Here we go! Eerste IUI.. juni 2019

07-06-2019 09:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello everybody!

Waarschijnlijk nog tal van andere gelijk soorten topic's maar niet eentje die vrij recent was gestart..

Mijn verhaal..

In december 2014 gestopt met anticonceptie. Na maanden proberen en een intake gesprek in het zkh werd ik in nov. 2015 spontaan zwanger. In aug. 2016 werden wij ook trotse ouders van onze inmiddels bijna 3 jarige dochter. Na mijn bevalling bewust nooit meer anticonceptie gebruikt. In September vorige jaar nog steeds geen nieuwe zwangerschap. Toen zijn we alles gaan 'timen' voor hoever dat kan. Tot op heden is daar nog steeds geen zwangerschap uit ontstaan. Daarom zijn we 1,5 maand geleden wederom doorverwezen naar het zkh voor een fertiliteitsonderzoek.

Hier kwam eigenlijk alleen maar uit dat het zaad van mijn man niet optimaal is. Maar zouden er wel gewoon zwanger mee kunnen worden.

Omdat we al zolang geen anticonceptie gebruiken en een zwangerschap nog steeds is uitgebleven mochten we starten met IUI.

Ik zet iedere ochtend 50e Gonal F en moet dinsdag voor de eerste echo om te kijken hoe groot en hoeveel eitjes ik heb (hopelijk niet meer als 2)! Als het eitje groot genoeg is, moet ik nog éénmaal Ovitrelle spuiten. Super spannend dus.. Maar ik sta er heel positief in!

Nog meer mensen die juist zijn begonnen met IUI? Ervaringen zijn ook heel erg welkom!
anoniem_256623 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 10:04
3.92% gewijzigd
Ik dacht dat je maar max 2 eitjes mag hebben met IUI en dat anders de poging wordt afgebroken ivm kans om een meerling. Ik kreeg Clomid met IUI en pas bij IXCI Gonal F 75e. Toen had ik 9 rijpe eitjes voor de “oogst”.

IUI is een fluitje van een cent. Hoop dat je snel zwanger mag zijn.
Gatekeeper* schreef:
07-06-2019 09:59
Ik dacht dat je maar max 2 eitjes mag hebben met IUI en dat anders de poging wordt afgebroken ivm kans om een meerling. Ik kreeg Clomid met IUI en pas bij IXCI Gonal F 75e. Toen had ik 9 rijpe eitjes voor de “oogst”.

Klopt.. Ik hoop ook dat ik maar 1 max 2 eitjes heb! Een kennis van mij had met Gonal F 50e 4 eitjes.. Dus die kans is dan afgebroken.
Ik ben vooral benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert. Kan ook zijn dat de Gonal F niets doet.
Gatekeeper* schreef:
07-06-2019 09:59

3 is bespreekbaar en 4 is afbreken behandeling bij ons.
Ik denk dat je goede kansen hebt! Wij hebben 7x IUI gehad, maar het zaad van mijn man is prima, dus uiteindelijk niet zwanger mee geworden (ook niet met IVF trouwens). Maar zeker als er een zaadprobleem is, én je ook extra kansen hebt door een extra eitje, is IUI een aanrader.
Bij ons waren drie follikels trouwens ook goed, vier inderdaad teveel.
2 is bij ons het maximum, de rest is niet bespreekbaar. Man en ik willen het liefst echt geen tweeling (we hebben al een dochter), dus wij zijn het meest blij met 1 goed ei ;-)

Ik moet zelf trouwens zeggen dat ik IUI geen eitje vind, want enorm last van de hormonen, ik gebruik 100EH Gonal-F. En ws ben ik al bijna in de overgang, want die eieren zijn nog niet echt enthousiast. Wij gaan onze vierde ronde in, binnenkort.
heartsxdaggers schreef:
07-06-2019 10:50
Ik denk dat je goede kansen hebt! Wij hebben 7x IUI gehad, maar het zaad van mijn man is prima, dus uiteindelijk niet zwanger mee geworden (ook niet met IVF trouwens). Maar zeker als er een zaadprobleem is, én je ook extra kansen hebt door een extra eitje, is IUI een aanrader.
Bij ons waren drie follikels trouwens ook goed, vier inderdaad teveel.
Wat moeilijk voor jullie zeg, iui en ivf en niet zwanger. Hebben ze wel eem oorzaak kunnen vinden?
JonathanStrange schreef:
07-06-2019 11:30
2 is bij ons het maximum, de rest is niet bespreekbaar. Man en ik willen het liefst echt geen tweeling (we hebben al een dochter), dus wij zijn het meest blij met 1 goed ei ;-)

Ik moet zelf trouwens zeggen dat ik IUI geen eitje vind, want enorm last van de hormonen, ik gebruik 100EH Gonal-F. En ws ben ik al bijna in de overgang, want die eieren zijn nog niet echt enthousiast. Wij gaan onze vierde ronde in, binnenkort.
Ik merk helemaal niets (tot nu toe van de hormonen) waar heb je zoal last van? Spannend! Ik ga voor je duimen.
Hier een succesverhaal......IUI in volledig natuurlijke cyclus.

Dit ivm lesbische relatie en onze keus voor een donor.

Zwanger na de tweede poging, ging helaas mis na 7 weken.Zwanger na vierde poging, ging helaas al heel vroeg mis en toen na de zesde poging zwanger en dit ging goed wat resulteerde in een enthousiaste, vrolijke, grappige, lieve en eigenwijze peuterdochter.

Niet echt vergelijkbaar met jullie verhaal, hopelijk heb je er toch iets aan.Veel succes!!
Redcurls schreef:
07-06-2019 11:58
Wat moeilijk voor jullie zeg, iui en ivf en niet zwanger. Hebben ze wel eem oorzaak kunnen vinden?
Wat lief dat je dat vraagt. Ja, eicellen bleken onbruikbaar. Nog altijd onduidelijk of het komt door de medicatie, of een eigen afwijking is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven