Heropend: Laatste loodjes topic

19-02-2021 07:53 88 berichten
Ik zie dat het laatste loodjes topic is gesloten.
Wie heeft er zin om mee te schrijven?

Het oude topic:
Laatste loodjes topic.
Ik ben zwanger van mijn tweede kindje.
De zwangerschap is tot nu toe een beetje langs me heen gegaan.
Nu begint het thema bevallen en de tijd daarna natuurlijk wel een beetje te spelen.

Vannacht zoo slecht geslapen!

Verder voel ik me aardig goed eigenlijk en is deze zwangerschap veel beter verlopen.
anoniem_6521a72f1387c wijzigde dit bericht op 04-03-2021 20:17
2.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Ik ben vandaag 37 weken zwanger van de tweede. Het is een prima zwamgerschap en het zijn de laatste loodjes: moe, licht slapen en die buik zit in de weg. Vooral met een dreumes die nu juist de laatste tijd veel getild wil worden. Ze voelt volgens mij aan dat er iets groots gaat gebeuren...

Ik herken wat je schrijft: deze zwangerschap is een stuk onbewuster gegaan. Vraag mij soms af of ik er niet wat meer bij had moeten stilstaan aangezien dit wel de laatste keer is.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee, ik schrijf graag ook mee! Ik zit nu halverwege week 38 en ben er echt wel klaar mee. Heb continu menstruatie-achtige krampen, harde buiken en kan niet meer fatsoenlijk slapen. Het is gewoon tijd :-D
Zwangerschap is echt wel goed gelopen verder. Het is onze eerste, dus alles wel bewust meegemaakt, maar had vooral mijn verlof wel anders voorgesteld dan hoe het nu is met alle beperkingen. Maar ja, weinig aan te doen natuurlijk.
Calathea schreef:
19-02-2021 08:38
Leuk!

Ik ben vandaag 37 weken zwanger van de tweede. Het is een prima zwamgerschap en het zijn de laatste loodjes: moe, licht slapen en die buik zit in de weg. Vooral met een dreumes die nu juist de laatste tijd veel getild wil worden. Ze voelt volgens mij aan dat er iets groots gaat gebeuren...

Ik herken wat je schrijft: deze zwangerschap is een stuk onbewuster gegaan. Vraag mij soms af of ik er niet wat meer bij had moeten stilstaan aangezien dit wel de laatste keer is.
Bijna tegelijk uitgerekend, grappig!
Ja, mijn zoontje is ook heel aanhankelijk geworden.
Lastig soms omdat ik niet altijd zin heb in al dat lichamelijk contact.
Nickii schreef:
19-02-2021 09:02
Leuk idee, ik schrijf graag ook mee! Ik zit nu halverwege week 38 en ben er echt wel klaar mee. Heb continu menstruatie-achtige krampen, harde buiken en kan niet meer fatsoenlijk slapen. Het is gewoon tijd :-D
Zwangerschap is echt wel goed gelopen verder. Het is onze eerste, dus alles wel bewust meegemaakt, maar had vooral mijn verlof wel anders voorgesteld dan hoe het nu is met alle beperkingen. Maar ja, weinig aan te doen natuurlijk.
Dat klinkt niet fijn! Hopelijk duurt het niet meer lang.
Ja, jammer dat er veel nu niet kan.
Ik zou heel graag gaan zwemmen in een lekker warm bad!
Leuk dat dit topic nu heropend wordt! Ik ben bijna 39 weken zwanger van de derde en ben zo langzamerhand wel klaar voor de bevalling. Afgelopen week heeft het erg gerommeld en had dus ook niet verwacht dat ik nu nog met een dikke buik zou zitten. De ongemakken worden groter (slechter slapen, pijntjes etc) maar tegelijkertijd geniet ik ook steeds meer van het feit dat ik nog even zwanger ben. Beetje tegenstrijdig. Zullen de hormonen wel zijn.. :lol:
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra, dat klinkt inderdaad heerlijk!

Helmgras, kan me voorstellen dat je de bevalling dan wel verwacht had ondertussen. Hopelijk laat het niet lang meer op zich wachten!
Alle reacties Link kopieren
Hi, leuk om mee te schrijven! Ben nu 37+2 en as we speak staan we nog de laatste dingen (box, reiswagen) in elkaar te schroeven. Is de tweede, dus was simpele kwestie van alles van de zolder trekken, maar man man man wat heb je toch meer babyspullen dan dat je denkt!

Hier HG zwangerschap die nu vooral betekent dat ik na iedere maaltijd over m'n nek ga (waardoor ik me vandaag een beetje slap voel), bekkenpijn die soms heel erg is en soms wel mee valt (zonder logica) en flinke vermoeidheid (mede door een super lieve en actieve peuter van 2,5 die ook rondrent).

Wat doen jullie (zeker als er al kinderen zijn) in de weekenden nu met de lockdown? Alles wat 'aangeraden' wordt om nog te doen deze weken is dicht en het entertainen van kids begint wel wat vermoeiend te worden :hyper:
Leeuwtje, ik ben heel mild en lief voor mezelf. Als ik iets gezonds heb gekookt en mn kind aan het eind van de dag nog leeft ( ;-) ) ben ik tevreden! Verder probeer ik hem te leren zichzelf te vermaken. Lukt soms heel goed, soms matig. Ik laat het aan mn man over om af en toe iets leuks te doen met kind..
Heftig hoe je je voelt! Zwaar.
Heeft iedereen een naam gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Ja dit komt als geroepen. Ben nu 36.3 van de 2e en al met al is het een pittige zwangerschap.

Eerst 16 weken misselijk daarna 8 goede weken en toen begon de ellende met mn rug. Weken gedacht het is een zenuwblokkade en hoort erbij ook al kroop ik over de grond van de pijn. Bleek het 2 weken geleden een zware hernia te zijn en ben ik nu herstellende van een operatie.
3x hebben ze op het punt gestaan om de baby te halen maar tot op heden zit hij er nog steeds in.

Mentaal ben ik nu echt wel op en het echte herstellen kan pas na de bevalling. Hoe ik mag bevallen weten we als het goed is na vandaag dus ik vind het spannend.
Herstel gelukkig goed van de operatie echter heb ik krachtverlies in beide benen en is heel veel huidoppervlak gevoelloos dus ik lig al dagen op bed en mijn wereld is niet groter dan de woonkamer.
Daarbij begint mijn buik nu aan een eindsprint door de rust en is het slapen dramatisch geworden.
Ben het dan ook wel goed zat ondertussen.
Niets is wat het lijkt..
Wat naar poezie! Lijkt me heel lastig dat ze zo vaak op het punt hebben gestaan je kindje te halen, en dan toch niet. Emotional rollercoaster pff.
Fijn dat je vandaag duidelijkheid krijgt. Hopelijk ben je tevreden met het besluit straks. Bedrust lijkt me echt niet fijn! Heb je anderen die op je kindje passen?
Alle reacties Link kopieren
Heey hier zijn de laatste 5 dagen in gegaan.
Volgende week staat de haal datum gepland ( als ik dat ga halen).

Ik moet elke dag na het ziekenhuis om te controleren hoe de baby ligt en of ik nog geen ontsluiting heb en mijn bloeddruk.

Aankomend weekend hebben we voor zaterdag weinig gepland staan ( man gaat boodschappen doen samen met dochter)

En zondag is het plan als alles goed gaat om langs de camping te gaan goede vrienden staan daar aan de speeltuin en komen dan ook met hun zoontje van de zelfde leeftijd als onze dochter. Zodat ze samen lekker buiten kunnen spelen en wij rustig in het zonnetje kunnen zitten hopelijk. En genieten van de laatste dagen met ons 3tjes.

Hier staat alles al klaar alleen ik moet nog de lijst met adressen afmaken voor het geboorte kaartje, maar ik heb daar zo geen zin in haha
Spannend Brownie! Hoe ver ben je vandaag?
Krijg je een keizersnede of begrijp ik dat verkeerd?
Het is wel duidelijk wie er als eerste gaat bevallen. ;-)
Weten mensen in je omgeving dat het over vijf dagen zover is?
Elke dag naar het ziekenhuis lijkt me niet fijn..
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
19-02-2021 11:43
Spannend Brownie! Hoe ver ben je vandaag?
Krijg je een keizersnede of begrijp ik dat verkeerd?
Het is wel duidelijk wie er als eerste gaat bevallen. ;-)
Weten mensen in je omgeving dat het over vijf dagen zover is?
Elke dag naar het ziekenhuis lijkt me niet fijn..
Ik krijg een geplande keizersnee ik ben nu 38 + 4 . Maar het rommelt al een week maar ik mag geen vaginale bevalling dus het is elke dag kijken wat er gebeurd en of we het nog een dag kunnen rekken. Want voor de baby is het beter om pas in de 39ste week gehaald te worden.

Mijn ouders weten wanneer ik na het ziekenhuis moet. Ik moet langer dan gemiddeld in het ziekenhuis blijven dus we hebben het gewoon verteld wanneer dat de haal datum is zodat ze weten wanneer dochter daar slaapt.
Browniechocolate2020 schreef:
19-02-2021 12:07
Ik krijg een geplande keizersnee ik ben nu 38 + 4 . Maar het rommelt al een week maar ik mag geen vaginale bevalling dus het is elke dag kijken wat er gebeurd en of we het nog een dag kunnen rekken. Want voor de baby is het beter om pas in de 39ste week gehaald te worden.

Mijn ouders weten wanneer ik na het ziekenhuis moet. Ik moet langer dan gemiddeld in het ziekenhuis blijven dus we hebben het gewoon verteld wanneer dat de haal datum is zodat ze weten wanneer dochter daar slaapt.
Is het je eerste keizersnede? (Mijn eerste was ook een keizersnede)
Hopelijk zakt het rommelen weer weg!
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
19-02-2021 12:18
Is het je eerste keizersnede? (Mijn eerste was ook een keizersnede)
Hopelijk zakt het rommelen weer weg!
Nee mijn 1ste is een spoed keizersnee geworden met complicaties daarom mag ik ook geen vaginale bevalling meer
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
19-02-2021 11:04
Wat naar poezie! Lijkt me heel lastig dat ze zo vaak op het punt hebben gestaan je kindje te halen, en dan toch niet. Emotional rollercoaster pff.
Fijn dat je vandaag duidelijkheid krijgt. Hopelijk ben je tevreden met het besluit straks. Bedrust lijkt me echt niet fijn! Heb je anderen die op je kindje passen?

De emotionele rollercoaster maakt inderdaad dat ik nu compleet op ben. Wil ook een einddatum hebben zodat ik weet wanneer mijn herstel echt kan gaan beginnen.
Man heeft een extra dag verlof nu per week en de overige dagen gaat hij naar de opvang dus dat is gelukkig goed geregeld.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Spannend Brownie hopelijk haal je de 39 weken probleemloos en krijg je een rustige keizersnee.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje en Poeziemauw, klinkt heftig bij jullie zeg!
Poeziemauw, kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten wanneer je herstel echt kan beginnen. Hopelijk ondertussen al meer duidelijkheid?

Brownie, wij zijn precies even ver! Fijn dat er een einddatum is, weet je waar je naartoe moet leven. Lijkt me wel erg lastig dat je elke dag naar het ziekenhuis moet nu, maar goed dat ze het in de gaten houden natuurlijk.

Mijn man heeft wat klusjes gepland staan voor het weekend, maar die kunnen rustig uitgesteld worden. Zondag komt een vriendin op bezoek, verder geen plannen. Ik bekijk het ook het liefste per dag nu.
Alle reacties Link kopieren
Gister een goed gesprek gehad bij de gynaecoloog die toevallig mij ook had gezien tijdens mijn opname.
Ze was aangenaam verrast door hoe ik erbij zat en mijn plan over hoe te bevallen vond ze eigenlijk direct goed. Het gaat met de chirurg doorgesproken worden en als die akkoord is weet ik ook al wanneer ik ingeleid ga worden.
Ik gaf aan dat ik snakte naar een einddatum zodat ik zowel lichamelijk als geestelijk kan gaan herstellen en daar zaten ze zelf ook al aan te denken. Dus als alles op groen komt te staan wordt ik net voor de 39 weken ingeleid wat dus al over 2 weken is.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Poeziemauw schreef:
20-02-2021 16:57
Gister een goed gesprek gehad bij de gynaecoloog die toevallig mij ook had gezien tijdens mijn opname.
Ze was aangenaam verrast door hoe ik erbij zat en mijn plan over hoe te bevallen vond ze eigenlijk direct goed. Het gaat met de chirurg doorgesproken worden en als die akkoord is weet ik ook al wanneer ik ingeleid ga worden.
Ik gaf aan dat ik snakte naar een einddatum zodat ik zowel lichamelijk als geestelijk kan gaan herstellen en daar zaten ze zelf ook al aan te denken. Dus als alles op groen komt te staan wordt ik net voor de 39 weken ingeleid wat dus al over 2 weken is.

O dat is fijn poeziemauw een datum weten is heel erg fijn dat geeft wel rust.

Ook al hoop ik dat ze mij vandaag nog wel uit mijn leiden gaan verlossen sinds gister avond weeen
Alle reacties Link kopieren
Ojee toch eerder begonnen dan gepland. Ben je al in het ziekenhuis?
Niets is wat het lijkt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven