschap wel tot het eind uitgelopen?
quote:Ava84 schreef op 01 mei 2017 @ 09:47:

Een Cerclage krijg je toch niet preventief?

Van mijn 1e ook veel te vroeg bevallen.

Bij de 2e zwangerschap heb ik proluton injecties gehad vanaf week 16 en is mijn cervix tot week 24 steeds opgemeten om te kijken of een cerclage nodig zou zijn.

Mij is verteld dat er best wat risico's zitten aan het plaatsten van een cerclage dus dat ze het bij jou preventief willen plaatsten daar kijk ik van op.Voor zover ik weet wordt het wel preventief geplaatst als dat nodig wordt geacht. Dan werd het bij jou dus niet nodig geacht.
Zou ik wel naar vragen als ik jou was. De risico's van een cerclage vond ik best groot.

Met de proluton injecties ben ik gelukkig een heel eind gekomen.

Ik heb google even geraadpleegden zie dat er preventief cerclage geplaatst worden als je baarmoedermond sowieso al zwak is.

Dat is bij mij gelukkig niet het geval en zal de reden geweest zijn dat een preventieve cerclage niet nodig was.
Bij mijn 20weken echo werd ontdekt dat mijn baarmoedermond open was, ik was toen 20 weken 5dagen. Met spoed naar ziekenhuis en 2 dagen daarna met 21weken werd er een cerclage geplaatst. Nu bijna 2 weken verder. Geen bloeding, wel last van harde buik. Elke week controle. Bij 36 weken wordt het verwijderd. Ik gebruik nu ook elke avond weeën remmers tot 36 weken.

Ik heb bedrust dus heel veel netflix
Adaja, Fijn dat ze er bij jou nog optijd bij waren! Fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan! Hopen dat het bij jou nog even rustig blijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven