Gestopt met de pil!
donderdag 6 november 2014 om 16:45
Hallo allemaal,
Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.
NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38
14-08-2015 uitgerekend zwanger
jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo
29-09-2015 uitgerekend zwanger
jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo
21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.
NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38
14-08-2015 uitgerekend zwanger
jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo
29-09-2015 uitgerekend zwanger
jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo
21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
zondag 30 november 2014 om 20:40
Zo weer even de tijd gevonden om te reageren. Dochterlief was jarig en dat moest natuurlijk uitgebreid gevierd worden.
Manlief was veel eerder aan kinderen toe dan ik. Werd wel op een onverwacht moment zwanger dus we werden wat overvallen (wel gepland hoor maar we hadden even iets anders aan ons hoofd op dat moment). Wat hier altijd goed helpt is de voors en tegens eens goed op een rijtje zetten en dan een keuze te maken. Soms lijken er meer beren op de weg te zijn waardoor je uit het oog verliest waarom je iets graag wil.
Manlief was veel eerder aan kinderen toe dan ik. Werd wel op een onverwacht moment zwanger dus we werden wat overvallen (wel gepland hoor maar we hadden even iets anders aan ons hoofd op dat moment). Wat hier altijd goed helpt is de voors en tegens eens goed op een rijtje zetten en dan een keuze te maken. Soms lijken er meer beren op de weg te zijn waardoor je uit het oog verliest waarom je iets graag wil.
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
dinsdag 2 december 2014 om 20:36
Nou dacht ik vorige week mijn eisprong gehad te hebben tot ik gisteren draden afscheiding in mijn ondergoed had. Komt dit iemand bekend voor? Ik schijf ook in een ander topic en hun dachten dat dit idd de vruchtbare dagen moeten zijn. Spannend! Het is ook de eerste maand na het stoppen van de pil. Dus het is natuurlijk ook even afwachten..
woensdag 3 december 2014 om 18:01
Nou meiden. Ik ben met vlagen toch beroerd. Niet leuk meer! Stond te spugen op mijn werk vandaag. Soms wat buikkramp. Zere borsten. Het kan allemaal door een zwangerschap komen dus spannend! Maar de kans dat het gewoon menstruatie is is natuurlijk groter. Na zo'n vlaag gaat het prima. Ben niet echt ziek verder. Eten lukt ook gewoon al heb ik minder trek.
Ik was een beetje overvallen vanmorgen zeg. Hoe ist met jullie?
Ik was een beetje overvallen vanmorgen zeg. Hoe ist met jullie?
woensdag 3 december 2014 om 22:01
Ik heb stiekum al getest. ......heel licht streepje. Maar enge pijn links in mijn zij rug en lies. Lijkt mijn eileider wel. Straalt uit tot de lies en als ik erop druk word het erger. Ik vind het eng....als ik volgende week ook positief test heb ik hoop.....maar die pijn. Ik denk steeds straks zit het in mijn eileider
woensdag 3 december 2014 om 22:15
woensdag 3 december 2014 om 23:45
Nee helaas voelt het redelijk hetzelfde met als enige verschil dat alle kwalen toen rond 5 weken begonnen en nu nog niet eens 4. Ik vind het echt spannend of deze blijft zitten!!! Ik kan het niet geloven. .ronde 1, 4 dagen te vroeg ...te mooi om waar te zijn. Afwachten dus. Hoop dat ik nu echt moeder word!
Heb toen trouwens ook zo vroeg getest. Ik merk dat ik het moeilijk vind dat de kwalen hetzelfde zijn. Hoopte op een heel andere start waardoor ik me minder bang zou voelen.
Heb toen trouwens ook zo vroeg getest. Ik merk dat ik het moeilijk vind dat de kwalen hetzelfde zijn. Hoopte op een heel andere start waardoor ik me minder bang zou voelen.
donderdag 4 december 2014 om 17:10
Hallo meiden,
Graag zou ik met jullie willen meeschrijven.
Ik ben wel al langer gestopt met de pil en schreef eerst in een andere groep mee. Hier is eigenlijk al bijna iedereen zwanger en niet meer echt actief.
Mijn cyclus wilde niet goed opgang komen en duurt best lang. Ben zelfs al bij de gynaecoloog geweest maar er is niks aan de hand en het kan gewoon lukken.
Vandaag ongesteld geworden met gelukkig een cyclus van 35 dagen. Hopelijk blijft dit nu zo.
Ik ben 22 en vriend 27.
Graag zou ik met jullie willen meeschrijven.
Ik ben wel al langer gestopt met de pil en schreef eerst in een andere groep mee. Hier is eigenlijk al bijna iedereen zwanger en niet meer echt actief.
Mijn cyclus wilde niet goed opgang komen en duurt best lang. Ben zelfs al bij de gynaecoloog geweest maar er is niks aan de hand en het kan gewoon lukken.
Vandaag ongesteld geworden met gelukkig een cyclus van 35 dagen. Hopelijk blijft dit nu zo.
Ik ben 22 en vriend 27.
donderdag 4 december 2014 om 21:34
Hi Summer, welkom! Fijn dat je cyclus nu wat meer richting gemiddeld gaat en dat je dit een prettig gevoel geeft!
@ Kriebels, weinig last van kriebels moet ik eerlijk zeggen. Had vannacht alleen heeeel erg buikpijn en krampen e.d. En vertelde dit tegen mijn moeder en zij vroeg zich meteen af of het een miskraam was... Zelf niet eens aan gedacht maar heb ook geen bloedverlies dus ik hou het op spanning van alle ontwikkelingen op dit moment en ik ben nu vooral nieuwsgierig naar mijn tweede cyclus ronde hoe die in elkaar zit
@ Kriebels, weinig last van kriebels moet ik eerlijk zeggen. Had vannacht alleen heeeel erg buikpijn en krampen e.d. En vertelde dit tegen mijn moeder en zij vroeg zich meteen af of het een miskraam was... Zelf niet eens aan gedacht maar heb ook geen bloedverlies dus ik hou het op spanning van alle ontwikkelingen op dit moment en ik ben nu vooral nieuwsgierig naar mijn tweede cyclus ronde hoe die in elkaar zit
vrijdag 5 december 2014 om 08:15
@ meral nu een weekje langer is indd niet erg. Maar heb ook 3 cyclussen gehad van 43 dit vond ik er lang. Voor de gynaecoloog mag die nog net. Had jij nu niet een licht streepje op je test?
@panda zit je bijna op je nod? Sorry moet er nog even in komen. Haha weet nog even niet alles van iedereen.
Zelf heb ik 2 rondes geleden wel een heftige menstruatiepijn gehad. Had toen een licht streepje ook op zwangerschapstest. Dus of dit meteen weer mis is gegaan weet ik niet. Zelf het gevoel van wel.
Miss toch leuk om een tabel te maken? Hihi
@panda zit je bijna op je nod? Sorry moet er nog even in komen. Haha weet nog even niet alles van iedereen.
Zelf heb ik 2 rondes geleden wel een heftige menstruatiepijn gehad. Had toen een licht streepje ook op zwangerschapstest. Dus of dit meteen weer mis is gegaan weet ik niet. Zelf het gevoel van wel.
Miss toch leuk om een tabel te maken? Hihi
vrijdag 5 december 2014 om 09:01
Ja heb ik! Vandaag 2 dagen voor nod nog geen knaltest maar weer iets donkerder. Ik ervaar echt ontzettend veel stress en wil dat helemaal niet. Ik blijk het zo moeilijk vinden me over te geven eraan. Ik ben heel erg bang dat het weer misgaat. Maar als ik het dan rationeel benader denk ik ..Hoe erg is dat? Ik heb een fijn leven zo en dit was pas de eerste keer dat we het probeerde om ervoor te gaan. Ik heb echt loslaat-issues en weet het niet om te buigen. Stress is erg slecht nu dus baal van mezelf.
vrijdag 5 december 2014 om 13:46
Even wat minder geschreven de afgelopen week. Ik en mijn vriend waren een midweekje weg. Zoals eerder geschreven bij mij wat onduidelijkheid over de eisprong. Deze week dus maar gezellig gemaakt met vriendjelief
nu afwachten dus..Welkom summerlove! Leuk dat je meeschrijft.
Verder ook spannend voor jou meral! Hoe moeilijk dat misschien ook is probeer ervan te genieten. Een streepje is nou eenmaal echt een streepje:)
Verder ook spannend voor jou meral! Hoe moeilijk dat misschien ook is probeer ervan te genieten. Een streepje is nou eenmaal echt een streepje:)
vrijdag 5 december 2014 om 17:20
vrijdag 5 december 2014 om 19:01
Hoi allemaal.
Ik wil ook graag aansluiten.
Ben zelf 27, mijn vriend 28.
Wij zijn in september (al) gestopt met de pil.
Manlief was ontzettend bang om 'vader te worden'.
@ Panda: jouw vriend is dus niet de enige.
Mijn tip >> er veel over praten. Samen fantaseren over hoe het zou zijn met een baby, op een normale werkdag.
Om de touwtjes in handen te kunnen houden heeft hij met mij de afspraak gemaakt dat ik 2x een menstruatie zou moeten hebben, voordat we het zouden gaan proberen.
Ik weet hierdoor natuurlijk ook meteen of mijn lichaam wel werkt én ik kan de lengte van de cyclus ontdekken.
Na het stoppen van de pil was ik die maand daarna meteen ongesteld.
En die tweede keer kwam daarna ook meteen.
Was ik effe blij.
Nu is mijn NOD op 9 december.
Spannend!
Ik vind het fijn er online met jullie over te schrijven.
Heb mijn kinderwens al wel aan een paar vrienden kenbaar gemaakt, maar hier durf ik wel wat meer in detail te treden. Ook als het deze eerste keer 'niet lukt'.
Ik wil ook graag aansluiten.
Ben zelf 27, mijn vriend 28.
Wij zijn in september (al) gestopt met de pil.
Manlief was ontzettend bang om 'vader te worden'.
@ Panda: jouw vriend is dus niet de enige.
Mijn tip >> er veel over praten. Samen fantaseren over hoe het zou zijn met een baby, op een normale werkdag.
Om de touwtjes in handen te kunnen houden heeft hij met mij de afspraak gemaakt dat ik 2x een menstruatie zou moeten hebben, voordat we het zouden gaan proberen.
Ik weet hierdoor natuurlijk ook meteen of mijn lichaam wel werkt én ik kan de lengte van de cyclus ontdekken.
Na het stoppen van de pil was ik die maand daarna meteen ongesteld.
En die tweede keer kwam daarna ook meteen.
Was ik effe blij.
Nu is mijn NOD op 9 december.
Spannend!
Ik vind het fijn er online met jullie over te schrijven.
Heb mijn kinderwens al wel aan een paar vrienden kenbaar gemaakt, maar hier durf ik wel wat meer in detail te treden. Ook als het deze eerste keer 'niet lukt'.
vrijdag 5 december 2014 om 22:05
Hi Elkebloempje!
Jouw verhaal klinkt heel bekend, leuk! Vriendlief heeft hier ook echt heel lang getwijfeld en begint nu weer meer richting graag zwanger worden te gaan zegmaar! Ik merk hier dat de afwisseling hem goed doet, er soms wel echt over praten en fantaseren en het soms echt even te laten
Wat fijn dat jouw menstruatie meteen goed opgang was! Dat was bij mij ook en gaf me veel vertrouwen, moet nu voor de tweede keer ongesteld worden dus ben daar ook heel nieuwsgierig naar!
Mijn naaste omgeving is wel op de hoogte over onze kinderwens en dat we gestopt zijn dus met momenten kan ik daar met hun ook over praten. Is soms ook wel prettig Kan ik ook afspreken dat ik er zelf over begin en anders niet, om bijvoorbeeld vervelende situaties te voorkomen
Ik zal allemaal voor jullie duimen want de NOD's liggen dicht bij elkaar geloof ik! Hopen op late Sinterklaas kadoos of vroege kerst kadoos hihi!
Jouw verhaal klinkt heel bekend, leuk! Vriendlief heeft hier ook echt heel lang getwijfeld en begint nu weer meer richting graag zwanger worden te gaan zegmaar! Ik merk hier dat de afwisseling hem goed doet, er soms wel echt over praten en fantaseren en het soms echt even te laten
Wat fijn dat jouw menstruatie meteen goed opgang was! Dat was bij mij ook en gaf me veel vertrouwen, moet nu voor de tweede keer ongesteld worden dus ben daar ook heel nieuwsgierig naar!
Mijn naaste omgeving is wel op de hoogte over onze kinderwens en dat we gestopt zijn dus met momenten kan ik daar met hun ook over praten. Is soms ook wel prettig Kan ik ook afspreken dat ik er zelf over begin en anders niet, om bijvoorbeeld vervelende situaties te voorkomen
Ik zal allemaal voor jullie duimen want de NOD's liggen dicht bij elkaar geloof ik! Hopen op late Sinterklaas kadoos of vroege kerst kadoos hihi!
zaterdag 6 december 2014 om 02:24
Ja ik duim ook hoor! Hup iedereen zwanger voor de kerst!!!
Panda gelukkig dus weer een positievere vriend. Wat een opluchting. Heb jij een kansje deze ronde of waren jullie echt ff gestopt?
Welkom Elkebloempje! Blijft toch erg fijn om af en toe je gedachten te kunnen delen met eigenlijk volslagen onbekenden fijn dat jij en panda beetje kunnen uitwisselen mbt de wederhelft.
Meisje klinkt lekker ff weg zeg!! Gezellig is altijd goed met of zonder dikke streep of + als resultaat
Summer bedankt!
Hier al minder doorgedraaid. Heb het mijn ouders vertelt. Wilde ik eigenlijk niet maar merk dat het fijn is om support te hebben. Heb de huisarts gebeld en heb de dokter zelf aan de lijn gehad. Ze feliciteerde me en zei: "je bent zwanger." Dit is je eerste echte cyclus dus heel zeker weten wanneer je overtijd bent kan je niet. Ook als je je eisprong voelt kan t dagen verschillen. Ze zei hoe verder je komt hoe minder vaak een miskraam voorkomt, vroege miskramen komen meer voor, maar dat maakt v testen niet uit. En je weet nooit precies hoe ver je bent tot je termijn echo. Ze kan echo s maken op de praktijk. En ze bood aan om volgende maandag (15e) een vroege echo te doen om te zien of alles compleet is en op de goede plek zit. Heb even getwijfeld, maar aanbod aangenomen. Verder kan ik me gewoon aanmelden bij de verloskundige. Opgelucht, gerustgesteld en de eerste mijlpaal om me aan vast te houden rijker. Blij dat ik haar gebeld heb!!
Vandaag ondanks misselijkheid toch maar late dienst (horeca) gewerkt. Pfff die luchten...4x moeten rennen..stiekum blijven eten en duizelig. Wat een opgave! Wel fijne afleiding en management is op de hoogte en zorgzaam. Was om 22.00 uur al kapot en tien moest ik nog tot 1.00 uur. Tja kan me moeilijk weken lang verstoppen in bed. Moet er toch doorheen. Denk alleen niet dat collega's in het buikgriep verhaal blijven trappen. Ik viel behoorlijk op
Panda gelukkig dus weer een positievere vriend. Wat een opluchting. Heb jij een kansje deze ronde of waren jullie echt ff gestopt?
Welkom Elkebloempje! Blijft toch erg fijn om af en toe je gedachten te kunnen delen met eigenlijk volslagen onbekenden fijn dat jij en panda beetje kunnen uitwisselen mbt de wederhelft.
Meisje klinkt lekker ff weg zeg!! Gezellig is altijd goed met of zonder dikke streep of + als resultaat
Summer bedankt!
Hier al minder doorgedraaid. Heb het mijn ouders vertelt. Wilde ik eigenlijk niet maar merk dat het fijn is om support te hebben. Heb de huisarts gebeld en heb de dokter zelf aan de lijn gehad. Ze feliciteerde me en zei: "je bent zwanger." Dit is je eerste echte cyclus dus heel zeker weten wanneer je overtijd bent kan je niet. Ook als je je eisprong voelt kan t dagen verschillen. Ze zei hoe verder je komt hoe minder vaak een miskraam voorkomt, vroege miskramen komen meer voor, maar dat maakt v testen niet uit. En je weet nooit precies hoe ver je bent tot je termijn echo. Ze kan echo s maken op de praktijk. En ze bood aan om volgende maandag (15e) een vroege echo te doen om te zien of alles compleet is en op de goede plek zit. Heb even getwijfeld, maar aanbod aangenomen. Verder kan ik me gewoon aanmelden bij de verloskundige. Opgelucht, gerustgesteld en de eerste mijlpaal om me aan vast te houden rijker. Blij dat ik haar gebeld heb!!
Vandaag ondanks misselijkheid toch maar late dienst (horeca) gewerkt. Pfff die luchten...4x moeten rennen..stiekum blijven eten en duizelig. Wat een opgave! Wel fijne afleiding en management is op de hoogte en zorgzaam. Was om 22.00 uur al kapot en tien moest ik nog tot 1.00 uur. Tja kan me moeilijk weken lang verstoppen in bed. Moet er toch doorheen. Denk alleen niet dat collega's in het buikgriep verhaal blijven trappen. Ik viel behoorlijk op
zaterdag 6 december 2014 om 07:37
Wauw, Meral.
Jouw verhaal; de dokter die via de telefoon je al feliciteert.
Die is er dan al snel zeker van.
Mogen wij dan ook "Gefeliciteerd" zeggen, of wil je eerste de 15de afwachten?
Super spannend!!!
En heel erg leuk.
Panda; hahaha! Wat moeten we toch met die mannen.
Jij wacht nu op de tweede menstruatie; ook echt super spannend.
Ik weet nog dat ik er toen de hele tijd aan dacht.
Iets wat het ab-so-luut niet bevorderd. Maar hoe zet je die hersenen uit???
Hou ons op de hoogte.
Enjoy your weekend.
Jouw verhaal; de dokter die via de telefoon je al feliciteert.
Die is er dan al snel zeker van.
Mogen wij dan ook "Gefeliciteerd" zeggen, of wil je eerste de 15de afwachten?
Super spannend!!!
En heel erg leuk.
Panda; hahaha! Wat moeten we toch met die mannen.
Jij wacht nu op de tweede menstruatie; ook echt super spannend.
Ik weet nog dat ik er toen de hele tijd aan dacht.
Iets wat het ab-so-luut niet bevorderd. Maar hoe zet je die hersenen uit???
Hou ons op de hoogte.
Enjoy your weekend.
zaterdag 6 december 2014 om 10:35
Wat een positieve update Meral!! Alvast voorzichtig Gefelicicteerd met de zwangerschap! Heel benieuwd naar de 15e!
En ik denk dat ik voor deze ronde braaf op mijn menstruatie wacht, veel kansen hebben we niet gehad
Op naar de volgende ronde!
Elkebloempje, ik geloof dat mannen soms gewoon compleet anders denken
maar ze draaien gelukkig allemaal ook weer bij geloof ik
En ik denk dat ik voor deze ronde braaf op mijn menstruatie wacht, veel kansen hebben we niet gehad
Elkebloempje, ik geloof dat mannen soms gewoon compleet anders denken
maar ze draaien gelukkig allemaal ook weer bij geloof ik
zaterdag 6 december 2014 om 13:18