Herkenbaar?
donderdag 2 mei 2019 om 06:35
Twijfel al 2 dagen het hier te plaatsen en jullie hebben ook geen glazenbol maar maak me klein beetje zorgen. 24 april (dag 14 van cyclus) had ik mijn ovulatie. Deze voel ik altijd heel goed aan een kant ter hoogte van mn heupbot. En heb ook een zeer regelmatige cyclus van 25-28 dagen. Deze pijn is meestal een paar uur en nadat deze versterkt wordt het minder en verdwijnt de pijn.
Nu heb ik opeens sinds dinsdag eenzelfde soort pijn. Aan dezelfde kant van mijn lichaam alleen deze pijn houdt aan sinds dinsdagochtend. Het is niet zeer pijnlijk maar wel voelbaar, zeker als ik lig of loop. En hij lijkt ook niet minder te worden. Nu ben ik allerlei dingen in mijn hoofd aan het halen van eventuele zwangerschap, een verlate ovulatie (maar waarom houdt deze pijn dan al zo lang aan) tot een BBZ.
Herkend iemand deze 'pijn'. Het zit dus echt ter hoogte van mijn eileiders niet achter of boven mn schaambot. Ik zou in principe 9 mei ongesteld moeten worden.
Ik ben niet op zoek naar of ik zwanger ben of niet... dat weten jullie ook niet en is toch afwachten maar probeer deze 'pijn' te herleiden en mogelijk herkennen jullie hier iets in.
Nu heb ik opeens sinds dinsdag eenzelfde soort pijn. Aan dezelfde kant van mijn lichaam alleen deze pijn houdt aan sinds dinsdagochtend. Het is niet zeer pijnlijk maar wel voelbaar, zeker als ik lig of loop. En hij lijkt ook niet minder te worden. Nu ben ik allerlei dingen in mijn hoofd aan het halen van eventuele zwangerschap, een verlate ovulatie (maar waarom houdt deze pijn dan al zo lang aan) tot een BBZ.
Herkend iemand deze 'pijn'. Het zit dus echt ter hoogte van mijn eileiders niet achter of boven mn schaambot. Ik zou in principe 9 mei ongesteld moeten worden.
Ik ben niet op zoek naar of ik zwanger ben of niet... dat weten jullie ook niet en is toch afwachten maar probeer deze 'pijn' te herleiden en mogelijk herkennen jullie hier iets in.
donderdag 2 mei 2019 om 09:47
Hey lux. Ja heupbot is niet echt een goede uitleg maar kan het niet echt goed beschrijven waar het zitlux- schreef: ↑02-05-2019 09:30Maar je voelt je ovulatie ter hoogte van je heupbot? Daar zitten je eierstokken toch helemaal niet.
Ik heb tijdens mijn IVF traject 1x eierstokpijn gehad, toen mijn eierstokken respectievelijk 8 en 6 grote, rijpe follikels bevatten. Alleen die kant van 8 deed pijn en dat zat not anywhere near mijn heupbot iig.
Het klinkt mij als darmen/spieren, maar goed, ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent
Althans ik neem aan dat je dat wil![]()
donderdag 2 mei 2019 om 18:00
Ik wil je niet bang maken maar ik zou toch een zwangerschapstest doen.
Een aantal maanden geleden heb ik een bbz gehad. Ik dacht dat ik ongesteld was geworden en had een negatieve test. Klachten bleven en twee weken later had ik dus wel een positieve test in handen en bleek ik ruim 6 weken zwanger te zijn.
De pijnklachten komen mij wel bekend voor. De kans is natuurlijk klein dat dit bij jou ook zo is. Maar een zwangerschapstest doen om dat in ieder geval uit te sluiten is een kleine moeite.
Een aantal maanden geleden heb ik een bbz gehad. Ik dacht dat ik ongesteld was geworden en had een negatieve test. Klachten bleven en twee weken later had ik dus wel een positieve test in handen en bleek ik ruim 6 weken zwanger te zijn.
De pijnklachten komen mij wel bekend voor. De kans is natuurlijk klein dat dit bij jou ook zo is. Maar een zwangerschapstest doen om dat in ieder geval uit te sluiten is een kleine moeite.
vrijdag 3 mei 2019 om 13:02
Thanks, toch maar even naar de Kruidvat vandaag of morgen. Hoe gaat het uiteindelijk nu met je?gevuldespeculaas schreef: ↑02-05-2019 18:00Ik wil je niet bang maken maar ik zou toch een zwangerschapstest doen.
vrijdag 3 mei 2019 om 14:48
Ja pijn is ondertussen wel een groot woord maar voel heel beurs, beetje zoals een blauwe plek kan voelen als je begrijpt wat ik bedoel.gevuldespeculaas schreef: ↑03-05-2019 14:46Het gaat nu weer helemaal goed hoor. Uiteindelijk geopereerd en toen hebben ze het vruchtje weggehaald. Het had toch wel een behoorlijke impact. Ik hoop voor jou dat dit niet speelt.
Heb je nu nog steeds pijn?
vrijdag 3 mei 2019 om 19:17
Je eierstokken liggen rondom je baarmoeder, ook achter het schaambot. Ik denk dus echt dat het een stuk te hoog is voor ovulatiepijn. Maar jij kent je lichaam het bestegordijn87 schreef: ↑02-05-2019 09:47Hey lux. Ja heupbot is niet echt een goede uitleg maar kan het niet echt goed beschrijven waar het zitga even kijken of ik het duidelijker kan omschrijven haha maar is maandelijks dezelfde plek (afwisselend links of rechts en dan ja uhm links of rechts van de bovenkant van mn schaamstreek en dan op de hoogte van het heupbot. Dus niet daar in de buurt maar die hoogte en dan dus meer naam binnen toe. Teruglezend wordt het er niet duidelijker op maar hopelijk snap je het een beetjr
![]()
Niet om vervelend te doen hoor, wil alleen maar zeggen: als het niet je eierstok/eileider is die pijn doet zal het ook wel niet zo’n vaart lopen met een BBZ.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 3 mei 2019 om 20:05
Nee snap het zeker, ik neem het ook niet op als vervelend doen maar heb ondertussen gelezen dat bij een ovulatie het niet de eierstokken zijn maar omliggende organen. Nou ja... laten we zeggen dat ik van anatomie weinig begrepen heb maar mn ovulatie altijd wel echt voel rondom dezelfde tijd. Maar ben blij met de antwoorden zoals gegeven. Wachten rustig af en zullen zien maar blijft toch anders als andere maanden al denk ik dat je op moment van een kinderwens elke maand wel allerlei dingen kunt voelen. Ik wacht nog paar dagen af en als mijn periode uitblijft zal ik een test doen. Dan weet ik het ij ieder geval zeker. Ben vooral gerustgesteld. Thanks ladieslux- schreef: ↑03-05-2019 19:17Je eierstokken liggen rondom je baarmoeder, ook achter het schaambot. Ik denk dus echt dat het een stuk te hoog is voor ovulatiepijn. Maar jij kent je lichaam het beste![]()
Niet om vervelend te doen hoor, wil alleen maar zeggen: als het niet je eierstok/eileider is die pijn doet zal het ook wel niet zo’n vaart lopen met een BBZ.
vrijdag 3 mei 2019 om 20:44
Ah ja dat zou kunnen. Ik voel m’n eisprong nooit dus geen ervaring meegordijn87 schreef: ↑03-05-2019 20:05Nee snap het zeker, ik neem het ook niet op als vervelend doen maar heb ondertussen gelezen dat bij een ovulatie het niet de eierstokken zijn maar omliggende organen. Nou ja... laten we zeggen dat ik van anatomie weinig begrepen heb maar mn ovulatie altijd wel echt voel rondom dezelfde tijd. Maar ben blij met de antwoorden zoals gegeven. Wachten rustig af en zullen zien maar blijft toch anders als andere maanden al denk ik dat je op moment van een kinderwens elke maand wel allerlei dingen kunt voelen. Ik wacht nog paar dagen af en als mijn periode uitblijft zal ik een test doen. Dan weet ik het ij ieder geval zeker. Ben vooral gerustgesteld. Thanks ladies
Gelukkig dat je gerustgesteld bent!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 7 mei 2019 om 20:54
Dames een update net vrolijk nieuws, zojuist een test gedaan en deze is positief. Super blij maar ook wel beetje bang want ik voel nog steeds van alles. Maar goed... we gaan netjes afwachten en zullen vanzelf moeten ervaren hoe het gaat lopen al gaan we uit van het beste natuurlijk. Of het met die specifieke pijn te maken heeft blijft beetje dr vraag maar wilde het toch even laten weten
dinsdag 7 mei 2019 om 21:02
dinsdag 7 mei 2019 om 21:09
Hahaha ik heb zojuist bericht dat ik een positieve test in handen heb dus helemaal blij. Nu wel enorm spannend allemaal want voel nog steeds van alles maar het begin is er.ExploreTheWorld schreef: ↑07-05-2019 21:02Ik wil je geen (valse) hoop geven want elke zwangerschap en elk lijf is anders maar ik herken dit gevoel wat jij beschrijft. Ik wist hierdoor bij 3 van m’n 4 zwangerschappen nog voor mijn n.o.d. dat ik (weer) zwanger was. Ik duim voor je dat je positief test deze week!
woensdag 8 mei 2019 om 15:13