gestopt met de pil!
woensdag 24 juni 2015 om 20:45
mijn vriend en ik hebben een grote kinderwens en nu willen we er voor gaan!
vorige week zondag heb ik mijn laatste pil gehad (strip afgemaakt). 4 dagen later kreeg ik mijn onttrekkingsbloeding.
dit heeft geduurd tot maandag. die dag ben ik ook gestart met foliumzuur. ik heb 7 jaar de pil geslikt
en om de dag hebben we seks.
Zondag had ik de hele dag tijdens het lopen een pijnlijke steek in mijn linkerzij. vandaag weer steken en ik heb de hele dag hoofdpijn gehad, maar ook heb ik veel last van doorzichtige natte afscheiding. Ik voel het steeds vloeien en alles voelt nat aan.
Kan dit komen doordat ik gestopt ben met de pil?
Nu lees ik op het internet dat het wel 3 maanden kan duren voordat je zwanger kan raken.
was dit bij jullie ook zo? En hoelang duurde het voordat jullie echt ongesteld werden na de laatste pil?
vorige week zondag heb ik mijn laatste pil gehad (strip afgemaakt). 4 dagen later kreeg ik mijn onttrekkingsbloeding.
dit heeft geduurd tot maandag. die dag ben ik ook gestart met foliumzuur. ik heb 7 jaar de pil geslikt
en om de dag hebben we seks.
Zondag had ik de hele dag tijdens het lopen een pijnlijke steek in mijn linkerzij. vandaag weer steken en ik heb de hele dag hoofdpijn gehad, maar ook heb ik veel last van doorzichtige natte afscheiding. Ik voel het steeds vloeien en alles voelt nat aan.
Kan dit komen doordat ik gestopt ben met de pil?
Nu lees ik op het internet dat het wel 3 maanden kan duren voordat je zwanger kan raken.
was dit bij jullie ook zo? En hoelang duurde het voordat jullie echt ongesteld werden na de laatste pil?
woensdag 24 juni 2015 om 21:05
Pfff. Je bent net gestopt zeg. Om de dag sex heeft geen zin als je je eisprong niet weet. Je hebt per maand 3 dagen dat je zwanger kan worden. En het kan ook een jaar of langer duren, pas na een jaar kan je naar de huisarts stappen. Daarnaast is het voor je toekomstig kind niet goed direct zwanger te raken. Zorg eerst dat 7jaar pil uit je lijf is, en dat je een normale menstruatie krijgt. Dat kan soms ook even duren voor je cyclus op gang is.
woensdag 24 juni 2015 om 21:44
Wat een spannende tijd he TO! Vaak wordt gezegd dat je na het stoppen van de pil direct zwanger kunt worden. Is ook zo, maar het advies is om eerst te wachten op je eerste " echte" menstruatie. Word je daarna zwanger dan kan beter berekend worden hoe ver je bent in je zwangerschap.
Bij sommige duurt het lang, anderen zijn binnen no time zwanger. Ik had precies 28 dagen na onttrekkingsbloeding mijn eerste menstruatie en nu ( 3 maanden verder) had ik vorige week een positieve test in handen!
Beste advies: laat het los, niet stressen en lekker veel oefenen! Wil je echt zekerheid dan probeer er achter te komen ( na eerste menstruatie) hoe je cyclus verloopt en vrij op de dagen rondom je eisprong. Succes en veel plezier!
Bij sommige duurt het lang, anderen zijn binnen no time zwanger. Ik had precies 28 dagen na onttrekkingsbloeding mijn eerste menstruatie en nu ( 3 maanden verder) had ik vorige week een positieve test in handen!
Beste advies: laat het los, niet stressen en lekker veel oefenen! Wil je echt zekerheid dan probeer er achter te komen ( na eerste menstruatie) hoe je cyclus verloopt en vrij op de dagen rondom je eisprong. Succes en veel plezier!
woensdag 24 juni 2015 om 21:53
Haha, ik moet wel een beetje lachen om je post: nou, poehoe, "wel 3 héle maanden"!!!
Het is ook heel erg spannend, maar stel je in op een jaar, dan zit je safe. Bij mij duurde het 2 jaar. Ik ben heel blij dat ik me geen 3 maanden ten doel had gesteld, want dan had ik wel heel lang in spanning gezeten
Sowieso eerst eeen maandje foliumzuur slikken vóórdat je zwanger gaat het worden, he?
Het is ook heel erg spannend, maar stel je in op een jaar, dan zit je safe. Bij mij duurde het 2 jaar. Ik ben heel blij dat ik me geen 3 maanden ten doel had gesteld, want dan had ik wel heel lang in spanning gezeten
Sowieso eerst eeen maandje foliumzuur slikken vóórdat je zwanger gaat het worden, he?
woensdag 24 juni 2015 om 21:55
woensdag 24 juni 2015 om 22:46
Mijn man en ik hadden juist het tegenovergestelde: we hadden er zeker een jaar voor uitgetrokken. Ook omdat mijn man toen nog in het buitenland woonde en we elkaar dus niet vaak zagen. En je zou het net zien: het was meteen raak .
Ik snap je ongeduld wel hoor. Als je al zo lang een kinderwens hebt dan wil je ook NU METEEN zwanger zijn. Succes!
Ik snap je ongeduld wel hoor. Als je al zo lang een kinderwens hebt dan wil je ook NU METEEN zwanger zijn. Succes!
donderdag 25 juni 2015 om 00:12
Ik ben op mijn 14 laatst ongesteld geweest, daarna prikpil. In 2012 over gegaan op spiraal deze afgelopen maart laten verwijderen. 5 mei ongesteld geworden en nu ook zwanger. Schiet mij maar lek. Ben 27 dus 13 jaar geen cyclus gehad of menstruatie. Alles kan dus. Maar geforceerd willen kan je ook tegenwerken..