Geen termijnecho, leeftijd?

24-03-2019 11:54 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe de leeftijd van een ongeboren kind wordt bepaald als er geen termijnecho gemaakt wordt maar bijvoorbeeld voor het eerst bij 19 weken zwangerschap? Houden ze dan die grootte aan?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je een zwangerschapsdepressie hebt! En daardoor of daarbij zo'n last van angst(en) hebt. Wat doe je met je psychiater hier nu al aan (qua behandeling)? Ik zou met hem/haar bespreken of de huidige behandeling wel voldoende is. Als ik je zo hoor, krijg ik de indruk dat je wel baat zou hebben bij meer of andere begeleiding. Naast het aankaarten bij je psychiater, kan je misschien ook nog kijken /informeren naar aanvullende begeleiding/cursussen, om te kijken of dat iets voor je is. Zoals een doula tijdens de bevalling. En daarvoor misschien een cursus/aantal lessen zwangerschapsmindfulness, yoga of hynobirthing. Het moet je aanspreken en het zijn geen wondermiddelen, maar het kan je helpen bij je angst. Ik heb zelf van dat rijtje alleen ervaring met de yoga, maar had geen angst zoals jij. Een vrouw in mijn groep had wel een redelijke mate van angst voor de bevalling en zij had veel aan de yoga. Nogmaals, het is geen wondermiddel en een kwestie van uitproberen, maar het lijkt me wel erg prettig en zinvol voor je om te kijken hoe je iets kan doen om de angst wat beheersbaarder te maken. Maar ik zou dit ook zeker met je psychiater en verloskundige/gynaecoloog bespreken, wie weet hebben zij ook nog tips.

Veel succes en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven