Ervaringen hormooninjecties IUI

29-08-2017 10:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn vrouw en ik (ook vrouw) zijn pasgeleden begonnen met een KID-behandeling bij een fertiliteitskliniek. Mijn vrouw heeft tot nu toe 3 behandelingen gehad, deze zijn niet gelukt. Onze gynaecoloog wil nu starten met hormooninjecties om onze kansen te vergroten. Mijn vrouw is erg enthousiast, maar ik kan mijn gevoel nog niet helemaal mee krijgen. Mijn vrouw is jong, gezond en zeer vruchtbaar (dat is natuurlijk onderzocht). We hebben het pas 3 keer geprobeerd. Online lees ik over verhoogde risico's op een twee- of meerling en miskramen. Hormooninjecties doen daarbij natuurlijk van alles met je lichaam, voor mijn gevoel (nu nog) onnodig. Ook bestaat de kans dat mijn vrouw dusdanig veel eitjes/eiblaasjes produceert dat we mogelijk regelmatig een behandeling (en dus een hele maand) moeten overslaan, omdat ze bij te veel eitjes niet insemineren.

Uiteraard ligt deze twijfel al bij onze kliniek, maar in afwachting van hun reactie ben ik erg benieuwd naar ervaringen van anderen wat betreft IUI met hormooninjecties.

Alvast bedankt voor evt. reacties!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Stond zelf ook voor dit dillema, ook hier jonge gezonde vrouw maar vanwege zaadkwaliteit moeten wij ICSI behandelingen ondergaan en dus ook hormoon injecties, ik doe het wel omdat het dus inderdaad ook de kansen vergroot. Ik snap je twijfels heel goed, er zijn wel klinieken die het in een natuurlijke cyclus doen maar volgens mij redeneren ze dan dat je dan dus minder eitjes hebt, en minder kansen en ze willen de kansen optimaal benutten. Ik had toen zo iets van 'Als het ziekenhuis, of de kliniek er geen voordelen in zien dan geven ze je heus die injecties niet '.
Wel moeten jullie er beide achter staan, praat eens met je vrouw erover dat jij je er niet zo goed over voelt, en leg dit ook zeker voor aan de arts dan kan die jou ook uitleg geven waarom het juist wel belangrijk is of niet.

Sterkte en succes, het is een heftige periode, hopelijk met snel het mooie eindresultaat.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Waarom zou je hormonen in jezelf pompen als je "zeer vruchtbaar" bent?
wished- schreef:
29-08-2017 12:04
Stond zelf ook voor dit dillema, ook hier jonge gezonde vrouw maar vanwege zaadkwaliteit moeten wij ICSI behandelingen ondergaan en dus ook hormoon injecties, ik doe het wel omdat het dus inderdaad ook de kansen vergroot. Ik snap je twijfels heel goed, er zijn wel klinieken die het in een natuurlijke cyclus doen maar volgens mij redeneren ze dan dat je dan dus minder eitjes hebt, en minder kansen en ze willen de kansen optimaal benutten. Ik had toen zo iets van 'Als het ziekenhuis, of de kliniek er geen voordelen in zien dan geven ze je heus die injecties niet '.
Wel moeten jullie er beide achter staan, praat eens met je vrouw erover dat jij je er niet zo goed over voelt, en leg dit ook zeker voor aan de arts dan kan die jou ook uitleg geven waarom het juist wel belangrijk is of niet.

Sterkte en succes, het is een heftige periode, hopelijk met snel het mooie eindresultaat.
Dankjewel voor je bericht!
Yakatani schreef:
29-08-2017 13:39
Waarom zou je hormonen in jezelf pompen als je "zeer vruchtbaar" bent?
Omdat het de kansen op een zwangerschap vergroot. De volgende stap, volgens de fertiliteitskliniek.
Deze stap komt voor mij alleen vrij vroeg in het proces, daarom ben ik op zoek naar ervaringen van anderen.
Geen ervaring mee, wilde jullie even succes wensen met kiezen en fijne vakantie :redrose:
Mijn zus heeft dit ook gedaan en zij kreeg na 6 behandelingen dit aangeboden. Ik zei toen dat ik dat wel heel snel vond! Bij een "normale" situatie ( wat is normaal) ga je ook pas na een jaar kijken of er iets aan de hand is.

En bij jullie is gezien dat daar tot nu toe nog niets mis mee is.
Ik krijg in dit soort gevallen altijd het gevoel dat het NU allemaal moet gebeuren dus ik snap je twijfel ook heel goed.

Ik kan je niet adviseren want ik heb zelf niet de ervaring.
Hopelijk komen jullie er samen uit

Liefs
Ik heb hormonen gehad met IUI, maar ik was na 2 jaar proberen nog niet zwanger. Van de hormonen zelf had ik geen last en injecteren vond ik een eitje. Wel een tweeling gekregen 😀, houd er rekening mee dat die kans echt groter is!
Saga_Röversdotter schreef:
29-08-2017 17:57
Geen ervaring mee, wilde jullie even succes wensen met kiezen en fijne vakantie :redrose:

Dankjewel, lief!

Kaatjevlaatje85 schreef:
29-08-2017 18:37
Mijn zus heeft dit ook gedaan en zij kreeg na 6 behandelingen dit aangeboden. Ik zei toen dat ik dat wel heel snel vond! Bij een "normale" situatie ( wat is normaal) ga je ook pas na een jaar kijken of er iets aan de hand is.

En bij jullie is gezien dat daar tot nu toe nog niets mis mee is.
Ik krijg in dit soort gevallen altijd het gevoel dat het NU allemaal moet gebeuren dus ik snap je twijfel ook heel goed.

Ik kan je niet adviseren want ik heb zelf niet de ervaring.
Hopelijk komen jullie er samen uit

Liefs

Dat is ook één van de redenen dat ik twijfel. Het enige argument dat ik daar tegenin kan brengen is dat het in een 'normale' (heteroseksuele) situatie veel minder moeite, tijd en geld kost. Wij rijden elke maand 120 km enkele reis voor de behandeling en het kost ons honderden euro's per behandeling. Wij hebben er dus wel meer baat bij dat het lukt dan puur en alleen dat we graag zwanger willen worden :)

Marietje81 schreef:
29-08-2017 19:35
Ik heb hormonen gehad met IUI, maar ik was na 2 jaar proberen nog niet zwanger. Van de hormonen zelf had ik geen last en injecteren vond ik een eitje. Wel een tweeling gekregen 😀, houd er rekening mee dat die kans echt groter is!

Haha, ja, dat lees ik vaker. Wij willen heel graag een kindje, maar ik wil ook wel graag starten met één.
Een eventuele tweede zou ik dan namelijk mogelijk zelf willen baren en ik vind 2 kinderen wel weer genoeg :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven