Gemiste miskraam

05-07-2017 20:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal,

Was al vrolijk in het "uitgerekend in februari 2018" topic aan het meeschrijven. Had vanmiddag mijn intake en eerste echo. Zou volgens mijn eigen berekening 8w2d moeten zijn. Na een uit en vervolgens inwendige echo kwam de vk tot de conclusie dat het een missed abortion is. Er is wel een vruchtzak(?) te zien met een inimini mini dingetje erin aan de rechterzijde, maar zelfs zo klein dat het niet te meten was hoe groot. Dus ook geen hartactiviteit.

Viel me behoorlijk rauw op mijn dak, geen bloedverlies niks gehad en aangezien ik zelf behoorlijk onzeker ben over alles waaronder mijn eigen lichaam heb ik wel 10 zwangerschapstesten gedaan de afgelopen 4 weken. Allemaal zwangerschapskwaaltjes en ik werd ook sinds vorige week misselijk.

Man, wat stom en wat zijn we verdrietig. Dit kindje wilden we zo graag. Het zou ons eerste kindje worden, we zijn 28 en 31 jaar. Drie maanden geprobeerd en in de wolken met een positieve test.

Nu wachten op een telefoontje van het ziekenhuis voor een afspraak met de gyn. Het worden de pillen of een curretage. Ik wil niet al te lang wachten op natuurlijke uitstoot want gezien het vruchtje dat zo miniscuul was is het ook al een tijdje "overleden" en zit het dus ook al even in mijn buik.

Ervaringen? Met MA, met de pillen of met curretage? Ik kijk er vreselijk tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig.... :hug:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, wel een :hug: .
Alle reacties Link kopieren
wat verdrietig :hug:

Ik heb ervaring met curretage, wat wil je daar over weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met 9 weken.
Toen met 10 weken nog een inwendige echo gehad. Meteen pillen meegekregen. Ik kreeg er wat kramp van en bruine afscheiding, maar het zette niet door.
Met 11 weken alsnog een curettage. Daarna met 12 weken nog terug omdat zich een enorme bloedprop had gevormd in mijn baarmoeder.

Heel veel sterkte!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb dit ook gehad met 8 weken zwangerschap . Zo raar want voelde me volop zwanger. Ik heb gekozen voor curretage . Was goed te doen. Even een roesje en het is zo gepiept. Heb al veel ervaringen gehoord en gelezen dat de pillen best heftig zijn kwa pijn en dat er vaak toch nog een curretage nodig is omdat niet alles weg is . Ik dacht, dan liever meteen een curretage . Daarna 1 ongesteldheid afgewacht, om te kijken of de boel weer werkte. Maand erna weer zwanger. Hij is nu bijna 1 :)
Wil je sterkte wensen, het is hartstikke jammer, en gewoon een enorme domper
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde gehad met 8w2d. Vruchtje bleek met 6w3d al gestopt te zijn met groeien.
Ik wilde ook niet wachten tot het er zelf uit kwam, het zat er immers al 2 weken. Op vrijdag had ik de slechte echo en op maandag kon ik terecht bij de gyn (had vrijdagmiddag nog gekund, maar het ZKH had telefoonstoring waardoor er geen afspraak gezet kon worden). Ik zou op dinsdagochtend beginnen met de tabletten en toen werd ik van maandag op dinsdag ziek. Enorm ziek. Puur toeval, maar het kwam er aan alle kanten uit en ik kon dus ook niet beginnen met de tabletten, want ik voelde me zo slecht.
Anyway, op donderdag voelde ik me beter en vrijdagochtend de eerste tabletten ingebracht en toen was het binnen 4 uren 'klaar'. Toen was ik het vruchtje al verloren. Het is me 100% mee gevallen.
Bij de controle was ook alles in orde.

Dit was in maart. Toen een menstruatie gewacht en inmiddels volop in ronde 3 om weer zwanger proberen te raken.

Heel veel sterkte en als je iets wilt weten zijn hier genoeg dames met helaas dezelfde ervaring! :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Meis wat vreselijk voor jullie. Ook ik heb het meegemaakt kwam er bij een extra pretecho toevallig achter. Vruchtje was al overleden met 8 weken en ik droeg het al 2 weken dood in me terwijl ik wel symptomen had.
Maar ik ben nu 22 weken zwanger van een gezonde meid! Het kan dus prima goed gaan en is echt een kwestie van pech!
Neem wel ff de tijd om te rouwen. Bij mij kwam de klap pas na een paar maanden echt en die was harder dan je van tevoren of zonder ervaring zou verwachten.
Ik heb gekozen voor de cytotec omdat ik panisch voor operaties ben en dat is me heel goed bevallen. Weinig pijn en lekker thuis op je eigen moment.
Heel veel sterkte !! :rose: :hug:
cosmopolitan2208 wijzigde dit bericht op 05-07-2017 21:21
14.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig! Ik wil je absoluut geen valse hoop geven, maar laat alsjeblieft een goede 2e echo maken (in principe doet de gynaecoloog dat ook natuurlijk). Onze MA incl een beetje bruin bloedverlies is nu 14 maanden. Het bleek een ontzettend late innesteling te zijn en na het weekend was er opeens wel hartactie.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar.

een foetus is eigenlijk iets lichaamsvreemd, en zolang er nog iets is wat daar op lijkt, reageert je lichaam nog gewoon als of je zwanger bent. vandaar dat je van een missed abortus niets merkt. het vruchtzakje zit nog op zijn plek, je lijf denk "aha, daar zit potentieel nageslacht, laat ik maar zorgen dat het lichaam daar klaar voor is".

dit zegt dus helemaal NIETS over jouw lijf. jij bent gezond en fit genoeg om snel zwanger te worden. kennelijk was de foetus niet gezond genoeg om verder te ontwikkelen. die gebeurd relatief gezien best wel veel.

afwachten op het ziekenhuis.

sterkte!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij precies vertellen hoe een curretage onder narcose of een roesje in zijn werk gaat? Dus, echt stap voor stap zeg maar? Ik weet vooral niet wat een "roesje" inhoud. Ik wil de boel sowieso niet "meemaken" en wil ook geen pijn voelen. Vind dit op emotioneel gebied al behoorlijk pijnlijk.

Toch gaat vooralsnog mijn voorkeur uit naar die pillen. Maar werkt dat wel als er echt amper een vruchtje is? Het heeft volgens mij ook nooit de staat bereikt dat het hartactiviteit zou kunnen hebben... En ik lees vooralsnog negatieve ervaringen over de pillen, iemand ook positieve toevallig?

Veel liefs en dank allemaal. Dit forum is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leentje ik kan je mijn positieve ervaring met de pillen wel vertellen. Bij mij is er dus ook nooit hartactiviteit geweest en ik was even ver als jij.

Je krijgt dus eerst bij de gyn nog een echo om te checken of er niet toch ineens hartactie is. Bij mij was dat er echt niet en na uitgebreide voorlichting koos ik dus voor de pillen die ik gelijk meekreeg. 1 pil Mifepriston en een hele strip met Misporostol (cytotec). De mifepriston nam ik nog dezelfde dag, dat zorgt ervoor dat je lichaam het seintje krijgt dat de zwangerschap afgebroken kan worden en dat je baarmoedermond open gaat staan. Van deze pil merkte ik helemaal niks.
De volgende dag einde van de middag nam ik 1000 mg paracetamol en nog wat naproxen. Je mag geen ibuprofen nemen want dat stopt je krampen! Half uurtje later bracht ik de eerste cytotec pillen in, die gaan dus vaginaal. Geen tampon ofzo er achteraan inbrengen maar flinke maandverbanden of kraamverband gebruiken. Ben met een kruik op de bank gaan liggen maar er gebeurde niet veel. Pas bij de 3e dosis (je moet om de zoveel tijd steeds nieuwe pillen erbij inbrengen) begon ik goed te bloeden maar meer dan bloed en stolsels kwam er nog niet uit. De pijn stelde niks voor; ik heb 1 fikse kramp gevoeld, verder kleine weeeige gevoeletjes. Als je maar genoeg pijnstillers inneemt komt het goed lijkt me.
Na de 4e dosis kon ik de kleine placenta er zelf voor het laatste gedeelte uittrekken. Het was bloederig maar het zien van de placenta en er zelf in mn hoofd afscheid van nemen heeft me wel geholpen.
Daarna werd het hevige bloeden snel minder en de volgende dag voelde ik me alleen wat slap en had ik nog wat bloed zoveel als een menstruatie ofzo. Dat restbloed was binnen enkele dagen weg.
De zwangerschapssymptomen bleven nog wel ca 2 weken maar dat zul je met een currettage ook hebben.
Bij de controle 2 weken later zat er alleen nog wat oud bloed wat er bij mn eerste menstruatie 6 weken later ook uit is gekomen.
Lichamelijk ging het vanaf toen prima maar geestelijk kreeg ik dus nog een klap. Vier maanden later was ik weer zwanger en nu ben ik dus al 22 weken ver!
Alle reacties Link kopieren
@Leentje, ik heb je een privé bericht gestuurd, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een curretage gehad. Kreeg gewoon narcose volgens mij, dus ben echt weg geweest, kwam weer bij na afloop. Dus ziekenhuis, omkleden in operatiehemd en charmante netonderbroek. Moest ook nuchter zijn. Pijnstillers slikken voor na afloop. Naar voorbereidingszaal waar ze infuus prikten op hand en plakkers op mijn borst plakten. Toen naar ok. Kletsen met de arts, toen narcose, dat was echt 1,2 weg. Kwam bij toen verpleegkundige me vroeg mijn mond open te doen, toen haalde ze volgens mij iets van beademing uit mijn keel. Bloeddruk werd gecontroleerd paar keer. Terug naar kamer. Lag toen op zo'n celstof matje, had aardig wat bloedverlies. Kreeg wat te eten en te drinken. Nog een paar checks en toen kwam de arts nog even langs om te vertellen dat alles goed was gegaan. Toen aankleden en naar huis. 's Avonds begon het meer pijn te doen, pijnstillers genomen. Nog 1 dag rustig aan gedaan, had toen ook nog wel wat meer bloedverlies en was moe en had ook wel wat pijn. Dag erna was dat bloedverlies al weinig en dat werd steeds minder. Ik vond het erg meevallen. Heb ook geen pijn meer gehad.

Overigens was bij mij de miskraam al spontaan begonnen, maar kreeg ik een curretage, omdat we op vakantie gingen en ik geen heftig bloedverlies wilde ik het vliegtuig.
2e miskraam was helemaal spontaan en zo voorbij. Die begon met 9 weken zwangerschap. De eerste was met 10.5 weken zwangerschap. In beide gevallen was het vermoedelijk al weken eerder misgegaan, maar omdat ik geen vroege echo had gehad wisten we dat niet. Ik vond de 2e spontane miskraam lichamelijk wel lichter dan de curretage, maar ik weet natuurlijk niet hoe die miskraam was verlopen als ik het helemaal had afgewacht.

Heel veel sterkte, het is heel verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
iedere vrouw is anders. dus bespreek je angsten en vragen met de gynaecoloog.

zij kunnen je adviseren en vertellen wat jij kan verwachten en wat je opties zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 miskramen gehad het afgelopen jaar en heb zowel Cytotec als een cuerettage gehad. Ik kan je er alles over vertellen. Mocht je iets willen weten dan laat maar horen.
Sterkte, het is erg verdrietig om mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga om 14.00 uur naar de gyn. Gelukkig konden ze snel een afspraak inplannen. Voor nu ligt mijn voorkeur bij de pillen, ben erg benieuwd wat de gyn me straks allemaal gaat vertellen en aan de hand van zijn verhaal maak ik mijn uiteindelijke beslissing. Mochten het pillen worden dan wil ik er a.s. Zondag mee starten, dan is mijn vriend thuis. Zo spannend. Ik vind ziekenhuizen ook echt eng, brrrrr...

Lief dat jullie reageren, heb steun aan de verhalen. Vind het een heel onwerkelijk iets, zo'n missed abortion. Alsof mijn lichaam me heeft gefopt. Alle zwangerschapskwalen zijn nog volop aanwezig. De testen waren ook knalpositief (ben zo'n gekkie die wekelijks alsnog een test deed) en geen bloed is goed is een verhaal wat voor ons helaas niet opging.

Ik houd jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte straks!

Dat idee van belazerd door je lichaam zijn ken ik en idd aan het begin van deze zwangerschap deed ik panisch bijna iedere dag een test. Want ik bloed nooit maar wie zei me dat mn kind niet al lang dood in mn buik zat? Het blijft nog wel even bij je en moet echt slijten....
Sterkte :redrose:
Niet weten waar je aan toe bent en wat er gaat gebeuren is nog het engste van alles.Hier een MA met 16 weken.De behandeling daarvan gebeurde in het ziekenhuis,maar ook met medicatie (pillen) geen curettage na gehad.Als het achter de rug is,is dat heel onwerkelijk. Geef gewoon toe aan jullie verdriet en houd je vooral niet groot.Je bent iets dierbaars kwijtgeraakt en daar mag je best om rouwen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Leentje!!! Ik heb hetzelfde meegemaakt afgelopen mei. Was bijna 7 weken zwanger en bleek ook een leeg vruchtzakje/miskraam (gestopt met 5 weken) te zijn. Ik was zo enorm verdrietig, heel de droom stort in een, terwijl je hoofd net gewend was aan het feit dat je zwanger was en je er zo gelukkig mee was. Ook bij mij kwam de miskraam niet vanzelf op gang en heb het via cytotec/misoprostol opgewekt. Ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt en het op die manier ook lukte. Het geeft flinke buikkramp (heftige menstruatiepijn), maar toen kwam het bij mij ook los en was na een week bloeden alles kwijt.
Neem de tijd om verdrietig te zijn. Ik ben twee weken thuis gebleven van werk. Eerste week omdat ik toen zo verdrietig was en we eind vd week nog moesten komen kijken of er echt geen groei meer in zat en tweede week ivm de miskraam die opgang kwam. Ik heb die tijd nodig gehad en vond het fijn om verdrietig te zijn op de momenten dat het kwam. Dat je positief testte is niet gek. Je was ook werkelijk zwanger. Er zat een vruchtzakje en dat maakt ook het hormoon aan waardoor je al die zwangerschapsklachten hebt. Ik heb tot het moment van de miskraam al mijn zwangerschapsklachten gehouden. Dat vond ik lastig en verwarrend, het maakte me ook boos. Anderzijds was ik zo dankbaar: mijn lichaam kan zwanger worden en ik heb dat al mogen ervaren en voelen. In de toekomst hopelijk met een andere uitkomst, een gezonde zwangerschap met een gezond kindje. Ik wens je veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hi Puck, jeetje ook verdrietig voor jou. Gelukkig dat de cytotec voor jou heeft gewerkt, dat je maar snel zwanger mag worden! Is het jouw eerste zwangerschap?

Ik kom net van de gyn. Het vruchtje bleek bij 5 weken te zijn gestopt, en zit dus nu 3 weken in mijn buik. Ze heeft alles uitgelegd en ik heb ook gekozen voor cytotec.

Aanstaande maandagochtend ga ik de pillen zelf inbrengen. Direct dinsdag heb ik weer een afspraak bij de gyn om te checken en ook om eventueel nog een 2e ronde cytotec te krijgen. Maandag is in verband met het feit dat ik dan niet alleen thuis ben, de dagen daarop volgend ook samen met mijn vriend. Ik houd jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, kleine update.

Gisterochtend rond 7 uur zelf de cytotec ingebracht. Rond 9 uur kreeg ik heftige diarree, not cool. Uur later begonnen de krampen. Menstruatie achtige pijn, alleen heftiger. Rond 12 uur had ik koorts en gebelt met de gyn. (38.3). Die vertelde me toch even af te wachten en regelmatig te temperaturen. Uurtje later gelukkig geen koorts meer. Rond half 2 begon ik te bloeden. Vond het best heftig, veel erger dan een normale menstruatie. Tot drie keer toe grote "dingen" verloren, geen idee wat het is geweest want durfde niet te kijken. Voelde heel vies. Verder veel kleine stolsels, een mini wit dingetje (vruchtje of restje pil?) en veel bloed. Gisteravond laat werd het minder. Goede nacht gehad en bloed nu nog amper. Ook geen kramp meer. Straks om 14.00 uur weernaar de gyn en hopen dat het heeft gewerkt, anders cytotec dosis 2.
Alle reacties Link kopieren
Hey Leentje, ok het klinkt wel goed alsin dat het bloeden vanzelf minder werd. Vaak betekent het dat je schoon bent.
Was de pijn nog te doen? Had je pijnstillers ingenomen? Wel apart dat je maar 1 dosis in mocht brengen voor je voor controle gaat. Nou ja ik hoop dat het nu achter de rug is voor je, sterkte vanmiddag, laat even weten of het goed ging?!
Alle reacties Link kopieren
Net terug. Ben het vruchtzakje en het vruchtje verloren. Wel vond ze het er nog wat rommelig uitzien. Mocht kiezen tussen wachten of een nieuwe dosis van 3 pillen cytotec. Heb voor het laatste gekozen en ze net ingebracht. Heb morgen weer controle.

Vond de pijn tot nu toe te handelen, heb geen weeën gevoeld denk ik, gewoon zeer heftige menstruatiepijn met zo nu en dan een steek. Heb gisteren wel de maximale dosis paracetamol ingenomen, ook omdat ik bang was dat de pijn heftiger zou worden. Vannacht goed geslapen gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven