Help bij passende naam 2de kind

05-11-2016 15:54 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben van de week gehoord dat we een dochter mogen verwachten.

We hebben al een zoon van 3 jaar. Matthias.

Nu zijn we op zoek naar een bij passend naam voor zijn nieuwe zusje.

We houden zowiezo van "aparte" namen en gewoon doet ons weinig.

Wie helpt er mee denken?
Indra

Nina

Leonoor

Felicia

Stephanie

Lobke

Ines
Wieteke
you go girl
Waarom moet het altijd "apart" en "anders" zijn? Met alle respect, zie die neiging toch vooral bij mensen die in een lagere klasse zitten en dan denken dat ze door héél aparte namen te bedenken voor hun kinderen, toch een beetje speciaal zijn.

Zoon heet Matthias, prima. Niks mis mee. Maar waarom moet de naam van je nieuwe dochter "erbij passen"? Blijven ze dan levenslang een stelletje ofzo? En waarom zou welke willekeurige naam die je bedenkt, dan niet bij de naam van je zoon passen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Rhae schreef op 05 november 2016 @ 17:35:

[...]

Het is Febe, of Phoebe. De andere spellingen zijn verzonnen en niet juist.Je hebt gelijk. Phoebe is juist een bedoelde ik ook. Ik ken echter een Phoeby en dat autocorrect mijn telefoon dan weer.
quote:pejeka schreef op 05 november 2016 @ 18:14:

Waarom moet het altijd "apart" en "anders" zijn? Met alle respect, zie die neiging toch vooral bij mensen die in een lagere klasse zitten en dan denken dat ze door héél aparte namen te bedenken voor hun kinderen, toch een beetje speciaal zijn.

Zoon heet Matthias, prima. Niks mis mee. Maar waarom moet de naam van je nieuwe dochter "erbij passen"? Blijven ze dan levenslang een stelletje ofzo? En waarom zou welke willekeurige naam die je bedenkt, dan niet bij de naam van je zoon passen?Tja, ik heb zelf een top-tien-naam uit mijn jaar en echt in elke klas zaten er minstens twee, vaak ook drie. Heb ook vaak een collega die het zelfde heet, toppunt was vijf keer mijn naam en bedrijf met 100 werknemers. Onze jongste heeft een jaren 70 naam die ineens in zijn jaar een come-back maakte. Hij zit er nu met maar drie in de klas. Ik ken er vijf uit zijn jaar. Het is gewoon niet altijd handig.
Mattias is toch een doodgewone naam?
Wat een hoop reacties.

Onwijs lief en mee denkend, de meeste.

Ik vind persoonlijk bijpassend bij matthias wel belangrijk, want ze blijven wel levenslang broer en zus.

Iedereen zijn eigen mening natuurlijk.

Ik ben nog maar net aan het zoeken en keek naar:

- noëlla
Ruth

Naomi

Cleopatra

Debora

Eva

Ezra

Drusilla

Sippora
quote:sssssst schreef op 05 november 2016 @ 18:21:

[...]

Tja, ik heb zelf een top-tien-naam uit mijn jaar en echt in elke klas zaten er minstens twee, vaak ook drie. Heb ook vaak een collega die het zelfde heet, toppunt was vijf keer mijn naam en bedrijf met 100 werknemers. Onze jongste heeft een jaren 70 naam die ineens in zijn jaar een come-back maakte. Hij zit er nu met maar drie in de klas. Ik ken er vijf uit zijn jaar. Het is gewoon niet altijd handig.Wat bedoel je met "niet handig"? Dat er zomaar andere kinderen op de wereld kunnen zijn die dezelfde naam hebben?
Tamara

Inez

Loes

Mies

Lieselotte

Loreley

Catharina

Astrid

Charlotte
quote:pejeka schreef op 05 november 2016 @ 18:29:

[...]

Wat bedoel je met "niet handig"? Dat er zomaar andere kinderen op de wereld kunnen zijn die dezelfde naam hebben?Dat kun je toch wel bedenken? Dat de juf 'Emma' zegt en er 3 kinderen op kijken? Of dat je op je werk later steeds opkijkt als iemand 1 van de andere Max-en roept.
quote:sexyladygirl88 schreef op 05 november 2016 @ 18:25:

Wat een hoop reacties.

Ik vind persoonlijk bijpassend bij matthias wel belangrijk, want ze blijven wel levenslang broer en zus.

- noëllaMaar ze worden vanaf hun volwassenheid alleen nog door jou in 1 adem genoemd. Ze hebben dan hun eigen leven waarin broers en zussen vaak een marginale rol spelen.

[...]

Wat bedoel je met "niet handig"? Dat er zomaar andere kinderen op de wereld kunnen zijn die dezelfde naam hebben?Bij ons op het dorp zijn er een paar achternamen die veel voorkomen. Ik ken best veel jongens die dezelfde populaire voor- en achternaam hebben. Dat is best lastig op school en bij teamindelingen, zelfs in de digitale wereld is dat lastig.
- Noy

- Noya

Ezra is van oorsprong een Joodse jongensnaam. Esra in de vrouwelijke variant en wordt vaak aan Turkse meisjes gegeven.

[...]

Wat bedoel je met "niet handig"? Dat er zomaar andere kinderen op de wereld kunnen zijn die dezelfde naam hebben?

Nou op mijn werk ooit dan belde er een klant en die had net met 'Anja' gesproken dan moest de telefoniste op zoek naar de juiste Anja. Onlangs in mijn werk waren er twee juffen Anja, was heel lastig voor de hele school en voor de ouders. Ik stelde nog voor dat ik als Ans het systeem zou in gaan maar die hadden ze ook al.

Mijn zoon heeft regelmatig het verkeerde cijfer in zijn magister staan omdat de docent zich vergist heeft. Hij heeft onlangs zijn Coopertest in de herkansing gedaan omdat hij met de vijf van zijn naamgenoot geen genoegen nam. Naamgenoot hield zich van de domme tien bleek dat hij een 7.7 had. 'Kees' uit 2 mavo C had corvee wegens gooien van pepernoten, mag jij raden hoe dat afliep.
quote:sssssst schreef op 05 november 2016 @ 18:37:

[...]

Nou op mijn werk ooit dan belde er een klant en die had net met 'Anja' gesproken dan moest de telefoniste op zoek naar de juiste Anja.

Mijn zoon heeft regelmatig het verkeerde cijfer in zijn magister staan omdat de docent zich vergist heeft. Hij heeft onlangs zijn Coopertest in de herkansing gedaan omdat hij met de vijf van zijn naamgenoot geen genoegen nam. Naamgenoot hield zich van de domme tien bleek dat hij een 7.7 had. 'Kees' uit 2 mavo C had corvee wegens gooien van pepernoten, mag jij raden hoe dat afliep.Ik snap niks van jouw bericht.
quote:hannaeva schreef op 05 november 2016 @ 18:30:

[...]

Dat kun je toch wel bedenken? Dat de juf 'Emma' zegt en er 3 kinderen op kijken? Of dat je op je werk later steeds opkijkt als iemand 1 van de andere Max-en roept.Mensen hebben toch ook een achternaam? Maar goed, als jij tot elke prijs wilt voorkomen dat je kind zomaar een zelfde naam als een ander kind kan hebben, noem je hem/haar toch gewoon Quetzxylala ofzo?
quote:sssssst schreef op 05 november 2016 @ 18:37:

[...]

Nou op mijn werk ooit dan belde er een klant en die had net met 'Anja' gesproken dan moest de telefoniste op zoek naar de juiste Anja. Onlangs in mijn werk waren er twee juffen Anja, was heel lastig voor de hele school en voor de ouders. Ik stelde nog voor dat ik als Ans het systeem zou in gaan maar die hadden ze ook al.

Mijn zoon heeft regelmatig het verkeerde cijfer in zijn magister staan omdat de docent zich vergist heeft. Hij heeft onlangs zijn Coopertest in de herkansing gedaan omdat hij met de vijf van zijn naamgenoot geen genoegen nam. Naamgenoot hield zich van de domme tien bleek dat hij een 7.7 had. 'Kees' uit 2 mavo C had corvee wegens gooien van pepernoten, mag jij raden hoe dat afliep.Ik had/heb een naam die erg populair was in mijn jeugd. Ik heb nooit verkeerde cijfers op mijn rapport gehad, of cijfers die voor een ander bedoeld waren, ben nooit verward met iemand anders die dezelfde voornaam had. Ligt dan toch echt gewoon aan de leraar, en niet aan de naam.
quote:sexyladygirl88 schreef op 05 november 2016 @ 18:25:

Wat een hoop reacties.

- noëlla

Heel andere stijl dus dan voorgaande ideeën , minder mijn ding, dus aan mijn verdere pogingen zou je minder hebben

Handig om nog namen te zeggen die je 'wel leuk' vindt, dan weten we beter wat je wilt.
quote:pejeka schreef op 05 november 2016 @ 18:44:

[...]

Ik had/heb een naam die erg populair was in mijn jeugd. Ik heb nooit verkeerde cijfers op mijn rapport gehad, of cijfers die voor een ander bedoeld waren, ben nooit verward met iemand anders die dezelfde voornaam had. Ligt dan toch echt gewoon aan de leraar, en niet aan de naam.Tuurlijk! Maar toen jij klein was werd je door de leerkrachten zeker met 'mevrouw achternaam' aangesproken
quote:hannaeva schreef op 05 november 2016 @ 18:30:

[...]

Dat kun je toch wel bedenken? Dat de juf 'Emma' zegt en er 3 kinderen op kijken? Of dat je op je werk later steeds opkijkt als iemand 1 van de andere Max-en roept.

Die kans bestaat altijd.

Ik zou vooral kijken naar wat je zelf mooi vindt. Hoe belangrijk is het nou als iemand een keer moet verduidelijken dat zij Emma K. is?
quote:PattyJupiter schreef op 05 november 2016 @ 18:26:

Ezra

Drusilla

Sippora

Ezra is meer een jongensnaam vind ik, tenminste ken er 2.

En drussila en sippora, echt??
Nova

Yvie

Vienna

Jada

Elijah

Tirza

Salomé

Zifora
Finja

Sofia

Nadine

Elvy

Leah

Robine

Moira

Sienna

Cleo

Cunera

Lieze
Madieke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven