Heb ik een miskraam..

31-12-2017 13:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Een beetje een vreemde vraag natuurlijk, want hoe kan iemand anders dit voor mij weten? Toch wilde ik het even kwijt en even peilen of er meiden zijn die hier ervaring mee hebben.

Afgelopen woensdag hield ik een positieve test in mij handen! 2-3 weken gaf de CB digitaal, Wat een geluk! Maar nu kreeg ik gister wat helderrood bloedverlies, niet te vergelijken met een menstruatie (minder), maar ook zeker meer dan wat druppels.. Dit heeft 1 a 2 uurtjes aangehouden en nu is het enkel nog wat licht bruinverlies. Eigenlijk dacht ik gister direct, foute boel, dit is een miskraam is.. maar toch zit er ergens nog de 'of niet' in mijn hoofd. Dan zou ik toch wel meer bloed moeten verliezen? Vanmorgen zei de CB digitaal nog steeds 2-3 weken, daar heb ik niks aan, ik weet het, maar je zoekt/moet wat. Volgende week vrijdag mag ik bij de VK langskomen om te kijken of alles leeg is, of dus nog goed zit....

Wie herkent zich hierin? Hoe liep dit af?
En dan krijg je verhalen waarbij het goed afliep en verhalen waarbij het slecht afliep. Daar heb je helemaal niets aan. Je kunt niet anders dan afwachten, hoe rot ook.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel heeft wel gelijk, je hebt niets aan mijn verhaal, maar omdat je er om vraagt:

Herkenbaar, bij ongeveer 7 weken. Had een avond bloedverlies (ongeveer 3-4 uur) ook helderrood, minder dan menstruatie, maar idd meer dan een paar druppels. Had geen kramp. Gelukkig was er de volgende dag een kloppend hartje op de echo te zien en het was dus geen miskraam. Waar ik uiteraard wel bang voor was. De VK vertelde dat er waarschijnlijk een klein bloedvat geknapt was. Inmiddels is mijn dochter bijna een jaar.

Het kan nu volgens mij alle kanten nog op. Sterkte met afwachten, hopelijk goed nieuws volgende week.
hd84 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 13:48
7.67% gewijzigd
Hi Tickel,

Ja ongetwijfeld, maar je doet/moet wat.. dan vind ik het fijn om bij anderen te horen hoe die het hebben ervaren.
Tickel schreef:
31-12-2017 13:43
En dan krijg je verhalen waarbij het goed afliep en verhalen waarbij het slecht afliep. Daar heb je helemaal niets aan. Je kunt niet anders dan afwachten, hoe rot ook.
Dit.

Het is nog heel pril, dus het kan echt alle kanten op.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Bij deze termijn kan je dat nog niet weten 😢 Het kan een miskraam zijn, hoeft niet. Er zit nog hcg in je bloed dus test zegt niks. Afwachten dus... Sterkte!
Hi HD

Dankje voor je verhaal! Ja ik hoop dat bij mij dat ook het geval is. Toch spookt het al omdat het nog zó pril is en je dan toch aardig bloed verliest. Bij mijn vorige zwangerschappen wel bruinverlies gehad maar nooit zo helderrood..
Hopelijk krijgen we, net als bij jou destijds, positief nieuws. En hopelijk blijft het bloeden hier dan ook bij.. had je daarna ook nog wat bruinverlies trouwens?
Hoi Anouk,

Rot voor je en heel erg schrikken! Je zwangerschap is nog wel heel kort dus het kan inderdaad nog alle kanten op. Maar als je al eerder zwanger bent geweest dan weet je dat ook wel. Ik vraag mij alleen wel af wat de verloskundige dan denkt te kunnen zien. Er zal nog niets te zien zijn op de echo ben ik bang.
Ik heb gedurende mijn hele zwangerschap regelmatig bloedverlies gehad en met 7 weken ook wel redelijk veel maar nu ben ik afwachting van de bevalling.

Het kan dus echt alle kanten op.

Succes en hopelijk komt alles goed voor je! :there:
Bij mij heeft het bruine nog een dag of 2 aangehouden volgens mij, maar ik had meteen de week na de test ook een dag of 4 bruin bloedverlies (heel licht). Vanaf de goede echo gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Het is ook zo’n onzekere periode die eerste weken.

Duifje, volgens mij kunnen ze op een echo wel zien of er nog een “gevuld” vruchtzakje zit. Een kloppend hartje lijkt me idd wat vroeg.
HD84 schreef:
31-12-2017 14:51
Bij mij heeft het bruine nog een dag of 2 aangehouden volgens mij, maar ik had meteen de week na de test ook een dag of 4 bruin bloedverlies (heel licht). Vanaf de goede echo gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Het is ook zo’n onzekere periode die eerste weken.

Duifje, volgens mij kunnen ze op een echo wel zien of er nog een “gevuld” vruchtzakje zit. Een kloppend hartje lijkt me idd wat vroeg.
Nee niet echt hoor. Je moet dan altijd terug komen als hartje wel te zien zou moeten zijn.
TO moet gewoon even afwachten. Hoe kut dat ook is.
Sterkte met wachten, het is een erg onzekere tijd en meer kan je niet doen helaas. Feit is dat je bloed gewoon niet wil zien na een positieve test.
Na 3 miskramen weet ik inmiddels dat alles kan en mogelijk is en niet persé iets hoeft te betekenen.
Hopelijk betekend het bij jou niks en zien ze straks een vruchtzak die bij jou termijn past!
🍀
Lucifermiauww schreef:
31-12-2017 15:02
Nee niet echt hoor. Je moet dan altijd terug komen als hartje wel te zien zou moeten zijn.
TO moet gewoon even afwachten. Hoe kut dat ook is.
Je kunt wel al in een eerder stadium het vruchtzakje zien en beoordelen. Ook daar is al het een en ander aan te zien (grootte, vorm, evt aanwezigheid van een dooierzakje) wat een indicatie geeft voor een mogelijke miskraam.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Hi dames,

Bedankt voor alle reacties. Er is met name eigenlijk een echo gepland om te kijken of de baarmoeder dus leeg is, niet om een hartje oid. te zoeken.

Ik weet ook dat ik moet afwachten hoor, en dat het niet te beoordelen valt, maar toch ben je dan nieuwsgierig. Of tenminste, 'of dit het dan is'

Het is bij die middag gebleven, verder geen bloedverlies meer, alleen wat bruinig. Ik heb er een hard hoofd in, maar wie weet, toch blijft het spannend.

Ik wens jullie allemaal een gezond en gelukkig 2018!
Hopelijk krijg je een positief bericht dan woensdag, je weet het tenslotte nooit zeker totdat je het zeker weet.

Sterkte met afwachten en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven