Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.



Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:



Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Zwanger: -

Bijzonderheden:



ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.



Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Zwanger: -

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen



Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Zwanger: -

Bijzonderheden: -
Alle reacties Link kopieren
quote:ipke schreef op 11 september 2015 @ 19:31:



wil straks graag een fotoserie van m'n buik maken en dan moet ik niet op de eerste foto al 3 maanden zwanger lijken 😂😂



Nou dat heb ik ook ... Als ik al last heb van darmen lijk ik al 5 maanden zwanger ha ha..



Wil je dan elke maand een foto gaan nemen?



Wat voor sport beoefenen jullie? En ga je daarmee door als je zwanger bent?
Melli ik voel me vandaag opzich vrij goed! Vanmorgen om half 6 werd ik ff wakker toen voelde ik me echt slecht misselijk makende buikpijn. 2 uurtjes later werd ik al een stuk beter wakker. De hele dag een beetje een vaag gevoel in mijn buik gehad maar niet heel storend gelukkig. Vanavond ook een leuke avond gehad bbq met vrienden en er niet aan kunnen denken.

Hoe is jou dagje verlopen? hopelijk beter als gisteren.



Rowiee ben benieuwd hoe snel de volgende ms komt opzetten nu! Maar liever natuurlijk een zwangerschap. ;)



Haha Ipke dat met die buik heb ik nu ook lijkt soms ook of ik al zwanger ben.



Ik heb thuis een crosstrainer staan daar ben ik nu mee begonnen. Wil eigenlijk ook weer gaan hardlopen maar dat kun je als je zwanger bent niet heel lang blijven doen. Daarnaast heb ik ook nog 2 paardjes die ik verzorg en bijrijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil idd elke maand een professionele foto laten maken maar ook (bijna) iedere dag zelf met telefoon een buikfoto maken. En dan iedere dag op dezelfde plek/ zelfde pose zodat je de groei straks goed kunt zien in een collage. Heb dit op pinterest voorbij zien komen 😊



Ik doe aan yoga en daar kun je mee doorgaan tm einde zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die foto's is wel supergaaf, hoewel je in de eerste paar maanden natuurlijk niet veel zult zien.

Ik had een nieuw forumpje geopend maar kreeg weinig reactie, misschien dat jullie het weten.. vroeg me af of ik nu ook een eisprong gehad zou hebben of niet? Las namelijk als je cyclus langer dan 45 dagen duurt je vaak geen eisprong krijgt. Weet niet of dit ook geldt als je gestopt bent met de pil..?
Lijkt mij dat je wel een eisprong hebt gehad toch? Je had voor 2 weken terug toch ook de symptomen met het slijm?

Volgens mij krijg je alleen een menstruatie als je eitje afsterft als er geen bevruchting heeft plaatsgevonden.
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie overslaan



Sommige vrouwen vragen zich af of ze de menstruatie over hebben geslagen wanneer ze na vier weken niet ongesteld zijn geworden, maar na acht weken wel weer. Indien je geen pil slikt of de prikpil gebruikt of geen hormonen ten behoeve van de vruchtbaarheid gebruikt, zou alles normaal moeten werken. Een menstruatie overslaan kan dan niet. Zonder eisprong zal er namelijk ook geen menstruatie plaats vinden. Toch kan er wel een bloeding plaatsvinden zonder eisprong. Dit wordt dan een doorbraakbloeding genoemd en geen menstruatie. Wanneer de menstruatie tussendoor uitblijft zijn er twee verklaringen voor te vinden: 1) Een zwangerschap. 2) Er heeft geen eisprong plaats gevonden. Soms blijft de eisprong zo lang uit, dat het lijkt alsof er een menstruatie is overgeslagen. Soms ook is er wel sprake van een bloeding, de doorbraakbloeding zonder eisprong. Een doorbraakbloeding is veel lichter dan een normale menstruatie en duurt ook korter. Wie zwanger wil worden, kan het beste gebruik maken van ovulatietesten of het vruchtbaar slijm in de gaten houden. De temperatuurmethode zegt ook veel over het wel of niet hebben van een eisprong.
Alle reacties Link kopieren
Dit las ik op het internet erover ...



Zal morgen op de rest reageren! Ga nu lekker slapen!



Truste meiden!
Alle reacties Link kopieren
Oke geweldig! Goede hoop dan. Bedankt dames en welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Morgen dames,



@ ipke wat een leuk idee! Zeker als je dan terug gaat kijken! Wanneer ben je ook al weer gestopt met de pil?



Wij lopen een beetje gelijk toch Snowy?



Snowy ik voelde me gister nog beroerder dan de dag ervoor. Maar vandaag gaat het weer een beetje. Alleen die vervelende verkoudheid! Geen zeurende buikpijn, geen rugpijn enz meer (helaas).. Hoopte toch echt dat ik met Rowiee kon gaan feesten, maar mijn lichaam geeft iets anders aan!

Wel lekker dat je gister wat afleiding had. Dat gepieker is ook niets!



Geniet van jullie dag meiden
Ja wij lopen vrijwel gelijk dacht ik Melli, ik heb 15 april de laatste pil geslikt. En dus 23 april mijn eerste pilloze dag gehad. Alweer bijna 5 maanden terug dat ik eindelijk durfde te stoppen.

Ik blijf toch wel wat last van me onderbuik houden, gelukkig niet heel erg. Hoop toch zo dat dit op een ms wijst. Mijn rug lijkt ook weer wat stijver aan te voelen.
Alle reacties Link kopieren
@rowie, de groei zal idd de eerste maanden minder zijn maar lijkt me toch leuk om vast te leggen! Hoort er toch ook bij die eerste dagen!



@melli, ik heb 17 juni de laatste pil genomen en 22 juni ongesteld geweest. Sindsdien niet meer. Wel na ongeveer 2 weken wat draderig slijm gehad maar en toen nog een weekje smorgens wat buikkrampen gehad maar verder nooit meer tekenen van gehad helaas...
Ipke, idd leuk idee van de foto's. Zou zelf denk ik iedere week een foto maken ipv iedere dag.

Nog steeds klachtvrij?



Rowiee, hoe is het nu met jou?



Ik heb zaterdag de hele dag enorm vervelende buikkrampjes gehad! Dacht echt nu komt het bij mij ook maar helaas niets. De rugpijn is toch weer doorgezet heb er nu nog last van. :(
Alle reacties Link kopieren
Vreemd Snowy! Heb je wel al een test gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ipke en rowie, hoe gaat het met jullie?
Nee ik wacht nu met testen tot ik naar de huisarts ga. Moest een test doen in de week dat ik een afspraak maak. Dus nog even geduld. Wil over 1.5 a 2 weken een afspraak maken.

Hoe gaat het met jou Melli? Klachten nog steeds weg?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij een engelen geduld! Maar ik snap het wel ivm teleurstellingen.

Wil je dan ook een doorwijzing naar de gynaecoloog?



Mijn rugpijn is vandaag weer begonnen en om de zoveel tijd wat buikkramp.

Helaas niet ongesteld geworden. Maar gelukkig ben ik van die nare verkoudheid af. Al heeft het wel mijn weekend gekost!



mijn borsten zijn ook wat gevoeliger, dus er zit wat aan te komen (hoop ik)
Nu een week terug dat ik heb getest dus de kans zal niet groot zijn dat die nu wel positief is denk ik of de vorige test moest te vroeg zijn geweest.

Als ik dan een doorverwijzing krijg ga ik dat wel doen. Dan weet ik of er iets aan de hand is.

Ben jij volgende maand nog van plan terug te gaan naar de HA?

Hoop dat er bij jou wel iets aankomt. Ook geen test meer gedaan ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
@snowy, ik ben idd nog steeds klachtenvrij en nog steeds geen nieuws van deze kant. Voel ook helemaal niks waarvan ik kan denken dat er mss iets aan zou zitten te komen. Laatste dagen wel wat meer afscheiding, maar heb niet het gevoel dat het snel gaat komen, die eerste menstruatie

Ik wil denk ik begin okt contact opnemen met de huisarts (eerste keer).



Half augustus laatste zwangerschapstest gedaan, maar heb verder geen klachten ofzo dus heb ook niet het gevoel dat ik weer zou moeten testen. Doen jullie dat wel regelmatig? Bijv. maandelijks?
Helemaal geen klachten lijkt me ook heel frustrerend!

Ben benieuwd wat jou huisarts gaat zeggen omdat jij totaal geen klachten hebt en tegen die tijd toch al weer bijna 4 maanden verder bent.

Ik had met mezelf afgesproken om iedere maand een test te doen. Dit was ook voldoende volgens mijn huisarts. Deze maand toevallig tussendoor een keer extra getest ivm de klachten.
Alle reacties Link kopieren
Was je wel regelmatig voordat je aan de pil begon Ipke? Wel vervelend dat erbij jou helemaal geen gerommel is. Maar dan zal je zien opeens ben je ongesteld



Ik test regelmatig. Zit niet echt een patroon in. Het nadeel van klachten hebben is dat je toch stiekem denkt of hoopt dat het toch misschien raak kan zijn.

Ik heb zondag getest. Ook negatief! Wil er einde van de week nog een testje tegenaan gooien en dan stop ik ermee en ga het allemaal weer afwachten. Elke keer naar een negatieve test staren is ook niet echt goed voor je humeur
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je groot gelijk Snowy. Hoop ook echt dat je dit keer verder komt.

ben niet van plan om binnenkort naar de ha te gaan. Maar mocht die dag ooit komen, dan zou ik ook een doorverwijzing vragen.



Mijn ha zei dat het tot een jaar kon duren. Weet niet of ik het zo lang ga volhouden, maar voorlopig hoop ik dat het nog vanzelf opgang komt.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het goed. Heb sinds vandaag geen bloedverlies meer en heb behalve stemmingswisselingen, een beetje rugpijn en 1 dag hoofdpijn ook totaal geen last gehad. Ik hoop zo dat er voor mijn viva- vriendinnetjes (haha dat klinkt leuk) snel iets gebeurd.. ook al heb ik geen idee wie jullie zijn, op een of andere manier heb je toch een soort van band!

@Melli, mocht je toch naar een huisarts willen zou ik naar een andere stappen. Waarvan ik het gehoord heb zegt iedere huisarts dat het tot max een half jaar mag duren tot de eerste menstruatie tot ze stappen willen ondernemen, en bij jonge vrouwen tot een jaar tot het regelmatig (!) Wordt.

@ Snowy, ik vind het echt knap dat je dat geduld op kan brengen om nog niet te testen. Van de ene kant kan ik me daarin vinden. Toen er bij mij niks gebeurde had ik niet het gevoel dat testen nut zou hebben, maar toen ik dacht dat er wel iets speelde kon ik me niet bedwingen en wilde ik elke ochtend wel testen haha!



Ik twijfel of ik deze maand met ovulatietesten ga werken, aangezien ik niet weet wanneer ik zou moeten beginnen met testen (geen idee hoelang deze cyclus zal zijn) en vind het zonde om er veel te doen zonder resultaat. Maar van de andere kant wil ik wel graag weten wanneer ik een eisprong heb. Kan er dan nu wel niet veel mee doen omdat mijn vriend geopereerd is (niks ernstigs, maar even geen 'actie' voor ons), maar voor mijn eigen gevoel is het denk ik wel prettig. Temperaturen is niks voor mij, zoiets zou ik de helft van de tijd vergeten en niet met regelmaat kunnen doen.
@ Rowiee, wat fijn dat je niet zoveel klachten hebt gehad en je er nu weer vanaf bent. Ben echt benieuwd hoelang jou volgende cyclus gaat duren. Ik zou denk ik ook nog even afwachten met de ovulatie testen, moet je die testen niet al een tijdje voor je te verwachten ovulatie gebruiken?

Ik probeer niet te testen haha, wil het echt niet iedere week gaan doen. En ach voor ik het weet is het einde van de maand in zicht voor de volgende test.



@ Melli, zoals Rowiee ook zegt; mijn huisarts zegt ook met 6 maanden doorverwijzen als het niet vanzelf komt. Ben zelf bij een jonge vrouwelijke huisarts geweest de laatste keer. Weet niet of jij misschien een oudere huisarts hebt die nog van andere regels uit gaat? Zover ik weet is het ook zo dat je met een jaar regelmatig moet zijn. Weet jij nog hoe vroeger je menstruatie was? Schijnt als het vroeger onregelmatig was dat de kans er nu ook in zit. Ik weet het van mezelf niet meer zeker maar was volgens mij wel redelijk regelmatig.



Ik heb vanmiddag weer last gehad van die 'steekjes' in mijn rechter onderbuik net zoals vorige week donderdag. Mijn rugpijn is ook weer vrijwel helemaal over gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
@Melli; voor ik aan de pil begon was ik zeer onregelmatig (variërend van 20 tot 40 dagen ongeveer). Dat is toen ook de reden geweest dat ik aan de pil ging (onregelmatigheid, acne, hevige buikkrampen/ ziek zijn iedere maand). Dus ik ben bang dat dat nu ook weer zo gaat zijn.



Ik ben van plan over een paar weekjes te gaan bellen. Eerst natuurlijk nog wel een test doen en dan bellen. Hopelijk gaan ze bij mij na 4 mnd al actie ondernemen…
Dames hoe gaat het met jullie?

Hier al een paar goede dagen achter de rug zonder echt klachten! Vandaag wel weer last van die steekjes in mijn onderbuik.. Nog een weekje wachten om te testen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven