Gijs en... Stijn?

27-08-2015 20:27 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een vraagje en ben benieuwd naar jullie mening. We hebben al een zoontje die Gijs heet en we verwachten een tweede jongen. Mijn man en ik vinden allebei de naam Stijn heel erg leuk, maar vragen ons af deze twee namen, Gijs en Stijn, niet te veel op elkaar lijken. We kunnen helaas geen andere naam bedenken die we allebei net zo zo leuk vinden. Help.
quote:mdh schreef op 27 augustus 2015 @ 21:03:

[...]

+1

Leuke namen, maar zie je jezelf al onderaan de trap roepen: "GijssssStijn, opschieten!"?

Dus idd: Tijn.Natuurlijk kan dat, juist Tijn wordt Stijn als je ze achter elkaar roept.
Stijn is heeeuuuul leuk...mijn jongste zoon heet nl. ook zo

Andere leuke combi's met Gijs vind ik:

Daan (de leukste)

Joep

Jasper

Lars

Finn

Luuk

Tim

Sven

Tom
Ik zou dan wel echt bij Stijn houden en geen Steijn. Kan het kind zijn hele leven uit leggen dat hij Steijn met een korte ei en j heet. ( of een e voor de lange ij).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Stijn en Gijs klinkt al een stuk minder Kwik, Kwek en Kwak dan Gijs en Stijn, dus ik zou ze in omgekeerde volgorde roepen.
Een vriendin heeft drie dochters. Ze hebben alle drie een naam met 2 lettergrepen en de laatste lettergreep is steeds hetzelfde. Ik zou ook gewoon kiezen voor de naam die jij het leukst vindt. Al zou ik zelf misschien Stan overwegen.
Thijmen heb ik laatst ook ergens gehoord. Vond ik ook een leuk naam en past ook leuk bij Gijs.
quote:Casalinga schreef op 27 augustus 2015 @ 21:16:

Een vriendin heeft drie dochters. Ze hebben alle drie een naam met 2 lettergrepen en de laatste lettergreep is steeds hetzelfde. Ik zou ook gewoon kiezen voor de naam die jij het leukst vindt. Al zou ik zelf misschien Stan overwegen.Jannie Hennie en Dennie?
Ik vind het wel een leuke combinatie!

Andere opties:

Job, Stan, Mats, Mees, Mick, Cas, Max, Sem, Daan, Tijn, Raf, Bor, Rens, Vic, Duuk, Pim, Thor.
Ik dacht meer aan Carice, Felice en Alice.

Maar on topic: Gijs en Stijn kan best.

Ik zou het pas Jut&Jul of Kwik,Kwek&Kwak vinden in het geval van Gijs en Goos.
Gijs en Tijn, Gijs en Thijmen, Gijs en Stijn.. Ik vind het allemaal leuk.
Ik vind het een prima combi. Leuke namen! Andere opties: Tieme of Tijmen.

Maar gewoon op je eigen gevoel afgaan, het gaat erom wat jullie leuk vinden!
Live life to the fullest
Leuk!

Mijn man vond Stijn niet zo leuk en een kater van ons heette Gijs.. Zoon heet nu Teun, maar Gijs stond hoog op ons lijstje met leuke namen!
Mwah... Zou het niet doen. Inderdaad een beetje Jut en Jul.

Gijs en...

Hugo?

Floris?

Pim?

Bram?
Leuke namen, vooral Stijn. Maar ik vind ze bij elkaar erg jut en jullerig.
Leuk hoor, ik zou het pas raar vinden als het Gijs en Guus was bijvoorbeeld, ik vind dezelfde voorletters niet leuk (en onpraktisch, ivm post).
Zo hoorde ik laatst dat ene Teun een broertje Tijn gekregen had.

Dat is echt Jut en Jul
Eens met sinnombre vind Gijs en Tijn leuker klinken
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven