Fijne bevalling ondanks inleiding?

14-03-2018 23:41 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
As vrijdag wordt ik ingeleid, en ik maak me eerlijk gezegd behoorlijk zorgen. Ik heb een ongelofelijke k*t bevalling gehad bij m’n dochter, en daarom hadden we allemaal plannen (wensen) beschreven in het geboorteplan voor hoe we het deze keer willen laten verlopen. Punt 1 was geen syntho (synthetische oxytocine) tenzij ik keihard ga bloeden natuurlijk, maar niet preventief.
Dus geen wee-opwekkend infuus en geen prik in m’n been na de geboorte.

En nu ben ik 40w2d, ik kan nauwelijks meer lopen, mijn hele lijf zwelt op, ik ben doodmoe en de baby wordt er ook niet kleiner op door mijn zwangerschapsdiabetes. Dus na heel goed nadenken en na overleg met de vk en de gyn heb ik toch besloten as vrijdag te laten inleiden. Wel op voorwaarde dat de verloskundige een dag eerder mijn vliezen thuis breekt, in de hoop daarmee toch nog een natuurlijke bevalling op te wekken.

Maar mocht dat toch niet het gehoopte resultaat geven, waar moet ik me op voorbereiden qua inleiding? Ik ben bang voor ontzettend heftige weeen tijdens de bevalling door dat infuus, en bang voor herhaling van de vorige bevalling. Mocht je een topbevalling hebben gehad ondanks dat je ingeleid was dan wil ik dat heel graag horen. Tips en adviezen zijn zowiezo welkom ❤️
Balen dat het de eerste keer zo verlopen is. Het is je enige referentie en ik kan me goed voorstellen dat je nu opziet tegen de tweede bevalling.

Ik ben twee keer ingeleid, beide met eerst ballon, de volgende dag infuus en bij beide keren ruggenprik. Prima bevallen.

Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zag op tegen een inleiding, maar ik kijk er echt super goed op terug. Ze waren erg voorzichtig met het opbouwen van hun ‘ingrepen’, ze halen echt niet direct alles uit de kast.
Ik had nog helemaal geen ontsluiting dus daarvoor kreeg ik een ballonnetje. Daarna een lage dosis gel, die onvoldoende deed. Pas bij de grotere dosis gel kwamen de weeeen op gang. Zodanig dat mijn lichaam het had overgenomen zeiden ze, dus ze hoefden geen vliezen te breken en ik kreeg ook geen infuus.
Hopelijk wekt het breken van de vliezen bij jou ook de bevalling op!
Succes, je kan het!!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-03-2018 10:44
Ik vond het geboorteplan een beetje een wassen neus. Mijn belangrijkste punt was dat ik in mijn eigen tempo wilde bevallen. Het infuus dus liever minder hoog en de weeën niet in een storm maar een te behappen frequentie. Helaas vond men het toch nodig dat het kind er snel uit kwam (of zo), en zelfs toen mijn zus er zich mee ging bemoeien zeiden ze dat ze het infuus nooit uit zetten.
De verloskundige zei tijdens de bevalling tegen mij dat uitzetten van het infuus wel een optie zou zijn als het te snel zou gaan. En dat ik dat ook zeker zelf mocht aangeven. Vervelrnd dat dat bij jou niet zo was.
Alle reacties Link kopieren
En TO hopelijk heeft het vliezen breken geholpen en heb je nu een fijne bevalling/baby in je armen. Zo niet dan veel succes morgen! Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de eerste ingeleid. Ik kreeg een ballonkatheter en binnen 10 min flinke krampen. Toen ik in bad ging kreeg ik hevige weeen die in elkaar overgingen. Een weeenstorm. Erg vervelend en ik kon ze niet opvangen. Na 5 uur ruggenprik gedaan en ik was gelijk een ander mens. De laatste cm heb ik niet gevoeld terwijl je op ctg zag hoe het tekeer ging. Er valt weinig over te zeggen, elke bevalling is anders en elk lijf is anders.
Naar dat je eerste zo rot is gelopen en je je zorgen maakt. Bespreek ze goed met je vk/artsen. Probeer je eraan over te geven. Jij kan het! Straks heb je een prachtig kind in je armen. En schroom niet om om pijnstilling te vragen. Je hoeft geen pijn te lijden. Het is er niet voor niets en het is geen schande.
Ik ben bij de tweede ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. Uiteindelijk alleen een dag lang die gel gekregen, volgende ochtend zijn de vliezen gebroken en was mijn dochter er binnen 4 uur. Zonder weeenopwekkers dus, wel met ruggenprik. Was heftig maar prima en beter dan mijn eerste bevalling.

Weten ze al zeker dat ze je vliezen kunnen breken?
Alle reacties Link kopieren
Kleine update: gister nacht zijn spontaan mijn weeen begonnen, en na een topbevalling van maar 3 uur is onze zoon geboren :love: kennelijk zag hij het inleiden ook niet zitten ;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!!!
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Wat fijn!
Gefeliciteerd en veel geluk samen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Yess! Wat fijn, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Groupie schreef:
16-03-2018 01:32
Kleine update: gister nacht zijn spontaan mijn weeen begonnen, en na een topbevalling van maar 3 uur is onze zoon geboren :love: kennelijk zag hij het inleiden ook niet zitten ;)
Aah wat fijn! Bizar hoe dingen kunnen lopen. Super dat het zo snel en goed gegaan is. Geniet van je kindje.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd 🎉 nu lekker genieten!
Oh wat fijn voor je! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Groupie schreef:
15-03-2018 00:41
Helaas bij de vorige bevalling begonnen mijn weeen zeer krachtig en om de 2-3 minuten, er zat geen opbouw in en het was niet te harden. Toen naar het ziekenhuis gegaan voor een ruggeprik. Helaas lag de baby onmogelijk: sterrekijker en voorhoofdsligging en vervolgens is ze met de vacuümpomp en een hele flinke knip eruitgetrokken. En daarna ben ik onverdoofd gehecht door de gyn die ontzettend lelijk deed. En los van de bevalling zelf, ik ben in mijn hele leven nog nooit zo in paniek geraakt als toen, ik was echt onbereikbaar en helemaal van het padje af :(

Na deze bevalling heb ik een enorme dip gehad, fysiek duurde het weken voordat de wond van de knip was genezen na een flinke ontsteking, en geestelijk heeft het me ook een hele flinke knauw gegeven. Er komen de laatste maanden allemaal onderzoeken uit dat de lange termijn effecten van Syntho een trigger kunnen zijn voor een postnatale depressie en angsten. Beide heb ik sinds de vorige bevalling (gehad), en hoewel ik niet wil zeggen dat dit zonder meer door de Syntho komt, geloof ik dat het zeker niet heeft geholpen. Vandaar dat ik dat wil proberen te vermijden. Uiteraard tot op zeker hoogte, want ik snap dat het soms ook nodig kan zijn.

Dit is ook de reden dat ik niet eerder ben ingeleid, de baby is ipv minder groot als mijn dochter destijds was, en ik wilde tot nu niet aan dat infuus. Mijn vorige bevalling begon spontaan dus ik hoopte nog op een natuurlijke bevalling... en ik ben inmiddels al 5x gestript waarvan 3x effectief :O
Bedoel je met syntho de medicatie die je krijgt om je weeën op te wekken?

Ik ben ook ingeleid en lees dit nu zo.. Ik heb veel paniek aanvallen gehad en een post partum depressie
Wat ontzettend fijn! Gefeliciteerd.

Goed hoor, zo’n meedenkende baby 😊
Babs87 schreef:
20-03-2018 19:28
Bedoel je met syntho de medicatie die je krijgt om je weeën op te wekken?

Ik ben ook ingeleid en lees dit nu zo.. Ik heb veel paniek aanvallen gehad en een post partum depressie
Ja, volgens mij bedoelt ze de oxytocine die in het infuus zit om weeën op te wekken.
Afbeelding

Gefeliciteerd!

Wat ontzettend fijn dat hij zich spontaan heeft aangediend. Is het je toch mee gevallen? En is hij thuis geboren?
Alle reacties Link kopieren
Babs87 schreef:
20-03-2018 19:28
Bedoel je met syntho de medicatie die je krijgt om je weeën op te wekken?

Ik ben ook ingeleid en lees dit nu zo.. Ik heb veel paniek aanvallen gehad en een post partum depressie
Ik bedoel zowel de syntho die als infuus gegeven word als de prik die je vaak in je been krijgt. En tevens de neusspray die soms wordt gegeven on het toeschietreflex op te wekken als hulpmiddel bij borstvoeding... ik had hier aardig wat info gevonden.. http://geboortenis.nl/zwanger/oorzaak-s ... oxytocine/
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
20-03-2018 22:29
Afbeelding

Gefeliciteerd!

Wat ontzettend fijn dat hij zich spontaan heeft aangediend. Is het je toch mee gevallen? En is hij thuis geboren?
Ja het viel me echt alles mee! Van eerste wee tot baby op m’n buik in drie uurtjes tijd. Het was wel heel intens daardoor, maar het was ook zo voorbij. De verloskundige vond het fijner om naar het ziekenhuis te gaan dus zo gezegd zo gedaan :)
De vliezen braken op het einde spectaculair zoals in de film, ik stond staand een wee op te vangen want dat was de enige manier waarop ik de weeen nog aankon, en FLATSHHHH! Alsof je een emmer leeggooide op de grond ;-D
3 weeen later was de kleine geboren :love:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, gefeliciteerd!

Ik ben ook ingeleid met 38 weken ivm een grote baby. Doe het nooit meer op deze manier!
Bevalling heeft 32 uur geduurd waar van ik 5! Uur heb moeten persen.
Als klap op de vuurpijl moest er een knip gezet worden met nog een klein knipje erachteraan omdat het niet zou passen. Na de geboorte van het hoofdje bleef ze vast zitten.. heel medisch team aan mijn bed en toen ze er uit was ging ze meteen aan de beademing door naar de high care.

Ik moet eerlijk bekennen dat het herstel fantastisch snel ging. Met 5 dagen waren de hechtingen al opgelost en kon ik ook weer prima zitten ed.
In dat opzicht wil ik bij een tweede weer natuurlijk bevallen( ik heb nu een notitie dat ik mag kiezen voor keizersnee) maar niet weer dmv infuus.
Bij mij was het dus echt dat mijn lijf en kleine er niet klaar voor waren en het dus ook niet op schoot.
Ook al is het weer een groot kind ik wacht de volgende keer denk ik gewoon op de natuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven