Help!! Ovulatietesten

15-11-2018 18:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn vriend en ik zijn nu sinds april dit jaar bezig voor ons eerste kindje, het heeft een tijdje geduurd voordat ik weer een normale menstruatie heb gekregen de eerste
maanden reken ik niet echt mee daardoor en we zitten nu dus in ronde 5.

Vorige maand had ik 2 positieve testen , maar dat werd al heel gauw weer negatief en uiteindelijk toch 2 weken later gaan bloeden.

Mijn vriend begint nu een beetje ongeduldig te worden omdat hij gisteren aangaf dat het misschien een idee is om ovulatie testen te gebruiken, hij heeft met een vriend gesproken die een dochtertje van 6 maanden heeft en zelf allemaal informatie opgezocht, vond het heel leuk, was stom verbaasd ook.

Ik was een beetje sceptisch , toch ook bang dat er misschien blijkt dat ik geen eisprong krijg o.i.d , maar heb ze toch besteld incl thermometer...

Echter mijn vraag , hoe begin ik hieraan?
Internet kan je een hoop vertellen , maar ik hecht veel waarde aan ervaringen van andere vrouwen...

(Ik heb de roze clearblue digitals besteld, een doos van 20 stuks.)
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van gewoon de gebruiksaanwijzing lezen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-11-2018 19:07
Wat dacht je van gewoon de gebruiksaanwijzing lezen.
Ik vroeg om ervaringen , waar ik graag over wil praten , dat ik eerst een gebruiksaanwijzing moet lezen voor ik iets doe wat ik niet weet snapt mn kont ook nog wel.
Je vriend begint ongeduldig te worden? Ik kan je aanraden om dat soort testen achterwege te laten, het verplicht vrijen maakt het ook niet gezelliger op.
Of de arts moet het adviseren dan is het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Redbutterfly schreef:
15-11-2018 19:27
Ik vroeg om ervaringen , waar ik graag over wil praten , dat ik eerst een gebruiksaanwijzing moet lezen voor ik iets doe wat ik niet weet snapt mn kont ook nog wel.
Ga je lekker??

In de bijsluiter wordt aangegeven op welke dag dat je moet gaan testen op basis van de lengte van je cyclus. De clear blue zijn lekker duidelijk, geen gedoe met zou het nou echt een streep zijn. Een smiley is gewoon positief. Ik heb ze 3 rondes gebruikt (kwam er daarmee achter dat ik laat ovuleer) en ben inmiddels 14 weken zwanger.
TanteBedelia schreef:
15-11-2018 19:46
Je vriend begint ongeduldig te worden? Ik kan je aanraden om dat soort testen achterwege te laten, het verplicht vrijen maakt het ook niet gezelliger op.
Of de arts moet het adviseren dan is het een ander verhaal.
.
Exact. Je bent pas 5 maanden bezig en al een soort van zwanger geweest, alleen is die zwangerschap in een heel vroeg stadium misgegaan (heel normaal). Grote kans dat je binnen korte tijd ècht zwanger bent.
O, wacht even jendoet ook al zwangerschapstesten? Ja ik begrijp wel dat vriend ongeduldig begint te worden..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een regelmatige cyclus toch?
ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'hoe begin ik hier aan'
op zich heeft sugarmiss gewoon gelijk, de gebruiksaanwijzing geeft je alle info die je nodig hebt

wat voor ervaringen wil je horen?
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn om ovulatietesten te gebruiken en wat zicht te krijgen op je cyclus.
Hoe lang is je cyclus? Is die regelmatig?
Die van mij is bv gemiddeld 27 dagen, ik ben regelmatig dus begin op dag 10, en dan vaak dag 11/12 een smiley op de test. Springt je ei binnen 24-48 uur. Dus bij een smiley en natuurlijk daarvoor seks hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het fijn om actief/ bewust bezig te zijn met zwanger worden en ik vind testjes ook gewoon heel leuk, dus ik heb ze gebruikt. Na jarenlang pilgebruik had ik ook geen idee hoe mijn natuurlijke cyclus eruit zag, dus daar hielpen de testjes ook bij. De ovulatietesten waren de eerste cycli nog vaag en werden duidelijker toen ik langer van de pil af was. Bij het zwanger worden van de tweede kon ik hier op afgaan wat betreft de kansen om zwanger te worden.
In de bijsluiter staat vanaf wanneer je het beste kan testen. Mijn eisprong was vaak wat aan de late kant. Ik bewaarde de stripjes van een cyclus, zodat je ze naast elkaar kan leggen en een opbouw ziet. Ik zette dan in een app wanneer de eisprong was. Op een gegeven moment kon ik dus met minder strips per cyclus vooruit, omdat ik wist waar zo ongeveer m'n eisprong zou zijn.
Kijk vooral of je het gebruik van de ovulatietesten fijn vindt, of het je iets oplevert in positieve zin.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
15-11-2018 19:46
Je vriend begint ongeduldig te worden? Ik kan je aanraden om dat soort testen achterwege te laten, het verplicht vrijen maakt het ook niet gezelliger op.
Of de arts moet het adviseren dan is het een ander verhaal.
Ja niet ongeduldig in negatieve zin, hij was er eerst helemaal niet mee bezig , en denk nu wel actief na over alles.
En wil het liefste niet meer wachten:)
Het verplichte vrijen is meer aan de orde omdat ik nu totaal niet weet wanneer ik eventueel zou ovuleren, mijn cyclus is mijn hele leven nog nooit regelmatig geweest en ik sloeg zo een maand over :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze bij de eerste ook gedaan na 4/5 maanden proberen. Ik had een regelmatige cyclus 28/29 dagen maar mijn eisprong bleek iets later te zijn, op dag 17. Vond ik toch handig te weten.
Bij de tweede geen testen nodig gehad want was meteen raak.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
15-11-2018 19:57
Je hebt een regelmatige cyclus toch?
ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'hoe begin ik hier aan'
op zich heeft sugarmiss gewoon gelijk, de gebruiksaanwijzing geeft je alle info die je nodig hebt

wat voor ervaringen wil je horen?
Ik heb geen regelmatige cyclus , ook nooit gehad, wat voor mij regelmatig betekend is überhaupt elke maand ongesteld worden, en het een beetje aan voelen komen, regelmatiger heb ik nooit gekend!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties in ieder geval.

Ik heb nooit echt om de zoveel dagen menstruatie , ene keer 28 dagen , dan zo ineens 32 of zelfs 42 , maand erop weer 28/29.
Er is geen pijl op te trekken.
Ik weet inmiddels dat je aan de hand van je cyclus weet op welke dag je moet beginnen met testen, bij mij is dat elke maand weer anders.
Alle reacties Link kopieren
In het geval van een onvoorspelbare cyclus, ga je uit van de kortste. Het zal je dan misschien meer testen kosten, maar dan heb je de kleinste kans dat je je ovulatie mist.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo onregelmatig bent, raad ik ovulatietesten van sensitest aan. Stuk goedkoper. En als je een lange cyclus hebt, kost t een stuk minder. Bij mij werkte ze super.

Op de site van sensitest heb je ook heel veel vrouwen die hun testen erop hebben gezet, waar je veel informatie uit kan halen.

Succes!

En oh ja, als je hier wat plaatst, 1 tip, reageer niet op zeikerds. Die heb je hier echt heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Als je die van clear blue te duur vindt, zou je die van de action kunnen gebruiken, en op het moment dat je het idee hebt dat die positief is (ik twijfelde bij die of de streep donker genoeg was) kun je ter controle een clear blue gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Redbutterfly schreef:
15-11-2018 20:41
Ik heb geen regelmatige cyclus , ook nooit gehad, wat voor mij regelmatig betekend is überhaupt elke maand ongesteld worden, en het een beetje aan voelen komen, regelmatiger heb ik nooit gekend!
ah dan begreep ik je topic verkeerd. Ik heb een vergelijkbare cyclus, kortste is 27 dagen en langste is 42 dagen geweest het afgelopen jaar. Ik temperatuur iedere ochtend, overigens niet om zwanger te worden. Maar heb er daardoor wel een en ander over opgestoken.

als je kortste cyclus 28 dagen is, dan zou je ovulatie rond dag 14 plaatsvinden
als je langste cyclus 42 dagen is zou je ovulatie rond dag 28 plaatsvinden
(Dit is uitgaande van een standaard luteale fase van 14 dagen
Maar die kan bij de ene langer of korter zijn.
Mijn luteale fase is bijvoorbeeld 12 dagen dus mijn ei springt 'later')

Ik zou niet later dan dag 10 na de eerste dag van je laatste menstruatie beginnen met ovulatietesten, in jouw geval
Maar er dan vanuit gaan, dat het dus zomaar 2 weken kan duren voor je een eisprong hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven